poke-1-kenobi skrev:
... han formidler blot skolen tiltag og skolen begrundelse for tiltaget...
Det er noget, der er begyndt at irritere mig; at journalister bare fungerer som talerør for diverse idiotiske røvhuller. Som regel har disse journalister simpelt hen ikke den nødvendige faglige baggrund for at stille kritiske spørgsmål til dem de interviewer og ender derved med at legitimere disse snotdumme personers naragtige holdninger.
Hr. og fru Danmark har ikke den nødvendige viden til at være kritiske overfor propagandaen og er derfor afhængige af at journalisterne udfylder den rolle. Når de ikke gør det, ender de som en del af propagandamaskineriet for den givne gruppe, der udtaler sig.
Det ville vel være ok, hvis vi så kunne bruge det til vores fordel, men siden journalisterne selv er indoktrinerede i den officielle holdning har de ingen problemer med at være kritiske overfor alle, som afviger fra denne, såsom os.
Eksempel: For et stykke tid siden skrev en politiken journalist om det nye dødsnarko: lattergas. Hendes artikel videregav, fuldkomment ukritisk, udtalelser fra personer, som tydeligvis ikke havde den mindste forstand på emnet. Jeg skrev og kritiserede hende for det, og efter et par mails frem og tilbage, hvor hun hårdnakket forsvarede hendes artikel og hvor jeg, høfligt og rationelt, fuldkommen smadrede hendes argumenter, svarede hun pludseligt ikke mere.
Når først man har opdaget hvor meget lort journalisterne lukker ud om de ting man ved noget om, kan man ikke lade være med at spekulere over hvor meget man kan stole på dem om de ting man ikke ved noget om.