dopamin skrev:
JEL skrev:
Dør den danske kultur virkelig hvis ikke vi ser karikaturer af muhammed?
Nej, men det gør vores ytringsfrihed hvis ikke vi har lov til at tegne satiretegninger af de folk vi har lyst til at tegne. At de omtalte tegninger støder dig og nogle medlemmer af det muslimske samfund er da beklageligt, men det berettiger så sandelig ikke (sharia)censur og islamiske dødsdomme.
Jøder er rotter der kun er ude på at ta' vores penge...
Ska' vi virkelig derhen igen?
Nomad skrev:
Jeg tror ikke som sådan at folk er provokerede af Islam, men derimod visse muslimske kræfters forsøg på at tilpasse vores kultur til deres ved hele tiden at rykke grænserne en lille smule.
+
Nomad skrev:
Jeg tror ærligt talt det er den slags der gør at folk føler sig meget provokerede.
De ting du remser op virker provokerende, helt enig, da de jo gør forskel på folk, altså Ulighed (og Ulighed er jo noget vi ikke ka' li' i danmark (den sidste kommentar her er ikke myntet særligt til dig, men bare som side-kommentar til nogle af de økonomiske debatter om rige og fattige der jo indimellem er

))
Men enhver borger har ret til at forsøge at skubbe samfundet's retning og grænser i den retning borgeren måtte ønske.
Det gælder for kristne og for muslimer (alle der har indføds-ret eller stats-borgerskab)
Hvis man føler sig provokeret, så må man bare kæmpe hårdere. Samfundet er ikke en børne-have hvor det kun er den heldige gruppe børn der må lege med legetøjet. Enten deler staten legetøjet, eller også slås folk om det. Det er forskellen på højre og venstre side i en nøddeskal.
For mig er det ret enkelt; hvis en virksomhed ikke vil ha' bede-rum, så må de jo la' vær' med at lave et. Det har jeg ingen problemer med.
Men at mobbe folk, og gøre grin med dem, er ikke smart. For min skyld må du godt (og igen; 'du' er ikke specielt lige dig i denne sammenhæng, for jeg kender dig kun som et ordentligt menneske

) gøre det, jeg bli'r ikke stødt af de tegninger, men det er jo altså helt klart andre der gør, og det synes jeg bare er dumt at gøre med vilje. Hvis der ligger en sten på vejen, så vælger de fleste også at afvige lidt for ikke at ramme den, istedet for at sige vi _skal_ køre yderst i højre side af vejen og dermed måske ramme stenen og få buler i bilen (et lille sving til venstre er billigere end en ny bil

... og man ska' navigere sine farvande med omhu, og hvad der ellers findes af gode gamle ord-sprog

Men det synes jeg bare ikke man gør fra den nuværende regering's side (og her tænker jeg selvfølgelig mere bredt end kun tegninger, feks også på narko-krigen blaa))
Så jeg synes egentlig bare det gi'r mere mening at ku' afbøje lidt fra sin rigide struktur, end måske at knække i den mindste brise fordi man er for hård (som regeringen og df efter min mening er med deres stress (som er bevidst hetz, og dermed ondt) mod alt alternativt)
Helt konkret har jeg ihvertfald intet behov for at tegne muhammed, hverken med eller uden bombe

Og det lever jeg fint med.
Angående ham tegneren der bli'r truet (hvilket er afskyeligt, uden tvivl), så ville ingen af jer synes jeg var helt uden selv-skyld, hvis jeg hele tiden kaldte feks statsministeren for et dumt svin og han så en dag rent faktisk blev vred og flippede ud (han er vel ikke en maskine uden menneskelige følelser?)
Jeg mener ikke man må slå folk der provokerer (da jeg er klar tilhænger af total fri verbal debat (også tegninger af bomber i turban'er), og total modstander af vold (også døds-trusler mod tegnerne)), men der vil alligevel altid være nogen der gør det, og det er efter min mening idiotisk ikke at tænke sig om inden man kalder andre mennesker for svin eller terrorister.
Personligt synes jeg han er et fjols, men selvfølgelig ska' han ku' leve i sikkerhed (som vi alle burde kunne, men igen med narko-krigen's stress-politik; _ikke_ kan

(indretter man samfundet hårdt, så _bli'r_ folk hårde))