Tias skrev:
Jeg bruger det som et skældsord, og som jeg ser det bør det betragtes som en dårlig ting af retskafne mennesker. Du kan tjekke efter i alle forliger, principprogrammer og partiprogrammer i regeringen, normalisering ER noget de tilstræber, og titusindvis af mennesker har allerede lidt under det.
Vis mig nogle exceptions fra de princip prgorammer
Citat:
- De brugerstyrede kultursteder der beviseligt har skabt utroligt mange danske kunstner, plus et par af de helt store folkekære, er under angreb. Ungdomshuset er en bunke murbrokker og christiania er i praksis allerede underlagt en lang række love der ødelagt christianias særpræg og muligheder for kulturel udfoldelse
Det er jo ikke alle der har de steder "kær".
Tror det er et mindretral der ønsker at beholde christiania, og et endnu mindre mindtretal der ønskede at beholde ungdomshuset.
Citat:
- Graffitti og gadegøgl er nu ude for en nultolerancepolitik, og politisk kunst der går i gadebilledet bliver knust med store mængder kamppoliti fordi det betragtes som at overskride grænserne for civil ulydighed, uanset om det bryder loven eller ej.
Grafitti er nu engang hærværk af private folks ejendom (Jaja, jeg har selv malet). Jeg har da set en del gade gøglere her i kbh, og ingen af dem er blevet stoppet. Jeg har så osse set en flok sort klædte punkere ude på christianshavn stå og skrige "FUCK REGERINGEN", "VI DRÆBER FOGH" og sådan, de blev osse anholdt. Og er det ikke osse fair nok? Ihvertfald at de blev stoppet.
Citat:
Så sent som i går deltog jeg i en lovligt anmeldt generatorkoncert foran vestre fængsel og blev chikaneret og anholdt af 12 betjente på en gang uden at have gjort en skid; og nej, jeg gider ikke diskutere det - det er et faktum og jeg var ædru nok til at se at situationen ikke var åben for fortolkning.
Generator koncert? Altså i havde et par el generatorer til at stå og lave utrolig høj støj? Det er vel ikke ligefrem kultur?
Du havde ellers drukket alkohol går jeg ud fra? Men du var "ihvertfald ædru nok"? Jaja, jeg kender osse folk der var "ædru nok" og alligevel stod og fattede dart og lagde sig ud med politiet.
Citat:
DD>> Så du mener ikke at det er statens job at forsyne os med kulturtilbud? Og hvad synes du om det job de har gjort af det indtil videre?
Der er masser af kultur tilbud, ikke nok, efter min mening, men der er masser.
Det er vel ikke ligefrem et kultur tilbud at give en flok punkere et værested?
Tias, det lader til at du ikke ved så meget om politik som du giver udtryk for. Det der med at i (Nu siger jeg I, for du er jo ungdomshus aktivist), krævede stævnsgade for en krone, ville jo være ganske ulovligt for Bjerregaard at give jer.
Citat:
Djohn>> Det kommr ind i billedet, når ordentlig kultur ikke kan skabes af og for borgere, og må købes steder som operahuset og Fona. Jeg betragter ikke hollywood DVD'er og fladskærme som kultur, undskyld mit kætteri

Men der er jo andre der betragter det som kultur?
Desuden betragter jeg nu osse min Jean Michel Jarre DVD som 8 timers ren kultur.
Jeg betragter det osse som kultur da jeg for et stykke tid siden var inde og se operaen "Jægerbruden". (I Odense, ikke i Operahuset her i kbh)
Tror heller ikke der er nogen der betragter en fladskærm som kultur, men det kan bruges til frembringe kultur. Kultur behøver ikke være live.
Desuden er det fuldstændig din egen skyld hvis du ikke mener at kultur kan skabes af borgere. Hvad forhindrer dig?
Sidst men ikke mindst; Tias, er det ikke osse normalisering du er ude efter? En normalisering der følger dine normer, og tilsidesætter alle andres?