Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 sep 2025 03:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Poke > Ja, det giver fin mening, sagen er bare den at sådan som vi fik forklaret modellen, så er der ikke tale om gensidigt eksklusive forklaringer, men netop både og forklaringer. Nu skal det siges, at jeg taler om Molin-modellen som den fremstår i Jørgen Goul Andersens bog "Politik og samfund i forandring" og det er nok ikke utænkeligt, at han har "justeret" lidt ved Molins model, således at den netop bliver mere realistisk. Jeg er selvfølgelig helt enig i at politiske beslutninger stortset altid kan beskues fra mange vinkler, men det er somsagt også sådan Molins model er blevet mig forklaret.
Giver det mening?

Jel > Jeg kan ikke lige overskue at give dig et svar nu, da jeg er ret så påvirket, men jeg vender tilbage på et andet tidspunkt.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Grunden til at vi stadig har nogle frihedsberøvende love der ikke er videnskabeligt grundlag for, er fordi at en substantiel del af befolkningen, synes at nogle ting er alt for komplicerede til at kunne forstå - og derfor for komplicerede til at kunne styre selv. Derfor er det nødvendigt at der er nogen der gør det for dem. Det er også derfor at de frihedsberøvende love fungerer sådan at de straffer de uansvarlige og uvidende, frem for dem der er ansvarlige og intelligente nok til at kunne forstå dem. At lovene så er principielt uberettigede, er så en anden sag.

Det der er det reelle problem ved lovene der er frihedsberøvende, er at de skaber unødvendig splid mellem folk, og dermed også større uforståenhed. Det som de borgerlige ukyndige i virkeligehden har brug for, det er en god, flink, gavmild, produktiv, intelligent, svigersøn, kollega eller genbo der tilfældigvis ryger hash, og ikke er bange for at fortælle om det. Der er ikke noget der overbeviser folk bedre end noget de kan se med deres egne øjne. TV-Avisen kan kun styre folks meninger til en hvis grad, og det er den grad hvor den strider imod folks egne erfaringer. Faktum er bare at mange folk ikke har nogle erfaringer med hash, og har heller ikke rigtigt nogen idé om hvem der bruger det.

Derfor vil jeg gerne opfordre folk til at være så åbne omkring deres eventuelle forbrug og erfaringer med ulovlige stoffer og iøvrigt handlinger generelt, der ikke har direkte indflydelse på andre menneskers liv men er ulovlige på trods af det, som overhovedet muligt.

Fascisterne vinder kun i det øjeblik de får dig til at lukke af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]