Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 14:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Malkavian: Jeg tror, du har skimmet Jels indslag en smule hurtigt. Det handler faktisk ikke om narko-legalisering. Kun lidt til sidst :-)

Titel:
Relativistisk båthorn

c0ne skrev:
Jeg stemmer på JEL til næste valg hvis du stiller op :D

Hmmm, hvem ved hvad der ka' ske, man ska' jo aldrig sige aldrig :)
Jeg har dog ingen konkrete planer i den retning lige for tiden. Pt er jeg mere interesseret i hvordan man starter egen virksomhed (så jeg ka' blive selvstændig og Uafhængig af staten's penge). Noget si'r mig iøvrigt også at fremtiden's indflydelse ska' findes i dét domæne, og ikke blandt politikere. Jeg ved ikke om det når helt dertil, men jeg tror individualisme-trenden på sigt måske ka' føre til at vi får en slags anarki (eller noget i retning af et mere markeds-kræft præget samfund) som mere eller mindre vil afskaffe politik som vi kender det, eller ihvertfald reducere det til en slags hobby-beskæftigelse for folk der ikke ka' få rigtigt arbejde (og jeg ska' ærligt indrømme at jeg ser mere positivt på det nu, efter 6 års nytte-løs 'dialog' (reelt set monolog, for systemet lytter jo ikke reelt til os alligevel))

TheBo skrev:
Malkavian: Jeg tror, du har skimmet Jels indslag en smule hurtigt. Det handler faktisk ikke om narko-legalisering. Kun lidt til sidst :-)

Det er rigtigt, tråden handler ikke specifikt om legalisering, selvom jeg dog mener dét er et essentielt emne hvis vi ska' videre (ihvertfald for dem af os der er brugere, men alligevel samtidig også opfatter os-selv som lov-lydige borgere, og derfor også gerne vil ha' officiel status som sådanne. Mit formål med at støtte legalisering er ikke at _flere_ ska' bruge narko, eller at jeg synes det er specielt fedt at helt unge bruger det, men fordi jeg mener det ka' redde flere menneskeliv end narko-krigen ka', og så også fordi jeg ikke synes de der vælger at bruge det ska' ku' forfølges alene af den grund)

Til den anden debat omkring bølger der kommer og går, så er jeg med tiden blevet mere i tvivl om hvor brug-bart det billede egentlig er på samfundet som helhed. Jeg tror dog stadig på at aktion/re-aktion bølger afhængigt at hinanden, men jeg er ikke så sikker mere, på at det nødvendigvis er noget der pendulerer frem og tilbage mellem lige netop venstre- og højre-fløj. Istedet tror jeg efterhånden mere at re-aktionen på VKDF-perioden ka' gå hen og blive noget helt andet, feks mere individualist-liberalisme/økonomisk anarki (fordi politik og 'jeg beklager'-retorik hænger flere ud af halsen, og de derfor opgi'r at se i retning af christiansborg for bedre livs-betingelser, og derfor istedet vælger nye veje som feks mere frihed til at danne sine egne private fælles-skaber (med sine egne vagt-værn/milits-magter, og egne regler og love, og egne sociale ordninger og sundheds-systemer, osv osv.) der vil fungere mere og mere Uafhængigt af et decideret lands-fællesskab som det vi kender idag. Jeg ku' godt forestille mig det vil gå mere den vej, men det er selvfølgelig kun spekulation)

Mit foretrukne er dog stadig at se verden blive mere 1 enhed, samlet under FN, eller noget tilsvarende 'Uafhængigt', der godt må fungere som et verdens-parlament. Og den drøm er det da stadig muligt bli'r til virkelighed (men det kræver jo bare noget mere bredde i loven, og accept af forskelligheder, end man har i dag. Men intet er Umuligt, og alle politikere ska' jo før eller siden pensioneres, så stil-stand er ihvertfald 1 ting man med stor sikkerhed ka' sige vi ikke vil blive blokeret af på noget tids-punkt :) )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]