tiffany skrev:
psyko: ved godt at det er stressende ikk at lave noget, men... øh... få et job???
man har sq selv ansvaret for at komme derhen hvor man vil. kan da pisse mig af at jeg skal rende og betale penge til folk der ikk kan tage sig sammen til andet end at sidde og bitche over andres succes.
Nu er det ikke alle mennesker, der er i stand til at få et job. Monetaristerne hævder at ting som mindsteløn altid vil fungere som benspænd for fuld beskæftigelse, og noget tyder på at de har ret.
Selvom regeringen er borgerligt/liberal, så betyder det ikke det store i et land som Danmark, og derfor skal man ikke regne med at markant flere bistandsklienter kommer i "almindeligt arbejde." En måde hvorpå man har fået flere i arbejde - også under VK-regeringen - er ved ting som støtte beskæftigelse, hvor staten altså går ind og dækker en del af lønomkostningen, så det bliver billigere for virksomheden at have personen.
En del bistandsklienter er psykisk syge, og derfor køber jeg ikke argumentet om at de bare er nogle dovne nasserøve.
En anden ting er at en del af dem har børn, og hvis de ikke er i stand til at varetage deres jobs men får beskæret deres bistandshjælp, så kan det være børnene det går ud over. Det er self et let argument at sige "tænk på børnene", men det er ikke desto mindre rigtigt i den her sammenhæng. Og det er vel ikke børnenes fejl, at deres forældre ikke kan finde sig et arbejde?
Mvh. Psyko