Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
nu ved jeg ikk med jer, men hvis befolkningen generelt får det bedre er det vel ligegyldigt med større forskel mellem "klasserne"... altså... hr. hansen bør vel være glad for at få en bil selvom det er noget gammelt lort, i stedet for at have ondt i røven over at hr. jensen nu kører chrysler i stedet for seat.... håber det er forståeligt skrevet...

jeg er klar over at jeg nok er en af de få på det her site der ville stemme blåt hvis jeg kunne, men synes man bør se på den overordnede plan med at gøre som regeringen gør.

og hvad er det for sociale organisationer der er tale om??? gad jeg faktisk godt at vide... det er jo et lidt vidt begreb... hvis det er klubben for dovne bistandsklienter, så er jeg egentlig meget ok med at de er bitre... :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
hvis det er klubben for dovne bistandsklienter, så er jeg egentlig meget ok med at de er bitre..

Slå digselv! :roll:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
tiffany skrev:
nu ved jeg ikk med jer, men hvis befolkningen generelt får det bedre er det vel ligegyldigt med større forskel mellem "klasserne"...

I såfald ville VK-regeringen være de første med en pseudo-liberal dagsorden, der var i stand til rent faktisk at skabe bedre forhold for alle Hvis ser tilbage til andre borgerligt/liberale regeringer i tiden, så har det - såvidt jeg er orienteret ihvertfald - altid medført forringede forhold for samfundets svageste. Grunden til at regeringen ikke vil anerkende denne sammehæng er IMHO simpelthen at den slags accepteres ikke i et land som Danmark. Hvilket også er grunden til at liberaliseringerne foregår i et nogenlunde langsomt tempo heldigvis da.

tiffany skrev:
og hvad er det for sociale organisationer der er tale om??? gad jeg faktisk godt at vide... det er jo et lidt vidt begreb... hvis det er klubben for dovne bistandsklienter, så er jeg egentlig meget ok med at de er bitre... :wink:

Jeg kender nogle bistandsklienter, der kun er på bistand de er "dovne", men jeg godkender ikke det menneskesyn, der siger at mennesker helst vil slippe helt for at lave noget. Slet ikke i et samfund, hvor arbejdet er så vigtig en del af folks identitet. Det første folk spørger hinanden om, når de mødes er "hvad laver du?" underforstået hvad har du gang i af uddannelse/arbejde. Desuden er bistandsklienter en af de mest stressede grupper overhoved.

Mvh. Psyko

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

DR-D skrev:
Citat:
hvis det er klubben for dovne bistandsklienter, så er jeg egentlig meget ok med at de er bitre..

er du en lille doven bistandklient da? :D

psyko: ved godt at det er stressende ikk at lave noget, men... øh... få et job???
man har sq selv ansvaret for at komme derhen hvor man vil. kan da pisse mig af at jeg skal rende og betale penge til folk der ikk kan tage sig sammen til andet end at sidde og bitche over andres succes.

lad os nu se om regeringen kan gøre det... og hvad hvis de kan? vil du så stadig være mukken på dem? :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Man kan også sådan på det, at fattigdom ikke er en fast definerbar størrelse; derimod er fattigdom relativt. Du er fattig i forhold til dine medmennesker, de mennesker, du sammenligner dig med. Du er fattig, hvis du ikke har de samme sociale muligheder. Blandt derfor er (større) klasseforskelle ikke ønksværdige, selvom de måske kunne skabe en øget "nyttemaksimering".

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
tiffany skrev:
DR-D skrev:
Citat:

er du en lille doven bistandklient da? :D

psyko: ved godt at det er stressende ikk at lave noget, men... øh... få et job???
man har sq selv ansvaret for at komme derhen hvor man vil. kan da pisse mig af at jeg skal rende og betale penge til folk der ikk kan tage sig sammen til andet end at sidde og bitche over andres succes.

lad os nu se om regeringen kan gøre det... og hvad hvis de kan? vil du så stadig være mukken på dem? :wink:

Absolut ikke, tværtigmod har jeg 2 job på siden af min udannelse for at få penge til det nødvendige.

Jeg betaler glædeligt min skat hvis det betyder, at jeg kan være med til at støtte de svage i samfundet.

Jeg syntes at det er sørgeligt at der i øjeblikket er så mange mennesker der ikke kan tænke udover deres egen lille næsetip!

Titel:
Medlem

Jeg er uenig med Astral fordi at han selv er jøde og fordi......

At 3 ud af 5 medlemmer af board of governers i the federal reserve er jøder, blot er en statistisk afvigelse.

Og fordi....

At chairman såvel som director for verdens største bank (citigroup) begge er jøder helt afgjort også er en tilfældighed.

Og fordi...

Rothschild Boulevard i Tel Aviv er ikke opkald efter en vigtig bankmand.

Titel:
In our memories

tiffany skrev:

Nu er det ikke alle mennesker, der er i stand til at få et job. Monetaristerne hævder at ting som mindsteløn altid vil fungere som benspænd for fuld beskæftigelse, og noget tyder på at de har ret.
Selvom regeringen er borgerligt/liberal, så betyder det ikke det store i et land som Danmark, og derfor skal man ikke regne med at markant flere bistandsklienter kommer i "almindeligt arbejde." En måde hvorpå man har fået flere i arbejde - også under VK-regeringen - er ved ting som støtte beskæftigelse, hvor staten altså går ind og dækker en del af lønomkostningen, så det bliver billigere for virksomheden at have personen.

En del bistandsklienter er psykisk syge, og derfor køber jeg ikke argumentet om at de bare er nogle dovne nasserøve.
En anden ting er at en del af dem har børn, og hvis de ikke er i stand til at varetage deres jobs men får beskæret deres bistandshjælp, så kan det være børnene det går ud over. Det er self et let argument at sige "tænk på børnene", men det er ikke desto mindre rigtigt i den her sammenhæng. Og det er vel ikke børnenes fejl, at deres forældre ikke kan finde sig et arbejde?

Mvh. Psyko

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

en ting er at være syg... psykisk eller fysisk. men der er MANGE der bare ikk gider lave noget... kan man ikk tage sig af sine børn er det vel bedre at nogle andre gør det. det hele er vel egentlig et spørgsmål om valg og konsekvenser.

Titel:
In our memories

tiffany skrev:
en ting er at være syg... psykisk eller fysisk. men der er MANGE der bare ikk gider lave noget... kan man ikk tage sig af sine børn er det vel bedre at nogle andre gør det. det hele er vel egentlig et spørgsmål om valg og konsekvenser.

Men vil du tage folks børn fra dem, fordi de ikke kan forsørge dem efter at din regering har beskåret deres bistandshjælp? Det lyder meget koldt...

Hvorfra ved du forresten, at der er "mange" der ikke gider lave noget? Self kender du nok et par bistandsklienter, men jeg synes man skal være forsigtig med at basere hele sin virkelighedsopfattelse på personlige erfaringer. Min påstand er at folk, der ellers er duelige gerne vil have et arbejde, fordi det giver dem identitet og (flere) penge.
Som jeg sagde i mit forrige indlæg, er der visse økonomiske mekanismer der blokerer for fuld beskæftigelse.

Mvh. Psyko

Titel:
Relativistisk båthorn

tiffany skrev:
hvis befolkningen generelt får det bedre er det vel ligegyldigt med større forskel mellem "klasserne"... altså... hr. hansen bør vel være glad for at få en bil selvom det er noget gammelt lort, i stedet for at have ondt i røven over at hr. jensen nu kører chrysler i stedet for seat....

'bør'... :roll: 'bør' er et magt-ord (feks: du 'bør' gøre som jeg si'r, under-forstået at _jeg_ ved bedre end dig hvad der er godt for _dig_ (men gu' ved jeg ej, og det 'bør' du være klog nok til at forstå, hehe :P ))

Ja det ku' være dejligt hvis folk holdt op med at ha' ondt i røven, men tror du selv på at de holder op med at ha' det? Din ressonering holder ikke i virkeligheden, for i danmark _får_ folk ondt i røven hvis andre får/har/ka' noget de ikke selv får/har/ka'. Sådan 'bør' det måske ikke være, men sådan er det altså alligevel. Derfor er det farligt at føre en politik der fører til større Ulighed (ihvertfald hvis man ønsker et fredeligt samfund. Ka' man godt li' konflikter, så er man på rette spor (de sagde feks i tvavisen fredag, at der er stigning i arbejds-vold pga presset på de svage grupper. Så det tyder jo ikke på at du har ret i at regeringen's politik fører til bedre livs-vilkår for den generelle dansker))

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]