De der arbejdere der fjerner ting inde fra huset... jeg troede vi havde maske-forbud i danmark??? Men det gælder måske ikke alle?
dankdawg skrev:
det er en voldelig subkultur der holdt til i det hus, og det er det du ser nu, ikke et eller andet komplot for at sætte dem i dårligt lys.
Alle ka' blive voldelige hvis de bli'r angrebet eller presset eller undertrykt. Men derfor ku' det jo godt være at feks nazister så deres snit til at lave noget ekstra ballade for at ramme dem fra ungdomshuset. Det er jo set før at nogen forsøger at udnytte en situation.
Du husker jo sikkert hvordan feks civil-politi var med til at forsøge at starte Uroligheder under EU-demo'en for nogle år tilbage i københavn (dem der var klædt som aktivister, men faktisk var civilt politi. Og som Uheldigvis, for dem, blev filmet). Så den slags sker jo altså, selvom de si'r det modsatte fra myndighederne's side.
I sverige, i göteborg for en del år siden, var der også nazister der smadrede vinduer på forretninger for at det sku' se ud som om det var aktivisterne der stod bag (det blev også bekræftet senere)
Så i mindst 2 tilfælde har den slags 'sammensværgelse' altså beviseligt fundet sted. Så det er da ikke Utænkeligt at _noget_ af balladen fra kbh er lavet af folk der vil skade ungdomshuset.
Schizophreniak skrev:
hvordan kan du sammenligne det, der er sket i København med Holocaust, du er godt nok brændt af oppe i skallen og jeg ville ønske, jeg kunne have sagt det på en pænere måde, men det kan man bare ikke, når man begynder at sammenligne FOLKEMORD med en simpel demonstration.
Det er jo altså heller ikke det jeg gør. Jeg viser bare at din ide om at lovlige myndigheds-personer altid automatisk er de gode, og derfor ska' behandles som hellige der aldrig må stilles til ansvar for deres handlinger, ikke er korrekt. Det er ikke en sammenligning af situationerne. Beklager hvis du fik det indtryk.
Schizophreniak skrev:
Jeg må gentage pointen. Ungdomshusets brugere overholdte ikke den givne aftale med kommunen, den gik på at der ikke måtte indtages ulovlige substanser i huset! Dette er der blevet gjort!
Hvorfra ved du egentlig om der er blevet indtaget Ulovlige substanser i huset? Teknisk set er det vel ren spekulation fra din side?
Og selv hvis der er indtaget ting (og det er der da sikkert, da den slags jo tilsyneladende sker mange steder nu om dage (uden at policen af den grund angriber alle diskoteker med helikoptere og anti-terror-korps)); dét princip mener du er alle gade-kampene værd? _Så_ vigtigt er det for dig at ramme nogle enkelte 'forbrydere'. _Så_ vigtigt, at du er ligeglad med alle dem der ikke har gjort noget forkert i huset? Du mener altså at midlet, at angribe huset med helikopter og rende-gravere og anti-terror-korps og gas, er helliget fordi nogle enkelte måske har pulset en joint derinde? Du synes ikke det er bare en lille smule blæst uden for proportioner, når man ku' ha' valgt en mere fredelig metode?
Du fik aldrig svaret på mit spørgsmål fra før: hvad er vigtigst for dig? Sikkerhed eller hastighed?
Er det mest vigtigt at ingen kommer til skade, eller er det mest vigtigt at alle unge smides ud af huset?
Tias skrev:
Og til det JEL siger har der været mange nazister på gaden
Og de kæmper ihvertfald ikke for bevarelsen af ungdomshuset.
Schizophreniak skrev:
Nej men i lod dem uden tilknytning deltage ikke? I lod dem smadre ting, nærmest i jeres navn!
Folk på gaden er da ikke ansvarlige for hvad andre folk på gaden laver? Hvis en nazi-idiot slår dig ned og si'r han gør det i policen's navn, så er det da ikke policen's skyld? Mig bekendt er man kun ansvarlig for sine egne handlinger.
Schizophreniak skrev:
Så hvad med at stoppe dem der ikke har noget med jer at gøre? Eller i sympatisere måske ligefrem med dem? Siden i ikke gør noget for ikke at modtage deres støtte? Men målet helliger måske midlet?
Jeg er sikker på, hvis du spør' policen, at de vil sige du ska' holde dig langt fra enhver der kaster med sten, og at du ikke selv ska' forsøge at standse personen.
Så dit argument her, med at alle åbenbart er kollektivt skyldige for nogle enkelte's handlinger, er temmelig Usagligt.
Enki skrev:
ungdommenshuset er blevet den gnist der tændte en masse vrede der lå latent i alle de subkulturer regeringen har indført klapjagt på.
Men alligevel får medierne og myndighederne det til at se ud som om regeringen er de forsmåede og Uretfærdigt behandlede. Al undertrykkelsen er udgået fra myndighederne, og derfor ligger de nu som de har redt. Men den side af sagen er der ingen der taler ret meget om.