Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 188 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

JEL>> Ethvert tilhørsforhold brugerne måtte have til huset er allerede blevet kendt ugyldigt, byretten synes ikke det var væsentligt i sagen om salget.

Titel:
Medlem

hey Tias.

den episode du nævner ved Faderhuset i Rødovre (hvor jeg tilfældigvis bor) var jeg også vidne til. men stod på den modsatte side af dig og dine kammersjukker, og jeg bliver nødt til at sætte lidt kulør på din historie.

Jeg hører om jeres "cykeldemo" og beslutter at følge min søster de få gader ned til Faderhuset da hun er utryg (hun er 9 år gammel). da jeg ankommer er der allerede godt gang i den og privat personers biler er blevet raseret og der flyver lidt småkasteskyts om ørene på os og ukvemsord mod mig og min søster på ni (kasteskytset var ikke efter os) i har været inde og rasere det der kaldes "Caféen" og der er blevet delt lidt næver ud mod folk der vel og mærke vender den anden kind til nederen vold alligevel - og ved du hvad det kaldes? overlagt overfald. i kan på ingen måde være sikre på at folk der befinder sig på Tæbyvej den dag er faderhusets medlemmer og det er derfor overfald på tilfældige mennesker. Jeg ved tilfældigvis at der var op til flere gæster der var kommet for at se på kirken den dag, hvordan ville du have det med at slå på en kultur-interesseret der bare var på det forkerte sted?

anyways. du har nok set mig den dag da jeg stilte mig i døren for at holde evt. indtrængere væk fra min søster og mor der ønsker at komme i kirke for at bede og synge lovsange etc.. jeg er i modsætning til medlemmerne af faderhuset ikke modstander af vold og siger næppe nej til et riot, og mente derfor at jeg kunne yde en smule bedre beskyttelse hvis det kom til stykket. jeg er flere gange mål for mindre kasteskyts og der hvor jeg står står der to middelaldrende mænd fra faderhuset og bløder fra ansigtet. vi står udover det i et bad af glaskår fordi den store glasdør og andet inventar er smadret.

efter at i har tævet tilfældige mennesker og smadret deres biler, uden i ved hvem der ejer dem fryder det mig at se jer blive tilfældigt tævet med stave - what comes around goes around :wink:

men vi ses vel til rydningen, håber det bliver snart.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Lester skrev:
hey Tias.

den episode du nævner ved Faderhuset i Rødovre (hvor jeg tilfældigvis bor) var jeg også vidne til. men stod på den modsatte side af dig og dine kammersjukker, og jeg bliver nødt til at sætte lidt kulør på din historie.

Jeg hører om jeres "cykeldemo" og beslutter at følge min søster de få gader ned til Faderhuset da hun er utryg (hun er 9 år gammel). da jeg ankommer er der allerede godt gang i den og privat personers biler er blevet raseret og der flyver lidt småkasteskyts om ørene på os og ukvemsord mod mig og min søster på ni (kasteskytset var ikke efter os) i har været inde og rasere det der kaldes "Caféen" og der er blevet delt lidt næver ud mod folk der vel og mærke vender den anden kind til nederen vold alligevel - og ved du hvad det kaldes? overlagt overfald. i kan på ingen måde være sikre på at folk der befinder sig på Tæbyvej den dag er faderhusets medlemmer og det er derfor overfald på tilfældige mennesker. Jeg ved tilfældigvis at der var op til flere gæster der var kommet for at se på kirken den dag, hvordan ville du have det med at slå på en kultur-interesseret der bare var på det forkerte sted?

anyways. du har nok set mig den dag da jeg stilte mig i døren for at holde evt. indtrængere væk fra min søster og mor der ønsker at komme i kirke for at bede og synge lovsange etc.. jeg er i modsætning til medlemmerne af faderhuset ikke modstander af vold og siger næppe nej til et riot, og mente derfor at jeg kunne yde en smule bedre beskyttelse hvis det kom til stykket. jeg er flere gange mål for mindre kasteskyts og der hvor jeg står står der to middelaldrende mænd fra faderhuset og bløder fra ansigtet. vi står udover det i et bad af glaskår fordi den store glasdør og andet inventar er smadret.

efter at i har tævet tilfældige mennesker og smadret deres biler, uden i ved hvem der ejer dem fryder det mig at se jer blive tilfældigt tævet med stave - what comes around goes around :wink:

men vi ses vel til rydningen, håber det bliver snart.

Dette styrker kun min mening om ungdomshuset og dets brugere!
Glæder mig til at se TV når det bliver ryddet, håber der bliver delt nogle kølletæsk ud til jer. Jeg føler med Lester og syntes det er tragisk at man skal beskytte sin mor og søster på den måde- TOTAL INGEN RESPEKT TIL UNGDOMSHUSET.

Tias skrev:
Klart at man kigger den anden vej hvis folk vil bruge en joint mens de står og reparerer et toilet og lignende, men vi håndhæver det laissez-faire.

At håndhæve en lov laissez-fair er jo langt ude, især når det omhandler unge mennesker.

Tias skrev:
2. Ungdomshuset, med store dele af københavns befolkning i ryggen, har prøvet hver ENESTE TÆNKELIG mulighed for fredelig, politisk dialog mod en løsning; og er blevet ikke bare mødt med afvisende kulde men decideret modvilje fra politikerne.

Man kan simpelthen ikke forvente at huset forsvares fredeligt længere, for vi har prøvet alt andet - og jeg har den yderste respekt for alle der stadigt laver fredelige aktioner og happenings til trods for den foragt de bliver mødt med fra kommunens hold. Jeg har heller aldrigt selv angrebet politiet og gør mit bedste for at holde modstanden på et kompromisløst men ikkevoldeligt plan.

Det er ikke jeres hus, i har ikke noget at forsvare. Du siger i har prøvet hver ENESTE TÆNKELIG mulighed for fredelig, politisk dialog mod en løsning. Der var altså ikke en løsning, så bid i det sure æble og find et andet hus.

Tias skrev:
Der er så mange ting i vejen med det, men lad mig tage den vigtigste: Unge mennesker har brug for selvstyre for at være så frie og lykkelige mennesker de kan være. Mange er uenige, men jeg tror ikke de har prøvet det så. Ledere og pædagoger bestemmer farten og gør sig til herrer over unges leg og udfoldelse, fordi de altid enten vil have en personlig indflydelse, eller direktiver fra regering og kommune om hvordan driften i det daglige skal være.

Unge mennesker skal ikke have frihed til at styre selv, prøv lige at se hvordan i opfører jer når i ikke får jeres vilje, som børn, så lad lige være med at omtale jer som "unge" mennesker, i er jo bare nogle børn IMO.
Der er en grund til kommuner, vil have styr på de unge mennesker, i selv er det bedste eksempel.

Tias skrev:
3. December var det, om muligt, endnu værre. Et par demonstranter havde udøvet voldtægt mod faderhusets lokaler, en klar overtrædelse af politivedtægten om demonstrationer. Så demonstrationen skal selvfølgeligt opløses - Men da rødovres politi kommer bliver de bange( selvom vi bare står og kigger forvirret på dem uden at råbe noget eller gøre noget overhovedet) og tilkalder københavns beredskabspolti, der kommer og anholder alle. Da folk forvirret spørger hvorfor flår de ind i os med hunde og knipler, og slår folk i ansigt og bryst, samt tæver siddende, ikke-truende demonstranter. Desværre findes der kun en smule videodokumentation, her:
http://youtube.com/watch?v=mnLx1Io73Rs
(Man kan se mig sidde på jorden i sort jakke og hætte over med ryggen til, lige til venstre for ham den nederen med staven. Jeg indrømmer at folk ikke følger politiets henstillinger, men dette sker i høj grad kun fordi folk bliver skubbet til af betjente før de når at adlyde selv.)

Flere "greatest hits" fra den dag:

- Min kæreste( der er mand, men ynder makeup og en lidt androgyn stil) bliver passet op og skubbet mens han står i håndjern, af 200 kilo blankt bondsk bøfkød( jeg nægter at kalde den slags for mennesker) og har følgende dialog med det:
bøf: "Høhø, du skal vidst i pigerækken"
ham: "Nej, og vil du ikke godt tale pænt til mig?"(min kæreste er blid som et lam og har ikke på noget tidspunkt gjort andet end at adlyde betjentene)
bøf: "Haha, nej, do ligner sgodda en pige. Høhøh, hvor er du grim"
ham: "..."
bøf: "Hvorfor ær do sogrim?"
ham: "Hvis du ikke kan tale pænt til mig skal du holde din kæft og få en anden til at anholde mig"
bøf: "Høhø, prøv at få mig til det"(mens bøf står i fuld pladerustning med en kølle)
*bøf går, min kæreste spytter på bagsiden af hans benskinne*
20 andre betjente: "HOV DET ER VOLD MOD BETJENT"
*min kæreste bliver revet rundt ved nakken og lænket i en smertefuld position til et kædehegn, og står til at betale 1000 spir for vold mod tjenestemand i funktion*

- En pige i håndjern på jorden får stukket en schæfter op i hovedet der gør af hende og bider hende i skulderen.

- En fyr bliver, foran alle mens han sidder i salatfadet, spurgt hvorfor han ligner en pige, og en betjent stikker sin hånd ned i hans underbukser og klemmer ham om stenene.

- En fyr kommer alvorligt til skade med armen fra knippelslag og bliver lagt i håndjern. Da en betjent spørger ham hvor det gør ondt og griber fat i armen råber drengen af smerte og bliver derefter skældt ud af to betjente for at 'svare igen'. Der går næsten en time og et kvarter mellem at skaden sker og han bliver tilset af en ambulance.

- Flere piger bliver verbalt chikaneret som 'autoso' og 'kælling', mens ikke-etniske danske demonstranter bliver svinet til for at være til en autonom demonstration, som om de ikke vidste hvad de lavede der.

Det er drastiske ting, men efter Lester's post er du da fuld af løgn mand.
Han måtte beskytte sin mor og søster imens dig og dine medsammensvorne smadrede biler osv osv. Rigtig genialt.

Tias skrev:
Nej, men jeg er heller ikke tilfreds med at du siger "jeres" og "jer", ungdomshusets aktionsgrupper er mange forskellige mennesker der bruger mange forskellige metoder, og de langt fra accepterer hinandens midler, men står sammen for ungerens skyld.

Hvis i er flere grupper der står sammen kan det jo sagtens betegnes "JERES KAMP".

Schizophreniak

Hvis det er tilfældet at det videolink viser hvad der skete i rødovre, så trækker jeg det tilbage med køllebank, fordi de pansere er da for langt ude.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Fra http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/0 ... m?rss=true

Citat:
- Vi er ved godt mod og i højt humør trods situationens alvor. De politiske forhandlinger er brudt sammen, da kommunen har nægtet at imødekomme vores krav og vi har vendt tommelen nedad til deres sølle tilbud.

- Et rydningsforsøg synes tættere end nogensinde, men i og omkring Ungdomshuset er bevægelsen også mere klar end nogensinde til at konfrontere et angreb, står der på siden.

I plaprer om at i er imod vold, og dog siger i at i vil kæmpe..

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nørrebronx
jeg synes det er en skide irriterende tendens som folk har til at generalisere blandt ungdomshusets brugere. skønt jeg måske ikke er lige så entusiastisk som Tias, betegner jeg da mig selv som bruger af ungdomshuset, og jeg har på intet tidspunkt udøvet vold eller hærværk i forbindelse med kampen for bevarelse af ungdomshuset på jagtvej 69. mange ser fysisk magt som den eneste måde man kan forsvare ungdomshuset på nu efter utallige forhandlinger, andre igen gør ikke. at nogle har opført sig truende og direkte udøvet hærværk til demonstrationen ved faderhuset, er jeg indforstået med, men langt størstedelen var kun kommet for at demonstrere fredeligt, høre musik og spise mad.

desuden tror jeg ikke du skal betvivle Tias historie, at nogle ødelagde inventar i faderhuset gør ikke Tias historie til løgn.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lester>> Det er sjovt, for jeg deltog i hele demonstrationen og så intet kasteskyts eller korporlig vold på noget tidspunkt, og ingen af de ca. 150 mennesker jeg stod sammen med optrådte voldeligt eller truende. Som jeg selv var de der for at lave folkekøkken og høre koncert, og blev mildest talt overraskede da beredskabspolitiet dukkede op og tævede skidtet ud af os allesammen. Hvis der var folk andetsteds der rent faktisk gjorde de ting du siger er jeg dig svar skyldigt, for jeg kan ikke få det til at passe med hvad jeg oplevede.

På hvilken side ser jeg dig helt præcis når rydningen kommer? Du lyder ikke som en specielt behagelig person at være i nærheden af hvis du ikke er enig i ens holdninger.

Skizophreniak>>

Med laissez-faire mener jeg netop at vi tager fat i de yngste gæster og standser dem hvis de junker en masse vodka eller ryger fede, men hvis det er ældre der kan styer det beder vi dem lade være at skilte med det. Forstår du nu?

Videoklippet har været i DR flere gange, det kan sagtens bekræftes at det er fra Rødovre d. 3. December 2006. Desuden er jeg med på videoen, så hvis vi mødes og du ser mig kan du slå fast at jeg er der. Og det der var altså det mildeste af de fysiske overgreb politiet begik den dag, at du så tror jeg lyver siger mere om dig og politiet end om mig.

Og at du tror Lester men ikke mig og lukker en masse lort ud siger mig jo kun at du er forudindtaget og en komplet idiot der kun ventede på en undskyldning for at svine os til. Vi to har ikke mere at snakke om.

Jugg>> Folk kæmper som de finder det rigtigt. Jeg har aldrigt kastet en sten eller slået en betjent, men efter de voldelige overgreb og brud mod grundloven og menneskerettighederne det danske beredskabspoliti har forestået i år 2006 kan jeg både forstå og på det varmeste støtte folk der mener det er afgørende at give dem en grov, fysisk afklapsning.

Jeg synes dog det er vigtigt at støtte op om modstanden hvis man støtter ungdomshuset. Selvom man ikke er enig i dem der slås eller måske dem der ikke slås er det huset der er vigtigt. Ikke noget 'means to an end' pladder her, jeg kan bare ikke forstå at det skal handle om nogle voldsepisoder begået af ungdomshusaktivister når politi og politikere konstant bryder loven i et forsøg på at knuse alternative miljøer som ungeren og christiania.

Man in Dark Sedan>> Som du kan se er det væsentligt mere populært at hade på dem der ligger ned end at gå mod strømmen og PRØVE at forstå alternativerne. Når jeg får sådan en gang lort i hoved af mennesker som skizo der tydeligvis ikke sætter sig ind i tingene får det mig til at tabe troen på at der findes nogen frisindede mennesker i det her land :roll:

Titel:
Medlem

Tias: så absolut

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tias skrev:
Man in Dark Sedan>> Som du kan se er det væsentligt mere populært at hade på dem der ligger ned end at gå mod strømmen og PRØVE at forstå alternativerne. Når jeg får sådan en gang lort i hoved af mennesker som skizo der tydeligvis ikke sætter sig ind i tingene får det mig til at tabe troen på at der findes nogen frisindede mennesker i det her land :roll:

Tias. Jeg er skam frisindet, ingenting der, men jeg tror på frihed under ansvar, ikke hej-jeg-er-ung-og-skal-behandles-efter-specielle-regler-mentaliteten nogle gange er livet surt, uanset hvor frisindet man er. Jeg har sat mig ind i tingene, men måske jeg får andet ud af det end du gør! Måske har jeg en helt anden mening om tingene end du har, hvilket ikke gør at jeg har lort i hovedet. Hvis man vil bestemme i et hus, kræver det man ejer det, sådan er samfundet desværre skruet sammen. Der er også rigtig mange ting, i vores samfund, jeg er hammer træt af. Dette får mig ikke til at gå på gaden og smadre ting, lave uro og gøre "civile" mennesker skide bange. F.eks er jeg træt af den danske narkopolitik, ældrepolitik, behandling af syge og handicappede mennesker, skolepolitikken, behandlingen af kontanthjælpsmodtagere. Faktisk kunne jeg blive ved, fordi der er SÅ mange ting jeg er træt af, for at ændre på det, gør jeg meget lidt, men det er lovligt, jeg bruger min ret til at stemme. Demokrati du ved, flertallet bestemmer som til tider er til at tude over. IMO må du se at blive voksen på en anden måde, end du er ved det nu. Træls at du synes at jeg lukker lort ud, men hvis det er den holdning i har overfor folk, der har en anden mening, kan jeg sgu godt forstå at i ikke har fået jeres vilje.

Jeg lagde mærke til noget på den video, i bliver bedt om at sætte jer ned, ingen reagerer, de siger det igen, derefter trækker de køller, i siger i ikke er ude på voldige reaktioner, hvorfor giver i så politiet, negativ stimuli når i så gerne vil have, en positiv respons? Det forstår jeg simpelthen ikke!

Et enkelt spørgsmål.
Hvis i bare var der for at lave folkekøkken, hvordan havnede det maling så på døren til den demo?

Jeg har også fundet en video, på u-tube, der nærmest opfordrer folk fra udlandet til at støtte jer, i en kamp imod det danske politi/regering. Er det en krig vi har gang i? Fordi hvis det er det, som i prøver på, så taber i den jo. I kan intet stille op, imod regeringen, hvis det kommer til åben kamp.
Dette siger jeg ikke fordi at "skide" på jer, jeg siger det fordi, i tænker jer bare ikke om. Det i laver er totalt forkert IMO. I har tabt den sag, hvad med at bruge, energien på noget konstruktivt, istedet for noget destruktivt? Men det er måske det der sker, når man har regler, der bliver håndhævet laissez-faire? Det er stadigvæk ikke for at "skide" på jer, eller på dig. Det er bare min mening, min indstilling, fordi der er IMO ikke noget frisindet, ved at angribe politiet og smadre uskyldige folks biler.

Træt af du føler jeg skider på dig og dine meninger, men sådan må det jo være, når man er så frisindet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skizo>>

Et enkelt svar: Som det er blevet bragt i avisen time and time again, malerbomberne blev smidt på det hus i en aktion der hændte over en måned tidligere end vi kom og lavede manifestation - det at man ser malerbombe-pletterne er meget ærgeligt, og også et bevidst forsøg på at få os til at ligne onde terrorister, for de pletter blev lavet omkring 40 dage før vi stod der, okay?

Vi vil ikke have negativ stimuli, politiet har ikke ret til at tæve folk der ikke retter sig efter politiets anvisninger, dette viser blot at du ikke er klar over at politiet rent faktisk ikke må straffe folk, det hører domstolene til; siden at Danmark i teorien er et demokrati der respekterer magtens tredeling.

Jeg har al forståelse for at man bliver skræmt og tændt af når vi opfordrer folk til at komme til Danmark og kæmpe mod politi og politikere - men Ungdomshuset er et unikt kulturcenter hvis lige Danmark aldrigt har kendt før eller siden - når vi har prøvet alle fredelige og diplomatiske løsninger og er blevet afvist på den mest arrogante og flabede måde, ja, så står den på brandbomber, boycots og brosten - Autonomi og modkultur er en million gange vigtigere end mainstreamkultur og den sølle undskyldning for demokrati vi bliver spist af med - uanset hvad konsekvenserne er så vil jeg hellere dø i kampen for selvstyre end at leve i en verden hvor jeg ikke må leve som jeg har lyst til.

Titel:
Insane psychedelia user!

Så rydder de fandme! Æd knippel, ungdomssvin. Yeeeeeeeeeeeeeeeehaw!!!!!!!!!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Oh glorious day!

Jeg har lidt nedern over det er i dag, da jeg flytter til kbh om godt 5 timer.

Jeg er lidt nervøs for om de begynder og lave en masse aktioner og spærre veje af og sådan.

Men så må jeg jo bare tage knojernene og battet med :twisted:

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Senest rettet af Optimus Crime 01 mar 2007 09:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Modkultur er en myte. Hvad fanden er modkultur?

De rydder i øvrigt dit hus nu. Pas nu på dig selv, og lad være med at gøre noget dumt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Jaa lad være at gøre noget dumt herinde.

Desuden synes jeg det er en skam de ryder det, personligt fordi jeg mener det os har været positive ting derinde. Bla. alle de kunstnere der har gæstet det gennem tiden.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tias skrev:
Vi vil ikke have negativ stimuli, politiet har ikke ret til at tæve folk der ikke retter sig efter politiets anvisninger, dette viser blot at du ikke er klar over at politiet rent faktisk ikke må straffe folk, det hører domstolene til; siden at Danmark i teorien er et demokrati der respekterer magtens tredeling.

Det hedder negativ respons og i laver negativ stimuli, derfor i får den respons i får. Nej det er korrekt at politiet ikke må straffe folk, men de må bruge den magtanvendelse de finder nødvendig, i tilfælde hvor folk sætter sig imod f.eks anholdelse.

Titel:
Medlem

lige et spørgsmål. jeg har respekt og forståelse for at nogle ikke er så glade for ungerens brugere og ungdomshuset. det er ikke min men jeres holdning så fred være med det. jeg forstår bare ikke hvorfor der er så mange som bare siger "riv lortet ned". jeg kan godt forstå at mange siger det er faderhuset ejendom så de unge skal smides ud, men hvorfor er så mange op på at huses skal smadres synder og sammen? det er der da ingen grund til.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hvordan ser det egentlig ud inde i ungdomshuset?
De river det ned hvis det ligner lort.

Hvis det ikke ligner lort bliver det nok brugt til noget andet.

Det var hvad jeg forstod i nyhederne.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syntes at jeg hørte i TV at faderhuset river huset ned.

Skal lige siges jeg ikke har noget imod ungdomshusets brugere, jeg har noget imod deres metoder, garanteret for at det er flinke mennesker og alt det der. Det de har gang i, med at vil sætte København i flammer, er sgu bare ikke nogen god ide IMO. Det eneste der sker ved det, er vel at folk bliver dømt, smidt i kassen. Det skal de også have lov til, syntes bare det er lamt at kæmpe så vildt og fanatisk, for noget de ikke bruger om 30 år anyway.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Schizophreniak skrev:
Syntes at jeg hørte i TV at faderhuset river huset ned.

Skal lige siges jeg ikke har noget imod ungdomshusets brugere, jeg har noget imod deres metoder, garanteret for at det er flinke mennesker og alt det der. Det de har gang i, med at vil sætte København i flammer, er sgu bare ikke nogen god ide IMO. Det eneste der sker ved det, er vel at folk bliver dømt, smidt i kassen. Det skal de også have lov til, syntes bare det er lamt at kæmpe så vildt og fanatisk, for noget de ikke bruger om 30 år anyway.

Nej DE gør ikke men så gør den næste generation!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har opført mig så ansvarligt som min overbevisning og raseri tillod mig.

Men seriøst, dikki rammer hovedet på sømmet. Det her handler om meget mere end nogle skide mursten på Jagtvej. Jeg kan fortælle dig at ungdomshuset har utroligt meget mere at byde på end vegetarmad og syrerock, for der er mange andre kulturelle arrangementer, såsom sketches, gøgl, teater og filmforevisning m.m.

Derudover er der mulighed for at lære forskellige håndværk indenfor tømrer, murer, smede og snedkerfagområderne i og med at de brugere som også gerne vil være aktivister lærer af hinandens kompetencer indenfor forskellige uddannelser som de er i gang med eller har gennemført.

Og det er alt sammen ganske gratis! Der er derfor en lang række udviklings muligheder for aktivister i ungdomshus-miljøet som de kan bruge senere hen i deres liv. Der er også gratis musikøverum, hvor man kan finde sammen og danne bands (hvis man ikke allerede har gjort det) og de gode forhold i ungdomshuset har netop sikret at en række etablerede musikere i sin tid kunne finde fodfæste i det konkurrencesamfund som vi jo alle lever i.

Alle disse forhold finder man slet ikke i samme grad i de kommercielle ungdomsklubber (som i øvrigt kun henvender sig til teenagere)og samtidigt er de underlagt en forstyrrende og undertiden hæmmende pædagogisk forvaltning. Der er lagt nogle særlige rammer i disse ungdomsklubber som de unge ikke har nogen reel indflydelse på.
Rammer som hæmmer deres udvilking!

Derfor er et alternativt ungdomshus helt nødvendigt, og der vil være non-stop modstand i København indtil vi har et igen.

Titel:
Medlem

hej tias,

til at sarte med, hvis du ikke så kasteskyts, hvad smadrede så den store glasdør? :/ hvad bulede bilerne? hvorfor blødte folk?

jeg vil starte med at sige: Jeg forstår hvis du oprørt og vred i denne situation og jeg kind-of føler sympati med dig og dine sammensvorne, selvom vi ikke er enige.

ang. side, så er jeg ikke rigtig på en side sådan en dag som idag. men jeg er meget engageret i det danske samfund, og det var lidt det jeg mente med "vi ses".

jeg var (som lovet) derinde fra kl 8 ca. til kl 18:30 og jeg skal lige love for at i fik sat gang i gaden. det er godt nok synd for jeres tidligere naboer. men jeg er meget træt og har ikke overskud til et længere svar, men til alle på psy.dk der sympatiserer: pas på jer selv, det kan hurtigt gå galt. brug dog jeres kreative kræfter til noget konstruktivt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 188 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]