Lester skrev:
hey Tias.
den episode du nævner ved Faderhuset i Rødovre (hvor jeg tilfældigvis bor) var jeg også vidne til. men stod på den modsatte side af dig og dine kammersjukker, og jeg bliver nødt til at sætte lidt kulør på din historie.
Jeg hører om jeres "cykeldemo" og beslutter at følge min søster de få gader ned til Faderhuset da hun er utryg (hun er 9 år gammel). da jeg ankommer er der allerede godt gang i den og privat personers biler er blevet raseret og der flyver lidt småkasteskyts om ørene på os og ukvemsord mod mig og min søster på ni (kasteskytset var ikke efter os) i har været inde og rasere det der kaldes "Caféen" og der er blevet delt lidt næver ud mod folk der vel og mærke vender den anden kind til nederen vold alligevel - og ved du hvad det kaldes? overlagt overfald. i kan på ingen måde være sikre på at folk der befinder sig på Tæbyvej den dag er faderhusets medlemmer og det er derfor overfald på tilfældige mennesker. Jeg ved tilfældigvis at der var op til flere gæster der var kommet for at se på kirken den dag, hvordan ville du have det med at slå på en kultur-interesseret der bare var på det forkerte sted?
anyways. du har nok set mig den dag da jeg stilte mig i døren for at holde evt. indtrængere væk fra min søster og mor der ønsker at komme i kirke for at bede og synge lovsange etc.. jeg er i modsætning til medlemmerne af faderhuset ikke modstander af vold og siger næppe nej til et riot, og mente derfor at jeg kunne yde en smule bedre beskyttelse hvis det kom til stykket. jeg er flere gange mål for mindre kasteskyts og der hvor jeg står står der to middelaldrende mænd fra faderhuset og bløder fra ansigtet. vi står udover det i et bad af glaskår fordi den store glasdør og andet inventar er smadret.
efter at i har tævet tilfældige mennesker og smadret deres biler, uden i ved hvem der ejer dem fryder det mig at se jer blive tilfældigt tævet med stave - what comes around goes around
men vi ses vel til rydningen, håber det bliver snart.
Dette styrker kun min mening om ungdomshuset og dets brugere!
Glæder mig til at se TV når det bliver ryddet, håber der bliver delt nogle kølletæsk ud til jer. Jeg føler med Lester og syntes det er tragisk at man skal beskytte sin mor og søster på den måde- TOTAL INGEN RESPEKT TIL UNGDOMSHUSET.
Tias skrev:
Klart at man kigger den anden vej hvis folk vil bruge en joint mens de står og reparerer et toilet og lignende, men vi håndhæver det laissez-faire.
At håndhæve en lov laissez-fair er jo langt ude, især når det omhandler unge mennesker.
Tias skrev:
2. Ungdomshuset, med store dele af københavns befolkning i ryggen, har prøvet hver ENESTE TÆNKELIG mulighed for fredelig, politisk dialog mod en løsning; og er blevet ikke bare mødt med afvisende kulde men decideret modvilje fra politikerne.
Man kan simpelthen ikke forvente at huset forsvares fredeligt længere, for vi har prøvet alt andet - og jeg har den yderste respekt for alle der stadigt laver fredelige aktioner og happenings til trods for den foragt de bliver mødt med fra kommunens hold. Jeg har heller aldrigt selv angrebet politiet og gør mit bedste for at holde modstanden på et kompromisløst men ikkevoldeligt plan.
Det er ikke jeres hus, i har ikke noget at forsvare. Du siger i har prøvet hver ENESTE TÆNKELIG mulighed for fredelig, politisk dialog mod en løsning. Der var altså ikke en løsning, så bid i det sure æble og find et andet hus.
Tias skrev:
Der er så mange ting i vejen med det, men lad mig tage den vigtigste: Unge mennesker har brug for selvstyre for at være så frie og lykkelige mennesker de kan være. Mange er uenige, men jeg tror ikke de har prøvet det så. Ledere og pædagoger bestemmer farten og gør sig til herrer over unges leg og udfoldelse, fordi de altid enten vil have en personlig indflydelse, eller direktiver fra regering og kommune om hvordan driften i det daglige skal være.
Unge mennesker skal ikke have frihed til at styre selv, prøv lige at se hvordan i opfører jer når i ikke får jeres vilje, som børn, så lad lige være med at omtale jer som "unge" mennesker, i er jo bare nogle børn IMO.
Der er en grund til kommuner, vil have styr på de unge mennesker, i selv er det bedste eksempel.
Tias skrev:
3. December var det, om muligt, endnu værre. Et par demonstranter havde udøvet voldtægt mod faderhusets lokaler, en klar overtrædelse af politivedtægten om demonstrationer. Så demonstrationen skal selvfølgeligt opløses - Men da rødovres politi kommer bliver de bange( selvom vi bare står og kigger forvirret på dem uden at råbe noget eller gøre noget overhovedet) og tilkalder københavns beredskabspolti, der kommer og anholder alle. Da folk forvirret spørger hvorfor flår de ind i os med hunde og knipler, og slår folk i ansigt og bryst, samt tæver siddende, ikke-truende demonstranter. Desværre findes der kun en smule videodokumentation, her:
http://youtube.com/watch?v=mnLx1Io73Rs(Man kan se mig sidde på jorden i sort jakke og hætte over med ryggen til, lige til venstre for ham den nederen med staven. Jeg indrømmer at folk ikke følger politiets henstillinger, men dette sker i høj grad kun fordi folk bliver skubbet til af betjente før de når at adlyde selv.)
Flere "greatest hits" fra den dag:
- Min kæreste( der er mand, men ynder makeup og en lidt androgyn stil) bliver passet op og skubbet mens han står i håndjern, af 200 kilo blankt bondsk bøfkød( jeg nægter at kalde den slags for mennesker) og har følgende dialog med det:
bøf: "Høhø, du skal vidst i pigerækken"
ham: "Nej, og vil du ikke godt tale pænt til mig?"(min kæreste er blid som et lam og har ikke på noget tidspunkt gjort andet end at adlyde betjentene)
bøf: "Haha, nej, do ligner sgodda en pige. Høhøh, hvor er du grim"
ham: "..."
bøf: "Hvorfor ær do sogrim?"
ham: "Hvis du ikke kan tale pænt til mig skal du holde din kæft og få en anden til at anholde mig"
bøf: "Høhø, prøv at få mig til det"(mens bøf står i fuld pladerustning med en kølle)
*bøf går, min kæreste spytter på bagsiden af hans benskinne*
20 andre betjente: "HOV DET ER VOLD MOD BETJENT"
*min kæreste bliver revet rundt ved nakken og lænket i en smertefuld position til et kædehegn, og står til at betale 1000 spir for vold mod tjenestemand i funktion*
- En pige i håndjern på jorden får stukket en schæfter op i hovedet der gør af hende og bider hende i skulderen.
- En fyr bliver, foran alle mens han sidder i salatfadet, spurgt hvorfor han ligner en pige, og en betjent stikker sin hånd ned i hans underbukser og klemmer ham om stenene.
- En fyr kommer alvorligt til skade med armen fra knippelslag og bliver lagt i håndjern. Da en betjent spørger ham hvor det gør ondt og griber fat i armen råber drengen af smerte og bliver derefter skældt ud af to betjente for at 'svare igen'. Der går næsten en time og et kvarter mellem at skaden sker og han bliver tilset af en ambulance.
- Flere piger bliver verbalt chikaneret som 'autoso' og 'kælling', mens ikke-etniske danske demonstranter bliver svinet til for at være til en autonom demonstration, som om de ikke vidste hvad de lavede der.
Det er drastiske ting, men efter Lester's post er du da fuld af løgn mand.
Han måtte beskytte sin mor og søster imens dig og dine medsammensvorne smadrede biler osv osv. Rigtig genialt.
Tias skrev:
Nej, men jeg er heller ikke tilfreds med at du siger "jeres" og "jer", ungdomshusets aktionsgrupper er mange forskellige mennesker der bruger mange forskellige metoder, og de langt fra accepterer hinandens midler, men står sammen for ungerens skyld.
Hvis i er flere grupper der står sammen kan det jo sagtens betegnes "JERES KAMP".
Schizophreniak
Hvis det er tilfældet at det videolink viser hvad der skete i rødovre, så trækker jeg det tilbage med køllebank, fordi de pansere er da for langt ude.