Skizo>>
Citat:
Det lyder som det er politiet der starter det hele! Hvis man henter "tropper" fra udlandet for at kæmpe for et hus i DK, er man da langt ude.
Okay, det er vist på tide med et par alvorsord omkring den udenlandske "auto-hær". For det første kom der omkring 600 mennesker, og det var altså ikke dem alle der kom for at slås, selvom mange var hærdede bzættere fra holland og tyskland der ved hvordan man tackler gadekamp. Når det er sagt kan jeg kun se to pointer:
1. Der var over 1000 'rioters' på gaden d. 16/12/06, og det betyder, selv hvis vi antager at ALLE udlændinge var der og slås, at der altså er over 400 københavnske unge der vil sætte livet på spil for at tvinge politiet væk fra ungdomshuset - De er allesammen nogens barn, søster/bror eller kæreste. Derfor synes jeg generaliseringen "voldelige unge" eller "autonome" er forkert.
2. Ungdomshuset, med store dele af københavns befolkning i ryggen, har prøvet hver ENESTE TÆNKELIG mulighed for fredelig, politisk dialog mod en løsning; og er blevet ikke bare mødt med afvisende kulde men decideret modvilje fra politikerne.
Man kan simpelthen ikke forvente at huset forsvares fredeligt længere, for vi har prøvet alt andet - og jeg har den yderste respekt for alle der stadigt laver fredelige aktioner og happenings til trods for den foragt de bliver mødt med fra kommunens hold. Jeg har heller aldrigt selv angrebet politiet og gør mit bedste for at holde modstanden på et kompromisløst men ikkevoldeligt plan.
Citat:
Hvad er der galt i at pædagoger og ledere er ansatte i et hus hvor unge mennesker færdes? Hvorfor skal det være selvstyre? Er i ude på at danne en ungdomsstat eller ???????
Der er så mange ting i vejen med det, men lad mig tage den vigtigste: Unge mennesker har brug for selvstyre for at være så frie og lykkelige mennesker de kan være. Mange er uenige, men jeg tror ikke de har prøvet det så. Ledere og pædagoger bestemmer farten og gør sig til herrer over unges leg og udfoldelse, fordi de altid enten vil have en personlig indflydelse, eller direktiver fra regering og kommune om hvordan driften i det daglige skal være.
Det siger autonome unge fra over for, og skaber deres egen kultur. Resultatet er et kulturcenter med en klar ungdomspolitisk linie og kulturevents der ikke er genskabt noget sted i Danmarks kultur, der, om man vi indrømme det eller ej, er profit-orienteret og kapitalistisk i en udtrækning der forhindrer billig og kreativ kultur for alle.
Citat:
Du må godt uddybe det med politivolden! ER altid klar på at lære noget nyt.
Ikke at jeg ikke har set TV og er tit chokeret over politiets metoder. Hjælper jer ikke med at vinde kampen, hjælper jer nærmest til at tabe den. Håber bare ikke det går amok ved ryddelsen, hvilket det jo nok gør.
Jeg blev anholdt d. 16. september og 3. december. Ved begge tilfælde så jeg overtrædelse af politireglementet der grænser til det fuldkomment absurde.
1. En ung demonstrant var faldet, og blev vædret af politiets pansrede transit( mandskabsvogn). Hun brækkede armen og blev derefter anholdt og måtte sidde på jorden i lang tid før nogen hjalp hende.
2. Masseanholdelser uden folk fik at vide hvad de var anholdt for.
3. Knippelslag mod siddende demonstranter der ikke opførte sig truende( det var det der kom i DR og tvang en undersøgelse af statsadvokaten igennem).
3. December var det, om muligt, endnu værre. Et par demonstranter havde udøvet voldtægt mod faderhusets lokaler, en klar overtrædelse af politivedtægten om demonstrationer. Så demonstrationen skal selvfølgeligt opløses - Men da rødovres politi kommer bliver de bange( selvom vi bare står og kigger forvirret på dem uden at råbe noget eller gøre noget overhovedet) og tilkalder københavns beredskabspolti, der kommer og anholder alle. Da folk forvirret spørger hvorfor flår de ind i os med hunde og knipler, og slår folk i ansigt og bryst, samt tæver siddende, ikke-truende demonstranter. Desværre findes der kun en smule videodokumentation, her:
http://youtube.com/watch?v=mnLx1Io73Rs(Man kan se mig sidde på jorden i sort jakke og hætte over med ryggen til, lige til venstre for ham den nederen med staven. Jeg indrømmer at folk ikke følger politiets henstillinger, men dette sker i høj grad kun fordi folk bliver skubbet til af betjente før de når at adlyde selv.)
Flere "greatest hits" fra den dag:
- Min kæreste( der er mand, men ynder makeup og en lidt androgyn stil) bliver passet op og skubbet mens han står i håndjern, af 200 kilo blankt bondsk bøfkød( jeg nægter at kalde den slags for mennesker) og har følgende dialog med det:
bøf: "Høhø, du skal vidst i pigerækken"
ham: "Nej, og vil du ikke godt tale pænt til mig?"(min kæreste er blid som et lam og har ikke på noget tidspunkt gjort andet end at adlyde betjentene)
bøf: "Haha, nej, do ligner sgodda en pige. Høhøh, hvor er du grim"
ham: "..."
bøf: "Hvorfor ær do sogrim?"
ham: "Hvis du ikke kan tale pænt til mig skal du holde din kæft og få en anden til at anholde mig"
bøf: "Høhø, prøv at få mig til det"(mens bøf står i fuld pladerustning med en kølle)
*bøf går, min kæreste spytter på bagsiden af hans benskinne*
20 andre betjente: "HOV DET ER VOLD MOD BETJENT"
*min kæreste bliver revet rundt ved nakken og lænket i en smertefuld position til et kædehegn, og står til at betale 1000 spir for vold mod tjenestemand i funktion*
- En pige i håndjern på jorden får stukket en schæfter op i hovedet der gør af hende og bider hende i skulderen.
- En fyr bliver, foran alle mens han sidder i salatfadet, spurgt hvorfor han ligner en pige, og en betjent stikker sin hånd ned i hans underbukser og klemmer ham om stenene.
- En fyr kommer alvorligt til skade med armen fra knippelslag og bliver lagt i håndjern. Da en betjent spørger ham hvor det gør ondt og griber fat i armen råber drengen af smerte og bliver derefter skældt ud af to betjente for at 'svare igen'. Der går næsten en time og et kvarter mellem at skaden sker og han bliver tilset af en ambulance.
- Flere piger bliver verbalt chikaneret som 'autoso' og 'kælling', mens ikke-etniske danske demonstranter bliver svinet til for at være til en autonom demonstration, som om de ikke vidste hvad de lavede der.
Jeg har set politiet gøre de her ting i flere år nu( selvom disse ret vilde overgreb først er begyndt at finde sted i år og sidste år), så det rører mig ikke så meget, men mærk dig mine ord: De skaber en hel generation af sjællandske unge der hader politiet, og det er KUN deres egen skyld.
Jeg sværger ved mine venners grav at det jeg fortæller dig er sandt. Jeg har ingen grund til at lyve udover at få politiet til at ligne nogle svin, men det synes jeg de klarer ret godt selv.
Citat:
Dog vil jeg ønske jer alt held i jeres kamp og det selvom jeg ikke sympatiserer med jeres metoder. Frihed under ansvar.
Nej, men jeg er heller ikke tilfreds med at du siger "jeres" og "jer", ungdomshusets aktionsgrupper er mange forskellige mennesker der bruger mange forskellige metoder, og de langt fra accepterer hinandens midler, men står sammen for ungerens skyld.
Jeg samtykker med de voldelige aktioner, for jeg forstår folks lede ved politiet og politikerne, og vi har prøvet hver eneste udvej: forhandling, byret, højesteret, massedemonstrationer, læserbreve, festivaller mm. for ungdomshusets bevarelse, og er blevet mødt med afvisninger, tåregas og brutal vold. Jeg vil ikke acceptere at jeg selv bruger vold på grund af min egen overbevisning, men fra et moralsk standpunkt er ungdomshusets bevarelse er vigtigere end Dansk lov og ret.
Jeg synes netop folk misbruger deres frihed ved at ødelægge ting der tilhører andre borgere, men politiet er i et job hvor de villigt tager ud og tæver og slår ihjel for at understøtte en uretfærdig byrets beslutninger. De er et mål, og det ved de godt selv.[/url]