Tele-Tons skrev:
JEL skrev:
2% er sådan ca 100,000 personer. Altså en forsvar-til-angrebs ratio på 10 til 1 (hvis alle møder op for at ville forsvare huset mod en samlet dansk politi-styrke på sådan ca 10,000 personer)
10 til 1... så det _kan_ la' sig gøre at forsvare huset hvis viljen virkelig er der hos alle.
Du mener da ikke seriøst, du går ind for vold?
Jeg konstaterer bare at der er 10 der ønsker at bevare huset for hver 1 der er klar til at rydde det med vold.
Tele-Tons skrev:
De unger kan få et andet hus, et andet sted.
Jeg er ligeglad. Jeg undrer mig bare over man vil bruge bureaukrati og skatte-penge på at gi' dem et andet hus, når nu de hele tiden har haft et de var tilfredse med. Det ville være billigere bare at la' dem være blevet, og så ha' solgt fader-huset et andet hus (feks det man nu istedet vil gi' til de unge). Det virker lidt molbo-agtigt at misbruge offentlige midler til den slags Unødige pjat.
Tele-Tons skrev:
personligt mener jeg at de "møg"unger skulle tage, at være tilfredse med det de får.
Nu er de jo trods alt _også_ borgere i dette samfund, og har derfor krav på ordentlig behandling af det offentlige. Præcis ligesom du og fader-huset også har. Så de unge ska' ikke være mere tilfredse med dårlig behandling end alle andre.
Tele-Tons skrev:
Men de har måske gemt noget i huset, som helst ikke skal ud? Et lab måske.
Det har de sikkert

Måske gemmer de bin-laden ude på deres toilet?? Hvem ved??
Tele-Tons skrev:
Det er jo ikke til at vide hvad de har gang i, ligeledes er jeg helt sikker på, der bliver røget hash i det hus
Altså... hvis du ikke ved hvad de har gang i... hvordan ka' du så være sikker på de ryger hash? (og du er endda _helt_ sikker si'r du) Er du ikke lidt fordoms-fuld nu?
Det er den slags _jeg ved alt selvom jeg ingenting ved_ attitude der blaa fast-holder narko-forbuddet og gør det så Umuligt at få et fornuftigt samfund op at stå. Næsten alle har en mening om narko uden at ha' noget reelt at ha' det i. Fri os dog fra den slags folk der bare udtaler sig for at udtale sig. Sæt dig ind i sagerne eller hold din kæft.
Men bortset fra at du bare gætter, så tror jeg dog også der bli'r røget hash af nogen af dem. Det bli'r der jo af så mange efterhånden

Tele-Tons skrev:
ligeledes er jeg helt sikker på, der bliver røget hash i det hus, ikke noget der skal ske, hvis mine børn var der, jeg ville da blive gal i hovedet.
Så hold dine børn hjemme, eller send dem i fader-huset i stedet (dér bli'r der næppe røget hash. Men guderne må vide hvad der så istedet sker (jeg mindes en historie om at nogen blev udsat for en slags religiøs hjerne-vask på stedet, og det er jo sikkert mere sundt))
Dine børn er jo som bekendt dit eget ansvar. Ikke vores andre's.
Tele-Tons skrev:
Ryd det hus, giv dem et andet, hvor svært er det?
Sikkert ikke særligt svært. Men bare idiotisk når de nu allerede har et hus. Hvorfor ska' de ha' et andet? De er jo glade nok for det de har nu. Alt det Unødige bureaukrati koster penge og gør jo alligevel ingen forskel hvis de får et andet hus. Det nye hus bli'r jo bare ligesom det nuværende. Og hvis det stadig ska' betales og ejes af kommunen, ligesom det nuværende, hvad er så forskellen? Så ku' man da ligeså godt ha' solgt det nye hus til fader-huset, og sparet al den ekstra sags-behandling og bureaukrati (for slet ikke at tale om alle de ekstra-udgifter kommunen får nu når de unge starte guerilla-krig i københavn fordi kommunen har pisset på dem)
Det er totalt godnat at misbruge resourcer på den Unødige måde.
Tele-Tons skrev:
Svært nok for de unge åbenbart, det er squ da dem der er latterlige i den her sag, hvis de var så vilde efter det hus kunne de jo have sparet op i de 30+ år de har haft det i og så have købt det, det er deres eget problem at de ikke tænker fremad og det er i sandhed, deres problem de ligefrem angriber politiet, man kan ligeså godt gøre som de sorte siger, fordi de vinder alligevel i den sidste ende.
Der er ingen der vinder i denne sag. De unge taber, politikerne taber, og en masse Uskyldige taber også.
Det eneste man opnår ved at være hard-liner er vold, hærværk og ødelæggelse. Og det bli'r man ikke vinder af.
Politik handler om at _undgå_ volds-episoder, ved at forhandle. Men bush-syndromet, either youre with us or against us, har fjernet de såkaldte politikere fra hvad politik handler om. Istedet er de nu blevet til små war-lords ligesom vi kender fra afghanistan (de forhandler heller ikke med nogen, men pudser deres militser på enhver der trodser dem). Igen og igen hører vi 'politikere' sige "Vi forhandler ikke!! Vi fører ikke dialog!!", hvilket ellers er selve formålet med politik.
Politik blev oprindeligt opfundet for at folk sku' holde op med at slå hinanden med køller. Man fandt ud af at det bedre ku' betale sig at mødes på midten i samarbejde, istedet for at kæmpe til sidste blods-dråbe. Men den ide er man gået mere og mere væk fra siden bush-nar'en kom til magten. Nu handler det kun om at være så stærk og magt-fuld som muligt. Nu er det Ufint at forhandle, og på mode at smadre alle der er Uenige med hvad man si'r. Måske er det også derfor flere og flere unge løser deres konflikter ved at stikke hinanden ned på gaden, eller skyde hinanden som vi jo ser det ske indimellem i danmark også.
"Snakke sammen?? Hvorfor sku' vi dog det? Jeg ka' jo ligeså godt bare udrydde dig istedet. Det er meget nemmere." (se bare på irak-krigen, hvor fjolserne troede at lidt militær ku' løse alting bedre end snak)
Meningen med politik og politikere, er at _undgå_ at forskellige fraktioner støder sammen i voldelig konflikt. Politik handler ikke om 'rigtigt' og 'forkert', men om at sikre fred for så mange som muligt. Politik handler ikke om at den ene side ska' tryne den anden, men om at begge sider ska' få plads nok til at ku' leve side om side i fred. Hvis politik bare handlede om hvem der var stærkest, så ku' vi ligeså godt bare ha' militæret uden politikere. Så politikere der ikke vil dialog, er ikke længere politikere, men idioter (og som sædvanlig bli'r det alle de Uskyldige borgere i midten der kommer til at lide (enten økonomisk eller koporligt) under volden der _altid_ følger når dialogen stopper (og de unge forsvinder jo ikke selvom ungdoms-huset bli'r ryddet. De vil være her mange år endnu, og ka' derfor blive et problem i mange år frem hvis de ikke bli'r hørt eller taget alvorligt (og pt bli'r de ikke taget alvorligt, fordi politikerne som sagt har mere travlt med at pleje deres bush-sygdom (at være så hårde som muligt, istedet for så fornuftige som muligt))))
Det er meget skuffende at politikerne i vore dage ikke længere ka' tænke rationelt og skabe kompromisser mellem forskellige folke-grupper, men nu kun ka' finde ud af at bruge knyt-næver. Jeg ved ikke hvorfor det er blevet sådan, men det sker i alle lande ser det ud til. Det er ligesom med fremmed-hadet; alt hvad der er anderledes ska' undertrykkes.
Personligt er jeg ligeglad med om ungdoms-huset bli'r ryddet, men jeg er ikke ligeglad med at en masse folk og ejendom nu ka' risikere at komme til skade fordi folk på begge sider ikke ka' finde ud af at føre dialog og forhandling på bedste politiske vis. Men jeg holder mest politikerne ansvarlige, da de trods alt ska' forestille at være professionelle.
En go' og klog politiker forsøger at skabe fred og sam-eksistens mellem Uens grupper. En dårlig politiker vil bare ha' sin vilje, koste hvad det vil (en pris der typisk ska' betales af Uskyldige civile)
Man burde vide nu, efter så mange år's ned-skreven menneskelig historie, at fred og fordragelighed ikke ka' tvinges eller dikteres igennem. Den _skal_ forhandles. Ellers ulmer Utilfredsheden bare videre og vil igen og igen fra tid til anden resultere i volds-udbrud.
Men af en eller anden grund ka' folk åbenbart bare ikke fatte det.