Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 aug 2025 19:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
I lang tid har der været mange historier og rygter om at der er en plan om at lukke internettet. Nogle historier snakker også om at erstatte det med Internet 2.

Det hele startede med denne video

Siden fik historien en masse opmærksomhed fra mange medier og internet blogs og forums.

Siden har der været en del artikler...

her er et par stykker af dem:
http://www.internet2.edu/
http://www.news.com.au/technology/story ... 324202-501[...]
http://www.reuters.com/article/technolo ... L188969832[...]
http://www.theregister.co.uk/2004/09/28 ... _end_nigh/
http://www.slate.com/id/2120440/

http://www.savetheinternet.com/

Idag kom så endnu en nyhed, som jeg finder utrolig skræmmende:

Citat:
Cybersecurity Bill Proposes Unprecedented Government Power Over the Internet - A cybersecurity bill introduced today in the Senate would give the federal government extraordinary power over private sector Internet services, applications and software. The Cybersecurity Act of 2009 would, for example, give the President unfettered power to shut down Internet traffic in emergencies or disconnect any critical infrastructure system or network on national security grounds. The bill would grant the Commerce Department the ability to override all privacy laws to access any information about Internet usage in connection with a new role in tracking cybersecurity threats. The bill, introduced by Sens. John Rockefeller and Olympia Snowe, would also give the government unprecedented control over computer software and Internet services, threatening innovation, freedom and privacy. CDT President and CEO Leslie Harris said, "The cybersecurity threat is real, but such a drastic federal intervention in private communications technology and networks could harm both security and privacy."

http://www.cdt.org/headlines/1196

Og :

Citat:
Bill Would Grant President Unprecedented Cyber-security Powers
By Roy Mark
2009-04-02

The Cybersecurity Act of 2009 introduced in the Senate would allow the president to shut down private Internet networks. The legislation also calls for the government to have the authority to demand security data from private networks without regard to any provision of law, regulation, rule or policy restricting such access.

The headlines were all about creating a national cyber-security czar reporting directly to the president, but the Cybersecurity Act of 2009 introduced April 1 in the U.S. Senate would also give the president unprecedented authority over private-sector Internet services, applications and software.

According to the bill's language, the president would have broad authority to designate various private networks as a "critical infrastructure system or network" and, with no other review, "may declare a cyber-security emergency and order the limitation or shutdown of Internet traffic to and from" the designated the private-sector system or network.

The 51-page bill does not define what private sector networks would be considered critical to the nation's security, but the Center for Democracy and Technology fears it could include communications networks in addition to the more traditional security concerns over the financial and transportation networks and the electrical grid.

"I'd be very surprised if it doesn't include communications systems, which are certainly critical infrastructure," CDT General Counsel Greg Nojeim told eWEEK. "The president would decide not only what is critical infrastructure but also what is an emergency."

The bill would also impose mandates for designated private networks and systems, including standardized security software, testing, licensing and certification of cyber-security professionals.

"Requiring firms to get government approval for new software would hamper innovation and would have a negative effect on security," Nojeim said. "If everyone builds to the same standard and the bad guys know those standards it makes it easier for the bad guys."

The legislation also calls for a public-private clearinghouse for cyber-threats and vulnerability information under Department of Commerce authority. The Secretary of Commerce would have the authority to access "all relevant data concerning such networks without regard to any provision of law, regulation, rule or policy restricting such access."

In another section of the bill, though, the president is required to report to Congress on the feasibility of an identity management and authentication program "with appropriate civil liberties and privacy protections."

Nojeim complained the bill is "not only vague but also broad. Its very broad language is intended to confer broad powers." Nojeim also speculated that the bill's vague language and authority may prove to be powerful incentive for the private sector to improve its cyber-security measures.

"The bill will encourage private-sector solutions to make the more troubling sections of the bill unnecessary," he said.

According to a number of media reports, the bill was crafted with the cooperation of the White House. The legislation aims to create a fully integrated, coordinated public-private partnership on cyber-security in addition to pushing for innovation and creativity in cyber-security solutions.

"We must protect our critical infrastructure at all costs—from our water to our electricity, to banking, traffic lights and electronic health records—the list goes on," Sen. Jay Rockefeller (D-W.Va.), bill co-sponsor, said in a statement. "It's an understatement to say that cyber-security is one of the most important issues we face; the increasingly connected nature of our lives only amplifies our vulnerability to cyber-attacks and we must act now."

Fellow co-sponsor Sen. Olympia Snowe (R-Maine) added, "America's vulnerability to massive cyber-crime, global cyber-espionage and cyber-attacks has emerged as one of the most urgent national security problems facing our country today. Importantly, this legislation loosely parallels the recommendations in the CSIS [Center for Strategic and International Studies] blue-ribbon panel report to President Obama and has been embraced by a number of industry and government thought leaders."

The CDT's Nojeim stressed that are a "number of good things in the bill," including creation of a cyber-security czar, scholarships for cyber-security programs and collaborations between the government and the private sector. While urging Congress to change the bill, he argued that the "problematic provisions shouldn't crowd out the beneficial provisions of the bill."

http://www.eweek.com/c/a/Security/Bill- ... rs-504520/

Dette virker nærmest som en dårlig spøg, men lader til at være god nok.
Idag hvor vi har et nærmest utal af kampe omkring net neutralitet, er dette endnu et skridt i retningen mod mere kontrol af internettet, som jeg synes er utrolig uheldigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
HaHa, jeg kan ikke lade være med at grine af stort set alle dine indlæg Xun.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har du læst de sidste links til artiklerne?
evt googlet lidt, eller kigget på nogle af de ældre officielle sider?
http://www.whitehouse.gov/the_press_off ... ityReview/ bare for at tage et eksempel.

Jeg synes ærlig talt at debatten om net-neutralitet er værd at tage... Lige meget om man "tror" på hvad der står på nettet eller ej...

Har ikke læst det hele, men lige en mere : http://www.whitehouse.gov/the_press_off ... EU-Summit/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke gidet at læse dine links igennem, og da jeg ikke har sat mig ind i emnet ved jeg heller ikke om det er sandt eller ej.

Det er bare det, at du ikke poster andet end forestillinger om kommende "dommedags scenarier", du må jo leve i konstant frygt.

EDIT: Og hvad sker der for at man skal se hende kællingens patter hele tiden?

Senest rettet af Alt Ædende Ateist 06 apr 2009 22:08, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Slet ikke... Det eneste jeg er bange for er højder og folk på PCP.

Faktisk håber jeg lidt på at det hele styrter sammen, så vi kan starte på en frisk og bygge et bedre samfund op. For jeg tror ikke på at vi når længere med det samfund vi har idag, desværre. Jeg tror ikke at vi kan finde tollerence og respekt i den verden vi har bygget op.

Men kald mig hvad du vil. Jeg har mine interesser her i livet, og jeg ved godt at det ikke er interesser som er delt med mange andre, men det gør dem ikke mindre spændende for mig.

Men jeg synes du skulle læse det jeg har skrevet igennem og så komme med nogle kommentarer....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi har hvert fald en ting til fælles, og det er at vi begge ser at det nuværende samfund kollapser.
Jeg mener dog ikke at vi skal bygge et nyt op efterfølgende.

EDIT: Sorry for off-topic, jeg er fuld.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Dommedagsteorier, konspirationer... man this is fuuuuuck'd! Altså, rolig nu med alt det internet pjat... Det er enorme beløb der skal til for at klare sådan noget her... så hvad med at vi siger at vi giver dem 50 år mere mindst? Nu skal man jo heller ikke tro på alt hvad der står på internettet. Kildekritik er altid en god ting 8) - Nok er der nogen der er lidt noia, men faktum er at vi egentlig ikke kan gøre noget ved så meget. Man må bare li'som se tiden an og så handle ud fra HVAD DER SKER og ikke HVAD DER KAN SKE...

Danmark bliver forresten tæppebombet og udstykket som jord, som resten af verdens krigsherrer kan byde ind på, imorgen...

http://www.BombDenmarkAndSellForGigantic$$$.com

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg kan godt li' de har lavet den ''hot girl'' for at folk skal se den :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Nu har jeg skimmet de link der er smidt, og så vidt jeg umiddebart kan se er der ikke nogen af de mere pålidelige der bakker hele den historie op.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
tror der ikke engang der gik et minut før jeg trykkede på taina uncensored knappen oppe i hjørnet! hvorfor laver de også sådan en hvis de har et vigtigt budskab haha...

Medlem
Brugeravatar

Det lyder da for skummelt hvis det virkelig passer.
Men det er det der er problemet, det er sgu så svært at vide hva man skal tro på...
Men jeg kunne sagtens forestille mig det passer. Regeringen vil jo malke alt, til den sidste penny som de har mulighed for.

Relativistisk båthorn

Med mobil-tlf nettet gør man det allerede.
I danmark ka' myndighederne lukke mobil-nettet i et område hvis de føler det er nødvendigt af sikkerheds-hensyn.

Det er præcis det samme som at lukke for internettet (eller forbyde forsamlinger)

Så det er hverken hokus-pokus eller konspirations-teori, men virkelighed.

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Kan de også blokere for alle satelit forbindelser?

Relativistisk båthorn

Godt spørgsmål poke :) Jeg tvivler på de la'r nogle huller stå åbne, i disse 'anti'-terror tider. Men det er da værd at undersøge nærmere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det amerikanske forsvar har kontrollen over de sattelitter der udgør GPS systemet. De kan altså til hver en tid afbryde det helt eller delvist, hvis de lyster. De har så vidt jeg ved aldrig benyttet sig af det. Trods det er der flere projekter igang hvor der opbygges alternative systemer, som fx det europæiske Galileo....

(Baudelaire 1860).

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Men hvor mange lande har satelitter i rummet? Det er jo ikke dem alle det amerikanske forsvar råder over vel? Ang. GPS´systemet så er det ikke så præcist for de civile ift. militæret pga. den amerikanske kontrol, men nu har det amerikanske forsvar også andre og mere effektive satelit typer ift. krig og rekonisering

Relativistisk båthorn

Så måske ka' alqeida celler i danmark planlægge terror mod christiansborg, i fred og ro, ved hjælp af feks kinesiske eller iranske satelliter? Er de danske myndigheder virkelig helt lammet på den front tror i? Jeg tvivler virkelig, men måske jeg har for høje tanker om deres evner? (de danske myndigheder. Måske er de bare nogle amatør-fjolser når alt kommer til alt? Det virker Unægteligt sådan nogle gange. Feks fogh's berømte 'viden' om saddam's påståede wmd'ere, der jo tydeligt ikke var viden i virkeligheden, men kun varm luft og propaganda (i bedste iranske eller kinesiske stil))

Tænk engang, hvis kinesisk eller iransk rum-teknologi er den bedste vej til at sikre dansk ytrings-frihed!!! Det ville næsten være sjovt :)

Relativistisk båthorn

xun skrev:
I lang tid har der været mange historier og rygter om at der er en plan om at lukke
internettet. Nogle historier snakker også om at erstatte det med Internet 2.

(...)

Idag hvor vi har et nærmest utal af kampe omkring net neutralitet, er dette endnu et skridt i retningen mod mere kontrol af internettet, som jeg synes er utrolig uheldigt.

Jeg har lige et tillæg, der er i samme bold-gade, men dog ikke handler direkte om myndigheds-kontrol:

Youtube har blokeret for lyden på visse musik-video'er til, og her er bold-gaden, brugere i ENGLAND.

Link: http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/7933565.stm

Så net-neutralitet er ihvertfald så som så.

Og den gamle debat om cookies der gjorde at reklamer ku' mål-rettes den enkelte internet-bruger, istedet for at være generelle, er en anden side af samme sag.

Et web-sted ka' også vise forskellige sider afhængig af hvilken browser man bruger til at se deres site med.

Så på den måde ka' 2 tilfældige personer godt se helt forskellige internet-sider, selvom de kigger på samme web-adresse og måske tror de ser hvad alle andre ser.

Myndighederne's, og for den sag's skyld også magtfulde private firmaer's og organisationer's, mulighed for at udnytte denne feature er derfor altid værd at huske på, da fascisme og ønsker om magt jo ikke er fantasi eller konspirations-teori.

På samme måde som man lærer skole-børn om rædslerne ved anden verdens-krig, bør man efter min mening også lære dem at teknologi ka' være både godt og skidt for den personlige frihed.

Hvis man ikke kender til mulighederne, så er det langt lettere for ond-sindede at udnytte dem imod Uvidende. Det er nok også derfor myndighederne i disse år så gerne vil gøre alting hemmeligt (hemmelige retsager, som feks mod ham tuneseren der blev dømt af folketinget men ikke af en dommer, selvom folketinget slet ikke må dømme)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
galskabens-gardner skrev:
jeg kan godt li' de har lavet den ''hot girl'' for at folk skal se den :D

Haha totalt :D og hvorfor ser alle der er med i videon meget lidt troværdige ud? og hvis man skal betale for nettet på den måde, så bruger jeg bare flere penge på knark i stedet, det er også sjovere.

8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

see that shit? do u see that shit? thats fucking Athenes bitch motherfuckers.

it's all about da gaimez!! DA GAIMEZ!! motherfuckers..

pwn n00bs!! all day long

☻__
/▌ /▌
/ \ / \ ☻

Så godt klippet for længe siden og jeg tror at det er en joke pga. nogle af de medvirkende også er med i Athenes youtubeprogram.

http://worldofathene.com/ :lol:

Hvis det er sandt skal jeg nok joine the forces.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]