Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 23:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

'Støt schapelle Corby, hun fik i fredags 20 år i indonesisk fængsel, efter at være blevet taget i lufthavnen med 4,1 Kg "marihauana" som de indonesiske myndigheder har destrueret (røget) inden retssagen.

GIV DIN UNDERSKRIFT TIL DENNE INDSAMLING:

http://www.PetitionOnline.com/scorby/

CHECK:

http://www.abc.net.au/news/newsitems/20 ... 379009.htm

http://www.dontshootschapelle.com/

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Så kan man da også lade være med at være så fatsvag at smule så store mængder!

Specielt når man ved, at det pågældene land har den størrelse strafferamme...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg synes det er syndt

MAn burde legalisere hampen

Prøv nu at se objektivt på det

Hvordan tror du nogen af de lande financiere deres indtæger på?

Yep, guess that one right

DRUGS!!!

MVH: Astral narko rules!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
DR-D>> Dumt måske, men stadig en sørgelig skæbne.
Jeg har skrevet under.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

Uanset hvor mange tørrede blomster man render rundt med i tasken, så er det vel ikke fair at man skal i fængsel, og slet ik i 20 år, man burde højest kunne straffes økonomisk, ved størrere indsmulinger ligesom med fyrværkeri og ufortoldede varer.

tænk hvis de hustler indonesere lige havde stoppet et par kilo pot i din bagage, eller bare påstod det. ... Death by gun squad!

Titel:
jamen sådan er livet - tror squ ikke at nogle underskrifter gør en forskel

Jeg skriver ikke under - men det er nu synd for hende - men lamt at smugle i indonesien..

Hov - hej smurf - long time no see

og chill den så lige for hårdt der ikke

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Jeg vil heller ikke sætte min underskrift på den. Jeg er enig med jer om at det skal legaliseres men hash er ikke legaliseret derfor bør man osse tag den konsekvens der er ved det. Hvis det er 20 år i indonesien nåh ja så har man osse sagt ja til det nåh man startede med at smugle i det land! Hvis man ikke selv ville være parat til at tag en straf af noget som er ulovligt skal man der heller ikke gøre!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hold nu kæft med det der "tage sin straf som en mand"-pis, jeg synes sgu det er utroligt så mange der er her på psychedelia som åbenbart mener at de selv har fortjent en tur i spjældet og argumenterer IMOD legalisering af stoffer.

Sms > Hvad er det for noget med at man ikke skal gøre noget ulovligt hvis man ikke er parat til at tage en straf for det?! Så mener du jo netop selv at det du gør er forkert. Synes du at det er forkert af dig at tage stoffer og at du burde i fængsel for det? For så synes jeg da du skal gå ned og melde dig på stationen nu...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fenriz skrev:
Hold nu kæft med det der "tage sin straf som en mand"-pis, jeg synes sgu det er utroligt så mange der er her på psychedelia som åbenbart mener at de selv har fortjent en tur i spjældet og argumenterer IMOD legalisering af stoffer.

Sms > Hvad er det for noget med at man ikke skal gøre noget ulovligt hvis man ikke er parat til at tage en straf for det?! Så mener du jo netop selv at det du gør er forkert. Synes du at det er forkert af dig at tage stoffer og at du burde i fængsel for det? For så synes jeg da du skal gå ned og melde dig på stationen nu...

Ifølge det samfund du lever i er det ulovligt. Og ja hvis jeg en dag bliver taget med nogen stoffer og ryger i spjældet så tag jeg der osse den konsekvens.
Det har jeg der indstillet mig på der jeg laver noget ulovligt!
Jeg mener ikke selv jeg gør noget ulovligt men det er der jo nogen andre der mener. Men jeg er der klart afregnet med hvad der kan ske hvis jeg bliver snuppet (Med en størrere mængde selvfølgelig). Derfor mener jeg osse at man burde vide hvilken konsekvens det har at lave det arbejde. Så må man der vente til det bliver legaliseret!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad mener du at man må vente til det bliver legaliseret? Du gør det jo selv nu. Jeg kan ikke se hvordan du kan mene at andre gerne må bestemme om du må tage stoffer eller ej, når du så alligevel gør det.

Jeg ville fx aldrig synes det var fair at jeg fik en dom for besiddelse af stoffer, fordi jeg mener at jeg har ret til at gøre med min krop hvad jeg selv vil, og det skal andre ikke blande sig i.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fenriz: Jo det gir jeg der osse ret i. Men hvis loven siger noget andet må man der osse være parat til at tag konsekvensen af hvad man gør. Som f.eks at man ryger sig en joint eller tag et andet stof. Så længe at lovgivningen siger noget andet syntes jeg osse man skal være parat til at tag den konsekvens det medfører!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Legaliser urten, og slip pigebarnet løs..

jeg har skrevet under.. selvom jeg ikke har sat mig ind i hvad den handler om sådant helt præsist..

Titel:
Medlem

Sms: Hvis du ser lidt nærmere på linket, kan du se at hun vist står til en dødsstraf... Det er måske der hvor loven bliver lidt unfair ;)

Titel:
Medlem

Jeg skriver helt sikkert ikke under på det. Man kan da umuligt argumentere for at hun skal løslades. Sådan er lovene i det land nu engang. Jeg siger ikke at det ikke er syndt for pigen, eller at lovene ikke er sindsyge, men hvis hun vil smugle til det land, så må hun sq tage straffen hvis hun bliver taget.

Jeg hader folk der begynder at whine når de bliver taget for noget ulovligt.. Jeg tager stoffer, og ville selvfølgelig være træt af at blive taget med nogen på mig... men hvad fanden. Det er bare ærgeligt. Jeg kender straffen for det og kan da bare lade være hvis jeg ikke synes det er det værd.

Jeg er fuld ud enig med Fenriz i at man burde måtte gøre hvad man ville med sin egen krop. Men sådan er det nu engang ikke, så må man jo vælge om det er risikoen værd.

Hvis det havde været en person der var blevet taget med noget til eget forbrug ville jeg hellere have skrevet under, men hvorfor tror i denne kvinde lige netop smugler til et land med så store straffe? Fordi man tjener flere penge, grundet den større risiko ved det.. Hun har helt sikkert været klar over straffen for smugling og opvejet inden hun gjorde det om pengene var risikoen værd, så hun må jo bare tage straffen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hva nu hvis lovene er forkerte?

Hva nu hvis Indonesien finansiere meget af sin økonomi ved narkotika handel og at det hjælper en stor del af den fattige landbefolkning!

Er det så stadig ikke i orden?

Mvh, Astral

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kbh
At en kvinde bliver taget i en indonesisk lufthavn med (ja bevares) en del tjaldebang er én ting, at man så efterfølgene får dødsstraf for det er en helt anden ting.. Jeg finder det ikke så overraskende at hun "whiner" over det? Hun har sku da al mulig grund i verden til at whine, og smide sådan noget "enhver er sin egen lykkes smed" i hovedet er da noget værre crap?!

"We must always fear evil men. But there is another kind of evil that we must fear the most, and that is the indifference of good men."

-starten af "Boondock Saints" og hvor har han dog ret!

//chill

Titel:
Medlem

Synes måske også mere vi hælder til en diskussion af menneskerettigheder her. En ting er at få hæfte eller bøde for en latterlig lov - bevares, man kan da leve videre. En anden ting er dødsstraf for noget, der reelt ikke burde give en straf af den grad. Herregud, det er 8000 joints eller noget i den stil!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Mener også jeg for nyligt læste at i hmmm tror det var singapore at man får dødsstraf ved blot ½ kg urt.. eller 10 gram heroin.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

troo_L_S skrev:
Jeg er fuld ud enig med Fenriz i at man burde måtte gøre hvad man ville med sin egen krop. Men sådan er det nu engang ikke, så må man jo vælge om det er risikoen værd.

Jeg sagde ikke at jeg BURDE have ret til at gøre med min krop hvad jeg vil, jeg sagde at jeg mener at jeg HAR ret til at gøre som jeg vil, uden at nogen skal blande sig. Der er den forskel, at jeg dermed vælger ikke at rette mig efter loven, og ja gu vil jeg da brokke mig hvis jeg bliver dømt for noget jeg mener er min ret!

Tænk hvis alle folk havde din holdning... Så ville alle klamme diktaturer kunne udføre lige hvad de ville, fordi folk ville trække på skuldrene og sige "hey, sådan er loven jo, så kan de jo bare lade være" hver gang nogen blev dømt for at benytte sig af ytringsfrihed, religionsfrihed eller en af de andre grundlæggende menneskerettigheder.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg vil bare erklære mig 100% enig med fenriz. Moralsk støtte herfra bro :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]