Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jun 2024 13:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 okt 2008 16:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 apr 2008 08:39
Indlæg: 48
Goddag.

Sidder bare og er lidt trist over hele den her mentalitet med at man som samfund ikke vil acceptere skæve personligheder, og at politikere lader personligt had have indflydelse på politikken, i stedet for objektiv saglighed.

Jeg snakker selvfølgelig om normaliseringen af vores kære fristad, og grunden til mit triste humør på netop denne dag, er selvfølgelig rydningen af øverste etage på et hus på christiania, som fandt sted klokken syv i morges.

Grunden til at jeg mener det er personligt had, er at christiania altid har været en turistatraktion, der har tjent mange flere penge ind til staten, end hvis det havde været normaliseret, kedeligt, og med husleje osv. Jeg har ingen kilde på dette, beklager, havde på et tidspunkt, da jeg i sin tid skrev projektopgave om staden i 9. klasse, hvis der er en fejl i min hukommelse, eller dette ikke længere er gældende, så gør endeligt opmærksom på det.

Hvis jeg tager fejl, holder jeg dog stadig fast i mit synspunkt, da jeg mener at et land som Danmark med det overskud vi nu har, må kunne se i gennem fingre med sådanne ting, uden at det betyder noget for økonomien.

Og til den med at der jo er 'et ulovligt marked med cannabis', er min holdning, legaliser, og udover dette kan det da kun være godt at, selvom det er ulovligt, at det bliver afskåret fra hårdere stoffer. De kan ikke undgå at det bliver solgt anyways.

Bare mit dårlige humør, der lige skal skrives ned, så jeg ikke behøver bruge mere energi på dette.

Håber ikke jeg har ødelagt nogens dag ved at gøre opmærksom på dette.

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2008 16:58 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
SDBC skrev:
Goddag.

Sidder bare og er lidt trist over hele den her mentalitet med at man som samfund ikke vil acceptere skæve personligheder, og at politikere lader personligt had have indflydelse på politikken


Det var cirka så meget jeg gad læse af dit indlæg.

'Normaliseringen' af Christiania har intet at gøre med om der er skæve personligheder eller ej, det har noget at gøre med at grunden ikke er deres. Den er besat.

Hvorfor tror du, at politikerne ikke er helt oppe at køre over Thy lejren? Der er jo mindst lige så mange lige så skæve personligheder. Måske det er fordi de faktisk ejer grunden de har slået sig ned på?

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2008 18:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 apr 2008 08:39
Indlæg: 48
Hvis du læste videre ville du kunne læse min begrundelse, det er det mindste du kan gøre inden du svarer. Om de eger den eller ej, er så vidt jeg kan se (og jeg ser langtfra alt, bær over med mig), ligegyldigt, hvis man dropper principperne og er saglig omkring det. De har betalt grunden godt og grundigt af, med turistindtægter, med mindre jeg tager fejl (ret mig endeligt, jeg ønsker for alt i verdenen at blive klogere).

Med hensyn til thy-lejren, så har jeg ikke ret meget viden at gøre godt med, da jeg ikke kender særligt meget til den, og ironisk nok er dette da også mit gæt, at folk ikke kender så meget til den. Og så måske det, som du selv er inde på, at grunden er betalt, så rent juridisk har diverse politikere ikke så meget belæg for nogen hetz, uanset årsagen til denne.

Den mening jeg gav udtryk for i mit indlæg er ikke en endelig mening, jeg vil som sagt gerne blive klogere, så hver sød ikke at putte mig i en 'hippie-idiot' boks eller lignende. Ligeledes vil jeg gerne gøre opmærksom på at jeg heller ikke putter diverse politikere i en boks (eller det tror jeg ikke rigtigt man kan undgå, medmindre man er oplyst e.lign.), jeg er sikker på at de har en grund til at de gør som de gør, som for dem i det øjeblik de gør det, virker god, politikere er også mennesker, og jeg tror ikke på at mennesker kan være onde e.lign. Og heller ikke dig for at udvise den vrede du gør i dit indlæg, imod mig, med mindre det er en fejltolkning fra min side?

Jeg tror størstedelen af det had der er imod christiania, ligger i at folk mener at det er uretfærdigt at nogle mennsker kan leve uden at skulle betale husleje, når de ikke kan. Det virker dog rimeligt forsmået, småligt, og 'jeg er tilhænger af millimeterdemokrati'-agtigt, hvis du spørger mig. Jeg ved ikke om du har noget had til christiania, men hvis dette er tilfældet, kan du måske fortælle os andre (mig) hvad grunden er, de ville være interessant.

Had er nok et lidt for stort ord.

Hav en god dag :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2008 18:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 apr 2008 08:39
Indlæg: 48
Jeg fortryder lidt jeg startede dette indlæg, har enlig ikke lyst til at bruge en masse energi på dette, så meget betyder det enligt ikke for mig. Men jeg skal nok læse svar osv. den respekt synes jeg at jeg skylder.

Jeg skrev somsagt svaret i en trist "Weine weine weine samfundet er noget lort"-følelse, dog meget mere moderat, og netop for at komme af med følelsen, da følelser har det med at illusionere folk, og fjerne folk fra virkeligheden, hvis ikke jeg havde haft det slør ned foran øjnene som en sådan følelse er, havde jeg nok forudset at der ville blive en debat ud af det.

Kan jeg baile ud? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2008 20:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2004 19:48
Indlæg: 581
Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
SDBC skrev:

Jeg skrev somsagt svaret i en trist "Weine weine weine samfundet er noget lort"-følelse, dog meget mere moderat, og netop for at komme af med følelsen, da følelser har det med at illusionere folk, og fjerne folk fra virkeligheden, hvis ikke jeg havde haft det slør ned foran øjnene som en sådan følelse er, havde jeg nok forudset at der ville blive en debat ud af det.

Kan jeg baile ud? :)


Dette er et debatforum, så hvad havde du regnet med?? Medlidenhed??

Jeg er enig med dig på visse punkter, men som det allerede er nævnt er det jo udelukkende fordi grunden Christiania ligger på er besat og ikke ejet af Christianitterne. Dette er jo genialt for politikerne da der foregår en masse ulovlige ting på staden som visse ikke ønsker lovliggjort, og der er derfor nogle meget "gode" grunde til at køre en bulldozer over voldene og jævne hele bixen med jorden.

Problematikken her synes jeg 1: ligger i vores lovgivning omkring euforiserende stoffer og 2: i at der ikke foreligger en ligetil løsning med hensyn til en evt privatisering af staden. To ting som desværre ikke har en lys fremtid, da legaliseringen af hash ikke ser ud til at blive virkelighed indenfor den næste fremtid, og da privatiseringen af Christiania kommer til at foregå på politikernes premisser dvs egerboliger og butikker.

T D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2008 23:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2006 22:49
Indlæg: 1669
-Flyttet til Politisk-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2008 17:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 apr 2008 08:39
Indlæg: 48
Ved sgu ikke hvad jeg havde regnet med :D, havde formentligt også regnet med en debat, men ikke at det ikke var en debat jeg ikke gad tage. Jeg brugte i hvert fald ikke mit hoved , da jeg skrev det indlæg. Sorry :) Men det sker sgu for os alle sammen :)

Skal nok holde øje og læse indlæg fra Jugg, hvis han/hun skulle finde på at svare på mit svar, men ellers vil jeg holde mig uden for denne debat.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2009 12:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 feb 2009 23:49
Indlæg: 59
Geografisk sted: Bunden af en Lyseblå SweetChiliSauce Flaske
Ja, det er et sørgeligt samfund, vi lever i. Dekriminelisering af cannabis har ikke en lys fremtid, specielt ikke når vores kære stat ikke kan se nogen grund til hvorfor, og så længe de prøver, at blive taget seriøst som et land, sker det ikke. Så vidt, jeg husker, kan vi ikke lovligøre cannabis, vi kan kun dekriminelisere det, fordi vi er medlem af EU.

Christiania vil blive kæmpet imod af politikerne. Så længe de gerne vil have at København bliver et trendy og moderne sted, er der ingen plads til alternitive idéer og fristeder. De vil gerne kigge ud af deres vinduer og se en ens og - i deres øjne - moderne København, fordi de tænker på hvordan, deres hovedstad ser ud udefra, og ikke hvordan befolkningen har det inden i.

- "FRISTEDER ALLE STEDER!!!"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2009 17:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 mar 2007 20:04
Indlæg: 697
det undre mig lidt at der ikke er en christiania fond, der netop er til for at redde fristaden som den er? Hvis alle der benytter christiania smider en sjat håndøre hver gang grunden betrædes, så ville staten have gigantoverskud ved slutninger af hvert år?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2009 18:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
SDBC skrev:
Den mening jeg gav udtryk for i mit indlæg er ikke en endelig mening, jeg vil som sagt gerne blive klogere, så hver sød ikke at putte mig i en 'hippie-idiot' boks eller lignende.


Citat:
jeg tror ikke på at mennesker kan være onde e.lign. Og heller ikke dig for at udvise den vrede du gør i dit indlæg, imod mig, med mindre det er en fejltolkning fra min side?


Sorry for Off-Topic, men du tror ikke folk kan være onde? WTF?
Du er nu officielt i min "hippie-idiot" boks.

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2009 10:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Alt Ædende Ateist skrev:
SDBC skrev:
Den mening jeg gav udtryk for i mit indlæg er ikke en endelig mening, jeg vil som sagt gerne blive klogere, så hver sød ikke at putte mig i en 'hippie-idiot' boks eller lignende.


Citat:
jeg tror ikke på at mennesker kan være onde e.lign. Og heller ikke dig for at udvise den vrede du gør i dit indlæg, imod mig, med mindre det er en fejltolkning fra min side?


Sorry for Off-Topic, men du tror ikke folk kan være onde? WTF?
Du er nu officielt i min "hippie-idiot" boks.



Uden at være sikker på hvad han mener, mener han nok ubestridt ond eller god, det er en balance gang, og med en bagvedliggende årsag.

og du er officielt i vores "Retard" boks for sådan en kommentar.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2009 11:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Khazim skrev:

Uden at være sikker på hvad han mener, mener han nok ubestridt ond eller god, det er en balance gang, og med en bagvedliggende årsag.

og du er officielt i vores "Retard" boks for sådan en kommentar.


Du tror ikke man kan finde et menneske der er ubestridt ond? De findes over alt, om der i alle tilfælde ligger en årsag bag skal jeg ikke kunne svare på, men selvfølgelig former opvæksten mennesket.

Over and out


EDIT:
Citat:
vores "Retard" boks


Vores "Retard boks"? Hvem taler du ellers på vegne af?

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2009 11:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Alt Ædende Ateist skrev:
Khazim skrev:

Uden at være sikker på hvad han mener, mener han nok ubestridt ond eller god, det er en balance gang, og med en bagvedliggende årsag.

og du er officielt i vores "Retard" boks for sådan en kommentar.


Du tror ikke man kan finde et menneske der er ubestridt ond? De findes over alt, om der i alle tilfælde ligger en årsag bag skal jeg ikke kunne svare på, men selvfølgelig former opvæksten mennesket.

Over and out


EDIT:
Citat:
vores "Retard" boks


Vores "Retard boks"? Hvem taler du ellers på vegne af?


Nej, jeg mener ikke at man kan finde et menneske der er ubestridt ondt, som jeg skriver. Jeg er af den overbevisning at vi alle har både det gode og onde i os, og der vil altid være en vej ud af det onde, over til det gode, og vice versa.

Jeg taler selvfølgelig på vegne af alle os der sidder herovre.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2009 19:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Hvad kan jeg sige?

Du er vel bare endnu en naiv sjæl

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2009 14:08 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 jan 2008 16:04
Indlæg: 31
Det faktum at i kommer hinanden i boxe beviser bare, at i ikke er meget mere åbne overfor idéer end de høje herrer inde på Borgen. Selvfølgelig kan mennesker være onde, det ligger i vores natur, men disse begreber er bare ikke så lige til, og det er typisk en kompliceret affære at karakterisere mennesker som det ene eller det andet, fordi vi er så ualmindeligt komplicerede i vores hjerner, så man kan ikke bare sige, at blåt er blåt og rødt er rødt.

Med hensyn til staden, er jeg fuldkommen enig i, at den måde vore kære politikere håndterer sagen på er komplet inkompetent, og det skader langt mere end det gavner, og at i øvrigt skyldes det sandsyngligvis nogle magtfulde konservative krafter i systemet, som er mere forelsket i pengepungen end mennesket. Vi mennesker er forskellige fra den ene til den anden, og det er det der skaber kollisioner og kontroverser i vores samfund, og vi har endnu ikke fundet den ligning der kan løse vores medfødte problemer, for lige nu, er vores natur simpelthen at skabe et problem, finde en løsning og så finde et nyt problem. Det er vores natur, og jo det giver jo slet ingen mening, at indrette et væsen sådan, men sådan er vi nu engang desværre, og man kan ikke gøre meget mere ved det, end at tage aktiv del i vores alle sammens liv, og gøre det lidt bedre hver eneste dag, i stedet for at være materielist, som ignorerer andre menneskers ret til at eksistere, og have individuelle meninger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2009 09:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jan 2009 04:57
Indlæg: 127
Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Så tabte Christiania retssagen til den danske stat. Sørgeligt, men det var vel hvad man kunne forvente.
Jeg er dog ikke helt klar over, hvad det specifikt kommer til at betyde for fristaden nu...
http://politiken.dk/indland/article718552.ece


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2009 15:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Sorry, er lidt på bar bund her. Har kun været på staden 1 gang, bor på fyn. Og følger egentlig ikke rigtig med i hvad der sker på staden ..

Men er klar over at stedet er besat, og folkene ikke betaler for det ..
Men mit spørgsmål er så. Hvis de nu alle gik sammen og lavede en kasse, hvor de smed penge i og så betalte skat. Hvad ville problemet så være????

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2009 16:10 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Bl0dpump skrev:
Sorry, er lidt på bar bund her. Har kun været på staden 1 gang, bor på fyn. Og følger egentlig ikke rigtig med i hvad der sker på staden ..

Men er klar over at stedet er besat, og folkene ikke betaler for det ..
Men mit spørgsmål er så. Hvis de nu alle gik sammen og lavede en kasse, hvor de smed penge i og så betalte skat. Hvad ville problemet så være????


De betaler skat og alle andre afgifter. Selvfølgelig. Men hvordan skulle det være deres ejendom af den grund?

Problemet er at det ikke er deres grund og aldrig har været det. Det er statens, og stadens beboere besatte den. Nu om dage er hele staden området ufatteligt mange millioner værd, og det er det, staten vil have.

Det er trist, men sådan er det.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team