Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 14:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Fenriz > Jeg er enig i, at man skal være forsigtig med at kalde al terrorisme for "frihedskamp" men nu findes der jo eksempler, som de jødiske bosættelser på Vestbredden. Jeg har også problemer med at forsvare drab på uskyldige mennesker, men det er vigtigt at huske på, at Israelerne også rammer uskyldige, når de bomber et Palæstinensisk lejlighedskompleks, fordi der bor et par (formodede) Hamas-folk.

Ligeldes har russerne heller ikke opført sig særlig pænt i Tjetjenien, hvilket du kan se hvis du trykker ordene "Groznyj" (staveplade?) ind på Wikiepedia.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland/Hundested
Fenriz: Forklarede mig ikke tydeligt nok. Jeg mener selfølgelig ikke at al terror er frihedskæmpere..

Kermit_dk

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Psyko skrev:
Fenriz > Jeg er enig i, at man skal være forsigtig med at kalde al terrorisme for "frihedskamp" men nu findes der jo eksempler, som de jødiske bosættelser på Vestbredden. Jeg har også problemer med at forsvare drab på uskyldige mennesker, men det er vigtigt at huske på, at Israelerne også rammer uskyldige, når de bomber et Palæstinensisk lejlighedskompleks, fordi der bor et par (formodede) Hamas-folk.

Ligeldes har russerne heller ikke opført sig særlig pænt i Tjetjenien, hvilket du kan se hvis du trykker ordene "Groznyj" (staveplade?) ind på Wikiepedia.

Mvh. Psyko

Selvfølgelig, jeg prøver heller ikke på nogen måde at forsvare jøderne, russerne eller amerikanerne for den sags skyld. Det er jo praktisk talt det samme de gør, myrder uskyldige mennesker der ikke har noget med deres latterlige sag at gøre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Personligt synes jeg det er gustent at JP bruger noget så smukt som ytringsfrihed som en undskyldning for at trykke tegningerne. Hvad ligner det at nægte at trykke anti-kristne tegninger når man ikke har noget i mod at spotte andres højt ærede profet.

Hvad angår en 3. verdenskrig, så opstår den nok ikke, men de muslimske landes forhold til Danmark vil nok være lidt grynet i mange mange år..

Men medierne er, som før nævnt, gode til at blæse det hele op. Selv turde jeg knap nok gå ud på gaden lige da alt det med flagafbrændinger begyndte (bor på Nørrebro), men den frygt viser sig at være ubegrundet. Muslimerne her omkring er ligeså venlige som altid - den lokale slikmand giver stadig rabat og sniger en lionbar ned i posen :)

Så fat mod! :)

Titel: Indigo
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Dejligt at høre :D

Titel: Re: Indigo
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hej Loader, jeg har slettet dit indlæg. Lad venligst være med at poste herinde igen, medmindre du har noget at komme med.

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Fenriz skrev:
Citat:
- Vesten og USA skal blande sig udenom Mellemøstlig politik

De lande du snakker om er rene diktaturer, selvfoelgelig skal vi blande os. Jeg er dog enig i at krig ikke er nogen loesning, men mange mennesker har en tendens til at taenke at naar det nu er maaden de goer det paa dernede, saa er det automatisk i orden. I lande hvor kvinder, homoseksuelle og folk der kan taenke selv bliver undertrykt og risikerer at blive henrettet hvis de kritiserer regimet er kulturimperialisme en GOD ting.

Kermit dk > Hvad er det for noget pis med at terror er "frihedskaempendes angreb"? Kan du virkelig se det logiske i at slaa uskyldige mennesker ihjel for at faa sin syge pointe igennem? Jeg befinder mig selv i Asien lige nu, hvis jeg blev offer for en bombe ville det saa ogsaa vaere i orden fordi mit land har "kraenket" en religion? Jeg kan virkelig ikke se hvordan det nogen sinde kan forsvares at foere en krig imod uskyldige mennesker, selv om det selvfoelgelig er det letteste.

Jeg har dog rejst i lande de sidste par uger hvor religion er forbudt, nogen fordele er der da ved kommunisme. :wink:

Det er en lang diskution at komme ind i nu, men jeg vil nu prøve alligevel.
I alt for lang tid har vesten, og USA i særdeleshed, forsøgt at være "Verdens" herskere... dette minder mig lidt om når Fogh vil lede landet, det er umuligt for retarderet mennesker at lede et land.
At folk ikke kan respekterer en anden kultur, her er problemet opstået.. det er ikke mellemøsten der er de onde, de lever bare på en anden måde end os, og hvad så?
Ja, diktatur er en grusom ting, men det fungerer, og det har det gjort i meget lang tid.
Jeg prøver ikke at fremme diktatur, forstå mig ret, men nogle steder fungerer det bare bedst.

Hvis jeg skulle sætte navne på det onde og det gode i verden, ville vesten helt sikkert være det onde, det er disse mennesker der absolut ikke accepterer andres kulturer.
Mellemøsten har lavet angreb mod USA, og vi kan tage 9/11 som et godt eksempel.
9/11 var ikke et umotiveret angreb, der var en mening bag... at skabe opmærksomhed om at mellemøsten ikke ville finde sig i at de blev holdt for nar og at USA prøver at omdanne dem til "civiliserede" mennesker.
Lad os føre dette over til den virkelige verden, vores hverdag...
Hvis du gentagne gange bliver gjort nar af, og dine medmennesker prøver at gøre dig som dem, hvad ville du så gøre, hvis de ikke gad lytte til hvad du sagde?
På et tidspunkt bliver det altså for meget, til sidst må dette vanvid stoppe.

USA skal stoppes, de vil forvandle verden til et værre sted med deres store fede mennesker og stupide hjerner.

Vi skal være modne nok til at accepterer forskellige mennesker i vores samfund, om de bor på vores gader eller om de bor i den anden ende af verden, for indtil dette sker, har vi intet, vi er ingen ting, vi er dyr.
Vågn op, mod jeres lokale pizzabager med et smil, og forstå hans kultur, jeg lover jer at i får en god oplevelse, og først her, kan i begynde at forstå lidt af den østlige verden.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ali skrev:
Løsningen er enkel:
- Vesten og USA må trække sig ud fra de besatte områder.
- Vesten og USA skal blande sig udenom Mellemøstlig politik
- Vesten og USA skal ikke udsætte andre for ting, de ikke selv vil udsættes for
- Vesten og USA må respektere Mellemøstlig politik, eller holde sig langt væk (det samme med muslimer i Danmark/Vesten - accepter reglerne, eller skrid tilbage til Mellemøsten).
- Israel må trække sig væk fra Palæstina (hvis ikke, så må Vesten/USA fuldstændig blande sig udenom konflikten).
- Stop med at påtvinge Mellemøsten vestlige værdier. Det er svært at sige til muslimer, at de ikke skal påtvinge os muslimske værdier, når vi selv gør det imod dem.
- Stop provokationer af dem og lad dem være i fred.

"Terror", som vi kalder det i Vesten, er modsvar. Krigen mod terror findes ikke - man kan ikke bekæmpe terror. Hvis man bekæmper terror med krig og vold, så opstår der endnu mere oprør og modangreb (= terror).

Fuck jeg er træt af whineri... Vesten er de værste dobbeltmoralske svin, og Mellemøsten kan ikke se over deres egen næsetip (generalisering, though).

Hvorfor kan allesammen ikke bare dø, ryge en joint og falde ned, eller tage noget MDMA og tilgive hinanden? Jesus...

store dele af vesten er faldet til forbryderiske elementer som blæser på menneskerettigheder og som ønsker terror som de kan profilere sig på, opnår de tredje verdenskrig ved at provokere muslimerne nok (samtidigt med at de hemeligt støtter terror organisationer økonomisk) ja så vil de være nået et godt stykke hen imod det mål.... Guantanamo er et godt eksempel på en åbenlys provokation, det har absolut ingen nytte da undersøgelser har vist at det stort set ingen effekt har og hvorfor har de ikke fanget Bin Laden endnu? Er sikker på de kunne hvis de virkelig ville, men nu har han jo været C.I.A. agent og tjener godt som formålet som den store skurk som de gode heltemodige amerikanere må stoppe for enhver pris, forsvinder han forsvinder deres boogyman og der kommer måske en de ikke kan styre så nemt, Hitler var også en af deres boogymen, same with Saddam, han havde dog udspillet sin rolle da olie prisernes stigning og det fact at Irak er et st rategisk og symbolsk vigtigt sted for at fortsætte korstoget i mellemøsten, Afganistan er forøvrigt en af de største leverandøre af opium i verden...

Forvent ikke at Amerika opgiver deres politik så længe folk tror på propagandaen, de ønsker en konfrontation og vågner folk ikke op så opnår de den også

Når terrorbølgen først for alvor går igang vil folk komme løbende til Amerika og deres "anti"-terror allierede for beskyttelse og vil opgive deres mest basale rettigheder og indflydelse for at få beskyttelse mod de onde terrorister

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]