Xp3rt skrev:
Er der nogen der har konkret viden om deres atomprogram ?
Min viden om iran's atom-program er kun fra hvad de si'r i diverse nyheder og på internettet. Og så sammenholdt med hvad der ellers er blevet sagt gennem årene om iran i diverse medier.
Og selvom medierne efter min mening kun meget sjældent er fair når de feks rapporterer omkring narko, de rapporterer jo stort set altid kun ensidigt om de negative konsekvenser og aldrig om de positive som jo også findes, så håber jeg da ikke de ligefrem ku' finde på at lave deciderede falske eller manipulerede nyheder.
Xp3rt skrev:
I mellemtiden sidder Verdens Store Politimand i Det Hvide Hus og lægger skumle planer, hvad med at han brugte nogle af de mia. som han har brugt på krig i et land der ligger på den anden side af kloden, på at forbedre levevilkårene i hans eget land.
Jeg ka' ikke li' ret meget af bush's politik, og hvis han gik af ville jeg synes det var godt, men det ville selvfølgelig være Uansvarligt hvis han ikke også tog trusler udefra alvorligt.
Indenrigs-politikken, på det sociale område ihvertfald, er efter min mening ikke ret go' i usa. Men det må selvfølgelig alligevel ikke ta' al fokus fra potentielle fjendtlige lande der måske pønser på at invadere eller starte Ulovlige krige.
Man er jo nødt til at se på det hele, når man er præsident.
Men der er ingen tvivl om at han har skabt væsentlig flere problemer end han har løst.
Xp3rt skrev:
Men hvis alle lande i FN, EU og så videre går mod Iran og befaler dem at stoppe, så tror jeg nok det kan lykkedes.
Spørgsmålet er hvad iran's intentioner egentlig er. Ønsker de at starte en aggresiv angrebs-krig mod nogen, feks israel, eller ønsker de blot et stærkt forsvar de ka' bruge _hvis_ de bli'r angrebet? (hvis man ser bort fra hvad de si'r, og kun tænker på hvad de reelt ønsker)
Ta' feks hvordan den danske regering i starten af sin periode fremturede med trusler om at de ville bulldoze CA skånsels-løst og uden hæmninger. Og hvordan de da også gik amok mod pusher-street på brutal vis. Det er jo klart at den slags retorik og opførsel gør det forståeligt hvis man som CA-bruger pludselig får lyst til at opgradere sit forsvar. Enhver der bli'r truet, vil formentlig udvikle ønsket om at ku' forsvare sig bedre.
Det er jo også en grund-pille i den amerikanske forfatning at folket må bære våben så de ka' forsvare sig mod overmagt fra staten. Netop så staten ikke ka' få held med at undertrykke sin befolkning. En meget go' og sund regel efter min mening, som desværre alt for tit bli'r set med skepsis på af folk der er alt for autoritets-tro og naivt altid tror staten vil dem det bedste. Magt-koncentration, som feks at kun staten må ha' våben og viden, er altid en dårlig ide. Det skaber ikke mere tryghed, men kun mere mis-tro. Og derfor er terror-lovene også i virkeligheden terroristerne's bedste ven, da de kun fører til mere overvågning, undertrykkelse, stress, Utryghed og mistænksomhed; som alle er reelle fjender af et ægte frit samfund.
Man ka' feks se hvordan der hele tiden dukker nye skandaler op omkring hvad der reelt foregår i anti-terror'ens navn. Nu kom det feks forleden frem at alle tlf-opkald blev registreret, selvom det modsatte var blevet sagt fra myndighederne's side.
Det er jo vanvittigt under-gravende at man hele tiden først får at vide at staten ikke gør ditten-datten, og så lidt efter alligevel opdager at det gør de så alligevel. For hver løgn myndighederne si'r, mister de jo tro-værdighed. Hvordan ka' man tro på myndighederne, når de gang på gang må indrømme at det de først sagde alligevel ikke var det rigtige?
"Vi ved der findes WMD'ere i irak", kom det først fra offentligt hold, men det blev så trukket tilbage.
"Ingen tortur og ydmygelser i abu-ghraib", kom det først fra offentligt hold, men det blev så trukket tilbage.
"Ingen tortur og ydmygelser i guantanamo", kom det først fra offentligt hold, men det blev så trukket tilbage.
"Ingen hemmelig overvågning udenom dom-stolene", kom det først fra offentligt hold, men det blev så trukket tilbage.
Hvordan ka' man ha' tillid til dén slags myndigheder?
Det er måske mere off-topic end on-topic, men jeg tror et af problemerne skyldes at så mange af de tone-angivende politikere har politik som leve-brød. Det er de samme der sidder på magten år efter år efter år efter år. De bli'r så ind-groede i politik og magt at de glemmer respekten for folket. Og usa's system, hvor man roterer en masse stillinger med hver ny præsident, sku' ellers begrænse den slags. Men selvom en præsident kun må sidde 8 år maximum, så gælder der jo ingen begrænsninger i kongress og senat (eller i det danske folketing for den sag's skyld)
Jeg ved selvfølgelig ikke om en års-mæssig max-grænse ville hjælpe på noget, men jeg er bare ikke sikker på det er ret godt at ha' folk der sidder på magten alt for længe ad gangen som vi har det i det nuværende 'demokratiske' system.
Xp3rt skrev:
A våben er pisse farlige
Ja, men de ka' også være pisse-nyttige. Alting har positive og negative sider.