HardcoreWizard skrev:
Det er ikke noget nyt, at det er de rigeste der har magten i USA. Dog virker det så uforståeligt ulogisk, at dette kan lade sig gøre, når USA's stolthed netop er frihed, og retten til at sige hvad man mener! Grundlovsstridige lovforslag burde aldrig være i stand til at komme frem, domstolene er i stand til at slå sådan noget skidt tilbage. Det stinker lidt af, at det er den helt helt forkerte blanding af mennesker der sidder i den regering.
Problemet er at den dømende magt er infiltreret af den lovgivende magt som er infiltreret i den industrielle magt
Altså kort sagt: Korruption
Retsliv (domstole, advokater, politifolk altså dem som opretholder lov og orden) skal holdes uafhængig lovgivere (politikere osv) og de skal så igen holdes uafhængig af næringslivet dvs. det som skaber økonomien (sådan som jeg har opfattet det) og det skal således holdes adskilt fra det kulturelle liv
Altså det vi har brug for er en tre-deling af samfundet
Ikke en kæmpe pærevælling hvor alt kommes i den sorte gryde så nuancerne forsvinder og det blir en stor grå masse på midten...
Altså kultur, lovgivende/dømmende magt og den indistruelle
Vi kan også kalde det
Ånds, rets og næringsliv
Sådan har jeg forstået det, helt basalt i meget grove træk er noget af det mest væsentligste der skal til for mere demokrati
Problemet er at vi går i den stik modsatte retning!
Gamle impulser helt tilbage til det gamle rom (hvor vi har retslivet fra som vi kender det)
Disse er det som var tilbage af den Græske storhedstid og altså et tegn på degeneration, enhver kultur har sin opgang og nedgang og jeg synes ikke de perspektiver vi har er særlig lyse iforhold til det vi ser i samfunds problemer
Medmindre
Vi står sammen
Og kræver lovforslag og ændringer
Det gælder ikke blot i Danmark
Men også i europa og USA
Som jeg ser det er der TO store impulser, en som går imod slaveri og en som går imod frihed
sPørgsmålet er:
Hvilken er stærkest
Det afhænger af:
OS!
Enten er vi en del af problemet eller løsningen, vi har hele tiden et valg, at være tilfredses med hvordan tingene går, eller aktivt gå ind for at ændre dem på den ene eller anden måde
Det første og vigtigste er
Oplysning
Så folk ved hva det drejer sig om
Og Hvad der skal til
Vi har magten
LAd os bruge den til at skabe en mere retfærdigverden
For dig og for mig
Mvh. Astral