Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 18:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 10 sep 2003 21:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
@JEL

det var nu mere sygdomme generelt jeg mente, og ja man blir os' syg af bakterier [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

ka godt være jeg ik lige udtrykte mig klart, ville bare skrive et eksempel [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2003 15:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 694
Geografisk sted: Danmark
Ja sorry jeg ikke har svaret lidt før, men har ikke været hjemme... Siden jeg skrev denne post er det faktisk blevet værre med min mor, tro det eller ej! Var på sygehuset igår aftes for at sige farvel hvis det gik galt, og hun er stadig i livsfare! Så Jensus og t3ch, fuck på PM med jeres diskussion!

@Psyko

Det er helt i orden, er ligeglad om folk ved det... Det er bare dejligt at kunne snakke lidt med folk om tingene... Men jeg var nu ikke så interesseret i at have om virusser, bakterier osv... Mere om skæbnen, og hvorfor ALT kan ske for 1 person!

Verden er sq et urimeligt sted!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2003 17:33 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alcoho|ic:
Ja sorry jeg ikke har svaret lidt før, men har ikke været hjemme... Siden jeg skrev denne post er det faktisk blevet værre med min mor, tro det eller ej! Var på sygehuset igår aftes for at sige farvel hvis det gik galt, og hun er stadig i livsfare! Så Jensus og t3ch, fuck på PM med jeres diskussion!

@Psyko

Det er helt i orden, er ligeglad om folk ved det... Det er bare dejligt at kunne snakke lidt med folk om tingene... Men jeg var nu ikke så interesseret i at have om virusser, bakterier osv... Mere om skæbnen, og hvorfor ALT kan ske for 1 person!

Verden er sq et urimeligt sted!
<HR></BLOCKQUOTE>

Verden her på jorden er måske "urimelig" men ikke målt iforhold til den lykke som hersker på den anden side, der er ikke nogen tårer i himelen...

Håber selvfølgelig alt godt for din mor, vil bede for at hun ikke dør endnu, men gør hun aligevel det, så er det skæbnen men husk at der hvor vi alle kommer hen, der er der ikke uretfærdighed eller lidelse, der er kun lykke

[ 11 September 2003: Besked ændret af: Anima ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2003 18:47 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Anima > Er du katolik? For alle protestanter kommer der ikke himlen.

-Psyko


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2003 19:11 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Psyko:
Anima > Er du katolik? For alle protestanter kommer der ikke himlen.

-Psyko
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg tror på flere forskelige steder i himelen, forskelige lag og jeg tror at man ryger derhen hvor man hører til...

Men hvorhen man end ryger hen, så tror jeg der er meget mere behageligt end på jorden, jeg tror at vi er her på jorden for at lære på den hårde måde, jeg tror kun vi kan udvikle os hvis vi har det hårdt, dvs. vi kan kun udvikle os her på jorden, men når vi er i himelen så har vi det bare godt...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2003 19:29 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Anima > Smuk tanke, jeg ville ønske jeg kunne tro på den...Hvad med Osama Bin Laden? Hvor i himlen er der plads til ham?

mvh. Psyko

Ps. Jeg gør ikke nar eller noget...

[ 11 September 2003: Besked ændret af: Psyko ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2003 19:56 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Psyko:
Anima > Smuk tanke, jeg ville ønske jeg kunne tro på den...Hvad med Osama Bin Laden? Hvor i himlen er der plads til ham?

mvh. Psyko

Ps. Jeg gør ikke nar eller noget...

[ 11 September 2003: Besked ændret af: Psyko ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Ja, jeg vil skyde på at han ryger et sted hen hvor han kan være sammen med en masse af hans type, han finder nok en masse fanatiske Muslimske venner han kan sludre med...

Men der forbliver han jo ikke evigt, han ryger tilbage hertil igen, indtil han har lært det ordentligt og jeg tror ikke at hans næste forsøg her op jorden vil være ligeså behageligt, jeg er helt overbevist om at det som man gør og udretter her på jorden det bliver en del af den skæbne som man får i næste liv, hvor han skal bøde og gøre godt hva han har gjort af dårlige ting...

Vi har alle forskelige ting vi skal lære her i livet, derfor så er vi nød til at blive født under forskelige vilkår som sætter os i situationer hvor vi får mulighed for at lære det vi har brug for, alle har brug for at lære forskelige ting, men vi har alle brug for at lære at acceptere hinanden og erkende hvores skaber og den plan han har med os...

Jeg tror ikke livet er uretfærdigt eller tilfældigt, jeg tror at der er retfærdighed og planmæssighed tilstede, verden er simpelthen alt for fantastisk til at det ikke skulle være sådan...

[ 11 September 2003: Besked ændret af: Anima ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2003 21:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 maj 2002 01:01
Indlæg: 58
Geografisk sted: København
Psyko, jeg har lige en kommentar angående dit spørgsmål til Anima omkring det at komme i himmelen eller ej.....hvis man har udført onde handlinger som Osama o.l.

Jeg tror ikke på du kommer i himmelen, at din sjæl bliver frelst/renset, hvis du ikke står ved dine gerninger. Du kan ikke få tilgivelse for noget du ikke kan eller tør stå ved!!!
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

En film jeg kan anbefalde der netop omhandler dette spørgsmål, er "Dead man walking" med Sean Penn. Han er en voldtægtmand og morder, og han gennemgår en proces hvor han, med hjælp fra en katolsk nonne, kan håbe på frelse ved himmelens port...!!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

En meget stærk film forøvrigt!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2003 09:21 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Anima > Tak for svaret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Cirkel > Jeg har set "dead man walking", det er en udemærket film.

-Psyko


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2003 19:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 dec 2000 02:01
Indlæg: 139
Geografisk sted: my secret garden
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>
Verden er sq et urimeligt sted![/B]<HR></BLOCKQUOTE>

hvis verden var rimelig, logisk og til at regne ud, ville det ikke være verden, men noget i retning af et computerspil - sjovt i starten, dødkedeligt efter at man har regnet det ud.
Det er selvfølgelig ikke nogen trøst når det går af h... til [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Kender du den historie om manden, der kommer op til Gud, og gennemgår sit liv sammen med Ham? Han ser to rækker fodspor - sine egne og Guds, der vandrede med ham gennem hans liv.
Men i de sværeste perioder ser kun én række fodspor.
"Hvorfor gik du ikke sammen med mig da jeg havde det sværest?" spørger manden vredt.
"Jeg gik ikke ved siden af dig da. Jeg bar dig" svarede Gud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2003 19:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
NOGEN er for dumme til at fatte sammenhængen...<HR></BLOCKQUOTE>

NOGEN = Nogle (= Anders Anima & venner)

[ 23 September 2003: Besked ændret af: Jonas X ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2003 20:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Ja det er jo ihvertfald pisse nemt at give "gud" skylden for egen personlig ulykke. Gud er en luder som ikke er værd at tro på, tro på dig selv i stedet, jeg er ihvertfald min egen gud! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2003 21:31 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af killahkristian:
Ja det er jo ihvertfald pisse nemt at give "gud" skylden for egen personlig ulykke. Gud er en luder som ikke er værd at tro på, tro på dig selv i stedet, jeg er ihvertfald min egen gud! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>


Pas på hva du siger...

Nu ved jeg godt at det er af ren dumhed det du siger, men det pisser mig faktisk af at du har så lidt respekt for andre menneskers tro!!!

Lille umodne knægt du vil en dag se tilbage på dine kommentare og vide at du tog fejl dengang...

Det du ikke har forstået det er at dine egne handlinger bestemmer din skæbne i sidste ende, på grund af at du er blevet skabt af Gud og fordi det er meningen du skal lære at tage ansvar for dine egne handlinger og være ansvarlig til frihed...

Det er det det hele går ud på...

Nå men det vil du nok finde ud af en dag knægt, men indtil da vil jeg ikke høre flere åndsvage udtalelser fra dig af og som du ikke har forstand på...

Der ville ikke være meget frihed hvis der ikke også var mulighed for tvivlen...

Det er derfor det er så uendeligt vigtigt at være stærk i troen hvis man vil klare sig smertefrit igennem...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2003 13:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2003 01:01
Indlæg: 269
Geografisk sted: Denmark
er ked af at høre det med din mor Alco-Bent! Nogle gange går det ikke som man vil ha det!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2003 09:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Astral:
[B]
Nå men det vil du nok finde ud af en dag knægt, men indtil da vil jeg ikke høre flere åndsvage udtalelser fra dig af og som du ikke har forstand på...
B]<HR></BLOCKQUOTE>

Som jeg ikke har forstand på.. har du det, du har muligvis læst biblen og diskuteret med en masse kristne fanatikere, men hvad jeg ikke har forstand på, har du heller ikke!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2003 23:11 
Offline
Tidligere holdmedlem

Tilmeldt: 24 apr 2002 01:01
Indlæg: 949
Hold kæft hvor er du arrogant Anima, det er fuldstændigt vildt hvordan du har bygget dit eget lille psyko univers op med lidt kristendom, lidt med ånder fra alle mulige andre ting, tillægger alle planter en sjæl og ånd,mener djævlen viser sig i form af røgskyer når han sprænger ting i luften, at du et udvalgt supermenneske der er mere intelligent end alle andre og har regnet det hele ud..........

Alle de ting skal du da have lov til at tro på selv om de overhovedet ikke hænger sammen, men når du så sviner folk der ikke tror på det samme som dig og snakker om respektere tro...så er det at jeg syntes du er en idiot!

Og hvis du har tænkt dig at svare igen til mig så Henviser jeg til min signatur!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2003 14:15 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Thujoin du lægger ord i min mund...

Prøv og hør...

Jeg siger ikke jeg er bedre, jeg ved måske nogen ting...
Alle mennesker er lige, men derfor er det ikke ensbetydende med at de er lige gode...

Læg også mærke til at det jeg faktisk bliver vred over, det er at knægten siger blasfemiske ting og eftersom at det er noget jeg tager meget seriøs fordi jeg ved at det jeg står for er en realitet ligesåvel som det er en realitet for mange andre...

Jeg behøver ikke at tvivle, tvivl gør en svag...
Tro gør en stærk, tro kan flytte bjerge... Især hvis den bliver forbundet med viden, så har du en religion som stemmer overens med sandheden...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team