Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 10:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 aug 2003 15:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 dec 2000 02:01
Indlæg: 139
Geografisk sted: my secret garden
Hvordan opfatter I jeres psychedeliske trips:
som en rejse ind i en kunstig verden, eller som en dybere indsigt i virkeligheden? Eller måske som en rejse på astralplanet?

Øger jeres trips jeres viden om universet, eller lægger det bare endnu et lag af illusioner til?

Nogle snakker om at "åbne sit sind" andre om "hallucinationer"....

Personligt har jeg selv oplevet begge dele....og hvad illusioner angår, har de hjulpet mig til at indse hvordan vi alle lever i forskellige tankeuniverser - og dermed gjort mig mere tolerant overfor mennesker, der tænker/føler anderledes end mig selv.

Hvad mener I?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2003 15:34 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af elizabeth:
Hvordan opfatter I jeres psychedeliske trips:
som en rejse ind i en kunstig verden, eller som en dybere indsigt i virkeligheden? Eller måske som en rejse på astralplanet?

Øger jeres trips jeres viden om universet, eller lægger det bare endnu et lag af illusioner til?
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg synes snarere at mine trips er en form for "rejse ind i mig selv".

Jeg får ikke mere indsigt i "Virkeligheden", men får snarere indsigt i hvordan jeg opbygger min egen virkelighed inde i mit hoved.
Tænkte f.ex. meget over "forskellen mellem fantasi og virkelighed", "fortolkning af sansninger", "perception" osv. osv. i slutningen af mit sidste syretrip. Oplevelsen af, at der ikke er nogen endegyldig "Virkelighed" men bare forskellige måder at sanse "grundsubstansen" (mener at Kant kaldte dette "Das Ding an Sich" eller noget i den stil - "tingen i sig selv) - man kan aldrig få et entydigt billede af selve "tingene"/materien, men kun et billede af hvordan vi sanser "tingene"/materien.

Altså - vi kan aldrig beskæftige os med at fortolke "det værende" (ontologi), men er tvunget til at beskæftige os med fortolkninger af fortolkninger af "det værende" (epistemologi) - har vidst læst en tekst af Jesper Hoffmeyer hvor han også snakker om dette.

Håber at du kunne bruge min lommefilosofiske syre-snak til lidt.

[ 22 2003: Besked ændret af: Zarathustra ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2003 16:56 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
tja... nu får jeg jo rimelig meget ud af hash, i modsætning til andre, så det meste af hvad jeg har oplevet har været igennem hash.

Når jeg har røget, er alt blevet mere klart, og nogle ting, som jeg ikke rigtigt var klar over, er blevet forståelige. Svært at forklare.

Første gang jeg tog svampe, var det lidt anderledes. Der blev ting mere virkelige, og jeg så verden fra en hel anden perspektiv. Jeg følte VIRKELIG at havet talte til mig da jeg stod ude i vandet, planterne talte til mig, da jeg lagde mig på maven på græsset, og mange andre ting. Under trippet, følte jeg at jeg kunne forstå hele verden. ALT var klart og forståeligt - men da trippet var ovre, blev alt kompliceret igen. Og når jeg tænkte tilbage på trippet, fik jeg mere at tænke over. Hvordan kunne det sværeste være så simpelt at forstå under trippet, og efter trippet igen blive kompliceret?

Jeg får tit ting at tænke over - blandt andet vil jeg gerne huske hvordan det hele hang sammen under trippet, og hvordan det efter trippet ikke gav nogen mening.

Meget svært at forklare. Men jeg bliver nærmest ført ind i en anden verden, hvor alt er mere forståeligt. Alle jordens problemer i den anden verden er forståelige. Og den anden verdens problemer i vores verden, kan kun være katastrofale problemer. Håber I kan følge mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2003 07:49 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
tja... nu får jeg jo rimelig meget ud af hash, i modsætning til andre<HR></BLOCKQUOTE>

Tro da ikke, at du er den eneste, som oplever hashrusen, ligesom du beskriver. Sådan skulle det gerne virke på alle, bare man får lov til at sumpe uforstyrret.

[ 23 2003: Besked ændret af: PsyGoA ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2003 09:23 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
@Psygoa: tja, det kan egentlig godt være rigtigt. Men hver gang jeg fortæller en eller anden om rusen, så tror de at jeg lyver eller overdriver rimelig meget. Nogle tror endda på mig, og kommer over til mig og siger "hold kæft, hvor er du heldig". Jeg ser STÆRKE CEV's, og ved store doser ser jeg moderate halluer. Her kan jeg nævne denne her trip-rapport, som er noget af det stærkeste jeg har oplevet nogensinde:
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=512

Nogle tror det er løgn, og andre, rigtigt. Men når de endelig tror det er rigtigt, så "misunder" de mig. Derfor er jeg lidt usikker på om at der er andre der bliver ligeså blæste af det som jeg. Men verden er jo stor! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2003 10:39 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Det lyder jo altid lidt vildere, når der kommer ord på det. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Jeg blev fx kørt ned af en kæmpestor og larmende lastbil for nogle dage siden, lige da jeg havde slukket lyset for at sove. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2003 10:47 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
hehe, elsker sådan noget! Længe leve hash! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2003 10:59 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Det var nu temmelig klamt. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Men hvem snakkede også noget om hash? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2003 14:54 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
1. Fandeme ikke positivt. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

2. Hvis du oplevede det på samme måde, ville du vist ikke sige "længe leve". Det var rigtig ubehageligt.

Jeg havde spist 9 Supermand-kiks to dage før, men havde ikke været påvirket længe og havde fået masser af søvn.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2003 15:13 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
hmm, jeg plejer egentlig bare at opleve det i form for chok. Altså jeg lukker øjnene, der går et par sekunder og så ser jeg noget der er på vej imod mig fra siden i en stor fart. Og lyden er der skam også - det bliver mere og mere intenst, indtil alt bliver MEGET lyst... hvidt - for der er man blevet ramt. Og så springer man op fra sengen af det største chok i ens liv, og man er utrolig lettet fordi man egentlig stadig er hjemme.

Sådan har jeg oplevet det, men ikke sikkert det var sådan ved dig, hvis det var så ubehageligt som du beskriver [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2003 00:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 maj 2002 01:01
Indlæg: 125
Geografisk sted: Aalborg
Får sq ikk stor dyb indsigt i noget som helst. Bliver bare blæst og får hallucinationer/visuals. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2003 00:56 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
1. Det er klamt når man er i situationen. Men det er dælme noget man ser tilbage på [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

2. Sådan nogle ting som du oplevede med lastbilen, oplever jeg også af hash. Så derfor: LÆNGELEVE [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men hvad havde du taget der?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2003 04:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
For mig varierer det utroligt meget, alt efter dose, stof, set og setting. Jeg har oplevet hvad jeg opfatter som dybe indsigter i universelle sandheder, og jeg har oplevet hvad der bedst kan betegnes som vrangforestillinger. Fælles for det hele har dog været at det har lært mig noget om hvordan min psyke fungerer. Seneste eksempel er min første Salvia-oplevelse, jeg har skrevet en triprapport om den for et par timer siden, den bliver forhåbentlig godkendt når der er en admin der får nosset sig hjem fra fest og hen til computeren [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Anyway, den oplevelse har efterladt mig med en stor forundring over at man altså kan opleve på den måde, det havde jeg aldrig forestillet mig.

-Child

/Edit: link til omtalte triprapport her!

[ 24 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2003 14:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
Jeg har flere gange haft indsigtsfornemmelsen under indflydelse af svampe og Lsd. Jeg tror at dette skyldtes min svækkede dømmekraft. Nogle ting virker så indlysende når man er påvirket. Men den slags indsigt forsvinder som dug for solen nogen tid efter hallucinationerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2003 21:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 okt 2001 01:01
Indlæg: 186
Geografisk sted: Kbh
For mig kommer det også meget an på hvordan jeg griber trippet an..

F.eks kan man sidde nogle stykker og brygge lidt svampe te og begive sig ud i naturen med lidt frugt og vand, og lysten til at gå og snakke+"lommefilosofere"

eller..

Man kan høvle nogle syremærker, smække skummelt sphongle agtigt musik på anlægget og sætte en flaske poppers for næsen..

begge dele giver noget vildt for mig, men det er nok den første model hvor man tager mest "med sig hjem"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2003 21:43 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Dextrose check din PM

Det kommer alt sammen an på en selv...

Men generelt oplever man jo en udvidet bevidstheds oplevelse af noget som er reelt og virkeligt, det kommer bare an på at man er istand til at tage tingene for det som de er... Men generelt vil jeg helt klart mene at entheogener som er baseret på planter virker mere dybdegribende på mig og med en mere ambient fornemmelse af noget væsentligt bevidsthedsmæssigt som ligesom våger over en og som virker som en slags plante-guide inden for lige det felt hvor den virker, jeg vil helt klart mene at jeg har fået mest indsigt og spirituel forståelse af Ayahuasca og Salvia Divinorum, der er bare ikke noget som slår de to substanser iforhold til spirituel indsigt, desvære er det så en gammel bevidsthedstilstand som man kommer ind i, til forskel fra hvis man istedet f.eks. gjorde sig umage for at nå noget lign. ved hjælp af de anstrengelser ens eget Jeg er istand til at udfolde ved hjælp af den rette vilje og selvdiciplin.

[ 24 2003: Besked ændret af: Anima ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2003 17:53 
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af elizabeth:
Hvordan opfatter I jeres psychedeliske trips:
som en rejse ind i en kunstig verden, eller som en dybere indsigt i virkeligheden? Eller måske som en rejse på astralplanet?

Øger jeres trips jeres viden om universet, eller lægger det bare endnu et lag af illusioner til?

Nogle snakker om at "åbne sit sind" andre om "hallucinationer"....

Personligt har jeg selv oplevet begge dele....og hvad illusioner angår, har de hjulpet mig til at indse hvordan vi alle lever i forskellige tankeuniverser - og dermed gjort mig mere tolerant overfor mennesker, der tænker/føler anderledes end mig selv.

Hvad mener I?
<HR></BLOCKQUOTE>


det har jeg nu ikke behøves drugs til og fortælle mig.verden er et vidunderlig sted .med mange personer .og mange forskællig tænke gange .det skal man raspekter.ligesom den der komme til vores lang skal .vi kan alle lære nåde nyt i den vi mødes .bare om og kunne se det .det er ikke alle der kan.

for mig har stoffe vist mig der er mere til ind bare det vi ser i hverdagen .men har også ført mig ud i lort ,så jeg ville hele have funde vejen uden [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

mvh trold

[ 25 2003: Besked ændret af: trold ]


Top
  
 
Indlæg: 28 aug 2003 21:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
jeg synes ik rigtig jeg har fået indsigt af at trippe... masser ting at tænke over, ja, men ik direkte indsigt.. når næsten altid frem til en konklusion jeg havde konkluderet i forvejen..
dog rejser jeg rimelig meget ind i mig selv hver gang og tænker rimelig meget på min egen personlighed og hvorfor mange andre ik er lige så tolerant og empatisk som jeg er [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

og derved har jeg fundet frem til at hallucinogener ik ka gi dig svaret eller løsningen på noget, men kun vise vejen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

og noget jeg synes er lidt irriterende er at folk snakker om at de ser halluer hist og pist, mens jeg aldrig rigtig har set nogen udover de sædvanlige tracers og nogle mønstre og figurer på objekter...

men tror det helt klart de ka give indsigt til folk der ik har det i forvejen, men så vidt jeg ved har jeg altid været vis(hehe) [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2003 13:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Ja jeg ligger så et sted midt i det hele. Jeg startede med at spise hash og senere ryge det, fordi jeg ville udvide min bevidsthed. jeg vidste selvsagt ikke i begyndelsen hvordan det rent faktisk foregik. Men jeg syntes helt klart at jeg er blevet mere tolerant, ansvarsfuld og meget mere efter jeg startede med fed men omvendt er jeg også blevet ældre så jeg tør ikke sige hvad det egentligt er der har udviklet mig !
Men stedet jeg kommer til når jeg er på svampe, salvia og LSD, som er de stoffer jeg har prøvet, er omtrent det samme. Det er både og, og hverken eller, en paralel verden, et psykisk univers, en verden baseret på viden og andet !
Jeg føler helt klart at jeg får indsigter om verden omkring mig, jeg lærer noget om hvordan jeg reagere iforhold til andre mennesker og jeg ser en helt masse hirakier ! Om det bare er at tilføre flere illusioner ved jeg ikke men det tror jeg ikke !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team