Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 01:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: The key
Indlæg: 10 aug 2003 16:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 feb 2003 02:01
Indlæg: 368
There is a place, where emotions have their own colours. Where feelings have their own sounds. Where thouhgts have their own free will. Where colors, sounds and thoughts merge.
Here you can create realities with the power of your mind.

Througout the world, a river flows. You can follow the river to a place, far more beautiful than anything on planet earth. The way leads you through rainbows of love and harmony. You'll end up on the top a mountain, from where you can see the true colors of happines. You can stay there, for as long as you want, and be filled with all the good energies of this beautiful, colorful world.

But beware!

If you fall into the river, it will take you all the way down the hill. And if you don't get up in time, you'll disappear into the depths of all your worst nightmares combined. Spirits of fear will grip you and try to keep you down. They will hold you as a prisoner, unable to understand what they are doing to you. Or why they are keeping you there. In a place worse than hell. They will wisper, say and shout things so scary, that you can't even relate to the meaning of it. But it feels so real. You know it is real.

But eventually, if you are strong enough, you will get out of their grip. You will swim to the surface of the pool of nightmares, and get out of the dark water. You will rest on a sunny beach, looking down through the surface of the pool, trying to understand what was going on down there. What were they saying?

You will look up, and see a beautiful mountain. Recognize it? Yeah.. That's the place where you really to be. You will walk up the mountain wondering what the spirits were telling you. As wou walk through rainbows of emotions, feelings and thoughts, you will start to make sense of the siritual trip of the nightmare pool. You will start to understand what they were telling you. You will realize, that the spirits were trying to show you something improtant. Trying to teach you a lesson of who you really are...

As you reach the top of the mountain you will take a deep breath. Sit down and enjoy all the beautiful colors of life. At this point you will understand everything the sprits were saying. You will realize that they were only trying to help you. To give you better understanding. Of yourelf, and the world that surrounds you.

Some day you migt even want to explore the pool. You will take a ride down the river. You will make peace with the spirits of fear, and try to understand their language and methods. You will see that the pool is very deep. But once you have the spirits on your side, they will guide you safely through the vast depths of your own mind.

There is a key to this place. If you turn the key, there's no returning back. You'll have to watch you step, be strong, and be prepared to fall down the river. If not, you'll end up regretting, the key was ever turned.

On the other hand. If you are careful, strong and aware of the dangers, this key may show you the path, that leads to happines, harmony and better understanding.

The key is called
LSD

- Peace out

/edit grammatikfejl
/edit omskrevet historien
[ 10 2003: Besked ændret af: Dica Pirt ]

[ 11 2003: Besked ændret af: Dica Pirt ]


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 10 aug 2003 19:27 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg kan ikke lide at du opfordrer til at kæmpe umod dårlige oplevelser.
For det meste er det dem der giver de mest positive resultater, hvis de får lov til at udvikle sig fuldt ud og blive rundet af.


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 10 aug 2003 20:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 feb 2003 02:01
Indlæg: 368
Det jeg mener er, at man er nødt til - meget pludseligt - at forholde sig til de mørke sider af tilværelsen, når man får bad trip. Det er de færreste der er forberedt på det. Og på den måde er man nødt til at tage kampen op med "dæmonerne", eller hvad man nu skal kalde det. Dvs. finde ud af at forholde sig til dem. For ellers kommer man ignen vejne, og bliver ved med at have det dårligt pga. oplevelsen.

- Peace


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 10 aug 2003 21:15 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Okay, fair nok, jeg kan godt se din pointe.


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 11 aug 2003 01:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 feb 2003 02:01
Indlæg: 368
Halløj. Kunne godt se det var lidt dårligt skrevet, så jeg har skrevet hele historien om. Håber budskabet er klarere nu.


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 11 aug 2003 10:30 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Stoffer er ikke løsningen på n oget som helst!

Det eneste det er godt for er som en opvækker!

Alt det man kan opnå med stoffer, kan også opnås naturligt, hvis man i teorien har trænet sin bevidsthed så meget at ens ånd behersker kroppen og især hjernens neurologiske-kredsløb...

Et DMT trip f.eks. er et lille smug-kig ind i den lavere astrale verden...

Men man kan opnå det samme uden stoffer, problemet er at hvis man tager stoffer så gør man det sværer for en selv at opnå de samme tilstande uden, det svækker sjælens forbindelse med kroppen og man får sværer ved at opnå fuld herredømme over kroppens finere funktioner, man kan sige at man bliver forgrovet på visse punkter...

Men svaret er at hvis man bruger det så skal man ikke forvente at man opnår andet end et smut-kig i en anden verden, måske løser nogle problemer med sig selv, men alt dette bør være noget man træner sig op til ved egen viljekraft...

Det som kommer nemt det går nemt...

No pain no gain...


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 11 aug 2003 21:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 feb 2003 02:01
Indlæg: 368
Tak for den positive kommentar halløj. Det er nok en blanding af egne erfaringer + ting jeg har læst her på boardet + lidt ønsketænkning.. Jeg er personligt ikke nået til det punkt hvor jeg har fået noget som helst ud af mit badtrip. Og det er snart 3 år siden. Men jeg tror og håber på at det kan lade sig gøre på en eller anden måde. Det er sikkert for sent nu, at få noget ud af det der bad trip dengang. Men jeg håber at jeg kan få kastet noget lys over det, når jeg engang våger mig ud LSD-universet igen.

- Peace


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 11 aug 2003 21:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 feb 2003 02:01
Indlæg: 368
@Anima

Jeg kan ikke helt forstå hvad du mener.. Og hvad du bygger din teori på .. Jeg er overbevist om at psykedeliske stoffer kan føre tin noget positivt og konstruktivt, og ved af personlig erfaring at man er meget mere bevidst om de ting man tænker på og foretager sig umiddelbart efter et vellykket trip. Bla. er det nemmere at relatere til og forstå andre menneskers tankegang. Derudover er man også lykkeligere efter et godt trip. Og er lykke og forståelse ikke i bund og grund det vi alle søger?

- Peace


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 11 aug 2003 22:22 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dica Pirt:
@Anima

Jeg kan ikke helt forstå hvad du mener.. Og hvad du bygger din teori på .. Jeg er overbevist om at psykedeliske stoffer kan føre tin noget positivt og konstruktivt, og ved af personlig erfaring at man er meget mere bevidst om de ting man tænker på og foretager sig umiddelbart efter et vellykket trip. Bla. er det nemmere at relatere til og forstå andre menneskers tankegang. Derudover er man også lykkeligere efter et godt trip. Og er lykke og forståelse ikke i bund og grund det vi alle søger?

- Peace
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg bygger min teori på erfaringsmæssige kilder, det er klart at psychedeliske stoffer kan give en oplevelse af andre dimensioner og bevidsthedstilstande, men det sætter også kroppen i en speciel tilstand hvor den ikke reagere normalt, oplevelserne er altid tingængelig for sjælen, men opleves ikke på grund af at hvores bevidsthed hovedsageligt skabes via sjælen igennem kroppen, det kan naturligvis også være et liv i ånden eller tankerne, men generelt så er hvores bevidsthed betinget af nødvendighed iforhold til der hvor vi er her og nu, når man nu ændre balancen, så ændrer man også på kroppen og sjælens indbyrdes interferens med hinanden og skaber i værste fald en dårligere forbindelse, ofte er oplevelsen i eksperimentet mere afgørende end erfaringen eftersom gabet imellem normal tilstand og bevidsthedsudvidende tilstand helst skal være så stor som mulig.

Men dette tror jeg er en uheldig udvikling i hvor tid, vi har netop iforhold til natur folk i gamle dage, evnen til at hæve hvores egen bevidsthed i en bestemt retning, bare ved hjælp af tanke associationer og jeg kraft...

Ved at give kroppen stoffer, så fratager man sindet mulighed for selv at kommandere kroppen til at komme i den ønskede tilstand...

Jeg har selv haft flere eksperimenter med stoffer og jeg er da helt enig i at det kan åbne op for en masse døre, men når først man har åbnet så skal man ikke forsøge at forcere eller at frygte at de skal lukkes og så istedet fortsætte med stoffer, derimod skal man lære selv at beherske sindet og holde dørene åbne og efterhånden vil man selv lære at projektere sin sjæl uud af kroppen f.eks.

det lærte jeg allerede inden jeg begyndte på stoffer.
Det kan sagtens lade sig gøre, hvis man har en god vilje og det som skal til.

[ 11 2003: Besked ændret af: Anima ]


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 11 aug 2003 23:37 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Ved at give kroppen stoffer, så fratager man sindet mulighed for selv at kommandere kroppen til at komme i den ønskede tilstand...

Jeg har selv haft flere eksperimenter med stoffer og jeg er da helt enig i at det kan åbne op for en masse døre, men når først man har åbnet så skal man ikke forsøge at forcere eller at frygte at de skal lukkes og så istedet fortsætte med stoffer, derimod skal man lære selv at beherske sindet og holde dørene åbne og efterhånden vil man selv lære at projektere sin sjæl uud af kroppen f.eks.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det lader til at du så er kommet det skridt videre for lang tid siden.

...men hvorfor helvede tager du så stadigt heroiske doser Ayahuasca?


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 12 aug 2003 00:58 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
yeah! den er meget bedre nu, faktisk rigtig god!
er det noget du har skrevet ud fra dine egne oplevelser?


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 12 aug 2003 20:28 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Det lader til at du så er kommet det skridt videre for lang tid siden.

...men hvorfor helvede tager du så stadigt heroiske doser Ayahuasca?
<HR></BLOCKQUOTE>

Den eneste grund er at Ayahuasca gør noget ved mig, som jeg desvære ikke er lykkedes at fremkalde selv, udelukkende via meditation...

Men mit mål er også at det også bliver helt overflødigt en dag...


Top
 Profil  
 
 Titel: The key
Indlæg: 21 aug 2003 03:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 feb 2003 02:01
Indlæg: 368
Jeg glæder mig f*ckin meget til at prøve den magiske bryg....

Trip rapport upcoming.

-Peace


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team