Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 18:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 aug 2003 23:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 nov 2002 02:01
Indlæg: 223
Geografisk sted: Aalborg
Sikke stille der blev på det filosofiske forum. Har det noget at gøre med, at jeg ikke blot er Gud (for en ny verden), men også her på det sidste har fremturet meget med de to øverste emner på det stille, stille forum, mdm@ og Anima oprettede i forbindelse med nogle mystiske oplevelser, der skam var interessante nok i sig selv.

Det her emne skal handle om, hvordan vi skyr at tale om visse ting, der åbenbart har en magt over os til at få os til at tie om det, sådan, at det kan regere i fred!

- TABUER.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2003 00:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 dec 2000 02:01
Indlæg: 139
Geografisk sted: my secret garden
En ting er at folk ikke svarer på indlæg i diverse fora......

men jeg har flere gange oplevet at folk i samtaler direkte afbrød mig og begyndte at tale om noget andet, når jeg bragte okkulte/åndelige emner på bane.

På et tidspunkt lærte jeg at holde kæft.......hvis folk ikke gider tale om det, så fint nok med mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2003 01:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Skat> Jeg tror ikke det er pga. manglende interesse, jeg læser fx tit dine indlæg her på boardet, og finder dem oftest (læs; ikke altid [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]) interessante, men det er sgu ikke altid at jeg kan diskutere med på dit plan eller føler at jeg kan bidrage med noget fornuftigt. Kan nu bedst lide dine lidt mere jordnære indlæg, da jeg synes at du tit kører lidt af sporet og i tomgang i de filosofiske/religiøse topics.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2003 01:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 nov 2002 02:01
Indlæg: 223
Geografisk sted: Aalborg
Det er mit håb, at det forholder sig sådan, som det forholder sig med dig, med andre.

Jeg er nok for fucking utålmodig.

Men hvem er ikke det, hvis underliv stadig fungerer, og det er om at gøre, at nedlægge en vis ånd, der har bandlyst én fra kvinder, før man kan komme til?

...når man altså samtidig har moralske skrupler med anvendelsen af kemisk voldtægts-metoden... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 04 2003: Besked ændret af: ReKLAMe-AanDEN ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2003 08:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
Læser tit dine indlæg, og jeg er ret overbevist om at mange af dine emner er interessante. Men fuck hvor er din formulering FOR okkult. Det er ment venligt, men meget af det du skriver kan formuleres så det bliver nemmere at forstå, og nemmere at diskutere.

Tror det ville hjælpe en del hvis du gjorde dig lidt mere umagen i at holde sproget nede på noget lidt mere dagligdags niveau, end du har det lige nu.

En anden ting kunne jo også være at folk bare har lidt travlt, nogle er taget på festival, andre begyndt på arbejde, og ja andre igen slapper bare lidt af.

Og så er der bare en som mig der er for doven til at skrive, men godt gider læse de fleste indlæg på boardet [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men det er begrænset hvor tit jeg gider at læse dine indlæg hvis du bliver ved med at beholde dit sprog på det samme okkulte niveau som du gør nu.

Det er ment som venlig kritik, håber jeg selv har formuleret mig ordentlig, ellers må jeg sku lige få mine kontaklinser i og tage mig en kop kaffe mere.

Bøh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2003 17:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 nov 2002 02:01
Indlæg: 223
Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Bøh:
Læser tit dine indlæg, og jeg er ret overbevist om at mange af dine emner er interessante. Men fuck hvor er din formulering FOR okkult. Det er ment venligt, men meget af det du skriver kan formuleres så det bliver nemmere at forstå, og nemmere at diskutere.

Tror det ville hjælpe en del hvis du gjorde dig lidt mere umagen i at holde sproget nede på noget lidt mere dagligdags niveau, end du har det lige nu.
<HR></BLOCKQUOTE>

Hej, Bøh! Et venligt ment svar, genbrugt fra svaret til elizabeth/Linnea på "Sauron-Forum":

SUBSTANS, MASSE OG SÆRLIGE INGREDIENSER

Hvad angår at forstå, hvad jeg skriver, er det også et spørgsmål om, med hvilke forventninger, man går til mine tekster. Har du en forventning om, at jeg vil ende op i en bestemt pointe - "ergo er Jorden mere kantet, end vi tror" - eller... - "derfor skal vi stemme på Enhedslisten" - eller... - "jeg er kort sagt bøsse, og det står jeg ved!"...

...så kan du komme til at lede forgæves efter et sådant facit, fordi jeg ofte bruger at forholde mig til tingene på en sammensat måde og har en sammensat mentalitet i måden, hvorpå jeg forholder mig til tingene.

Du kan sammenligne det med film; nogen filmmagere er temmeligt fikserede på ansigter; jeg husker en film om et fly i vanskeligheder, hvor der blev fokuseret enormt meget på pilotens anspændte ansigt, så man følte sig indelukket i dette koncept - "hvornår får vi noget udsigt?"

Jeg kan altså godt lide panoramaer. Eller: Jeg kan godt lide, at der er masse og krop i teksten, sådan, at man kan betragte en form af mening som en substans, der er serveret på én eller anden måde, værsgo', denne tekst består af de og de menings-substanser, som jeg synes, er vigtige at fokusere på i ét samlet perspektiv.

Det kan godt være, der er nogle "mystiske grundstoffer" i form af fremmede, ukendte ord i denne her substans, men

sådan er livet, fandme!

Det må man tage med. Man må tage, hvad der bydes én. Det handler ikke om at være tryg og møde forudsigelighed - det akkumulerer depression. Næ, det handler om at konfrontere sig med livets mangfoldighed i såvel kendte som ukendte manifestationer.

Det handler om at være undersøgende. Den undersøgende holdning fører til, at man lærer noget og bliver inspireret.

Du vil opleve, at øget interesse som undersøgende holdning er selvforstærkende, fordi det giver dig ny inspiration, i stedet for blot bekræftelse på noget, du kender. Ny inspiration vækker en slumrende hjerne, som så får øget overskud til yderligere undersøgelse.

Bevares, jeg kan selv have det sådan, at årh, altså, det dér venter jeg med - f.eks. hvis det er på engelsk og har et vist mål af komplicerede ord. Men jeg skal jo for faen også lære noget mere engelsk, så jeg er også kritisk overfor mig selv, og sommetider tvinger jeg mig til ihvertfald at finde interessante passager og sætninger, jeg kan plukke ud og forholde mig særskilt til.

Hvis jeg strækker mig for meget for at blive imødekommende, kan jeg komme til at virke falsk og poppet, hvad der kan virke nedværdigende for læseren, samtidig med, at jeg måske kommer til at sløre det tænkte og følte, fordi det absolut skal være tydeligt og let at kapere.

Gør jeg sådan for meget, kan jeg blive i tvivl om, hvad jeg overhovedet vil sige - der kommer til at mangle sammenhæng mellem tanker og følelser og de ord, der står skrevet.

Man kan altså også gøre det klart, det man vil sige, ved at sige det på forskellige måder efter hinanden, idet den bagvedliggende tanke og ånd får krop, masse, som om man, når man vil beskrive fænomenet "vand"...

- ikke bare serverer et lille uskyldigt glas,

- men derimod fremturer med et brusende hav!: Det er vand.

- U got the point? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2003 17:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 nov 2002 02:01
Indlæg: 223
Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Bøh:
Og så er der bare en som mig der er for doven til at skrive, men godt gider læse de fleste indlæg på boardet [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Læsere er værdsatte! Nogen gange ville jeg være ren læser selv, og ingen skriver, det er ligeså godt - jeg kan bare ikke lade være, tankerne står i kø for at komme ud!

Hvad med musik? Tekst kan godt være en form for musik. I musik spørger man jo ikke hele tiden "hvad er meningen med det eller det" - man oplever bare musikken, og jeg vil opfordre til i højere grad at have den indstilling til tekster generelt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2003 21:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
Jeg læser da også de fleste af dine indlæg med interesse - og kan til tider gnække over dit kryptiske sind.
Du mangler dog struktur på dit indhold - det er for flyvsk hvis du vil vinde læsere. Du har efterhånden præsenteret mange ideer og tanker, nogle mere relevante åndsfriske end andre.
Der er ingen tvivl om at du er en god skribent og har noget på hjertet [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg vil anbefale dig at forsøge at skrive et par kronikker (vent med bøgerne) Du bør dog i første omgang spare på magien - da den er meget avanceret og skræmmer læserne væk.

Hvorfor ikke prøve at nedfælde dine tanker i et mere læsevenligt sprog - så kan det være du opfår den opmærksomhed/opbakning du søger.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team