Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jan 2003 12:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Hey der!
Jeg er begyndt at få nogle sære "tanker". Vil bare lige høre om der evt. er andre der kender til det. Er begyndt at få det efter jeg tog svampe, eller er måske bare begyndt at forstå hvad det er efter det. Der kører et eller andet rundt i mit hoved der er ved at blive til en tanke, men bliver det ikke alligevel. Ved godt det lyder mystisk - det er det vel også [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Selvom det ikke helt bliver til en tanke forstår jeg det sådan set godt alligevel. Hvis jeg sidder og tænker på noget og de begynder at sprænge op med de "halvtanker" ved jeg bare at "der er ligesom noget der.."

Men er der nogen der kender det eller hvad?
Hygge

KeNN_aaB!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2003 14:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Hmm... Det er lidt svært når jeg sidder og prøver at huske dem hehe. Jeg kunne mærke jeg var underlig noget tid efter jeg tog mange svampe, fx fik jeg "tankemylder" over at gå igennem min telefonbog på min mobil. Tænkte noget med "nååh det er SÅDAN en telefonbog jeg er ved at få" fordi jeg synes jeg ikke kendte et par af numrene. FUCKED!! Men hvorfor begynder jeg at få det når jeg er normal? Noget helt andet er, at efter jeg er begyndt at tage svampe, får jeg ofte flashbacks fra da jeg var yngre når jeg ryger hash.. det er irriterende for jeg vil gerne "udforske" det der sker i dem...

[ 04 Januar 2003: Besked ændret af: KeNN_aaB ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2003 17:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hmm... hvis du ik ka li det, er det vel på tide med en pause [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

med svampe synes jeg ik rigtig jeg har fået helvtanker, men hele mit liv har jeg osse gået tænkt på mange ting hver dag... nok bare mig der er underlig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

men med svampe synes jeg mere at man ku føle hvordan det hele hænger sammen istedet, meget mere med følelser end tanker [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2003 21:39 
Offline
Kaospilot

Tilmeldt: 18 jul 2002 01:01
Indlæg: 1465
Geografisk sted: (Inaktiv)
Kenn_aab :
Som Confusion skriver det nok tid til en pause med de bevidsthedsudvidende stoffer. Så revidér lige dine tanker om at tage LSD. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ved at tage svampe & LSD laver du en mental omprogrammering af din psyke (vil jeg vove at påstå). Man kan fx blive i bedre humør, blive mere forstående, blive gladere for andre mennesker, eller begynde at dybtænke/analysere/få tankemylder i højere grad...

Jeg har det af og til (ret sjældent dog) sådan, at når jeg sidder og læser et eller andet, er jeg nødt til at gå en halv side tilbage, fordi jeg pludselig er begyndt at tænke på noget hel masse uvedkommende under læsningen. Lidt forvirrende - og det er endda ikke fordi bogen er vildt kedelig.

Det er lidt svært at sætte ord på hvad der præcis sker, men generelt kan det siges at man nok begynder at tænke og analysere en del mere, når man har prøvet hallucinogener. Tror du det er det du oplever?

Det med flashbacks fra du var yngre, lyder lidt sært? Hvordan "ser" du de flashbacks? Tænker du de samme tanker lige pludselig, som du gjorde dengang? Eller tænker du på situationen i forbindelse med stoffer?

Eller ser du simpelthen dig selv for dig, med en joint i kæften? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

(Sig til hvis du ikke fatter det jeg har fået skriblet ned...)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2003 22:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Jespar:
Jeg har det af og til (ret sjældent dog) sådan, at når jeg sidder og læser et eller andet, er jeg nødt til at gå en halv side tilbage, fordi jeg pludselig er begyndt at tænke på noget hel masse uvedkommende under læsningen. Lidt forvirrende - og det er endda ikke fordi bogen er vildt kedelig.
<HR></BLOCKQUOTE>


sådan har jeg haft det hele min skolegang [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2003 22:42 
Offline
Kaospilot

Tilmeldt: 18 jul 2002 01:01
Indlæg: 1465
Geografisk sted: (Inaktiv)
Confusion:
Forskellen er at jeg læser noget som jeg selv har valgt, og har 100% interesse i - Jeg går ikke ud fra at du nød alt det du læste i skolen? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2003 23:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
nej... jeg hadet skolen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2003 01:32 
Offline
Kaospilot

Tilmeldt: 18 jul 2002 01:01
Indlæg: 1465
Geografisk sted: (Inaktiv)
Det du beskriver, er en slags tankemylder, hvis jeg har ret? Og du er først nu begyndt at bearbejde de tanker, som du før ikke tog dig synderligt af?

Endnu vigtigere - hvad består de tanker af? Kan du prøve at tyde hvad de omhandler? Bare tilnærmelsesvis?

Skriv lige tilbage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2003 12:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Tjah ved ikke om det betyder en pause. Ved heller ikke om tankemylderet er godt eller dårligt - som det er nu, er det vel dårligt, men jeg tror man kan vende det, så jeg kan få en masse ud af de "tanker".

Mine flashbacks er til gengæld sære! Fx sad jeg engang i en bus på vej hjem efter en rygertur.. Det var ligesom lidt mørkt, men der var sol. Så pludselig så jeg at vi var med klassen (engang i 1. klasse) ude på en bondegård.

Eller en anden gang jeg var skæv og sad nede på et diskotek i sådan en ungdomsklub og kiggede på noget lyserødt graffiti. Fik det først til at ligne nogle svampe i en skov, så pludselig var det et julehus vi har. Så var det hele lige som et hus vi engang boede i. Jeg stod op en dag hvor det stadig var mørkt udenfor og så havde min mor sat julehuset op (det var omkring juletid).

Det er jo noget sært pis! De giver ikke specielt meget mening. Det har slet ikke nogen forbindelse med stoffer, eller mig og stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2003 12:28 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
@KeNN_aaB;

Mit bud: Du er ved at udvikle intuition/indsigt/forståelse, kald det hvad du vil [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Og så lige 1 ting: Der findes _ingen_ sære tanker!! Det er først hvis du bli'r bange for at tænke dine tanker, at du bli'r sær [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2003 12:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Ahh hehe [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Det var heller ikke det jeg mente. Er slet ikke bange for det, jeg vil endda gerne udforske det. MEGET gerne! Det er bare, at det ikke giver nogen mening - derfor synes jeg det er lidt sært [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2003 12:59 
Offline
Kaospilot

Tilmeldt: 18 jul 2002 01:01
Indlæg: 1465
Geografisk sted: (Inaktiv)
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af KeNN_aaB:
Tjah ved ikke om det betyder en pause. Ved heller ikke om tankemylderet er godt eller dårligt - som det er nu, er det vel dårligt, men jeg tror man kan vende det, så jeg kan få en masse ud af de "tanker".
<HR></BLOCKQUOTE>

Du skal afpasse dit forbrug med hallucinogener, så det passer med at du altid har det fint mentalt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Ellers er det en god ide lige at bearbejde eventuelle tanker, som du har det lidt mærkeligt med - hvilket i øvrigt kan være ret så lærerigt og godt. Du kan, som du selv siger det, få noget positivt ud af dine oplevelser.

Som JEL siger, er du måske ved at blive et dybere menneske - altså mht. initution, indsigt og forståelse. Det med at du tænker som du ikke før gjorde. Og at du analyserer denne tendens [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>
Mine flashbacks er til gengæld sære! Fx sad jeg engang i en bus på vej hjem efter en rygertur.. Det var ligesom lidt mørkt, men der var sol. Så pludselig så jeg at vi var med klassen (engang i 1. klasse) ude på en bondegård.

Eller en anden gang jeg var skæv og sad nede på et diskotek i sådan en ungdomsklub og kiggede på noget lyserødt graffiti. Fik det først til at ligne nogle svampe i en skov, så pludselig var det et julehus vi har. Så var det hele lige som et hus vi engang boede i. Jeg stod op en dag hvor det stadig var mørkt udenfor og så havde min mor sat julehuset op (det var omkring juletid).

Det er jo noget sært pis! De giver ikke specielt meget mening. Det har slet ikke nogen forbindelse med stoffer, eller mig og stoffer.
<HR></BLOCKQUOTE>

Kan godt se at det er nogle sære, sære ting du har fået flashbacks til. Virker dog heldigvis ikke til at det er skræmmende flashbacks du har fået i nogle af tilfældene. Tror egentlig heller ikke der er nogen dybere mening med at du dagdrømmer om den slags. Kan ikke rigtig vurdere hvilken betydning de flashbacks har, men så længe de er af positiv karakter er der vel intet at være forskrækket over, selvom det er ret mærkeligt at "vågne op" efter sådan en tur.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2003 01:30 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
@KeNN_aaB; [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Det ka' blive dit livs bedste rejse...og værste.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2003 01:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Jah [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

En ide kunne være at tage mere. Det kan evt. hjælpe mig til at afklare situationen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2003 18:12 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Måske, ...måske ikke. Det kan gå begge veje.
Hver gang du finder 1 svar, så finder du som regel også 2 spørgsmål, sååååå... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

_Tid_ er nok det eneste der rigtigt afslører noget. Livet er jo et mysterium, som du ikke bare får foræret alle nøglerne til ved at spise narko.

Hvad du gør er op til dig (selvom jeg allerede ved du har besluttet dig inderst inde, hehe), men husk at ethvert grandiost slot ikke kun er smukke bal-sale med vidunderlige gobeliner og fantastiske glinsende lysekroner. Der er også nogle mørke katakomber, som du nok vil blive tvunget til at se, hvis du ta'r den store tur [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] (måske slipper du, men man ved aldrig)

Det er absolut ikke for sjov, når folk fortæller at narko-spisning kan være ekstremt farligt. Du ved først om det har været det værd, når du en dag skal gøre dit liv op. Indtil da, handler de fleste af os i blinde (det gælder også dem der ikke spiser narko)
Livet er farligt Uanset hvad, men spiser du narko, får du lov til at se ting du måske helst ville ha' været foruden. Men du får også ting at se, som du vil være ked af at 'normale' mennesker går glip af.

Men om det er det værd? Det må hver enkelt gøre op med sig selv. Ingen andre kan vurdere det kvalificeret, end en selv.

En blæret fordel for narko-spisere idag, er dog at ting som psy-dk findes. Så du er aldrig helt alene med det (og min erfaring si'r mig at folk der føler sig alene og udstødt ('Unormale') lever livet langt farligere end folk der spiser narko og ved de har støtter og venner)

Jeg ved ikke om jeg må sige det, men ellers må en admin lige slette det og korrekse mig; JEG mener at narko'ens mørke sider er relativt harmløse sammenlignet med hvad fordomme fra 'de hellige' (de 'normale') kan gøre ved folk. Min erfaring si'r mig at det ikke er narko'en der dræber (OD'er er selvfølgelig en undtagelse), men fordømmelser. Faktisk mener jeg at spisning ville være sundt for en hel del mennesker, men man må jo ikke sige jorden er rund, når flertallet mener den er flad [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] (well, det _er_ jo kun få generationer siden man brændte hekse på bålet, så SÅ avancerede er vi altså heller ikke endnu selvom det fysiske år si'r 2003)

Hvis jeg sku' gi' dig et råd (som jeg selv mener er HR) så vil det være at du altid husker AT DU IKKE GØR NOGET FORKERT ELLER ER UMORALSK bare fordi du spiser narko. DIT liv er lige så korrekt og værdifuldt som så mange andres.
Det si'r jeg fordi jeg har set hvordan folk kan blive helt ødelagt, hvis de begynder at tro på andres ord om hvor Uduelige mennesker de er (langt mere skadeligt ødelagt, end noget narko nogensinde vil ku' gøre) og du vil sikkert møde den slags personer på din vej (men så husk at psy-dk er her og BRUG den)

Jeg ved ikke om du kan bruge noget af det jeg har sagt her (for vi må alle gøre os vores egne erfaringer), men det har ikke kostet dig 1 krone, hehe [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Lev dit liv som DU synes du vil leve det, men vid at alle valg har konsekvenser. Hver gang du vælger noget, fravælger du noget andet. Det gør dem der ikke vælger narko også.
Jeg gi'r dig ingen garantier for at det vil gå dig godt, men det gør anti-narko folkene heller ikke (medmindre de lyver) Så valget er dit alene.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2003 01:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2000 01:01
Indlæg: 498
Geografisk sted: 2750
Angående dine halvtanker:
Jeg har haft lært en del om freud og hvordan hjernen fungerer i gym.
Faktisk er det kun en del af alle de tanker man tænker som man er bevidst om. Der er en del af hjernen der konstant censurer ens tanker(overjeget) for at andre mennesker ikke skal synes man er fuck up eller langt ude.

Når man tager bevidshedsudvidende stoffer udvider man jo sin bevidsthed og kan derfor "se" dele af sine tanker man førhen ikke kunne. Selv efter påvirkningen fra stofferne er holdt op kan man stadig se en del af tankerne fordi man jo så er blevet bevidst om at de er der.

venlig hilsen
Fråder


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2003 11:22 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fråder:
Angående dine halvtanker:
Jeg har haft lært en del om freud og hvordan hjernen fungerer i gym.
Faktisk er det kun en del af alle de tanker man tænker som man er bevidst om. Der er en del af hjernen der konstant censurer ens tanker(overjeget) for at andre mennesker ikke skal synes man er fuck up eller langt ude.

Når man tager bevidshedsudvidende stoffer udvider man jo sin bevidsthed og kan derfor "se" dele af sine tanker man førhen ikke kunne. Selv efter påvirkningen fra stofferne er holdt op kan man stadig se en del af tankerne fordi man jo så er blevet bevidst om at de er der.

venlig hilsen
Fråder
<HR></BLOCKQUOTE>

Nu nævner du lige Freud, men vidste du også at han faktisk blå-stemplede Incest og argumenterer for (ikke-imod) seksuelle perversioner som noget "naturligt"

Vidste du at han misbrugte sin egen datter og at var narkoman?

Jeg afskyer troløse Freuds anal-fixeringer...
og perversioner...

Se bare på Danmarks (og vestens generelt) psykologiske/psykiatriske system hvor meget indflydelse Frued har haft og se hvor elendigt det er!

Så hellere Jung! han er præcis det modsatte af Freud


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2003 22:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 nov 2002 02:01
Indlæg: 223
Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
Mit bud: Du er ved at udvikle intuition/indsigt/forståelse, kald det hvad du vil<HR></BLOCKQUOTE>

Underbevidstheden er en enorm størrelse. Hjernen er fyldt med vibrationer, der kæmper om overlevelse i et darwinistisk scenarie, hvor de stærkeste får mere plads, end de svage, men ingen dør helt.

Ethvert stykke musik vi har hørt kører rundt inde i os i en eller anden krypterings stadig sløjfe.

Hjernen ved formodentlig ikke selv, hvordan den gør, når den tænker - den fylder bare på med vibrationer, som centrale centre tillægger bestemte betydninger. Disse vibrationer kan være ekstremt komplekse.

Informationen i vores fokuserede bevidsthed er måske 1 til en million i forhold til underbevidsthed - som Tor Nørretranders foreslår - men hans informations-teori på bevidsthedens vegne er forfejlet.

Information er nemlig noget mærkeligt noget. Information kan være et lille uanseeligt frø, der kan spire og blive til et stort og vidtforgrenet træ.

Træet kan rammes af lynet, brænde, og blive til en bunke aske - det var så dén information.

Men alt, hvad der er kommet ind i hjernen, kommer aldrig ud igen, det bliver bare mere og mere krypteret, jo længere, man lader det være.

Psilocybinsvampe frigør øgede mængder serotonin, der gør bevidstheden mere fleksibel og nuanceret. Derved får man bedre kontakt med al den krypterede information, hjernen er fuld af.

En undersøgelse har vist, at psilocybin i beherskede doser øger folks evne til at kombinere forskellige elementer.

Psilocybin er vist ikke så sundt, så det er vel klogt at være tilbageholdende.

Når disse her "halvtanker" ligger og lurer, har man taget hul på en pose krypteret information, der føler sig 'kaldet' til at forsøge at folde sig ud til en forståelig form.

Desværre er der i tidsånden en fordækt sprog-angst, en almindelig udbredt angst for at sætte ord på tanker og oplevelser, fordi folk er fulde af modsigelser, skumle bagtanker, perverse lyster og sindssyge idéer - men "åh, sådan er vi da ikke" -

- "det kender vi ikke noget til!"

Synkrone kausale omstændigheder - hvad er det? Skulle vi ikke blive "på jorden", lissom?

Denne sprog-angst...gør folk ensomme.

[ 07 Juli 2003: Besked ændret af: Skat ]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team