Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 02:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 04 apr 2003 00:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
Citat Cirkel <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg har taget og bruger udelukkende svampe o.l. som medicin for sjælen.


Jeg er overbevist om at svampe svækker ens evne til både at tænke og sanse. Jeg har spist svampe flere gange og nydt det men i situationer som kræver og fortjener det yderste af ens evner, som f.eks overvejelser af åndelig spirituel karakter, så er ædruelighed at foretrække.
Oplevelsen af at være i berøring med "den dybere sandhed" har jeg haft. Jeg tror den skyldes at standarden for hvad man godtager som "den dybere sandhed" falder.
Jeg ser frem til at spise svampe igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jun 2003 03:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Jeg har længe haft lyst til at skrive i denne tråd, og nu skal det være.

@Cirkel : <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Nu har jeg fået en tanke om svampe kan gøre det modsatte. Alså opbygge, udvikle nogle evner, skabe nye ikke bare tanker men følelsesmæssige, sjælelige evner i een??


Jeg tror godt man kan opleve at man pludselig har evner som man ikke har haft før, i løbet af en proces med svampe eller andre psykedeliske stoffer. Jeg tror dog det der virkelig sker, er at man har fået adgang til nogle evner som tidligere var utilgængelige for én.
Husk : Psykedelisk betyder "sinds-manifesterende". Jeg tror ham der fandt på den betegnelse (var det ikke Humphrey Osmond?) havde fat i den lange ende.

Zarathustra: <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg troede dog at vi skulle dæmpe de 5 sanser så den 6. blev dominerende ? Kunne det ikke også være en metode til oplysning/opvågning ?


Tror jeg næppe. Jeg har hørt noget lignende beskrevet fra forskellige kilder, men min egen intuition siger mig at det er en fejlagtig måde at betragte tingene på, og at den metode højst vil kunne føre til en tilstand af selvbedrag.
Sand åndelig oplysning opnås ved at bane vejen for erkendelse af sin sande natur(som Nemesis udtrykker det), dette gøres gennem oplevelse og integration af sine ubevidste sider. De ubevidste områder i sindet er altså hindringer for den rene erkendelse, "urenheder" om man vil, og de skal passeres eller "renses", før der er mulighed for erkendelse hinsides blokeringen.

@Nemesis: <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg mener at sindet er opbygget i forskellige lag, ligesom årringe i en kugle. Der er kernen som er det absolut dybeste lag i bevidstheden, og så er der den yderste skal som er ens hverdags bevidsthed. Hverdags bevidstheden sørger for den daglige vedligeholdelse, mens kerne bevidstheden sørger for den kosmiske vedligeholdelse. Forestil dig at du har en helhed der er opbygget af utallige enkelt dele, hvori hver hver enkelt del er ment til at indeholde viden om hele helheden, ligesom dna´et om biologisk liv, og atomet om kosmos. Din bevidsthed løber paralelt med alt fra stort til småt. når du er på trip oplever du mere verden fra kernen, dvs kosmisk bevidsthed. grunden til at vi ikke kosmisk bevidsthed til daglig, skyldes de blokeringer vi har mellem overflade til kerne. ubesjælet stof holder besjælet stof adskilt fra visdom/indsigt, i polariteter. Ubesjælet stof er vores dårlige karma, som bør renses og ikke springes over.


Godt skrevet! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@radon9: <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Oplevelsen af at være i berøring med "den dybere sandhed" har jeg haft. Jeg tror den skyldes at standarden for hvad man godtager som "den dybere sandhed" falder.


Jeg er ret uenig. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at psykedeliske stoffer rent faktisk er i stand til at åbne for oplevelser af noget dybere og mere sandt, end de oplevelser vi beskæftiger os med til hverdag.

Håber nogen kan blive inspirerede [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jun 2003 16:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2002 02:01
Indlæg: 85
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har tænkt lidt over det med at dæmpe de 5 sanser [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] Så den 6 blir mere udviklet?. Jeg tror på, at, med et indadvendt trip, er det meget vigtigt at prøve at identificere sig med tomheden,(hvilket nok ikke altid er lige nemt) for dermed at give slip for sine 5 sanser så de frit kan rense sig selv. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] + [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] = [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img].

Tror på, at verden bliver et smukkere sted der-efter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2003 10:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Nemesis:
Jeg har tænkt lidt over det med at dæmpe de 5 sanser [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] Så den 6 blir mere udviklet?. Jeg tror på, at, med et indadvendt trip, er det meget vigtigt at prøve at identificere sig med tomheden,(hvilket nok ikke altid er lige nemt) for dermed at give slip for sine 5 sanser så de frit kan rense sig selv. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] + [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] = [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img].<HR></BLOCKQUOTE>

Nå, nu snakker vi psykedelisk terapi [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Så vidt jeg har erfaret, er det vigtigt i en psykedelisk session at følge oplevelsen, sådan som den er og udvikler sig; Være til stede i det man oplever. Grunden til dette er at den oplevelse man får er en manifestation af sindet, og måden man arbejder med sindet på er gennem oplevelse, indlevelse og accept.
Jeg tror det er en forkert indgangsvinkel til en psykedelisk oplevelse, at nu vil man prøve at identificere sig med tomheden eller verdensaltet(eller sin morbrors kanin, for den sags skyld [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]). Den grundlæggende indstilling bør snarere være at gå fuldt ind i oplevelsen sådan som den måtte udfolde sig.

Mht. til det du skriver med sanserne, så er det min opfattelse at trippet tager udgangspunkt i tomheden, og den oplevelse du så får er resultatet af den proces der sker når du dykker ind i dig selv og har en vis portion energi med ud igen. For at kunne integrere denne energi, skal den indarbejdes i sindet, og det er her oplevelsen kommer ind. Altså, den måde dine sanser "renser sig selv" på, er netop ved hjælp af din fulde identifikation med den sansemæssige oplevelse! Derfor er det vigtigt at det er her og nu man er, og ikke forsøger at være andre steder.

Jeg afventer spændt en evt. fortsættelse af denne diskussion [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Sidebemærkning: Dette er min post nummer 100! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2003 01:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2002 02:01
Indlæg: 85
Geografisk sted: Aalborg
måske vi til dels er enige! Men hva gør du når du støder ind i [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]? Jeg støder ind i en psykospirituel død. jo mere jeg kan give slip, jo renere blir min genfødsel.

min tese er: Kan du give helt slip (dvs ingen tilknytning at have), så oplever du dig selv som tomheden, og det er ikke ens betydende med at du ikke oplever alting i nuet eller identificerer dig m din farbrors kanin. Angsten for at give slip sidder i kroppen som kroniske spændinger og opleves i sindet som [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]. Når du gir slip så [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Nemesis [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2003 15:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Nemesis, før skrev du:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg tror på, at, med et indadvendt trip, er det meget vigtigt at prøve at identificere sig med tomheden,(hvilket nok ikke altid er lige nemt) for dermed at give slip for sine 5 sanser så de frit kan rense sig selv.


Dette forstår jeg som at du bevidst forsøger at være tomheden, hvilket i mine øjne er et håbløst projekt.

Derefter skriver du:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
min tese er: Kan du give helt slip (dvs ingen tilknytning at have), så oplever du dig selv som tomheden, og det er ikke ens betydende med at du ikke oplever alting i nuet eller identificerer dig m din farbrors kanin.


Dette forstår jeg sådan at når du i den konkrete oplevelse er i stand til at give slip og lade tingene gå deres gang, vil du pludselig, uden at det egentlig var hensigten, identificere dig med tomheden. Altså en noget anderledes tilgang.

Hvis det er det sidste du mener og har ment hele tiden, er jeg delvist enig. Og hvis jeg har misforstået dig, må du lige forklare nærmere(igen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]).


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team