Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 09:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 06 maj 2003 13:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Cirkel:
Vejen til frelse...
-har ingen hørt om korsvejen???????
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg læste engang en bog ved navn "Nuets Kraft", af Eckhart Tolle. Han skriver noget om korsets vej. Det er noget med at acceptere sine egne allerværste egenskaber, og på den måde opnå væren i nuet(så vidt jeg husker).

Hvis jeg forstår det rigtigt, er det i overensstemmelse med Grof's model for psykedelisk "terapi", og al seriøs åndelig udvikling i det hele taget: vejen til "frelsen", "oplysning", "himlen" etc. (kært barn har mange navne) går gennem integration af alle aspekter af en selv, inklusive oplevelser af hvad vi opfatter som det værst tænkelige overhovedet!

Ovenstående er måske lidt kringlet formuleret, håber det giver mening.

Cirkel, er det det samme du taler om?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2003 14:07 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Ja, jeg er jo sådan set lige glad. Men det er tydeligt for mig at Anima, hér taler for Gud. Og jeg kan ikke forstå hvordan du som alm. menneske (åh undskyld, du er jo "fakkelbærer" [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] ) kan vide hvad Guds intentioner er.

Det lugter langt væk af storhedsvanvid,men det er jo ikke noget nyt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2003 23:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 maj 2002 01:01
Indlæg: 58
Geografisk sted: København
Child-inside,
Prøv at tænk på hvem der bar korset..gik den lange vej, og ikke mindst hvad der skete da han påtog sig alle tænkelige synder af denne verden....

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

- du har fat i den lange ende!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2003 14:05 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Ja, jeg er jo sådan set lige glad. Men det er tydeligt for mig at Anima, hér taler for Gud. Og jeg kan ikke forstå hvordan du som alm. menneske (åh undskyld, du er jo "fakkelbærer" [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] ) kan vide hvad Guds intentioner er.

Det lugter langt væk af storhedsvanvid,men det er jo ikke noget nyt.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er forståeligt at du synes det, men alt for mange mennesker synes en hel masse - de ved desvære ikke helt ligeså meget som de synes, en erkendelse om åndelige realiteter er kun mulig når man har gennemskuet hvad man ved og hvad man synes, man er nød til at lære at skelne det væsentlige fra det uvæsentlige, man er således også nød til at gå udfra et grundlag som hviler i sig selv og som må være noget som også har kilden i sig selv, hvad er mere nærliggende end mennesket selv, gud skabte mennesket i sit billede, det som kendetegner mennesket iforhold til dyr er hvores evne til at tænke, en computer tænker ikke, for at kunne tænke kræver det at man selv er en genstand for tækningen og at man har evnen til at kunne tænke sig selv som en adskilt del af verden, som man forøvrigt oplever igennem sin tækning - for at komme til den konklusion kræver det at man kan tænke og i ethvert spørgsmål ligger svaret, hænen og ægget kom som tanke, samtidigt - hvis man selv er et resultat af tænkningen hvilket må det eneste grundlag som vi har at stå på - så må selve tænkningen være en projecering fra gud, derfor når man oplever verden igennem sin tænkning så oplever verden sig selv, verden er tanke, alt som udtrykker sig både fysisk såvel som åndeligt er nød til at have et tankemæssigt grundlag for at kunne differentiere sig og opdele sig udfra enhedsprincippet (faderen, gud etc.)

Når man vil bevæge sig hinsides tænkningen så vil man komme til "the void" eller selve urbegyndelsen som er ren væren og som ikke har nogen som helst modsætninger, men det synes gud var ensomt så han råbte ordet (som grundlag for sin tanke)
Og alt som har sin tilblivelse har fået det igennem ordet (det som var før ordet var før tiden og det har ingen begyndelse eller ende og er faderen selv)
Ordet får kød og bliver til menneskesønnen
dvs. Kristus som er den højeste formidler for gud og den som gør gud forståelig for mennesket, ved at forstå Jesus Kristus - liv og lidelse, så vil man langsomt men sikkert få del i en viden som ikke lader sig benægte og som er så meget mere end tro... det er en tro som kan flytte bjerge


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2003 20:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 maj 2002 01:01
Indlæg: 58
Geografisk sted: København
Jeg får lyst til at indskyde:

Prøv at slippe sindet, alle tanker og bekymringer m.m. og "bare" vær´ tilstede...

I stilheden vil du opnå en størrer kontakt med hvad der er....
og bliver du ved, gentagne gange at søge stilheden, vil du møde et nærvær, nemlig Gud.
Konkret er det du gør, er at gøre plads til Gud.

Angående ordet der bliver til kød...husk på at i virkeligheden fungerer det også sådan, dine ord bliver til noget konkret, vær´ derfor varsom med hvilke ord du vælger at bruge. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Kærlige hilsner herfra


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2003 10:34 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Det er helt korekt, ved at skabe tomhed i sindet gør man plads for det højere - men jeg tror også at mange mennesker har brug for at kunne komme udover det tilvante tankemønster som ligger som grundlag for en jordisk tankegang og derigennem nå ind på et grænseområde som netop tilbageviser idéen med at alting kan forklares udfra kun ting som kan måles og vejes i forbindelse med et rent materielt grundlag.

En tankemæssig erkendelse som tager udgangspunkt i en fordomsfri men videnskabelig fremgangsmåde, er hvad jeg vil kalde det, jeg tror det er en vej som vil være meget egnet især over for mere intelektuelle typer som måske har sværer ved helt at frigøre deres sind fra det materielle
dvs. det moderne menneske, man kunne sige at der var tre veje og en som indbefattede alle tre, tankeerkendelsesvejen, følelsesvejen og viljesvejen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2003 19:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 maj 2002 01:01
Indlæg: 58
Geografisk sted: København
Viljesvejen....
-får mig til at tænke på Kierkegaard og hans beskrivelse af menneskets dybe angst for at mærke den eksistentielle frihed det egentlig har...dybest set....
-for dermed bliver det personlige ansvar pludselig også bevidst, friheden til at vælge hvert øjeblik....!!!!
Dér kan være sejt og overvældende for selv den bedste at mærke og påtage sig dette ansvar... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Vi kan alle gøre vores bedste og støtte hinanden til at vælge og være frie i vores valg..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2003 21:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 apr 2002 01:01
Indlæg: 326
Geografisk sted: Århus V.
Det er dejligt med noget diskussion. Dog er det måske lidt offtopic, men anyway...
[img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

Nu, hvor vi har diskussionen, kan jeg lige så godt få fyret nogle fordomme af:

Skat: Du skriver, at Allah truer de vantro, som ikke er hverken de kristne eller jøder, men derimod de, der ikke tror på noget. Personlig tror jeg ikke på nogen gud overhovedet. Jeg søger roen i mig selv og min samvittighed er i god nok stand til at kunne vurdere rigtigheden og retfærdigheden af mine handlinger. Jeg behøver ikke at skulle stå til regnskab overfor andre end mig selv.

Det skal siges, at jeg er ligeglad med, hvad folk vil tro på, så længe det er deres eget ønske. Jeg forlanger til gengæld, at de så også skal respektere min tro...

-------------------------------------------

Nu kender jeg hverken Anima eller Skat. Skat, du fortæller at,

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
mit indre gik fra et oprørt til et stille hav, efter jeg påbegyndte at læse Koranen.


Har du nogensinde tænkt på, om dit indre var i et så uroligt stadie, at du let kunne blive "offer" for "manipulation"? Det samme gælder dig Anima.

Er I blot nogen, der tror, for troens skyld?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2003 08:38 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af g0dkiLLa:
Det er dejligt med noget diskussion. Dog er det måske lidt offtopic, men anyway...
[img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

Nu, hvor vi har diskussionen, kan jeg lige så godt få fyret nogle fordomme af:

Skat: Du skriver, at Allah truer de vantro, som ikke er hverken de kristne eller jøder, men derimod de, der ikke tror på noget. Personlig tror jeg ikke på nogen gud overhovedet. Jeg søger roen i mig selv og min samvittighed er i god nok stand til at kunne vurdere rigtigheden og retfærdigheden af mine handlinger. Jeg behøver ikke at skulle stå til regnskab overfor andre end mig selv.

Det skal siges, at jeg er ligeglad med, hvad folk vil tro på, så længe det er deres eget ønske. Jeg forlanger til gengæld, at de så også skal respektere min tro...

-------------------------------------------

Nu kender jeg hverken Anima eller Skat. Skat, du fortæller at,

Har du nogensinde tænkt på, om dit indre var i et så uroligt stadie, at du let kunne blive "offer" for "manipulation"? Det samme gælder dig Anima.

Er I blot nogen, der tror, for troens skyld?
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg forstår ikke hvorfor du siger sådan, jeg er ikke et nemt offer for manipulation (?) hvorfor tror du det?

Jeg kan ikke se andet end at det måske skulle være fordi jeg er stærk i troen, men samtidig erkender at jeg kun er et produkt af verden og har hele verden at takke for min eksistens, det betyder ikke at jeg ikke hviler i mig selv, det betyder netop at jeg har en langt støre ro og forståelse for mig selv og de omgivelser som jeg er en del af, du siger at du er god nok til at bedømme retfærdighen af dine handlinger, men hvis du ingengang kan vurdere det ophavs gyldighed som du oprinder fra hvordan kan du så gøre dig forstandig på hvilken objektiv sandhedsværdi som din retfærdighed har?

Sandhed kan kun eksistere i samklang med gud, ting som ikke inebefatter helheden eller faderen om du vil - i sine betragninger
en isoleret ting kan ikke definere sig selv udfra sit eget begrænsede virkefelt men må defineres udfra det forhold det har til omgivelserne, derfor så er der så mange modsætninger i atheisme at jeg simpelthen ikke kan forstå hvorfor der ikke er nogen flere som har gennemskuet det naive i atheismens forestillinger i at kunne give nogen sammenhængende forklaring på verdens mirakler, et modbevis kalder den blot en endnu ikke fastlagt videnskabelig undersøgelse, fordi selve dens begrebsaparart er for begrænset til at kunne indbefatte et højere erkendelsesmæssig grundlag


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2003 16:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 apr 2002 01:01
Indlæg: 326
Geografisk sted: Århus V.
Mange tak for dit svar, jeg forstår.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Jeg forstår ikke hvorfor du siger sådan, jeg er ikke et nemt offer for manipulation (?) hvorfor tror du det?
<HR></BLOCKQUOTE>

Det tror jeg skam heller ikke. Jeg spurgte blot, om du nogensinde havde stillet dig selv det spørgsmål.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> du siger at du er god nok til at bedømme retfærdighen af dine handlinger, men hvis du ingengang kan vurdere det ophavs gyldighed som du oprinder fra hvordan kan du så gøre dig forstandig på hvilken objektiv sandhedsværdi som din retfærdighed har?
<HR></BLOCKQUOTE>

Som sådan kan jeg ikke se, at jeg har noget "ophav" - hvad mener du egentlig med det? Mine forfædre havde en etik, jeg har en anden. Vi er nødt til at udvikle os i takt med, at samfundet gør det. Jeg mener, at jeg med god retfærdig kan dømme ud fra mine egne kriterier. Jeg ved, efter som jeg selv er menneske, hvad der sårer folk. Derfra kan jeg også afgøre, om mine handlinger har været retfærdige.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
det naive i atheismens forestillinger i at kunne give nogen sammenhængende forklaring på verdens mirakler


Det er rigtigt - ateismen kan ikke give nogen forklaring på verdens mirakler. Men er det derfor ikke lige så naivt at tro på nogle gamle skrifter og en gud, som måske eksisterer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2003 20:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 262
Geografisk sted: Kbh. Nv.
Hey, nu får jeg også lyst til at være med [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Det er rigtigt - ateismen kan ikke give nogen forklaring på verdens mirakler.

Mirakler? Hvilker mirakler? Tilfældigheder, kalder jeg det.

Min tro ligger i mine medmennesker og migselv, fremfor noget uhåndgribeligt der ikke er noget bevis for eksisterer. Desuden har jeg det temmelig godt med at vide at jeg ikke stoler blindt på en hístorie nogen har skrevet fór 2000år siden [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2003 21:27 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af g0dkiLLa:
Mange tak for dit svar, jeg forstår.

Det er rigtigt - ateismen kan ikke give nogen forklaring på verdens mirakler. Men er det derfor ikke lige så naivt at tro på nogle gamle skrifter og en gud, som måske eksisterer?
<HR></BLOCKQUOTE>

Der er jo ikke snakke om én gud, men om gud, der er nemlig forskel, gud kan ikke afgrænses eller defineres til noget bestemt eftersom han indbefatter helheden, hans ånd gennemtrænger hver eneste ting i universet.

Det er mere naivt at tro at kosmo skulle eksistere som noget tilfældigt, bevidsthed er ikke noget som bliver skabt udfra atomer, hvad kom først? huset eller byggestenene? svaret er naturligvis at huset først eksisterede som arbejdstegning, atomerne er noget som er kommget efter arbejdstegningen dvs. ur-billederne, hvilket er en anden defination af det åndelige, ihvertfald så er det fysiske plan kun ét ud af flere manifestations former som gud kan manifestere sig i, der findes også følelser uden for det kemiske, følelser er ikke et resultat af noget kemisk, det kemiske er blot en formidler, lige sådan som stoffer i sig selv ikke skaber nogen trips, det er ens egen krop som gør, stofferne giver bare signal om at den skal gøre det, derfor er det ogspå muligt at skabe andre bevidsthedstilstande uden stoffer, det har jeg selv afprøvet og det stemmer, de kemiske spor er kun bivirkninger og er altså ikke der den primære virkning ligger, den primære virkning ligger i det følelsesmæssige område og det oprere også på et selvstændigt plan, såvel som tankerne operere på et endnu højere plan, i sidste ende er alle hvores tanker kun spejlinger fra den gudommelige tanke, tanken er det højeste mennesket kan erkende og erkende sig selv som både et resultat og objekt for, det er helt logisk hvis man tænker sig om.

Intet sker tilfældigt, netop fordi der simpelthen ikke er plads til tilfældigheder, folk bliver tilskyndet til at handle udfra nogen motivationer de ingengang kender årsagen til, man kan som sagt ikke ville at ville noget, så snart man gør noget binder man sig ved selve handlingen, alt er bundet sammen udfra højere lovmæsigheder, tiden er kun en ligning for visse årsagsbestemmelser som forøvrigt gentager sig i rytmer som man kunne sammenligne med en destilationsprocess, en indånding og en udånding, kroppen får ikke gode af noget evigt, det eneste som forbliver evigt tilbage er det som ikke er bundet af noget forgængeligt, nemlig det som hidrører fra ånden og bliver optaget af sjælen, alt som hører til noget dødeligt eller forbinder sig med noget dødeligt det hindrer blot en i at nå til himelens port


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2003 00:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 nov 2002 02:01
Indlæg: 223
Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af gOdkiLLa:
Er I blot nogen, der tror, for troens skyld?<HR></BLOCKQUOTE>

Jo, akkurat. Og det er næppe holdbart, hvis man har ambitioner om at blive ægte hardcore-clairvoyant samt om at udøve Hellig Magi på det grundlag, at man godkender verdens materielle eksistens.

Sagen er, at alle religioner er skabt af fortætninger af fællessindet, der består mellem levende til alle tider, og faktisk rækker vilkårligt langt tilbage i tiden.

Hvor den sande Gud, som har konstrueret universet som en matematisk arkitektur, hvor Han er henne i disse fortættede felter, jamen, vi véd det virkelig ikke.

Gud er en gåde.

Guds vilje med os ligeså.

Selvfølgelig eksisterer tilfældigheder, for at kaos overhovedet lader sig erfare - og det GØR kaos tilfældigvis i kvantefysikken! - er skam tilfældighed nok.

Tilfældighed betyder blot information, man ikke umiddelbart kan reducere til noget mere koncentreret, end som så.

På mig virker f.eks. kinesiske tegn helt tilfældige, selvom de ikke er det. Men det er nok, at de virker - jeg forstår det ikke, og min uforstand og uvidenhed er skam virkelig nok.

På samme måde...er det min overbevisning, at den materielle verden er skam virkelig nok, nemlig som en matematisk arkitektur.

Inde i den matematiske arkitektur eller struktur er der indbygget en åndelig funktion.

Denne åndelige funktion spænder fra den ene ende af kosmos til den anden og lader alt, hvad der er bevægelse, indgå i det samlede kosmiske sind, idet al bevægelse er sind.

Vi har en Verdens-ånd, menneskehedens fællessind, og diverse høj-intelligente fortætninger i denne - 'guderne'. Disse 'guder' er KUN bevidste i kraft af VORES bevidsthed.

Ligesom engle og ånder, der kan siges at være en del af dette universes specifikke matematiske arkitektur:

DET ER ALT SAMMEN INFORMATIONER!

Og vi er dem, som bringer informationer til bevidsthed.

Bevidsthed er en biologisk funktion, det vil sige, den form for avanceret bevidsthed, som f.eks. mennesker er bærere af.

Der er også plante-sind og materie-sind, blot er de langt mindre intelligente, "tilfældige" i deres funktion.

Intelligens kan være ubevidst, og en computer har ubevidst intelligens.

Vi aner virkelig ikke, hvad der sker med os, vi har ingen sikkerhed for noget som helst, og således er vi henvist til at bruge vores sunde fornuft hele vejen igennem!

Og det er så det, jeg prøver på. Jeg beklager, hvis det kommer til at virke uforståeligt, men jeg er virkelig interesseret i at udvikle forståelse, tro det eller lad være.

Et foreslag til, hvordan man udvikler hardcore, dvs. ubetinget clairvoyance, er præsenteret under Fuck-forums henlagte 'Det Fedeste'-emne, page 5.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team