Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 15:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 mar 2003 23:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 feb 2003 02:01
Indlæg: 336
Geografisk sted: Århus
Alle har sq været der! Ens store kærlighed er lige daffet, og man sætter spørgsmålstegn ved alt, både livet og meningen med det! Det er nu et par uger siden siden min x kæreste smuttede, og må indrømme at jeg aldrig har været så langt nede før, i mit liv..

Næsten alle jeg har snakket med har advaret mig mod at tage stoffer når man er så langt nede, men jeg var af en eller anden årsag sikker på at det ville hjælpe..! Så jeg besluttede mig for at prøve det af, med den indgangs vinkel til trippet at det skulle give mig nogle svar i forhold til min eks kæreste..
Trippet var helt kanon! Jeg snakkede bla. med en mand med langt skæg (gud?!) om situationen, kan ikke helt præsict huske hvad vi snakkede om, (ligger en trip rapport op om en lille uges tid med nærmere info om trippet), men det korte og det lange er, at da jeg vågnede næste morgen så jeg meget mere positivt på det hele..

Så ville egentlig bare høre om der er nogen af jer andre der har erfaringer med anvendelse af stoffer på denne måde..? Og hvis i har.. er de så positive eller negative??

- Kallen! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2003 23:36 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Well, min ex droppede mig engang og jeg var helt nede, det var fredag aften og jeg skulle hen til en ven, for at tænke på noget andet, han ville så gerne æde svampe, men jeg var ikke så tændt, men han fik mig overtalt.
Vi lavede så the og puttede svampene deri, jeg fik bare størstedelen, vi sad og så Fight Club og kort tid efter forstod jeg ikke meget af den. Jeg fik det dårligt fysisk og psykisk, og knækkede mig et par gange, men det var for sent, jeg trippede, og det gik i den forkerte retning.
Det blev så ikke bedre af at jeg havde forventet at vi var helt alene hele aftenen/natten, og pludselig kommer hans forældre hjem.

En af mine venner kommer så og får ristet noget tobak og smuldret noget hash deri og smidt det i en pibe, mens han gør det, ringer min mobiltelefon, det er nogle som er til fest med min ex, og de er pissestive, hun er pissestiv, og de siger så at hun er ked af at hun har droppet mig. Det gør min psykiske tilstand lidt bedre, men jeg havde det stadigt meget dårligt. Min ven får så gang i piben (dengang havde jeg højest røget hash 3-4 gange forinden og røg ikke smøger til dagligt) og jeg kunne bare suge løs, uden at det gjorde ondt i min hals. Kort tid efter var vi alle 3 pisseskæve, og jeg ville fandme ind til byen til den fest som min ex var til.
Jeg fik så mine venner overtalt, vi gik derind. Jeg var sammen med min ex og kort tid efter blev jeg droppet igen.

Og hvad er moralen (udover at man ikke skal finde sig billige kællinger som kærester); at det optimale udgangspunkt for et trip, må være hvor man føler sig fysisk og psykisk veltilpas og ikke har nogle bekymringer. Det er min opfattelse, og det blev understreget af den oplevelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2003 16:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 jan 2003 02:01
Indlæg: 1
Geografisk sted: Langestrand `72.
Det kommer virkelig an på hvordan sindet har det.
Jeg har prøvet begge omgange.
Mega nedtur, med opkast og det hele,
og super fed tur, hvor intet kunne gå galt.

Selv om man er langt nede, ved man hvordan ens psyiske tilstand er. Bare mærk ordenligt efter.

Jeg tror virkelig at det er meget individulet fra person til person om man "brænder" sammen eller ej.

Dia [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2003 20:02 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Jeg har aldrig taget psykedeliske stoffer, når jeg har været nede. Eller dvs. jeg har taget svampe efter at have været på speed i nogle dage, og så har jeg jo haft lidt nedtur på, men det er nok ikke helt det samme. Det var nu egentlig en meget positiv oplevelse, da jeg først havde knækket mig, selvom jeg savnede mit gode humør. Men jeg kan da huske engang, det var sidste nytårsaften, hvor jeg var blevet smidt ud hjemmefra. Så tog jeg ud og drak nogle øl og tog noget speed, og så begyndte jeg først at blive nedtrykt. Så blev jeg helt ked af det, selvom det "i virkeligheden" ikke rørte mig ret meget. Det er meget bedre at tage stoffer, når man har det godt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2003 20:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 aug 2001 01:01
Indlæg: 493
Geografisk sted: et eller andet sted
Her i december måned prøvede jeg også det med at være helt nede i kulkælderen, jeg var blevet dumpet og hele verden så sort ud, jeg havde det faktisk så dårligt at i 2 måneder vågnede jeg op hver nat, med den samme drøm om pigen og en stor længsel.

Efter 2 måneder uden hvile blive man ret irreteret, og man fungere ikke, så jeg besluttede mig først og fremmest for at skrive et brev for at give afløb for alle de forvirrede tanker der kørte rundt, og for det andet to jeg en god MDMA tur sammen med Speedy her fra boardet.

Jeg må nok sige det har været en af de mest intense ture jeg har prøvet, vi snakkede ikke om andet end kærlighed, næst kærlighed og posetivitet. Det var en form terapi eller udrensing.

Lige efter den aften har jeg ikke været andet end posetiv, og kunne se frem istedet for at se tilbage og ærge sig over hvis´r og hvorfor´r, det er ligesom hele vinterdeprisionen, og kæreste sorgen forsvandt den nat. Jeg lever stadig på den posetive energi Speedy fik vækket den dag i dag, livet er sku skønt og man kan ikke være på toppen konstant.

ved ikke om det er en smart idè at trippe på psykdeliske når man har kæreste sorger, hjernen køre jo på højtryk, og ens tanker flavre, ku´ godt forstille mig at man fik "gode" ideèr til enten at vinde hende tilbage, eller får brug for at snakke med personen.
Den anden mulighed er selvfølig at man føler sig 100% afklaret, jeg tror det ikke det er den bedste idè.

my 2 cents


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2003 21:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
God tråd! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Kærlighedsproblemer er svære. Det er nok den mest intense gode (sammen med had, som jo så er det modsatte...onde) følelse mennesker kan blive udsat for. Og derfor gør det enormt ondt at miste den. At trippe på det, tror jeg kan være en god ide. man skal bare være klar over at dårlige oplevelser kan opstå, og derfor er det vigtigt at man har gode åbne venner ved sin side. Jeg tog selv syre på et meget sårbart tidspunkt, men det endte ikke med et badtrip, jeg fik mere bare sat tingene i perspektiv. Så alt sammen i en større sammenhæng. Og endte med at tabet af det bare skulle omfavnes...dette fandt jeg vist allerede ud af på mit mdma trip to uger før.(cf. mit digt)... men på LSD kom jeg dybere ind til det, uden at det blev ubehageligt, jeg syntes bare det var fantastisk at mennesker var bygget til at kunne føle disse meget dybe ting, som føles helt overjordiske eller metafysiske. Og jeg blev ret glad for at jeg havde haft muligheden for at føle det overfor et andet menneske, og jeg tror også en stor del af det var gengældt, men af gode grunde kunne vi ikke være sammen. Og det er trist, men sådan er det.
Følelserne vil altid komme tilbage, de er forbigående fænomener, men dvæl i dem når de kommer, også de dårlige følelser, det er enormt givende og man lærer meget ved det, om sin egen natur, sin psykiske tilstand osv...

En anden af grundene der måske var til at det ikke gik galt, var at jeg havde fortalt mine trip-venner om situationen og snakket ud om mine følelser inden trippet. Og det er meget vigtigt, man skal være åbne overfor dem man tripper med. Det giver en god tryghed. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ja, det var lige mit besyv til dette... håber det gav mening,. det er skrevet rimelig hurtigt..hehe

-Satori [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2003 23:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal skrive lige nu, men jeg labrer det til mig, og håber jeg kan bruge det kreativt.

Jeg trippede selv svampe+hash-te 2 uger efter mig og x´en brød, og det var ikke en god ide - Jeg havde voldsomt lyst til at spise de svampe, men havde ikke overvejet min situiation overhovedet. den første del af trippet blev igrunden ok, og jeg tænkte ikke videre over pigen. jeg spiste så en kix ca. 5 timer efter indtagelsen af svampe/hash téen. den første 1-1½ time derefter var også fine nok, men så begyndte jeg at tænke mere over hvad det igrunden var jeg havde mistet, og hvorfor - mest savnede jeg dog fornemmelsen af at være elsket, og nogen at holde af - Menneskerne jeg var sammen med, vidste godt at jeg havde det skidt, men virkede ikke ellevilde for at snakke med mig om det, og jeg ville ikke genere dem.... Det endte i en monster nedtur, som jeg var et par dage at komme mig over.
Jeg gjorde det nok mest for at få skiftet den pige ud med nogle andre tanker, men glemte at overveje at omgivelserne ville vække minder om hende.
Man huske at overveje hvilken retniger ens trip kan begive sig i, inden man giver sig i kast med det - og mene at man kan klare det... det glemte jeg, og det gjorde ret ondt

et par uger senere spiste jeg en hashkage, sammen med 4 andre venner, og det forløb fint. på et tidspunkt skulle jeg kaste op, og mens jeg lå og brækkede mig, tænkte jeg lidt på hvad mon min x lavede, og skulle så kaste op igen. jeg lagde mig ned på en seng og begyndte at tænke lidt over hvordan vores forhold havde været, og lidt på hendes fortid, og hvad jeg regnede med at hun ville begive sig ud i, i eftertiden - Hver gang jeg så et billede for mig, som jeg ikke brød mig om, skulle jeg kaste op.
Det var et utroligt "trip", og hver gang jeg kastede op, var det som at få renset sjælen, at komme af med noget af det som havde tynget mig ned længe. Det var ikke en nedtur som sidste gang, tværtimod, jeg fik behandlet nogle af mine tanker, og jeg blev lidt mere stabil siden. Jeg havde dg også forberedt mig på at jeg skulle bruge oplevelsen til at få sat tingene i et andet perspektiv.

Man skal bare huske at overveje om man nu kan holde til hvad man vil give sig i kast med, når man stor i en kærstesorg - det kan sq få nogle kedelige udfald.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2003 22:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2002 02:01
Indlæg: 85
Geografisk sted: Kbh
Hmm kunne ikke forestille mig at jeg ville synes om at psykedelisk trip, hvis jeg havde kæreste sorger. Når jeg har haft problemer(også udover kæreste sorger) og ville væk fra dem var d der virkede bedst er at købe en masse slik, cola og kager, et gram eller 2 af noget godt 80 kr skunk og så ellers sidde derhjemme og blive godt skæv. Det virker hver gang... For MIG. Jeg opnår hurtigt en erkendelse af mine problemer er små og ubetydelige og så bliver jeg så dejlige ligeglad med dem... Lige indtil næste dag... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2003 10:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 apr 2001 01:01
Indlæg: 160
jeg ville også hellere råde dig til at æde noget slik og se en film!!!

det med stofferne er nok bedst at vente med, selvom jeg tror det er meget fristende...
held og lykke!!

jeg håber i finder sammen igen! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2003 13:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 feb 2003 02:01
Indlæg: 336
Geografisk sted: Århus
Tina --> Som jeg skrev så har jeg forsøgt mig med et enkelt trip lige efter hun brændte mig af.. Kan se på mange af svarene at det ofte ikke har været nogen god oplevelse at trippe efter et brud... Men for mit vedkommende satte det ligesom tingene i et bredere perspektiv.. Tror egentlig det hjalp mig til at komme hurtigere over bruddet...
Men sq nok bare mig der har været heldig?!? Det er ikke til at sige..

-Kasper


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2003 13:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 262
Geografisk sted: Kbh. Nv.
Hehe, den her tråd bringer minder frem [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img].

Jeg husker stadig da min første "rigtige" kæreste droppede mig. Og det var ikke bare "Jeg synes måske at vi skal holde en pause, bla bla bla".. Nej, det var ligepå og hårdt, jeg var på ferie i Italien, og så ringede hun bare og sagde at hun havde altså fundet en anden, en 2.g`er, men håbede at vi kunne være venner. Ja, fuck dig(!).

Jeg holdt mig langt væk fra alt der ikke hed smøger, i en måned, og jeg var simpelthen ikke kommet videre end fra den dag hvor hun droppede mig. Så røg jeg mig bankelam, og drak mig pissestiv hver dag i en uge, og jeg kom bare ikke videre. Så fandt jeg en anden, og hey; det hjalp måske en lille smule, men ikke rigtigt. En dag var jeg lige ved at tage svampe for at se om dèt kunne hjælpe, men jeg lod "Heldigvis" være, for jeg tror det havde været en psykisk bombe af hvis karakter jeg slet ikke vil tænke på.

Jeg synes man skal passe meget på med at blande sorger og stoffer. Tiden læger alle sår; og selvom det måske er den langsommeste og mest ubehagelige måde at komme over kærestesorger tror jeg, trods alt, også på at det er den sundeste.

Selvfølgelig kan det være at der er nogen der har gavn af af gå i stof-terapi, bare husk, som Anima sagde om Heroin afhængighed:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
det farlige er at det langsomt kommer snigende og har man mange problemer så finder man hurtigt ud af at det er den ultimative løsning på alle problemer, i dårligt humør? så er det ingen kunst at være ligeglad med problemerne hvis man har noget dope
.

Lad ikke stoffer være en dårlig undskyldning for at slippe fra problemer. Kærestesorger er en naturlig ting, og jeg synes ærlig talt ikke at det er noget man skal prøve at pille ved. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Venlig hilsen
-Mathias


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team