Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 01:06


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 21 feb 2003 15:27 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Jeg har aldrig sagt at Telepati ikke eksisterer. Det vil jeg slet ikke udelukke. Jeg tror bare ikke at det er bevist, for var det det, så ville det jo være en stor sensation.

@Jensus: Tror du på trolde og tandfeen og nisser?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2003 15:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
@dankdawg:Nej, selvom det da er en meget sjov del af ens barndom...

Hvad skulle den kommentar til for ? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2003 16:26 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Rolig nu Jensus, det hedder humor. Du er en skøn og risk knejt, men lad nu være med at læse mere i tingene end der er lille pus [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2003 15:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
@Dankdawg: Skal du ha nogle smæk ? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Ej, det kan bare godt være svært nogle gange at se hvad folk mener, når de ikke bruger smileys.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2003 18:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2002 02:01
Indlæg: 163
Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
For lige at forsøge at dreje tråden tilbage til emnet, så er jeg enig med dank i at hvis telepatis eksistens virkelig var bevist, så ville der nok blive snakket en del om det i seriøse videnskabelige kredse.

Men selvfølgelig skriver illustreret videnskab om det som om det er bevist, det sælger flere blade, og det er jo det det hele handler om for dem.
Ligesom når ekstra-bladet skriver at der er fundet heroin i de fleste danske ecstasy-tabletter fordi de de ved at avisen så går som varmt brød.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2003 01:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Hvad jeg mener, er, fx. på den periode hvor man mente at jorden var firkantede, og dem der ikke mente det var sindssyge. Men det viste sig at den populære opfattelse var forkert, og det kan mange af vores opfattelser idag, vel også vise sig at være i fremtiden ?

<HR></BLOCKQUOTE>"JENSUS"

Ud fra den viden og almindelige opfattelse man havde dengang var det sindsygt at påstå at jorden var rund. Det ændrede sig da man fandt beviser for at jorden var rund. Jeg kan godt se det paradoksale i at jorden var rund både før og efter at det blev bevist.

Find beviser for telepati, gerne ved kaninforsøg. Påstande om telepati uden beviser til at understøtte dette, hører hjemme i kirken sammen med al dens uvæsen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2003 21:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 nov 2002 02:01
Indlæg: 23
Hej. Her er par links til Charles Tarts side, som skulle kunne bruges i diskussionen. Han har vist lavet nogle ret overbevisende ESP-eksperimenter. http://www.paradigm-sys.com/display/ctt_articles2.cfm?ID=2 http://www.paradigm-sys.com/display/ctt_articles2.cfm?ID=54
Og til jer som tvivler eller er nysgerrige, er det jo bare om at gå i gang med træningen. Et simpelt eksperiment kunne gøres mellem to personer, med et spil kort (gætteleg) eller at den ene skriver et ord og den anden skal gætte det. Måske vil det være lettere at starte med tegninger, da de er mere åbne for fortolkning, indtil man bliver rigtig god. Det kunne også være interessant at undersøge virkningen af psykedelika på sådanne eksperimenter.
Mine egne erfaringer er begrænsede, har ikke selv eksperimenteret, men har oplevet nogle overbevisende synkroniciteter og ud-af-kroppen oplevelser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2003 16:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jan 2003 02:01
Indlæg: 25
Geografisk sted: Helvede og Hundige
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af radon9:
<HR></BLOCKQUOTE>
Ud fra den viden og almindelige opfattelse man havde dengang var det sindsygt at påstå at jorden var rund. Det ændrede sig da man fandt beviser for at jorden var rund. Jeg kan godt se det paradoksale i at jorden var rund både før og efter at det blev bevist.
[/QUOTE]

-Man har faktisk vidst, at jorden var rund i pænt lang tid... Hvis jeg nu havde hørt efter i naturfagstimerne ville jeg vide, hvem det var der fandt ud af det... Men det havde jeg desværre ikke [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Senere, senere som i aldrig...

[ 18 Marts 2003: Besked ændret af: -BMWAS- ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2003 23:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af -BMWAS-:
-Man har faktisk vidst, at jorden var rund i pænt lang tid...<HR></BLOCKQUOTE>

Så vidt jeg ved, står det i Vedaerne et eller andet sted at jorden er rund... Vedaerne er de gamle hinduskrifter, nogen af de ældste tekster man kender.

C_I


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2003 01:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
Vedaerne er så vidt jeg ved religiøse/ filosofiske ikke videnskabelige værker.
At mene at jorden er rund på baggrund af disse værker er og var, også, tro(religion).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2003 15:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 okt 2002 01:01
Indlæg: 362
Geografisk sted: Utopia
Her er lige et rigtigt godt link til folk der gerne vil have beviser for telepati:
http://hjem.wanadoo.dk/~wai12532/nyereforskning.htm

Hygge dér! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team