Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 17:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: SARS
Indlæg: 16 mar 2003 23:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
I de sidste par dage er der kommet mange nye tilfælde af denne nye og ukendte sygdom i Asien, 150 er konstateret smittet og 9 er allerede døde. Den er mere smitsom end ebola og kan ikke slås ned med antivira eller pennicilin, og den kan spredes lynhurtigt via internationale lufthavne. Her er lige et par links til jer der ikke har set nyhederne de sidste par dage:

Dræbervirus truer hele verden

Stadig flere smittede af mystisk lungesygdom

CDC's pressekonference om sagen

Jeg synes det er meget uhyggeligt... Er dette en ny omgang spansk syge/den sorte død? Eller er vores teknologi tilstrækkelig til at få standset en sådan sygdom? Og hvor lang tid vil der gå før den kommer til Danmark?

-Christian

[ 16 Marts 2003: Besked ændret af: Fenriz ]


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 16 mar 2003 23:06 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Man har egentligt forventet at den skulle komme, såvidt jeg ved, har man kunnet udregne hvornår der ca. ville bryde noget stort ud.

Udover det, så har vi større midler idag, end før i tiden og det bør ikke tage lang tid (eller mange menneskeliv) før den er bekæmpet.

Btw. jeg har rendt rundt med symptomer, som ligner extremt meget de beskrevede....hehe

Jeg stoler på den vestlige verdens farmaceuter [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Et par links:
http://www.msnbc.com/news/885653.asp?0sl=-41 http://www.overgrow.com/edge/showthread.php?s=&threadid=254002

[ 16 Marts 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 16 mar 2003 23:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 23 okt 2001 01:01
Indlæg: 504
Nu har jeg gået og hørt om det her i løbet af dagen, og blev enig med mig selv om at det nok er bedst at leve i 'ignorance'... indtil videre...

Der er sgu nok problemer at bekymre sig om lige pt. i livet og i resten af verdenen, og der er ikke brug for et til..


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 16 mar 2003 23:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
hvis det er den nye pest ( hvilket jeg hverken håber eller tror det er ) så får i sku ret travlt med at nå de ting i livet i gerne ville inden den kommer hertil.
Tror jeg vil sætte mig laaangt ud på en strand og lave et bål, se solen gå ned og håbe på det bedste hvis det værste skulle ske [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 17 mar 2003 01:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2002 02:01
Indlæg: 163
Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Jaja, kilden er ekstra bladet [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 17 mar 2003 01:45 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Det er naturens måde at kompensere for overbefolkningen... lær det, menneskehed!


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 17 mar 2003 02:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 feb 2003 02:01
Indlæg: 368
Jeg er enig med Def. Det nytter sq ikke noget at gå og være noia over det. Vi kan alligevel ikke gøre en skid ved det nu og her.
Og hvis det virkelig er så farligt, skal det nok blive en worldwide 1. prioritet at bekæmpe det.


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 17 mar 2003 08:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
who har dog udsendt en del advarsler på deres hjemmeside, så selv om Ekstra Bladet maler fanden på væggen kan der nu godt være grund til foruroligelse.

Men det ville være livets ironi hvis det viste sig at det virkelig bliver en global epedemi nu hvor USA skal til at gå i krig i Irak.


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 17 mar 2003 12:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Sve***:
Jaja, kilden er ekstra bladet [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Kilden er CDC og WHO, og jeg tvivler på at de pjatter.


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 18 mar 2003 10:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 apr 2001 01:01
Indlæg: 160
tror sgu jeg vil hjem og tage noget narko!!


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 18 mar 2003 15:33 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 sep 2002 01:01
Indlæg: 341
Geografisk sted: spatielt promiskuøs
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
HONG KONG (Reuters) - A deadly strain of pneumonia is moving quickly around the globe as infected travelers from parts of Asia spread the disease, creating suspected cases in Britain, Germany, Australia and the United States.


hmm det begynder godt nok at sprede sig, men det er vist mest hospitalspersonale der er i farezonen indtil videre...


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 23 mar 2003 17:22 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Seeeee, det er jo slet ikke så slemt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Man har jo fundet ud af at det er i paramyxo familien, såvidt jeg husker er så er influenze klasificeret som myxo. Begge dele kommer fra fugleverden, paramyxo rammer typisk duer.

Medierne var lige på mærkerne et par dage, men nu ser man jo næsten ikke noget om det mere, men da det lige kom frem så lød det jo næsten som om jorden gik under.


Top
 Profil  
 
 Titel: SARS
Indlæg: 24 mar 2003 16:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 apr 2002 01:01
Indlæg: 326
Geografisk sted: Århus V.
Ja, rigtigt, Jensus.

Desuden, så har man lige fundet ud af, at smitterisikoen slet ikke er så høj som først antaget - ingen grund til bekymring.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team