Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 04:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 jan 2003 15:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
er der en kemisk grænse for hvor meget kan grine eller er det ens personlighed der styre det..?

er det sundt for ens ansigt muskulatur, og kan man få grine skader..??

men jeg tror man kan grine på den forkerte måde i langtid og få en latter-skade.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2003 17:18 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Så vidt jeg ved, så bruger man langt færre muskler på at smile, end ved at se sur ud.

Så fysisk er det nok sundere at grine/smile/være glad i stedet for at rende rundt og ligne et muggent æble.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2003 21:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 262
Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeg har godtnok aldrig hørt om nogen der har grint "for meget".. Jeg tror faktisk ikke at et er muligt..
Well, og så er personer der griner jo også en hel del behageligere end folk der går rundt og lginer de lige har slugt en halv liter æbleddike, right? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
-Mathias


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2003 17:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 maj 2002 01:01
Indlæg: 343
Geografisk sted: Midtjylland
det er ikke på nogen som helst måder farligt at grine rigtig meget!!
det er faktisk videnskabeligt bevist at folk der griner rigtig meget lever længere. og folk der riner er da også meget sjovere at være sammen med!!!

man kan selvfølgelig få krampe i maven, hvis man griner i lang tid, og det er ikke særlig sjovt, men hvis man har det sjovt tænker man slet ikke på at det gør ondt.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2003 05:12 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af miss84:
det er ikke på nogen som helst måder farligt at grine rigtig meget!!<HR></BLOCKQUOTE>

Der findes faktisk eksempler på mennesker der er døde af at grine. Jeg har hørt om 1 dame der døde under en opera forestilling fordi hun grinede sig ihjel (no kidding). Selvom det generelt er sundt at smile/grine, så kan feks en blodåre godt briste pga kroppens krampetrækninger under grinet (men så var man nok også stået af inden for kort tid alligevel altså)
Man kan også hyperventilere hvis man griner for Ubehersket, og dermed miste bevidstheden (og det er jo farligt hvis man feks er i trafikken)
Omkring det med en kemisk grænse, så er der en sammenhæng mellem hjernekemi og hvor meget man griner (deprimerede mennesker griner feks mindre)
Så deeeeet... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2003 15:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
tak for jeres svar,

håber i kan se det sjove i at grine for meget, hvis det kan lade sig gøre, ellers griner vi bare af, at det ikke kan lade sig gøre, at grine for meget. hehe

det er jo også et gammelt udtryk:
[: "var lige ved at dø af grin" :]


JEL> syntes egentlig også jeg har hørt den med operaen nu hvor du siger det.


Så må vi jo bare grine så meget og ansvarsfuldt som muligt så vi undgår latterskader, så vi kan forlænge vores liv og undgå vinterdepressioner, og forbrænde ekstra kalorier.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2003 01:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 okt 2001 01:01
Indlæg: 186
Geografisk sted: Kbh
Jeg har haft meget astma (har det heldigvis ikke så meget mere efter mit rygestop (altså smøger!!) ) Og der kunne jeg godt få nogle alvorlige vejrtrækningsproblemer ved et grineflip [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ! Det kunne faktisk være meget ubehageligt! Men ellers tror jeg også på den med at man evt. kan sprænge nogle blodkar i hjernen, og på den måde påfører sig skader eller dø... Men jeg tror ikke at det er noget man skal tænke over, og ligefrem stoppe sine grineflip.
Jeg har hørt at man forbrænder mange kalorier ved en sundt grineflip, og det giver vel også sig selv..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2003 08:56 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
*LOL* [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] (grine ansvarligt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2003 19:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 jun 2002 01:01
Indlæg: 155
Geografisk sted: danmark
da "fisken de kaldte wanda" gik i biffen 1. gang var der en mand der døde af grin... eller det vil sige, hans hjerte gik i stå og han døde.... måske var det af grin, måske havde han bare for højt blodtryk... jeg håber han døde af grin, for det vil jeg også når jeg en dag skal herfra...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 02:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2001 01:01
Indlæg: 124
Jeg fik engang et grineflip på svampe. Det var ikke spor sjovt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 20:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2002 01:01
Indlæg: 39
Geografisk sted: Danmark
Jeg får også nogle gange nogle syge grineflip når jeg er lam... Og det er ikke sjovt dagen efter... Første gang det skete kunne jeg ikke forstå hvor mine mavemuskler var så ømme... Men fandt hurtigt ud af hvorfor... Fordi jeg altid får nogle irriterende grineflip... Også nogle gange inde mit i en time, og det er altså bare flovt....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 20:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 604
Geografisk sted: Århus
Ja, nogle gange kan det godt være så sjovt at det ikke er sjovt længere, og det bare gør mere og mere avs af al den grinen..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 21:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
har prøvet at grine så meget at jeg havde ondt i hele hovedet en ½ time [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 21:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2002 01:01
Indlæg: 81
Geografisk sted: Et sted i vores solsystem
Hvad angår det med at leve længre desto mere du griner.

Når du griner frigøre du nogen enzymer som er med til at forstærke dit immunforsvar, så på den måde er man så mere modstands dygtig over for sygdomme og den slags.

Det gælder dog nok ikke for os [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Vi svækker vores immunforsvar hver gang vi indtager noget! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 22:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Android:


Vi svækker vores immunforsvar hver gang vi indtager noget! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Det skal du ikke være så sikker på! Afhængigt af hvad du tager, sammenhængen, og din tilgang til det, er jeg sikker på at det absolut er muligt at styrke immunforsvaret gennem psyken, når man har taget et stof! Så vidt jeg husker, er der i Stanislav Grof's bøger op til flere eksempler på at folk har haft en LSD-session, og derefter er en af deres fysiske skavanker forsvundet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 23:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 262
Geografisk sted: Kbh. Nv.
Heh.. Jeg havde engang en veninde jeg røg med, og en dag efter vi havde røget, begyndte hun at hoste. Og hun blev ved med det. Konstant. Efter hun havde hostet i halvanden time (jeg havde taget tid) var jeg bare færdig af grin.. Det var virkelig sygt! Det var komisk at hun have hostet i halvanden time, at man slet ikke drømmer om det medmindre man selv har prøvet det. Og jo, det blev ret ubehageligt efter en time eller to.. Desuden kan ma slå sig ret meget hvis man vælter ned fra en stol af grin.. Og nåja; mavekrampen.. Av! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
-Mathias..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2003 09:17 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Man KAN få hovedpine af det. Det måtte jeg erkende efter en aften med "Latter-Klubben". [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

BTW., Kan I ikke huske hende den gamle dame, der faldt ned af stolen og besvimede, fordi hun knækkede af grin over noget i fjernsynet. *G* Ja, ja, det kan godt være farligt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2003 11:32 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Android:
Vi svækker vores immunforsvar hver gang vi indtager noget! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Det er for sort/hvidt at stille det op som om narko kun er negativt. Der er mange flere faktorer der spiller ind på helbredet.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
In 1974, researchers at the Medical College of Virginia, who had been funded by the National Institutes of Health to find evidence that marijuana damages the immune system, found instead that THC slowed the growth of three kinds of cancer in mice -- lung and breast cancer, and a virus-induced leukemia.


Og så er der jo også de nye positive resultater med E's virkning på parkinson.
(hvor forskerne dog igen begår den klassiske fejl at ville sortere rusen fra effekten, når den formentlig i virkeligheden er en del af årsagen til de positive effekter. Man har prøvet lignende forsøg med medicinsk thc og her forsvandt de gode effekter også når rusen blev pillet ud, så man burde istedet se i øjnene at narkorus ikke kun er noget skadeligt, men også kan være meget positivt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2003 22:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2001 02:01
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sjælland
jeg er også rimelig sikker på at jeg har læst om et forsøg hvor man sammenlignede en gruppe langtidsbrugere af ayahuasca mod en gruppe der aldrig havde prøvet det. Det viste sig at dem der havde havde brugt ayahuasca igennem en lang årerække havde et stærkere immunforsvar end dem der aldrig havde prøvet det...
kan desværre ikke lige finde rapporten nu. så i må jo bare tage mit ord for at det passer [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2003 01:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
Hvad angår grænser for grineren så har jeg for ganske nylig kastet op af grin.
Og jeg grinede stadig da jeg tørrede op.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team