Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 20:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 jan 2003 11:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 aug 2002 01:01
Indlæg: 145
Geografisk sted: HaPpYlAnD
Nogle mener at sygdomme og alsken andet er noget der starter oppe i hjernen. Hvis det er sandt, så burde man kunne blive rask ved at granske sin hjerne og rette op på eventuelle "fejl". Hvis man tager syre så får man hallusinationer. Hvis de hallusinationer er en form for billede som hjernen laver for at man kan slå dem ihjel (hvis det er monstre og de symbolisere at der er noget man skal komme over) så skal man bare slå den ihjel og så kan hjernen sige at så har vi klaret det problem og lad os så klare det næste!! Kan det være at man kan få afklaring på sit liv hvis man tager syre???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 12:12 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Hvad angår sygdomme, så viser de fleste studier at når det kommer til mindre lidelser som forkølelse og sådan noget, så er psyken vigtig.
Men cancer f.eks. er ikke afhængigt af hvordan du har det var der en stor undersøgelse der konkluderede for et par år siden.

Jeg tror ikke rigtigt på at den form for visualiserings-teknik du foreslår dér virker, desværre.

Iøvrigt så skal man passe på at se psykedeliske stoffer som vidunder-midler. Det er de bestemt ikke. Man kan få meget ud af dem. Men det er jo meget individuelt om det er noget der passer til ens temperament og personlighed. For nogen gør det mere skade end gavn.

mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 14:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Enig med Dankdawg.

Jeg skal dog heller ikke benægte at du kan få nå noget gavnligt ud af psykedelisk selvterapi - Jeg har selv nogen erfaring med dette, men for mig har det dog hjulpet mit psykiske helbred væsentligt bedre end mit fysiske [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Held og lykke(og fortæl os da lige om dine resultater hvis du prøver..!?)!

Peace,
Tias.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2003 23:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Stoned_Bush:
Kan det være at man kan få afklaring på sit liv hvis man tager syre???<HR></BLOCKQUOTE>

Den korte : Måske!

Den lidt længere : LSD (og andre psykedeliske stoffer) er ikke sådan nogle vidundermidler man bare kan tage, og så bliver alting godt. Derimod er det nogle meget stærke værktøjer, som skal bruges rigtigt, hvis man skal have et godt resultat ud af det. Der er nok delte meninger om hvad rigtig brug indebærer, men jeg tror der er bred enighed om at din egen tilgang/indstilling, og dine omgivelser, er meget vigtige for udfaldet(du har muligvis hørt udtrykket "set" og "setting"). F.eks. vil jeg stærkt fraråde alle at forsøge sig med selvterapi uden en sitter/guide, jeg ved af erfaring at det kan gå temmelig galt [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Hvis ikke du allerede har gjort det, vil jeg anbefale dig at læse "Den Indre Rejse 3", med undertitlen "LSD-psykoterapi i teori og praksis" af Stanislav Grof. Det er til dato det bedste værk om emnet psykedelisk terapi, og et must for alle der vil forsøge sig med disse ting.
Vi har lige haft en tråd i Generel diskussion om emnet, den kan du læse HER!


Edit : For nu lige at svare på dit egentlige spørgsmål, så tror er jeg overbevist om at man kan forbedre sit fysiske helbred ved at arbejde med psyken, herunder også ved hjælp af psykedeliske stoffer. Som jeg ser det, hænger krop og psyke meget nøje sammen, i langt højere grad end det er anerkendt af den etablerede lægevidenskab.

Håber du kan bruge det til noget! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 29 Januar 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2003 16:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 feb 2003 02:01
Indlæg: 2
Geografisk sted: danmark
Har lige læst om de mexicanske og nogle sydamerikanske indianere der har brugt svampe i lange tider til at kurere alskens sygdomme. Det var hele familier der brugte svampen. I starten havde de kun svampe som medicin. Men som tiden gik var det som regel shamanen der tog svampene og ikke de syge. Han havde kontrol over sig selv i denne verden og kunne derfor bruge svampene rigtigt og heale med dem. Men du har ret i at psyke og krop hænger sammen måske er de i virkeligheden den samme.....
Læs mere om det i det psykedeliske bibliotek.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2003 17:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
Hmm.. er magi bare noget der findes, fordi nogle folk har trippet for meget, for længe siden? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2003 18:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af KeNN_aaB:
Hmm.. er magi bare noget der findes, fordi nogle folk har trippet for meget, for længe siden? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>


Hvad mener du?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2003 17:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 maj 2002 01:01
Indlæg: 14
Geografisk sted: Danmark
Det han mener er om magi ikke har været der men det var halesygener for sygeligt langt til bage i tiden og nu er det blådt en myte at der har været drager og troldmænd der kunne skyde med is el. ild he he den er god nok det er bare hele landsbyer der har været fucktup [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] lige som vikingerne [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 26 Februar 2003: Besked ændret af: Squall3 ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2003 18:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 maj 2002 01:01
Indlæg: 125
Geografisk sted: Aalborg
"halesygener"??.."blådt"??

Hvad sker der?
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2003 19:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hehe...

mener du "hallucinogener" og "blot" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2003 00:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2002 02:01
Indlæg: 85
Geografisk sted: Kbh
dankdawg: Enig!!!

Det er langtfra et vidundermiddel og ikke til at spøge med... Bare spørg dem der ligger på psyk ;-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team