Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel: Konfirmation
Indlæg: 26 feb 2003 01:11 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
hehe psypunk luk skuffen!
Det er i dagens DK et større ungdomsritual end det er et helligt et!
Siden der ikke er mange af konfirmanderne der overhovedet hører efter i kirken, konfirmere de jo ikke deres tro på gud, næsten tværtigmod.
Det er nærmest blevet en ting unge mennesker gør idag! Så de kan holde blå mandag og drike hjernen ud.
Det anses jo også som det punkt i livet hvor man begynder at blive voksen.


Top
 Profil  
 
 Titel: Konfirmation
Indlæg: 26 feb 2003 01:46 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
@Dankdawg: Hvorfor skal de kristne overholde de 10 bud og ikke Moseloven ?

@acidDreamer: Det gamle testamente er en del af Bibelen fordi det danner grundlaget for det nye - profetierne om Jesus osv.. Desuden var Jesus jo jøde og byggede på hele den jødiske tradition.


Top
 Profil  
 
 Titel: Konfirmation
Indlæg: 26 feb 2003 03:52 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Jensus > Vil det sige at du ikke kan respektere folk, som mener at verden er skruet sammen på en anden måde end du tror?

Der er ingen grund til ikke at respektere kristne, selvom man måske er af en anden opfattelse end dem... Man kan debattere med dem, de er for det meste ikke bange for at fortælle om deres religion - men lad være med at håne eller disrespektere dem!


Top
 Profil  
 
 Titel: Konfirmation
Indlæg: 26 feb 2003 09:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2002 02:01
Indlæg: 163
Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Hold da op hvor er mange er jer højtidelige omkring det her. Jeg er blevet konfirmeret, og jeg tror ikke en pind på noget af det der står i bibelen - men for mig er det da pikhamrende ligegyldigt at en præst har stået og sagt noget ævl i en kirke og at jeg efterfølgende havde en hyggelig fest med familien hvor jeg blev pisse fuld.

Nogen vil sikkert betragte det som at jeg nu er kristen, men det kan jeg da være ligeglad med, for mig er der ikke sket andet end der er blevet sagt nogen ting i en kirke engang, det har ikke ændret mit liv, jeg behøver ikke overholde nogen bestemmelser, jeg behøver ikke gå i kirke, JEG BEHØVER IKKE EN FUCKING HVEDE!!!
Hvad er forskellen på at blive konfirmeret og ikke blive det, hvis man ikke er troende?? Der er INGEN!! Så det kan skuda være ligemeget, med mindre man virkelig går meget op i ligegyldige principper "du har sagt ja, nu er du kristen og tror på gud! basta!!!".

Baaaaaaaaaaaaah!!!! [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Hvis man lægger en betydning i dette ritual, må det jo netop betyde at man et eller andet sted er troende - jeg tror ikke på gud, ergo er ritualet for mig ikke andet end en serie begivenheder der ikke ændre noget åndeligt i mig på nogen måde.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team