Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 23:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 dec 2002 17:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 694
Geografisk sted: Danmark
Jeg ved ik helt hvor jeg skal poste den her henne, men da den handler om noget psygisk smider jeg den her...

Jeg har i et stykke tid gået og tænkt over at prøve E... Jeg er næsten lige fyldt 15, men jeg føler selv jeg er klar og kan "styre det"... Jeg har sat mig nogle grænser om at jeg f.eks. ikke vil sniffe amf indtil nytår... Og hvis jeg ikke kunne klare det, var jeg ikke klar til E, da det jo er mere vanedannende... Jeg har også sagt nej til speed 3 gange nu her... Så det jeg vil sige er at: Jeg føler mig selv klar, men vil i mene jeg er... I kan nok ik stoppe mig for at prøve det engang i det nye år, men vil høre om det ville være fuldstændig uansvarligt over for mig selv... For jeg synes selv jeg er så klar som man kan være, og tænker mere over hvad jeg propper i hovedetm end andre som er meget ældre end mig....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2002 19:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Hm, jeg prøvede E i går for første gang og jeg er 16 (dvs. snart 17). Ja, jeg vil mene du er klar til oplevelsen, men jeg ved ikke om du vil være i stand til at sige "jeg tager en pille nu for at prøve det" og så lade være med at æde det hver weekend frem over. Det må du gøre op med dig selv, lav en aftale med dig selv om at du fx. tager E max 4 gange om året (bare et eksempel) og hvis du ikke kan overholde det så lad helt være. Jeg tror speed er mere afhængighedsskabende, E er bare for fucking godt til at man kan lade være med at have lyst til det. Jeg har aftalt med mig selv ikke at æde mere inden nytår, det tror jeg nu også sagtens jeg kan.
Håber du kunne bruge det til noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2002 19:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 694
Geografisk sted: Danmark
yep, det er lige sådan noget jeg kan bruge til noget så tak for det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg synes heller ikke det er så svært... Det jeg mente med afhægngigshed var også at E skulle jo være så fedt... Men synes du så det var så fedt som folk siger???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2002 20:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 262
Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeg syns (stadig) at det kun er noget du kan vide.. Hvis du spørger om det her, er det så ikke bare et tegn på at du er usikker? Jeg har ikke selv prøvet det, nok mest fordi jeg har en tendens til meget hurtigt at blive meget psykisk afhængig af alt [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]..Hvorfor vil DU prøve det? Har du gjort dig nogle tanker om hvorvidt du "bare" vil prøve det for oplevelsen, eller for at kunn sige du har prøvet det, eller..Etc?
Mvh:
-Mathias..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2002 21:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Hmmm, der er da ikke noget fedt ved at kunne sige man har prøvet kix? regeringens propaganda har jo gjort det til det ultimative taberstof, "fuck livet maaaand, E er bare guuud". Altså, man bliver sgu ikke populær af at have prøvet det, men jeg tror nu heller ikke det er derfor at Alco har lyst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2002 21:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 okt 2002 01:01
Indlæg: 221
Geografisk sted: nordjylland
well, her er _mine_ erfaringer

jeg prøvede kex første gang for to uger siden. jeg valgte ikke at tage det i sidste weekend hvilket jeg ikke havde problemer med at overholde.

jeg har bestemt mig for ikke at tage det hver weekend for så bagefter at holde en pause da man, ifølge erowid ,da kan risikerer at udvikle en afhængighed for det speed der(oftest) er i kex. derfor har jeg bestemt mig for kun at tage det ved bestemte lejligheder(eller bare ca. en gang om måneden)

hvorfor tror du forresten at E er farliger end amf?

men huskltid: better sure than sorry [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2002 21:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Jeg siger ikke at det er farligere, jeg siger at jeg TROR at det er mere (fysisk) afhængighedsskabende... men self. hvis der er amf i kix kan det jo være det samme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2002 21:39 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 694
Geografisk sted: Danmark
Creatif>>> Jeg vil gerne prøve det, da jeg vil prøve et stof som gir mig en virkning man kan mærke i kroppen, i forhold til speed... Og nej jeg kunne aldrig finde på at gøre det for at være sej eller noget... Men hvis jeg holder mit løfte om ikke at tage noget indtil nytår, så er jeg nok klar engang i februar, da jeg holder pause hel januar...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2002 21:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 262
Geografisk sted: Kbh. Nv.
Som det bliver sagt i the Matrix: being the one is just like being in love.. Noone can tell you that you are in love, you just know it.. Det er vel rimelig meget det samme som at være "klar"..Ikk`? Jeg mener, at være "klar" er jo ikke noget som F.eks Fenriz kan fortælle dig du er.. Det må DU jo vide! Jeg kan heller ikke rigtig se sammenhængen i at du regner med at blive "klar" ved at holde pause med speed.. Fordi du mest er bange for afhængighed?
Mvh:
-Mathias..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2002 22:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2002 01:01
Indlæg: 55
Geografisk sted: Hillerød... ar ska li æde e´n kix...
Alcoholic jeg vidste heller ikke om jeg var klar men jeg gjorde det alligevel. Men jeg havde nogle venner med mig der har prøvet det før det er altid rart...

Jeg ville ikke råde dig til at gøre det men det er en extrem føelse...

Mvh batt

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Glæder mig til imorgen når mine urter kommer ind ad døren...
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2002 01:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2002 01:01
Indlæg: 71
Alcoholic gør hvad du føler for...sådan gør jeg. Det pissenemt. Er du i tvivl: LAD VÆRE!!! Er du 100% sikker: Lad være...er du 120% sikker...og er du det også imorgen, så æd de kex...Sådan gør jeg....og jeg har det sgu' fint nok...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2002 10:49 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Jeg vil også sige at du skal gøre hva du vil. Men jeg vil dog råde dig til at læse godt om MDMA inden du tager det, og gå langsomt frem. Desuden anbefaler jeg dig at have nogle regler for hvor tit du må tage stoffet, hvor meget du må tage, osv. Og så overholde de regler.
Ellers mener jeg at MDMA er det sikreste stof du kan tage, og der er intet at være bange for, bare du husker at tage de rigtige forholdsregler.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2002 11:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 694
Geografisk sted: Danmark
Tak for alle rådene [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg har læst rigeligt om det, herinde og bla fordi vi har projekt i skolen om unge...
Jeg har også en slags moralsk regel om hvor tit jeg tar stoffer... Det er sådan ej jeg tog speed for 2 uger siden, så jeg venter sq lige 2 mere... For jeg passer sq meget på min krop når det kommer til stoffer... Vil fandme ik fucke min uddannelse up, fordi at jeg vil feste hele tiden... Det kunne da selvfølgelig være dejligt, men man kan jo ik leve af at være weekendnarkomand [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Men tak for rådene!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2002 15:21 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alkoholic:
Men synes du så det var så fedt som folk siger???
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er federe, end folk siger. Man kan ikke beskrive rusen. Virkningen kommer bag på en (i en positiv retning), når man prøver det første gang. Jeg kan i hvert fald huske, at jeg fik mig noget af en overraskelse, da jeg tog det første gang. Det var overhovedet ikke, som jeg havde forestillet mig. Det var meget federe og i en helt anden retning! Og så kan jeg huske den længere debat, jeg havde med Sisyfos/Zarathustra om svampe vs. E. Han skrev i detajler, hvordan sådan en falsk, letkøbt rus ikke kunne hamle op med geometriske mønstre og liv på andre planeter og lignende... Så fik han lige spist den kiks dér... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Jeg siger ikke at det er farligere, jeg siger at jeg TROR at det er mere (fysisk) afhængighedsskabende... men self. hvis der er amf i kix kan det jo være det samme.<HR></BLOCKQUOTE>

Såvidt jeg har forstået, har man endnu ikke fundet ud af, om det er overhovedet er muligt at blive fysisk afhængig af MDMA. Der er selvfølgelig lidt Amf i Kiks, men man bliver jo ikke ved med at spise vildt af Kiks konstant i mange dage i træk uden at sove, som man gør med Amf. Ellers er Amf meget fysisk afhængighedsskabende, men det kan nu også være meget psykisk afhængighedsskabende. Jeg har faktisk flere gange tidligere tænkt: "Fuck E, jeg vil hellere ha' en god, fed streg!" MDMA-virkningen er psykopatisk lækker, men Amf har nu en helt speciel charme. Desuden kender jeg folk, der tager Amf hver eneste dag uden undtagelse, men ingen, der tager E hver dag - det gør man jo (forhåbentlig) heller ikke, for så virker det ikke, overhovedet.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alkoholic:
Vil fandme ik fucke min uddannelse up, fordi at jeg vil feste hele tiden...
<HR></BLOCKQUOTE>

Ja, ja. Det sagde Sisyfos/Zarathustra også, inden han spiste sin første Kiks. :P

[ 10 December 2002: Besked ændret af: PsyGoA ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2002 00:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Når i kommer op i gymnasiet får i en biologibog. Der er et afsnit om ecstasy og hjernens serotonin receptorer osv. Læs det, der står alt forklaret. Ok, nu skal jeg nok lade være med at mobbe, og den bog sucks forresten [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Hvis du æder MDMA så frigiver du en masse serotonin i hjernen og det er det der giver rushet. De næste dage bruger du så til at bygge serotoninen op igen og derfor kan du ikke æde en kix der, eftersom der ikke ER noget serotonin som du kan frigive. Hvis du bliver ved med at æde kix hver weekend, så vil dit serotonin niveau være så lavt hele ugen igennem at du har meganedtur på. Og når man har det, er det så ikke fristende at hapse en kix igen om fredagen så man kan blive glad? På den måde kan du starte en ond cirkel hvor du er meget deprimeret når du ikke æder kix (mandag-torsdag) og sådan er der en del "weekendnarkomaner" der har det. Det er det der er den psykiske afhængighed ved MDMA, og derfor vil jeg tilråde Alko og hvem der ellers læser det her kun at bruge MDMA højst en gang om måneden.

Alt det her har jeg bare fyret af uden nogen form for praktisk erfaring, eftersom jeg kun har prøvet kix en gang, men jeg har læst rimelig grundigt på stoffet så jeg (tror) jeg ved hvad jeg snakker om.

Under alle omstændigheder så pas på jer selv og hinanden.

Mvh Christian


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2002 09:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 694
Geografisk sted: Danmark
Ok... Det lyder da fint... Men jeg vil sq heller ik tage kex osv, hver weekend. Jeg har sq også nogle venner som ville sige stop på det punkt... Men endnu engang tak for svarene!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2002 18:43 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 694
Geografisk sted: Danmark
Nå nu vil jeg sq lige fortsætte med det her topic.

Jeg har fundet ud af efter lang tid hvor jeg har tænkt over det, at nytårsaften, må være dagen hvor jeg skal prøve kex. Jeg har fundet ud af hvilken kex jeg skal have osv, og nu vil jeg lige høre alle sikkerhedsforanstaltninger hvis man kan sige det sådan. Jeg ved godt det her ikke hører hjemme under dette forum, men jeg syns det ville være lamt at starte et nyt et. Og forresten jeg har UTFSE [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg skal ikke være for fuld.
Starte med en halv pille, tager måske en 1 time til 1½ efter.
Drikke højest 1 l vand i timen, helst ½.
Passe på med overophedning osv.

I må jo lige skrive hvis jeg har glemt noget!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2002 04:22 
Offline
Kaospilot

Tilmeldt: 18 jul 2002 01:01
Indlæg: 1465
Geografisk sted: (Inaktiv)
@Alcoholic:
Jeg vil sige - drop alkoholen sammen med E. Ikke at jeg har den helt store erfaring på området, men alkohol+E _har jeg hørt_ skulle kunne virke uheldigt sammen. I andre må rette mig, hvis jeg tager fejl.

Har du lagt en plan for hvor mange piller du vil spise på den aften? Jeg vil sige at 2 piller i alt fordelt ud over en aften er fint til den første gang (passede perfekt til min).

Tag som du selv siger, en halv til at starte med, og se hvordan det virker på dig (!). Derefter (ca. times tid), spæd til med en halv mere. Vent 1-1½ time og en halv mere. Og så en gang til. Sådan du holder dig kørende på et minimum af piller [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jep, som du selv er inde på, sørg for at holde en fornuftig kropstemperatur, ved at gå lidt udenfor indimellem osv. Mht. vand, så bare sørg for at få en middel portion løbende. Passer rimeligt som du skriver der, med 1L i timen. Drik ekstra, hvis du danser osv. Og lad være med at drikke meget vand, hvis du sidder i et hjørne og slapper af.

Hav en god første gang.

/Jesper.

[ 30 December 2002: Besked ændret af: Jespar ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2002 06:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 okt 2002 01:01
Indlæg: 221
Geografisk sted: nordjylland
@jespar
jeg synes helt klart at det er fedest hvis man er vold stiv men jeg tror det er forskelligt fra person til person.

@alco
lyder meget fornuftigt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

hvad med din setting? er dem du skal feste med indforstået med du tager MDMA? jeg var heldig med at være til et fedt party hvor man synes det var fint at være F!(og de havde hvad IMO er vigtisgt af alt: neon_UV_lampe ting + Goa trance ! du fatter ikke hvor meget sjov man ka ha med sådan en blå satan [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ka huske der var en pige der havde noget make up på der lyste helt op. damm det var nice [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]). tror det gælder alle stoffer at det er rart hvis der er nogle tilstede der har prøvet det før og kan få en i den rette stemning [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

godt nytår til alle og håber du for et fedt kick alco(og alle andre self oxo) [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2002 12:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 15 sep 2002 01:01
Indlæg: 694
Geografisk sted: Danmark
Jeg har planlagt kun at tage 1 pille løbende... Jeg vil nemlig først tage den omkring kl 2-3, så jeg ikke er stiv. På det tidspunkt har jeg nemlig kun 3-4 genstande højest i blodet.

Har i eller kender i nogle som har erfaringer med at få det dårligt på E første gang?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team