Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 00:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 aug 2002 09:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
yep, det hører ikke hjemme her...... Men jeg er ikke blæst lige nu så jeg gider ikke have det i blæst......


Men er jeg den der tit har haft den tanke at fuglene ikke ønsker at man skal stå op sammentidigt med dem?

Personligt er min hjerne først vågen omkring kl.19, og jeg har efterhånden udviklet den teori at fuglene ikke kan lide at man står tidligt op! Man må godt kører hele natten og derved snige sig ind på deres døgntid. Men at stå op når de synger, (dvs indtil cirka 4 timer efter daggry), opfatter de som direkte frækt og derved gør de altf or at sørger for at man for en dårlig morgen ved, at forstyrre ens hjerne så man ikke tænker klart om morgenen!

ps: jeg mener faktisk dette næsten seriøst (er pisse træt lige nu, pågrund af fuglene!) så plz ingen " [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] " eller "LOL" kommentarere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2002 13:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 640
Geografisk sted: Sydjylland
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] LOL [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] LOL [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] LOL [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] LOL hehe.
Kender det godt.. sidder altid og tåger TOTALT i skolen fordi jeg er så træt. Dagen skulle være 48 timer!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2002 19:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2002 02:01
Indlæg: 163
Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Du vil gerne have at emnet bliver holdt seriøst? Fint nok.
Jeg tror du projicerer dine morgenproblemer over på fuglene, for at undgå at konfrontere dig selv med det reelle problem. Måske skulle du bare gå noget tidligere iseng? Eller også går du og undertrykker et eller andet, og bruger en masse mental energi på dette således at du har sværere ved at komme igang om morgenen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2002 10:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
Zik har sq ret!!

jeg er heldigvis (normalt) så langt væk om morgnen at jeg overhovedet ikke hører fuglene, men ÆV hvor er jeg bare træt, altid!! og det er konstant, indtil jeg kommer hjem fra skole og arbejde, dvs. kl:19 - så vågner jeg, og kan ikke komme i seng.... det må være fordi fuglene endelig er faldet til ro, og så har man igen overskud til at hoppe rundt!!??

eller er det mangel på vitaminer/ andre kostting?? - det skal lige siges at jeg spiser meget


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2002 11:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 mar 2002 02:01
Indlæg: 63
Geografisk sted: Home sweet home
Jeg har læst et eller andet sted at man havde taget nogle mennesker og kommet den ned i en hule uden nogen mulighed for at finde ud af hvordan tiden gik. Dette resulterede i at de indfadt en døgnrytme hvor de var vågne i 34 timer derefter sov de 8 timer for igen at være vågne i 18 timer, igen sov de 8 timer etc.

Jeg ved sq ikke lige hvad det har med noget at gøre med jeg syntes sq det er lidt grinern.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2002 19:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 maj 2002 01:01
Indlæg: 343
Geografisk sted: Midtjylland
jeg forstår ikke helt hvad du mener med din post, men jeg vil give dig delvist ret.

døgnet er delt forkert op for mit vedkommende!!! jeg går i seng kl 22 når jeg skal i skole dagen efter, og så står jeg op kl 6. men det ville være meget bedre for mig, hvis jeg kunne vente med at stå op kl 12 eller sådan noget (og så selvfølgelig gå noget senere i seng)for hvis jeg bare får lov til at sove til klokken er mange (stadig kun sove i 8 timer) så er jeg meget mere frisk!!! det er nok bare fordi jeg er en eller anden form for natdyr.

jeg har en teori om at der er solen der forstyrrer jordens magnet-felter, så jeg ikke får nok søvn om natten!!!!


Jeg fatter stadig ikke den med fuglene!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2002 21:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 262
Geografisk sted: Kbh. Nv.
På en alm. hverdag går jeg iseng omkring 12-1tiden og står op omkring 7, tilgengæld vågner jeg heller ikke af andet end isterninger eller vand, og sumper i skolen til klokken 10..Så jeg hører næsten aldrig fuglene, men jeg har en teori om at de måske er sure over at der ikke er nogen mennesker oppe klokken 4? Der sker jo ikke rigtigt noget i byen før 6-7tiden.. Hvis jeg sover fra 4-12, føler jeg mig også LANGT mere vågen end hvis jeg sov fra 23-7..Jeg er simpelt nok ALTID træt klokken syv om morgenen..Ligemeget om jeg har sovet eller ej..
Hmm.. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
-Mathias..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2002 21:43 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jan 2001 02:01
Indlæg: 936
Geografisk sted: 3400
med amfetamin kender man ikke begrebet søvnproblemer


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2002 22:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jan 2002 02:01
Indlæg: 42
Geografisk sted: Nørre Jylland
Man kunne også sige at med amfetamin kender man alt til søvnproblemer [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2002 16:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
Hmmm... Jeg opfordrer den ikke-eksisterende moderator på dette forum til at flytte posten til 'Fuck, hvor er jeg blæst'-forummet.

Men, faktisk, så er der ikke noget mere belastende en fuglekvidren, når man sidder i en dejlig hashrus og taler med sine venner. Det kan seriøst ødelægge oplevelsen. I hvert fald for mig. Det får altid mig til at sidde og tænke på ting som 'Åh, pis, nu skal jeg jo også snart i seng', eller lignende.

[ 20 2002: Besked ændret af: Melicamp ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2002 13:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
På en hverdage går jeg 'normalt' i seng ved 23-24 tiden.

Har det af en eller anden underlig grund sådan at, hvis jeg skal op 6.30 (som normalt på hverdage) er jeg mega smadret og hvis jeg vågner op kl. 12-1 stykker (på hverdage, hvor jeg er gået i seng fx 23.30) så føler jeg mig ikke udhvilet, men nærmest sløv, men derimod er jeg totalt frisk, hvis jeg bliver vækket ved 9-10 tiden???

Har ingen ide om, hvorfor det er sådan...

Selvfølgelig er det noget helt andet i weekenderne [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 21 September 2002: Besked ændret af: AoD ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2002 14:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2002 01:01
Indlæg: 87
Geografisk sted: min mors mave ; )
Det kan være vi er >TRÆTTE< af den kedelige vane med at komme i skole, det samme tidspunkt 5 dage i træk, i 9-11 år! måske skulle man lave en lille forandring i skolen! Har det da også sådan at jeg nogle gange er mere frisk når jeg sover mindre! Men det kan være det var fordi jeg var overtræt og ikke kunne mærke søvn, har næsten lige prøvet at være overtræt i 12 timer i træk, på 4:30 times søvn!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2002 21:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2002 01:01
Indlæg: 99
Geografisk sted: Farum !
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Det kan være vi er >TRÆTTE< af den kedelige vane med at komme i skole

Kender det godt. Det bedste trick jeg kender til at komme hurtigt over skolen er at møde op mega smadret på den måde går tiden virkelig hurtigt det er lækkert [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2002 22:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Men, faktisk, så er der ikke noget mere belastende en fuglekvidren, når man sidder i en dejlig hashrus og taler med sine venner.
.
Jeg må dog indrømme at jeg synes fuglekvidder er noget meget afslappende noget at have i baggrunden, også i en hashrus, og en dejlig motivation til at komme op om morgenen. Jeg tror ikke det er fuglene der er problemet om morgenen, det er det faktum at vi skal gå/slave igennem mange års skole, for derefter at kunne se frem til meningsløse rutinejobs, for at kunne tjene penge så vi kan overlev i et overstresset samfund. Og det vil jeg tro har en negativ effekt på folk.
[img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] .


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team