Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 12:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 03 okt 2002 18:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2002 01:01
Indlæg: 99
Geografisk sted: Farum !
Kender i det med at ens hverdag bare sådan styrter i grus ikke fysisk som at miste hus men mere som at miste lysten til at lave noget.

Jeg kan slet ikke tgae mig sammen til noget sidder bare og stener eller er ked af det. Jeg er evigt træt og intet kan rigtigt få mig til at gøre noget. Jeg ved jo godt inderst inde at på den måde er det kun et spørgsmål om tid før jeg mister mit faglige niveau (like i care) og venner.

Er der nogen af jer der har været udsat for det samme og hvordan kom i over det for det er som at være mildt ked af det bare hele tiden :/


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 03 okt 2002 21:05 
Offline
Kaospilot

Tilmeldt: 18 jul 2002 01:01
Indlæg: 1465
Geografisk sted: (Inaktiv)
@Hankien:

Jeg følte ligesom du, at min hverdag var grå og indholdsløs, og var konstant eksistensialistisk deprimeret ("er jeg egentlig ikke blot en ligegyldig person").

Grunden til dette var så i mit tilfælde at jeg gik 2-3 måneder arbejdsløs efter HTX - og her snakker vi altså om dage der bare er gået med at stå sent op, drikke bajere og spille computer samt høre musik.

Heldigvis blev min onde cirkel afbrudt, da jeg fandt mig et (usselt) job i en grøntplantage, altså rimelig fucked fysisk arbejde.

Arbejdet gav mig min motivation tilbage, og det gjorde bl.a. at jeg fik snøvlet mig ud og løbe nogle gange, samt fik lavet nogle forskellige projekter herhjemme, som jeg tidligere havde skubbet foran mig.

Derudover gav arbejdet mig også en mere forsvarlig døgnrytme, hvilket er en vigtig del af det at få lavet noget i løbet af sådan en dag [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men - da du går i folkeskole (?) er jeg sikker på at du ikke har problemer med din døgnrytme. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Du følger ikke med i skolen mere eller hvad?
Skriv lidt mere om hvad du får tiden til at gå med.
Hænger du bare foran computeren?
Kommer ikke rigtig udenfor?

Please, enlighten us :-)

(Sorry for et muligvis rimelig tåget indlæg der ikke giver alverdens svar.)

[ 03 Oktober 2002: Besked ændret af: Jespar ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 04 okt 2002 01:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 540
Geografisk sted: nordjylland
Yeps, har haft det problem for et stykke tid siden (et år eller sådan noget). Det viste sig at være en "mild" depression, vildt ubehageligt.
Jeg ved ikke hvad der kom først stofferne eller depressionen, men jeg mener det var depressionen.
Efter et lægebesøg og ½års sygemælding fra arbejdet, fik jeg mig taget sammen til at gå til en tale prostitueret (en psykolog), det hjalp mig meget.

Mit råd til dig er at opsøge din læge eller en psykolog direkte hvis du kender nummeret på en. Det er selvfølgelig muligt du kan tale med venner eller familie om det, men det havde jeg ikke overskud til.

Held og lykke med det.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 04 okt 2002 08:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2001 02:01
Indlæg: 106
Geografisk sted: Denmark, KBH
Kender det for godt Hankien..

Det var skide svært at komme igang med rutinen igen, den var gået total istå og man gider ikke noget..
Jeg kan ikke sige meget mere end du bliver nød til at tvinge dig selv til at havde lyst til at gøre ting udendørs, ligemeget om det er skole eller om det er en tur på rulleskøjter, bare et eller andet motiverende..
Jeg tror det som fik mig igang igen var min far som sparkede mig i røven hver eneste morgen i lidt over et halvt år, og tilsidst begyndte jeg at gå så småt i skole igen.. Så er det bare at det er så fristende at lade være med at gå i skole næste dag eller dagen efter weekenden.. Dont, hvis du tager den ene dag så har du fået smag for det igen!


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 05 okt 2002 00:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
ikke at jeg var nede og kravle på gulvet, jeg kunne sagtens blive ved med at stene dem dag ud og ind, men jeg måtte ligesom gøre noget ellers blev der sgu for kedeligt bare at sidde og stene TV/pooter og ryge fede.

gET A JOB....

det er sgu ikke løgn .. bare få noget arbejde et sted hvor der er nogle andre flinke mennesker og så knokkel, lyder måske lidt syg, og kan heller ikke forstå mig selv sige det, men det er sgu noget man får energi af...

har siddet og stenet den alt alt alt for meget, pludselig en dag fik jeg tilfældigvis et job, og det er faktisk ok, det er hårdt og lettere kedligt, men når du har fri er det det hele værd. og lad være med at blande løn og arbejde sammen, hold det adskildt, du får penge uanset hvad her i DK, så du skal bare tænke på at du skal passe det job og gøre dit bedste, og ikke frygte nederlag.


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 05 okt 2002 19:30 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Hankien, check din pm [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 06 okt 2002 10:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2002 01:01
Indlæg: 99
Geografisk sted: Farum !
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Du følger ikke med i skolen mere eller hvad?
Skriv lidt mere om hvad du får tiden til at gå med.
Hænger du bare foran computeren?
Kommer ikke rigtig udenfor? <HR></BLOCKQUOTE> Jeg er mest indefor og stener puter og i skolen sidder jeg bare og stener. Glor lidt ud i luften jeg har ikke svært ved det og ligger i den "bedste" halvdel men det kan ligesom ikke rigtigt fange mig :/ Men jeg vil prøve at følge jeres råd og holde mig lidt fra computeren. Men det er lidt mit liv faktisk jeg sidder ALTID foran computeren og laver ikke rigtig andet så jeg aner ikke hvad jeg ellers skulle lave :/


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 07 okt 2002 00:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Hvis du ryger hash, så STOP MED DET!!! Jeg havde et halvt års depression sidste vinter, nok lidt værre end dit og det hjalp ihvert fald ikke mig at jeg sad og røg hash. Prøv at få lidt forandring i dit liv og kom lidt ud at rejse, udenfor i naturen eller et eller andet du ikke har gjort i lang tid. Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det der fik mig op til sidst var at jeg tog mig selv i hoved og røv og sagde at nu skulle jeg fandme tage mig sammen, komme udenfor og møde nye mennesker, droppe nogen af de gamle løse venner og få nogen nye. Jeg havde dog 2 kammerater som hjalp mig meget gennem det, så sørg for at snakke med dine venenr om det, og drop de venner der ikke er interreseret i at du skal få det bedre. Prøv at opføre dig mere naturligt, som du egentlig er... det hjalp mig så jeg ikke følte mig så "falsk". Det er ok at vise du er ked af det. Idag har jeg det rigtig godt og har fået mit gamle humør tilbage, og det er jeg sikker på du også nok skal få [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Hvis du vil snakke om det, så er jeg på #psychedelia.


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 07 okt 2002 03:38 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Livet er noget underligt noget Hankien [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Hvordan er Farum egentlig at bo i? Jeg tænker på alt det ballade med ham borgmesteren Brixtofte.
Hele kommunen er jo under administration fra økonomiministeriet, såvidt jeg har forstået.
Kan man mærke det på nogen måder når man bor i byen?
Jeg kender ikke selv noget til Farum andet end fra nyhederne.


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 07 okt 2002 07:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2002 01:01
Indlæg: 99
Geografisk sted: Farum !
Man kan egentlig ikke rigtig mærke det. Udover at der skal spares meget hvis du i din kommune syntes i skal spare meget så tænk på hvis i havde et underskud på 1,3 milliarder [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 07 okt 2002 23:41 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Jamen, så er det jo nemt at finde en hobby, hehe; at samle penge ind til Farum kommune [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
1.3 mia kr?? Det er godt nok et hul i kassen der vil noget!

Mht mirakelløsninger; det synes jeg godt man kan tro på, for måske vil du opdage en dag at det der gjorde dig glad i virkeligheden var noget simpelt som fandtes lige foran dig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Nogengange opdager man at noget man egentlig ikke troede ville ku' hjælpe, alligevel gør det. Det har jeg ihvertfald selv oplevet.
Bare en detalje som feks at gå til den nærmeste kiosk og købe sig en is (lyder måske plat, men man ved jo aldrig hvad man oplever på vejen) kan ændre en hel dag.
Men andre gange er det som sagt bare at hænge på og holde ud.

Må jeg spørge dig helt råt; hvordan har du det ligenu, sammenlignet med da du startede dette indlæg? Bedre, værre, eller det samme?


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 08 okt 2002 06:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2002 01:01
Indlæg: 99
Geografisk sted: Farum !
Jeg har det bedre. Jeg kender godt det med at en lille ting kan gøre en glad resten af dagen jeg havde for eksempel fri næsten hele dagen igår [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Men det kommer såan i bølger så jeg sagtens kan være glad den ene dag og depri den anden. Men de sidste dae har det heldigvis gået godt. Tak for hjælpen igen allesammen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 08 okt 2002 09:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2002 02:01
Indlæg: 163
Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Jeg har en teori om at depression er en helt naturligt reaktion på en dræbende kedelig hverdag. Vi er ikke skabt til at stå op hver dag kl. 7 og sidde stille i et klasselokale indtil kl. 15, og derefter være så træt i hovedet at man alligevel ikke kommer til at foretage sig noget stort resten af dagen ...


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 08 okt 2002 15:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2002 01:01
Indlæg: 99
Geografisk sted: Farum !
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Vi er ikke skabt til at stå op hver dag kl. 7 og sidde stille i et klasselokale indtil kl. 15, og derefter være så træt i hovedet at man alligevel ikke kommer til at foretage sig noget stort resten af dagen ...
<HR></BLOCKQUOTE> Det tror jeg du har ret i. Når man kommer hjem efter en riiiiiiigtig lang dag hvor man bare har stirret ud i luften i 6 timer føler man det som om intet kan få en til at komme i omdrejninger. Det lykkedes så altid henad aftenen for mig at foretage mig et eller andet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 08 okt 2002 17:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
jeg vil gerne henvise til det jeg selv har skrevet om netop den problematik, (at stå op om morgen!)

at stå op om morgen!


Top
 Profil  
 
 Titel: Træt hverdag
Indlæg: 09 okt 2002 00:26 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
Sve*** >> [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] jeg er nok beviset på at visse folk umuligt kan lære at stå op om morgenen og følge en fast rutine. tror lige siden 8. klasse har der været lange perioder hvor det har været umuligt for mig at stå op før kl 10 (helst kl 12-13stykker).

min hverdag kan bare overhovedet ikke hænge sammen hvis jeg er tvunget til at gå tidligt i seng om aften, og tvunget til at stå op kl 7 om morgenen. og derefter være tvunget til arbejde eller skole frem til engang om eftermiddagen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team