Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 10:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 okt 2002 23:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 5
Geografisk sted: Albertslund
hejsa
jeg har røget i ca. 4-5 år, og for det meste har jeg da haft det fedt med det men efter en episode sidste september tror jeg det var hvor jeg fik major psykisk nedtur og noian på for jeg næsten nedtur på hver gang jeg ryger, jeg har også hold nogle temmelig lange pauser men er lige begyndt at ryge lidt igen efter den episode der. Jeg tror problemet er at jeg tænker for mange negative tanker og for meget over livet og shit når jeg er skæv, og det bliver for det meste negativt, men jeg har da også haft mange fede oplevelser på hash/pot/skunk især da jeg gik på efterskole
jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der har det på samme måde altså hvor de næsten for nedtur hver gang (psykisk) og om man evt. kan gøre noget ved det..på en eller anden måde.
det skal siges at jeg tager lykkepiller og har gået til psykolog i noget tid..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2002 23:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Du er vel for fanden ikke forpligtet til at ryge hash???
Når det nu ikke længere føles behageligt, skal du da holde dig langt væk fra stadset.

Der er en grund til at du får lykkepiller og i dit tilfælde lader det til at hashen leger for meget rundt med dit sind...

Synes du ikke selv at det lyder fair at stoppe?
Det er måske lettere sagt end gjort, men når man på forhånd er overbevist om, at der er nedtur på vej, burde den vel være kureret?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2002 00:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 5
Geografisk sted: Albertslund
hmm tja.. men jeg kunne nu godt tænke mig at ryge lidt i ny og næ, jeg har aldrig været storforbruger, og sidst jeg røg fik jeg da også syg optur på den første time men derefter gik det lidt nedad, og jeg får det også godt nok når jeg drikker og ryger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2002 09:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2002 02:01
Indlæg: 78
Geografisk sted: Gentofte
Har selv haft det på samme måde...De fleste mennesker ser hash som noget harmløst. Hvad det også er hvis man kan styre det. Men problemet med hash er at man kan ryge det hele tiden. Man kan ikke stå op om morgenen og drikke en halv flaske vodka og derefter gå i skole. Men når man har røget i længere tid oplever man at hashen ikke længere kicker ind på samme måde. Jeg bliver, hvis jeg har røget tungt igennem i en periode, skæv i en halv time og derefter bliver jeg bare træt.

Jeg har oplevet nedture på hash. Lige pludselig kan alt bare virke uoverskueligt og man bliver extra god til at overdrive problemerne. Jeg startede sgu med at have en hvis respekt for de folk der kunne slamme 5-6 hoveder uden at blive alt for ramt, men efterhånden som jeg selv er blevet en af de personer er respekten ligesom gået tabt. Hash er det fedeste drug. På næsten alle punkter vinder hash, efter min mening, over alc. Men problemet er at det er noget sværere at styre, netop fordi der ikke er særligt mange bivirkninger. Det har taget langt tid for mig at indrømme det, men på et eller andet punkt ville jeg ønske jeg aldrig var begyndt...

Stop med at ryg!!...hvis det bliver et problem, så skær ned....hvis det så også bliver et problem, så prøv kun at ryge pot...hvis det så også bliver et problem, så søg hjælp...

Held og lykke..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2002 04:25 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
At du ryger hash og spiser ssri'er er som regel ikke nogen stor katastrofe (hvis du altså har fortalt din psykiater om det!!! Han skal vide den slags så han ikke risikerer at gi' dig noget medicin der konflikter med din narko. MEGET vigtigt at du fortæller ham åbent om hvad du ta'r helt præcist (hvis du ikke synes du kan stole på din hjerne-skrumper, så bed om en anden, men sørg for han ved hvad du putter indenbords når han skal ordinere dig medicin (hvis det er en psykolog der bare snakker, er det lige meget med at fortælle om din narko, men en læge eller psykiater der gi'r dig medicin må du endelig ikke holde narko'en skjult overfor))

Men mon ikke snarere dine negative tanker er et signal til dig om at dit liv ikke er som du vil ha' det?
Jeg tror ikke din nedtur er pga hashen i dette tilfælde, men den trigger måske nogle tanker du ellers gemmer væk normalt.

Måske skal du lade være med at løbe væk fra dine tanker og istedet prøve om du kan lure en dybere mening ud af dem.

Men hvis de er for ubehagelige og kun kommer når du ryger, så ser det jo lidt sort ud for dit ønske om at ku' bønne den engang imellem desværre.

Er der noget i dit liv der skræmmer dig uden du er helt klar over det? Den slags kan nemlig komme op til overfladen når du dykker ind i dig selv.
Lær dine egne tanker at kende og vær ikke bange for dig selv [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Men tag det i dit eget tempo og ikke hurtigere end du kan følge med. Så skal det nok gå.

Hvad er det iøvrigt for nogle antidepressive piller du ta'r?

[ 06 Oktober 2002: Besked ændret af: JEL ]

[ 06 Oktober 2002: Besked ændret af: JEL ]

[ 06 Oktober 2002: Besked ændret af: JEL ]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team