Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 01:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: sammenhæng
Indlæg: 23 aug 2002 00:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 aug 2002 01:01
Indlæg: 6
Geografisk sted: dk
Vi plaprer allesammen og det vil jeg også gøre om min verden; jeg føler nemlig at jeg har et svar til alt og hvis ikke så kan jeg få det, er jeg mon ved at få storheds vanvid ?

Jeg har læst om en historie fra en fortrolig kilde, der er blevet tolket således :

Gud ( troende ell.ej efter eget ønske )har trukket et "tæppe" over os, for at beskytte så de onde i det ydre rum ikke kan se os.

Wooooow tænkte jeg, det lyder sejt og begyndte straks at søge et svar om hvordan jeg kunne falsifere ovenstående.

Der er kun een verden. Måske er der liv i rummet, måske ikke hvilket jeg føler er underordnet om der er, siden det handler om et eksistensielt spørgesmål.

Jeg tænkte på alle de milliader af penge !! som ryger i luften med de forskellige rumfartøjer på baggrund af forskning og kommunikation. Kommunikation kan jeg være med til men det der med at søge liv andre steder osv. Spil af penge.
De ( aliens ) opsøger os når de vil, og siden de ikke vil, må det vil nok skyldes at de ikke vil introduseres med os.

Vi ved da godt at mænd er fra Mars og Kvinder fra Venus.

Så tænker jeg på skabelsen af mennesket af jord og derefter som beplantning af den menneskelige rase som den har udviklet sig til idag.

Ell. så kaldt mennesker der dengang boet på Mars og Venus brugte jorden som zoologisk have med dinosaur.

Der er altid en "form" for sandhed i et metafor hvis du tænker over det.

Jeg blev forskrækket over at vi nu selv søgte efter de onde så vi højst sandsynligt ikke kan stille op med.

for mange år tilbage har jeg læst i Illustrert videnskab at man nu havde fundet enden på universet; det skulle være noget med en mur "spejl mur" og det skulle være enden, men bag i vidste de ikke noget om hvad var.

Vi har været begærig efter at få svar om liv fra rummet og har derfor sendt en sonde med udskitsering af vores race for at fortælle hvor vi er er med vores udvikling som mennesker. Hvad er det vi søger som vi leder efter i no where. Mon det er inprintet i vore små hjerner at vi skal søge om et ell. andet at tilbede da vi nu ved hvem gud er ell. skytsenglen.

Men sammenlignede det med det tæppe som skulle give beskyttelse,er jeg glad for at at vi ikke når der i dette århundrede.

Intet andet end døden er sandt!

jeg kan blive ved og ved men suma summarum:

Vi har fået en dejlig planet om hvad årsagen er for at vi er her vil altid være spørgesmålet. Jeg mener vi alle sammen besidder svaret, men der er bare det der med at lede efter den og finde den i dig selv uden at lyde som en buddhist fordi det er ikke det jeg mener med det indre, de har nemlig også fat i noget.

For at finde din indre skal du have din etik og moral. Etikken er velværen og moralen din undskyldning for din omverdenssyn.

Jeg syntes vi skal falde ned til jorden og lærer hinanden noget historie for der er altid noget man kan tage ved lære og gøre bedre.

Men det er jo ikke det der sker, fordi vi har ikke tid til at vende os om fordi og fordi og fordi....vi har så travlt:

lad os investere i jorden. Så der ikke er nogen 3 lande lad os investere i etikken ..
fremfor en trussel

etik, etik, etik .....


Top
 Profil  
 
 Titel: sammenhæng
Indlæg: 23 aug 2002 22:00 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Jeg har det på samme måde - Orakler har eksisteret i alle tider, men det det er blevet mere almindeligt at glemme.

Det sted vi lever i er en livs-lomme som kan understøtte tid og rum - det og det der ligger hinsides er lissom to sider af samme mønt dvs. Gud.

Jeg har brugt 22 år på at nå til den konklusion jeg er nået til, er født med et nysgerigt og søgende sind.

Det eneste det handler om at finde ud af, er ens egen placering i universet.

Man behøver heller ikke rum-fartøjer til at opdage om der findes liv andre steder det eneste man behøver er en selv, alt andet
det er en misforståelse - fordi man glemte noget i farten, det er der nogen som mener også er til "hvores" eget bedste.

Kvinder og mænd er lissom sjæl og ånd, Ild og jord - efter samme princip som selve universet.

Ja mennesket har besluttet at udslette sig selv i et "helligt og kollektivt
selv-ofrelses ritual)

Men når man prøver at finde en mening med universet så kan man bruge, alle de metafoer man vil. Man kan ikke beskrive verden i andet end begrebsmæssige modeller, så de behøver ikke at passe sammen for at kunne komplentere hinanden, den anden fortsætter hvor den anden gav op osv.

Egentligt er der sandhed i alt - man skal bare kunne placere det rigtigt i det store kosmiske puslespil.

Det er frygten for det ukendte der altid har fascineret mennesket til at søge efter det onde. Men ondskab er blot godhed på et forkert sted, dvs. for at det i sidste ende skal kunne gå op må man lære - hvor tingene har deres plads, derfor vil jeg også mene at videnskaben og samfundet nutildags ikke er sig selv værdige, da de ikke kender deres plads godt nok og heller ikke kunne sætte standart for rigtigt og forkert, godt og ondt osv. Men mennesket vil gerne mestre og indordne ting under sig, istedet finder de deres egen undergang - det onde.

Hvis du kunne se hele universet med et
360 graders synsfelt ville du kunne se dig selv fra alle vinkler, dvs. du ville kunne se med universets øjne, dvs. du er ikke længere begrænset til din krop hvilket vil være tilstrækkeligt til at se igennem den mur som kun er din egen nakke, som du endnu ikke kan se.

Mennesket leder efter svar på sin egen eksistens udfra den forestilling at det skulle stamme fra noget der ikke tilhørte stammen fra træet. Men Gud har skabt mennesket i sit billede, og æbler falder ikke så langt fra stammen, men det har man glemt.

Det tæppe du snakker om, er beskyttelse, vuggestue etc. - for dem som ikke er værdige til de andre stadier, for de andre - en skole og en legeplads.

En dag vil selv døden dø, det vil den den dag tiden stopper - begge dele er en illusion skabt til at kunne eksistere i denne midlertidige livs-lomme.

Sandheden er i dig selv - rigtigt nok, fordi du selv er sandheden i verden, en del af et puslespil som DU kan samle hvis du er dygtig nok, hvis ikke er du blot en skak-brik for den person der er vis nok til at kunne samle det.

For at finde sit indre - skal man være tro mod sig selv.

Mennesket lære først af historien, når det går grueligt galt og det gør det så længe at alt for mange mener at mennesket ikke skal gøres oplyste. Det store spørgsmål lyder; er vi værdige nok? og/eller vil vi gå hvores egen undergang i møde.
Verden er styret af frygt! frygt for det ukendte.

Mennesket har travlt med at undgå at finde ud af hva det i virkeligheden er, men det indhenter i sidste ende sig selv.

Mennesket styres ud fra frygt, så hvorfor skulle de ikke også prøve at styre hinanden med frygt? så længe mennesket ikke lære sig selv at kende, vil det ikke ændre sig.

Menneske kend dig selv

/ Martin

P.L.U.R.

[ 27 2002: Besked ændret af: Anima Insania ]


Top
 Profil  
 
 Titel: sammenhæng
Indlæg: 25 sep 2002 00:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 maj 2002 01:01
Indlæg: 135
Geografisk sted: (København)
Mennesket kan næppe kende sig selv uden gennem Andet og Andre. Mennesket er Intelligent Social, Intelligensen følger med diverse sprog, deriblandt verbalsproget.

Det er spørgsmålet, om et enkelt menneske på en enkelt planet overhovedet har bevidsthed. Det kan meget vel tænkes at kræve måske 30 individer, måske ti gange flere - for at bevidsthed er tilfældet i den karakteristiske form, i første omgang i en typisk drømmende, mytologisk/underbevidst form - siden...med milliarder i tal - sitrer Intelligensen alle vegne, nu er den individuelle bevidsthed dét mere potenseret, i overensstemmelse nemlig, med omgivne koncentration af Intelligente Entiteter - bevares, de KAN virke dumme fra tid til anden - se, således er bevidstheden også forskellig i større byer versus provinsen,
for niveauet synkroniseres efter de umiddelbare omgivelser ifølge tesen om karakterfænomenologisk neural-langual magnetisme.

Vi er ingenting selv.

Ikke som mennesker.

Vi kan kun eksistere i en vis mængde - altså som mennesker med denne arts karakteristiske bevidsthed, Psyke Specie : Psyke Humanus - det kræver en vis tærskels passage i antal.

Fremtiden er dog sjovt nok at være universet ganske individuelt!

- dog også endvidere i sådanne grupper...

[ 25 September 2002: Besked ændret af: Zannioy ]


Top
 Profil  
 
 Titel: sammenhæng
Indlæg: 26 sep 2002 00:28 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Ej zanioy, du ku' i det mindste _skrive_ et nyt indlæg istedet for at copy/paste det samme rundt i flere fora [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team