Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 16:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 sep 2002 13:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Ked af at sige det, men det er umuligt for mig at tage sådan noget alvorligt.

Ashoka


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2002 15:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 sep 2002 01:01
Indlæg: 84
Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
Det var dog det stiveste jeg nogensinde har hørt!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Du tror vel ikke alvorligt på det der, vel?

Alle dine hovedpunkter kan gennemhulles til ukendelighed; jeg vil give dig et eksempel som du kan tænke over: var det nu osse så skelsættende for vor Jord at Jesus blev født??

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Slam Bong [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS: Jesus blev ikke født i år 0. Der er ikke noget der hedder år 0. Det hedder 2 f.Kr. -> 1 f.Kr. -> 1 e.Kr. -> 2 e.Kr.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2002 16:13 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Hvad kalder man så året imellem 1 f.kr. og 1 e.kr. ???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2002 16:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 sep 2002 01:01
Indlæg: 84
Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
Der eksisterer ikke noget år mellem 1 f.Kr. og 1 e.Kr.!!

Hvis du (!) blev født april år 1 f.Kr. ville du være et år gammel i april år 1 e.Kr.

Det lyder mærkeligt, ja. Men det er ikke mig der har opfundet det talsystem!! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2002 16:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
er du ven men zannoiy?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2002 17:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 sep 2002 01:01
Indlæg: 84
Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
Nope, men derfor kan jeg sagtens være lige så crazy som Zannioy-boy - en gang imellem [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Seriously, få fat i en historiebog og tjek selv: år 0 eksisterer ikke!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2002 22:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Slam har ganske ret..

@Famez
Er du bekendt med Terrence Mckennas timewave? Det må være lige noget for dig, det er dog en kende mere videnskabeligt, hvis man kan kalde apokalyptiske fremtidsudsigter sådant. Der skulle ifølge Mckenna ske mærkværdige ting d. 21/12 2012.. Du kan selv checke det her:


Den rare mckenna var vist lidt fucked - timewave punkt nr. 6

og lige det "videnskabelige" bag det..

Teoretisk forklaring af timewave

Hmmm.. Jeg tror nu ikke på det..

Ash [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2002 00:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 feb 2001 02:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Flying wing
Jeg har funet noget enormt got og overbevisene litteratur angående menneskehedens og jorens fremtid. Asger lorentsen har skrevet en el bøger der alle hanler om hvordan vi er ve at gå ind i en ny tidsperiode, og ligeldes hvordan vi er ved at udvikle os til åndelige lysvæsner.

-- Siste gang jorden gik in i en ny tidsperiode var år 0, da Jesus blev født. Vi er nu på kanten til Vanbærernes Tidsadler. Når vi går ind i den vil menneskehedens kollektive bevidsthed endnu engang uvikles som den gjorde med Jesus føsdsel og bibelhistorie.

-- Vi, menneskeheden skal befri os fra egoismen og selvoptagenheden og bevæge os mod et større næstekærlighed og respekt for kloden.

-- Rumfolk som allerede har opnået den høje bevidsthed sender lys, gennem porte herned på jorden, og disse stråler opfanges af de mennesker hvis åndelige tilstand kan "klare" en sådan lys-intensitet. En fed bog om disse lysende rumfolk hedder Plenariernes lære, og de har talt "gennem" et medie til os mennesker.

-- Dette er kun et meget kort resume, men for alle er er interserret i skytsengle, rumfolk, åndelig dannelse, jordens fremti til en lysende civilasition bure virkelig læse disse bøger !!

-- De har ænret mit syn på tingende så meget at jeg snart er helt "Clean" fra alle e kemiske stoffer, og mere lees hen på svampene og ryger, selvom et endnu er en last, men og skabt af jordens kreative kræfter.

-- L Æ S B Ø G E R N E --


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2002 00:58 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
GODT NOK! SEND ET POSTKORT FRA PLEJADERNE..sorry, men det er jo bare mere new age pjat efter min mening. Der er jo intet der kan overbevise en om den slags, andet end hvis man vil overbevises selfvølgelig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2002 05:57 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Forstå 1-tallet som 'første'...Altså det 'første' år efter han blev født. Det første år går fra han er født til han bli'r 1. Når han bli'r 1 år gammel starter man så det andet år (altså #2)
På den måde er der intet nul.

Man siger ikke "han er nul år", men istedet "han er igang med sit første leveår" og får derfor tallet 1.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2002 15:58 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Ja, men...

1. år FØR kristi fødsel... altså året før han blev født.

1. år EFTER kristi fødsel - året efter han blev født.

[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2002 16:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 aug 2001 01:01
Indlæg: 493
Geografisk sted: et eller andet sted
Jesus var ikke mere end en utro kones vanvittige røver historie [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2002 17:34 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Nej dex... ikke ET år, men FØRSTE år.

Det er ikke 1 år FØR han blev født, men det ene år der ligger op til han blev født.

1. år før krsti, er det "Første år før kristi" og altså det år der slutter præcis når hEsus blev født.

Det første år EFTER kristi er det år som starter lige når han stikker næbbet ud i lyset og kaldes 1 selvom hÆsus er nul-et-eller-andet.

Hvis man skal nævne et nul, er det lige det mikro-sekund hvor han fødes. Men det ændres til et 1-tal lige så snart man taler om 'efter' eller 'før' hans fødsel.

Det sidste år inden han blev født ligger direkte op til det første år efter han blev født. Begge år er hele selvstændige år og kan derfor ikke hedde nul (man kan jo ikke ha' nul år...nul er jo ingenting)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2002 00:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 sep 2002 01:01
Indlæg: 5
Geografisk sted: Danmark
altså er han 0,et eller andet...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2002 19:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 sep 2002 01:01
Indlæg: 5
Geografisk sted: byen
Ja det er rigtigt Jesus, biblen og alt det pjat er bar røverhistorier som er gået i arv. Jesus har eksisteret men han har taget røven på alle kristne... [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2002 15:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2002 01:01
Indlæg: 87
Geografisk sted: min mors mave ; )
Ja Jesus og biblen den ernoget mærkelig,har hørt noget om da vi alle var vikinger og slagtede mænd og knep....... koner holdt vi en slags fest omkring den 24 december, og sjovt nok kommer biblen og siger noget om at Jesus eller hvem det nu var blev født der, det er sku da lidt spooky, og uforståeligt, at det lige ligger op af hinanden [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] . der er mange ting i den bibel der ikke passer sammen fx skulle adam være rimelig klog eller ha' en meget god fantasi hvis han skulle navngi' alle dyrene på jorden, der har lever idag ca. 2 mio dyrearter var det vist, eller så har der lvede så mange arter, det tager eddermanmme lang tid vil jeg påstå!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2002 21:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2001 01:01
Indlæg: 467
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af poke-1-kenobi:
Jesus var ikke mere end en utro kones vanvittige røver historie [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

det her er vhad jeg kan huske fra religion:

Jesus er den hisyoriske person, der har levet. han var tømmersøn, jøde, og en masse andet jeg ikke gad at notere [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Kristus er myten, det Jesus er blevet gjort til i kristendommen

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
Hvis man skal nævne et nul, er det lige det mikro-sekund hvor han fødes. Men det ændres til et 1-tal lige så snart man taler om 'efter' eller 'før' hans fødsel.<HR></BLOCKQUOTE>

fuck, det er nok den hurtigste fødsel ever [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Well, er det ikke underligt; vores årstal er lavet efter hvornår jesus er født, Jul er for at fejre jesus' fødsel, men det nye år starter først en uge senere... (så år 0 er nok nærmere en uge end et microsekund! Hun var altså langsom [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2002 14:39 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2002 01:01
Indlæg: 501
Geografisk sted: Århus
-10 -9 -8 -7 -6 -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

/Thomhash


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2002 02:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jun 2002 01:01
Indlæg: 725
Geografisk sted: KBH
Jeg kan stærkt anbefale en bog, jeg læste her i sommers. Den handler om Jorden og kosmos set på afstand og om vores fremtid som folk på kloden. Og den giver et bud på, hvad vi skal gøre, hvis/når vi får besøg udefra.

Tor Nørretranders : "Frem i tiden" , 1999.

~
~~


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2002 20:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 sep 2002 01:01
Indlæg: 84
Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
ThomHash>
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
-10 -9 -8 -7 -6 -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Fuldstændig korrekt!
Desværre findes der ikke kun ET talsystem - der findes MANGE. Det du viser er ikke 'årstals-systemet', men det talsystem vi bruger til matematiske udregninger (det arabiske?).

Det kristne årstalssystem:
... -10 ... -2 -1 1 2 ... 10 ...

[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] Slam Bong [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team