Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ateist?
Indlæg: 29 aug 2002 09:50 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Efter at havde stenet lidt rundt herinde føles det lidt underligt at erkende det, men jeg anser faktisk mig selv for ateist. Jeg ville gerne lige høre om jeg er den eneste herinde? Tror i virkelig allesammen på et liv efter døden, ånder og gud? Personligt har jeg svært ved at tro på noget af det.

-Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 29 aug 2002 11:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2002 01:01
Indlæg: 99
Geografisk sted: Farum !
I Virkeligheden VIL jeg gerne tro men jeg er ikke sikker på at jeg gør det. Jeg er ikke sikker på at jeg kan overbevise mig så stærkt om liv efter døden så jeg selv kommer til at tro på det...


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 29 aug 2002 11:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Du er ikke alene Psyko. Jeg tror ikke på gud og har aldrig gjort det. Jeg er tilhænger af videnskabelig bevisførelse.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 29 aug 2002 11:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 aug 2002 01:01
Indlæg: 145
Geografisk sted: HaPpYlAnD
Jeg er Wiccaner, stadig på begynder stadiet og jeg tror på et liv efter døden eller ikke et men flere da ens sjæl skal arbejde sig op på et højere plan.
Det er den tro der har gjort mit liv bedre.
Da jeg troede på kristendommen var mit liv af lort til, men efter jeg gik over til wicca er mit liv blevet bedre. Jeg ser anderledes på tingene og så er det fedt at lave forskellige ritualer mens man er påvirket af ex. svampe.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 29 aug 2002 16:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2002 02:01
Indlæg: 163
Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Jeg er ateist, men jeg vil (og kan) hverken be- eller afkræfte at der skulle være et liv efter døden. Det er min overbevisning at det aldrig vil være muligt at finde ud af det, så det vil derfor være lige forkert at tro på livet efter døden som ikke at tro på det.
Jeg vil ikke tage noget standpunkt, men blot gå i døden med et åbent sind.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 29 aug 2002 17:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 aug 2001 01:01
Indlæg: 6
Spørgsmålet om man er atheist eller ej afhænger af ens opfattelse af hvad der er guddommeligt. Det er naturligvis nærliggende at sætte definitionen monotheistisk og benytte en jødisk, kristen eller islamsk forståelse af det guddommelige. For de af alle må vel vide hvad det guddommelige er, - eller gør de det? Jeg tror det ikke. Af samme grund er Troen meget centralt Kristendommen.
Troen er den lim der holder det kristne overbevistningskomplekset sammen.
Når vi kigger på nutiden er det for mig hurtigt konkluderet at disse religioner i visse områder af verden er blevet overhalet af den dynamiske forståelse af guddommelighed der automatisk opstår hos enhver befolkning der er afskåret fra viden om den på den ene eller anden måde.

Det guddommelige er et koncept - et sumbol udgjort af et ord (eller to.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]). Det peger på en viden - konceptets mening er at dække over noget (fænomener eller whatever) - som vi som mennesker så kan udbygge vores forståelse af verden med. Gennem tiden ændres ords mening - sådan burde det ihvertfald være. Istedet for at glemme ord vi ikke forstår, burde vi ændre dem således at de passede ind i vores verdens billede. På den måde glemmer vi ikke ordenes mening, der ofte ligger skjult bag den aktuelle betydning ordet har i et givent samfund.

Mit spørgsmål til dig er så: Når du lader fantasien hjælpe dig på vej, hvad er "det guddommelige"?

- Excession


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 29 aug 2002 18:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
jeg tror ik på gud, men tror dog på reinkarnation. jeg tror dog ik bestemt på en religion, men danner lidt min egen. jeg tror på energier og andet liv en vores hjerne lige forstår og fatter. der er jo mange ting vi ik lige ka forstår og forklare og ik ved noget om.

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 29 aug 2002 19:08 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Mener at eftersom at alt jeg oplever alligevel er en model jeg slev har lavet inde i hovedet af hvordan jeg mener verden skal se ud, er det ikke et spørgsmål om hvorvidt jeg tror på at der findes en gud, men mere om jeg har lyst til at der skal være en.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 29 aug 2002 20:27 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Jeg erkender Gud med fornuften, og Gud sørger for at de ting jeg erkender med fornuften er rigtige, og ikke bare bedrag [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img].


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 30 aug 2002 00:40 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
@Hankien: Selvfølgelig vil du det. Det vil vi allesammen, vi er bare nogen der ikke kan overbevise os selv om det. For mig at se er der ingen tvivl om at dette er det eneste liv, selvom det lyder noget konformt så er det altså det jeg tror på.

@Ashoka: Det er rart at høre...Det er godt at vide jeg ikke er den eneste.

-Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 30 aug 2002 04:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Jeg kan bare ikke lade være..
Interessant læsning hvis i gider:

Praise the lord

[ 30 2002: Besked ændret af: Ashoka ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 30 aug 2002 16:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 aug 2002 01:01
Indlæg: 26
Geografisk sted: ...heaven
Jeg kan ikke se noget "guddommenligt" ved nogen ting, det ord er alt for stort til at jeg kan definere det og synes at noget er "guddommenligt". Min holdning er at man skal afskaffe religion på langt sigt, MEN der er selvfølgelig mange der har glæde af det nu og her, men jeg ser det ikke som holdbart. når man i f.eks. i Rusland bruger mill. af dollers på at bygge en katedral af guld, når der næsten er en million gadebørn i Moskva.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ateist?
Indlæg: 30 aug 2002 17:24 
Offline
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 nov 2001 02:01
Indlæg: 2033
Tro er nu engang noget mærkeligt noget...

Btw. Sve**** er du ikke ateist da du ikke direkte afkræfter at der kan være noget... Så længe du holder dit sind åbent er du, ligesom mig, ... ... ... æhm åbentsindet??? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det skal ikke være mit bord at dømme folk eller deres overbevisning og derfor tror jeg også at vi skal holde os fra indlæg som der går på "at man skal afskaffe religioner på lang sigt"... Det er ikke hvad denne post handler om!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team