Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 17:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 maj 2002 15:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
Hver dag når jeg tænder for tv'et/læser min avis tændeer for boxen, ser jeg verden brænde jeg ser en verden hvor alt er kaos, hvor intet fungere

En verden der er sort og syg, betændt og i dødskramper.

Jeg nægter at tror på at det er en del af den meneskelige natur at lade sig undertrykke eller at undertrykke andre!

Dette fører til apati, som hvid sjokolade siger det: "men jeg kan ikke rumme lortet, så jeg tænker, sket er sket" eller det andet glimrende citat: "for vi lever i en fantasi af realiteter".

Jeg tror på at vi har skabt et samfund der fungere ved at bombe os med informationer. Idag trækker folk dårlig nok på skuldern når de hører at der er døde 20k mennekser på grund af oversvømmelser i kina!

vi har skabt et samfund af fucking roboter!!

hmm, ved ikke hvor meget mening eller sammenhæng der er alt det crap jeg lige har skrevet men jeg måtte bare ud med det.....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2002 16:28 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Det udtrykker rigtigt godt det som jeg selv føler, og jeg tror at rigtig mange af os herinde kan relaterer til det... det undrer egentligt ikke særligt meget at den kultur periode vi har, har et stører misbrug af stoffer end nogen anden kendt kultur, "stofmisbrug" er en sund reaktion på et sygt samfund.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2002 21:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 dec 2001 02:01
Indlæg: 313
Zikterion har i hvert fald 100% ret i, at man skal kunne reagere som en robot for at være menneske, når man sidder og ser tva - Jeg synes, at det siger noget om, at det nok ikke er max sundt at se tva - Heldigvis er der mange aktiviteter der kræver man ikke er andet end menneske, eksempelvis samværd med venner - Jeg skulle mene det er sundere at være sammen med venner, end at prøve at føle med hele verden gennem et fjernsyn - Venner er væsentligere end nyheder og den lille verden de bygger omkring en, er jo lige akkurat til at overskue - Lad så bare resten brænde for min skyld.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2002 21:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jan 2002 02:01
Indlæg: 342
Geografisk sted: syd for nordpolen
Jeg giver jer alle sammen 100% ret! Verden som den er idag, er fandme fucked up!!!! mand ka fandme ik tænder for tosskassen uden at se folk der lider! har menneskets dumhed ingen ende??! Kan vi ikke leve i fred med hinanden?! der skulle man ikke tro! Jeg har det præsic som Hvid Sjokolades sang "Had Verden" "Had verden som du hader dit liv!" Sådan har jeg sgu haft det i lang tid! hver gang jeg ser ud på verden kan jeg ikke andet end væmmes! Der er sgu mange ting der gør at jeg hader verden! ikke nok med at folk bliver slået ihjel hele tiden, så bliver vi ved med at voldtage jorden så man sku tro det var løgn! Det kan da ikke varer så længe før vi ødelægger verden helt!?!?!?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2002 09:36 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Voldtage verden? Hvad mener du? Miljøet bliver bedre og bedre, der er mindre hungersnød end der har været meget længe. Det er sgu meget godt på mange måder, men derfor er der selvfølgelig meget lort der kan slå en ned. Men man må ikke lade sig slå ned af det, livet fortsætter jo, og i mine øjne er verden ikke helt så slem som den har været.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2002 10:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Verden er et voldtaget, døende sted. Enig. Undertrykkelse, diskrimination, vold, sygdom og hungersnød er nogle få af de problemer der stikker menneskeracen. Verdens eneste reelle reaktion er et skuldertræk og troen på at ulykkerne sker for nogle andre end en selv. Jeg er helt enig.

Jeg har nogengange lyst til at kravle op i en kugle i min seng, og forsvinde fra det alt sammen.

Men man må ikke give op. Man må heller ikke være ligeglad - Jeg ved i hvert fald at jeg gør min del, og hvis I respekterer de problemer der er istedet for at give dem skuldertrækket, så forbliver verden heller ikke et skod-sted.

Peace,
'Tias.

[ 10 Maj 2002: Besked ændret af: Tias ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2002 10:53 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Hallo! Hungersnød er faktisk et forsvindende problem. Og med teknologiens hjælp bliver det endnu bedre, både hvad angår forurening og hungersnød. I skal ikke tro på alt hvad de gaia-tilbedende, træ-krammende hippie-svin i miljøbevægelsen bilder jer ind. Der er masser af håb, se bare genteknologien. En af de vigtigste ting i verden idag. Vidste i f.eks. at FN har startet et projekt der hedder Golden Rice, som er genmodificeret ris der indeholder A-vitamin. A-vitamin mangel er den mest almindelige dødsårsag i de lande der plages af hungersnød, og ved at uddele Golden Rice, gør man folk i´stand til dyrke risen selv, og dermed gøre sig mere uafhængig af den vestlige verden, samt hjælpe sig selv ud de problemer der kan være med A-vitamin mangel. Det er da fantastisk! Nu skal vi bare have alle de religiøse idioter til at holde kæft så vi kan komme igang med noget menneskekloning, så skal i bare se løjer. Jeg er et meget optimistisk menneske, og lader mig ikke deprimere af TVA, for jeg tror sgu ikke det nytter noget at få nederen over de dårlige ting der sker i verden idag. Jeg tror sgu det hele nok skal gå [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2002 11:01 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Ja det må vi sandelig håbe, men der er stadig lang vej, eller en meget drastisk genvej der skal til, før det begynder at ligne noget. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2002 16:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 dec 2001 02:01
Indlæg: 313
@dankdawg - jeg ved sgu ikke rigtigt om man skal grine eller græde, med hensyn til de der ris - Problemet er vel ikke, at naturlige ris indeholder for lidt A vitamin, men at der er mennesker i verden, som lever under nogle forhold, der gør, at de kun har ris at leve af - Jeg håber FN sparer lidt penge til også at gøre noget ved problemerne med levevilkårene og ikke kun bruger penge på prestigefyldt hightech symptombehandling.

Man kunne også være vildt kynisk og sige, at storebror FN, kun er med til at forøge problemerne i stater helt ude af stand til at løse egne problemer. Ved at tilføre A vitamin til ris sænkes dødeligheden og dermed stiger befolkningstilvæksten i dele af verden der i forvejen ikke kan bære den overbefolkning der allerede er - og det vel både af mangel på naturlige ressourcer og på en adækvat politisk struktur.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2002 03:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 31 jan 2001 02:01
Indlæg: 850
Geografisk sted: dfdf
ja jorden sucks mand la os colloniser på andre planeter jo føre jo støre er vore changser for at over tage universet...

la os tag fra planet til planet og til pas os der og der efter udnyt alle resuscer og rejse videre.

ukrudt forgår ikke så let

som jeg sagde til min DANSK lære hver gang han spurte mig om hvorfor jeg ikke var død endnu.


en fremtid i en rumstasion lyder da også meget hyggeligt


hehe jeg prøver bare at være så passiv og så følge med i hvad der sker i underverden det er aligevel der tingne sker!!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2002 03:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 31 jan 2001 02:01
Indlæg: 850
Geografisk sted: dfdf
forresten ja så der daet fandme depri at tænde for fjerneren med alle de dårlige nydheder, føler i aldrig at vi er på rette kurs når i høre om en god nydhed fks. udvikling,


men okey hvis man VIL se negativt så kan man saføldig ikke se det smukke


tais :
Jeg har nogengange lyst til at kravle op i en kugle i min seng, og forsvinde fra det alt sammen.

så tag til berbuda!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2002 13:21 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Netop derfor man burde bruge de få år man får på at gøre noget nyttigt, frem for bare at lade stå til [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
[/i]Den ældre generation har virkelig tilbunds ødelagt denne verden før vi fik den i arv. De skænker os en verden som er sprunget læk, som er rødglødende og som truer med at eksplodere -John F. Carter


[ 11 Maj 2002: Besked ændret af: Anima Insania ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2002 14:38 
spørgsmålet her vil være - hvad er nyttigt? og hvad er ikke nyttigt?

nyttigt for mig er ikke at hjælpe et helt folkeslag - dermed ikke sagt at jeg er ligeglade med dem - nyttigt kan være mange ting - men vi lever i en egoistisk verden - om vi vil det eller ej - så nyttigt er nok noget egoistisk - men det er som man definerer det - det er jo helt op til en selv.


Top
  
 
Indlæg: 11 maj 2002 16:00 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Tja - det er vel op til en selv at bestemme hvor stor en brik man selv vil være i den her verde, så længe man er med til at gøre den til et bedre sted på sin egen måde, for sin familie sine venner og hvor langt man nu orker at række ud. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Hvilken revolution er den egentligste: Che Guevaras eller den psykedeliske?...Hellere LSD end maskingevær, og absolut zen fremfor Coca-Cola.
Poesi & revolte<HR></BLOCKQUOTE>


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2002 23:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 dec 2001 02:01
Indlæg: 313
@ER - jeg er med på din galej - @Anima - Det lyder som om man skal være satans fortagsom og ændre lidt på verden inden man dør - Men jeg har det lidt sådan, at når man prøver at forholde sig til verden sådan lidt objektivt ligesom når man sidder og ser TV, så indtager man altså et overordnet perspektiv - Det perspektiv som var guds/gudernes før - Når man er der, så sætter man sig selv uden for verden, man objektiviserer verden - Det forekommer mig, at det ikke er en gunstig position, hvis man gerne vil VÆRE i verden... Fuck jeg er for lam. Ok forfra, hvor meget kan man lave om på verden, hvis den samtidig er den båd man sidder i og du ikke kan gå i land?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2002 00:27 
Så sluk da for den lortekasse - rejs jer op og gå ud i naturen - rør ved bladene - lad vinden berøre jer og hør hvad den har at fortælle jer - der har altid været mennesker der sulter - mennesker der dør og bliver slået ihjel - at tørste efter en verden uden alt dette er da som at tørste efter en pils uden alkohol, verden skal bare være noget lort, hvis man da vælger at gå op i hvad der sker i den, tænk engang mere over egne problemer før man giver sig i kast med at trække verdens problemer ned over sine skuldre.


Top
  
 
Indlæg: 12 maj 2002 00:42 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Ja - men man må sige at sideløbende med at der er blevet korterer og korterer afstand mellem byer, lande og kontinenter er der blevet længere og længere afstand imellem hver menneskes indre, men man må bare være et godt eksempel og ikke som de andre, be different - make a difference, så måske en dag verden vågner lidt mere op. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Vi skal blive mennesker, eller også skal denne verden blive jævnet med jorden i vort forsøg på at blive det
-Eldridge Cleaver <HR></BLOCKQUOTE>

[ 11 Maj 2002: Besked ændret af: Anima Insania ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2002 00:58 
verdenen er vågnet op, jeg fatter bare ikke hvorfor man går så meget op i den, like - vi er her i knap 100 år - det er squ ikke lang tid - måske man skulle bruge den tid på sig selv og sine nærmeste - og så tage afstand fra alle de problemer man selv mener at have fundet.....


Top
  
 
Indlæg: 12 maj 2002 01:36 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
man kan kæntre båden ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2002 05:03 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Hvis der er/har værert nogen gud så er han ikke en adskilt del, en ojektiv personificeret iagtager - gud har skabt verden ud af hvad? ikke noget som ikke var der i forvejen, dvs ham selv - verden er den aktualiserede del af gud dvs. VI er en del af gud og også en del af ansvaret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
]Vi har drukket soma. Vi er blevet udødelige. Vi har nået lyset, Vi har fundet guderne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team