Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 28 dec 2001 12:44 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Nu er i ved at gå offtopic skulle jeg mene [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Man skal ikke undervurdere religion, det er vigtigt for mennesket at forholde sig til absolutte sandheder. Det er ikke alle der har brug for det, men dog de fleste. Hvis det ikke er religion, er det erstatninger..se f.eks. hvordan den darwinistiske evolutionsteori er blevet til en vedtaget sandhed på trods af dens åbenlyse mangler, eller big bang-teorien. For mange mennesker er disse teorier vedtaget sandhed, absolutte. Og man kan ikke sige at det nødvendigvis er tegn på svaghed eller religion bare er middel til at kontrollere 'folket'. Religion tilfredstiller dybe behov i den menneskelige sjæl, behov som de fleste har. Derfor bør man ikke se ned på eller fordømme de religiøse bare fordi de er religiøse. Er de nogen fordømmende svin selv, er det naturligvis en anden snak [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 28 dec 2001 16:44 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
ER: Hvad tror du selv? Mig, Peter og en gammel alkoholiker mod 10 perkere og en allerhelvedes masse popdrenge?

TOTALUIORDENOFFTOPIC *GG*


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 28 dec 2001 22:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2001 02:01
Indlæg: 2
Naar man ankommer til 3.verdens lande moedes man ofte med "whats your religion?" Svarer man at man ingen har, forstaar de ikke og aendrer spoergsmaalet "who do you believe in?" Migselv kunne svaret vaere. Det er stadig uforstaaeligt for dem saa de proever igen "who´s your God?" Jeg er min egen gud svarer jeg... -saa griner de og forstaar det alligevel ikke helt... hvis jeg var blandt 80-90% af verdens befolkning som ikke var saa oekonomisk velstillede og maatte kaempe for foeden hver dag uden forkaelede sociale sikkerhedsnet, ville jeg sq ogsaa tro paa gud og at der fandtes et himmerige. Ellers ville det da vaere for meningsloest at leve uden haab og vaere forvist til gaderne i Manila, tigger i Ho Chi Minh eller paa vaere slave paa en tekstilfabrik med 16-17timers arb. om dagen uden at kunne leve eller doe. Saa ville jeg tro paa at der maatte vaere en mening med det...

''''''''''''''''''''
"taenk hvis vi levede i paradis uden at opdage det..."
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 28 dec 2001 22:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
@Gnaskeren: Vd første øjekast ligner din post et "forsvar" af religionerne - kun fordi vi er så forkælede og priviligerede kan vi lade være med at være religiøse.

Men på den anden side: Hvis nu alle lande sørgede for en rimelig levestandard for deres indbyggere, ville ingen jo "være nødt til" at være religiøse.
Hvis verden blev et bedre sted at leve i, ville behovet for religion helt ophøre?
Er det fordi at livet på jorden er et helvede, at vi er nødt til at skabe billeder af paradis?


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 29 dec 2001 18:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2001 02:01
Indlæg: 2
Oekonomisk velstand og oplysning, vil paa sigt absolut medfoere ethvert samfunds religion tilbagegang uanset trosretning.

Alle religioner er opdigtet. Nogen har brug for at tro paa at der er et liv efter doeden. Det synes jeg er en smuk tanke, men i den tidsalder vi lever i, og den viden vi har skal man vaere en lift naiv romantisk eventyrer for at tro paa alle roeverhistorierne. Spaendende nok og nogen vokser aldrig fra dem. Voksne tror paa gud til jul og boernene tror paa julemanden. Jeg ville ogsaa gerne stadig tro paa julemanden, nisser og trolde for det er da sjovt at taenke sig, men...desvarerre er jeg vokset fra det.

Hvis jeg frit skulle vaelge en religion skulle det klart vaere vores gamle nordiske guder. Se dét er fyldt med vilde eventyr og Valhalla ville jeg gerne til. Men vi mistede desvarre den nordiske mytologi som trosretning da kristendommen kom til os sydfra med korstoge. Hvis ikke kristendommen var trukket over hovederne paa os nordboere ville de nordiske guder maaske have en langt stoerre del af vores bevisthed idag..

For nogen er livet paa jorden helvede. For andre paradis.

Nogen tror paa livet efter doeden, andre tror paa det foer...

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
Hellere vaere en god ateist end en daarlig troende
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 29 dec 2001 19:08 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Interessant tankegang... og især din quote! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 01 feb 2002 06:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jun 2001 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: østfold
if you base you truth on the bible then your stupid right?
even jesus whould agree on that one,the religion is more or less made by idiots for idiots,the real truth about jesus is more or less hidden in it`s deeper context..like the
3 days in the cavern or hole he ascendet to higher density well do the bible tell me that?
i think not,the bible should`t be read for the man looking for easy answers as they are not only vage but absent..
are you inntrested in the real truth hidden
under the matrix of reality then read
phoenix journals and ye should find the truth [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 03 mar 2002 16:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jan 2002 02:01
Indlæg: 342
Geografisk sted: syd for nordpolen
Gud er en ting som mennesket har skabt fordi vi ikke kan/kunne forstår hvor vi kommer fra og hvorfor vi er her! Jeg tror ikke selv på gud!Det har jeg ikke gjort i mange år!Første gang jeg læste biblen(Den gamle og det nye testamente) kunne jeg ikke se hvorfor der er så mange der tror på det!? Hvis Jesus har levet så kommer han sgu nok ikke igen skal du se! Jeg sys det er totalt langt ude at man skal tro på et eller andet bare fordi en mand i en lang kjole siger det!
Hva jeg over hovedet ikke kan forstå er Muslimer.... De slår sig selv ihjel fordi en gamle nar siger at de så kommer i himlen hvor der venter 20 jomfruer på dem!
Når man dør så er det slut! der sker ikke mere! Man er bare væk! That's Life and death! Men jeg ville da også gerne tro på at der sker noget efter vi er døde, men jeg kan ikke få mig selv til at tænke sådan! Måske fordi jeg ikke engang tror på mig selv, men det er en anden sag!
Fear Factory - Pisschrist... prøv at lyt til den og læs teksten! and fucking think about it!


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 07 apr 2002 07:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 540
Geografisk sted: nordjylland
Så fræls mig da!

Jeg ved ikke bedre end at alt religion er nosnens!!!
Hvem kan overbevise det morderne menneske om at religion er det du behøver ? Det er virkeligt ikke noget du behøver... før du virkelig har brug for 'lortet'
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
I put my trust in you

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
In the end it dosen't even matter


MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 13 maj 2002 09:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2002 01:01
Indlæg: 1
Geografisk sted: Sverige
Meget interrresant alt det I skriver... men! Det kan godt være at Gud ikke eksisterer, og at Jesus var skizo... Men biblens budskab er meget enkelt. Elsk din næste som dig selv.... Intet manipulerende i det! Og hvis vi skal snakke om frelse, så står der i bibelen, at således elsker Gud verdenen, at han gav sin søn (Jesus), så at enhver som tror på ham ikke skal fortabes, men have evigt liv. (joh 3, 16)

"Ja, hvis I efterlever den kongelige lov i Skriften: »Du skal elske din næste som dig selv,« så handler I ret." Jakobsbrevet 2 vers 8 (fandt det på www.bibelselskabet.dk)

Vær du bare ateist, men verdenen ville være et bedre sted at leve i om vi fulgte budskabet om kærlighed.

Forresten.. Læs bibelen inden du begynder at kritisere dens budskad. Argumentationen bliver også langt bedre, når man ved hvad man skal kritisere.


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 16 maj 2002 00:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 maj 2002 01:01
Indlæg: 2
Jeg har oplevet et mirakel, så det findes selv om jeg er ateist.
Jeg kom kørende på en tresporet landevej, vejen drejede og jeg begyndte at overhale en stor ladsbil ved at kører ud i midterbanen. Vejret var frygtelig, en snestorm uden lige, og jeg kørte meget stærkt, for stærkt. Pludselig råbte en mandestemme over mit hoved "Kan du så komme ind til siden". Jeg var ganske alene i bilen. Jeg blev så forskrækket ved at hører denne stemme/mandsperson over mit hoved, at jeg slap speederen omgående og røg ind bag lastbilen i løbet af ingen tid. I det samme kom der to modkørende biler farende forbi, den ene i den vognbane jeg havde kørt på en tiendedele af et sekund før. Jo mirakler findes, for ellers var jeg blevst slået ihjel den dag.
Og hvis vi taler om at himmelen findes, ja så er min erfaring at dem er der mange af. Nogle gode at være i, og andre noget lort. Jeg har haft mange ud af krop oplevelser, så jeg har set mig godt rundt i disse verdener.
Med hensyn til Gud, ja så har jeg mødt op til flere mandspersoner i åndelig regi der har hævdet at de var Gud, hver og én. Det jeg opdagede var, at hver religion har deres ansatte Gud til at varetage dette embede. Man kan også kalde det for religionernes Gud-departementer. Så idag har jeg et smertefuldt forhold til religionernes gængse begreb "Gud". Jeg har imidlertid også mødt kærlighedsvæsener(mennesker) der har frigjort sig fra enhver religion, men som har en etik der siger spar to til hele lortet. Fra dem har jeg fået en fantastisk hjælp, ikke alene med at blive reddet fra at dø i en bilulykke, men også fået fantastiske healinger af mine forslåede åndslegemer (dem jeg rejser i når jeg er op opdagelse i de åndelige verdener), men de kalder sig ikke for Gud, men blot medmennesker med stor visdom (livserfaring)Og tusinde tak for at de findes, det giver håb for os andre. Jeg ser mit ateistiske sind som en nådegave, for jeg har både mødt "Jesus" der havde glemt at gemme sig i arkeenergier så han var synlig som et usædvanlig røvhul, arbejdet var bare en noget en sølle fyr havde fået stukket ud af det kristne departement. Og jeg kunne blive ved med at fortælle om de bedrag religionerne i de åndelige verdener udsætter os for. At så mange vælger at blive muslimer skyldes ene og alene den årsag, at når vi sover og derved forlader kroppen og drager ind i de åndelige verdener,(dette har intet med drømme at gøre, men en tilstand hvor vi er åndelige bevidste og manifesteret) ja så bliver der dyrket vild sex i de åndelige moskeer. Dette ligger så i underbevidstheden, når muslimerne er i vågentilstand her om dagen. Disse sexualimpulser bliver så vendt i bevidstheden (sublimation) til en blind tro på Allah, selv om det i virkeligheden er underbevidsthedens ubevidste sexualimpulser fra de åndelige verdener. Så meget for Allah.
Katolikerne bruger samme metode.
Så for mig kan religionernes admistratore rende mig et vist sted, men ak og ve for de stakkels mennesker der er røget på den limpind, der er ikke andet en eet stort bedrag og undertrykkelse, styret fra de åndelige verdener af magtsyge psykopater.
Mange kærlige hilsener fra Cat


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 16 maj 2002 01:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2001 02:01
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sjælland
hvis man alligevel skal læse biblen q det være meget sjovt at læse denne her
http://www.forbiddenfruitpublishing.com/sexdrugs/

har ik selv læst den, men har godt hørt nogle gode historier far biblen før [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

ikke et særlig seriøst indlæg, men den sq da lige med...


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 24 maj 2002 04:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 maj 2002 01:01
Indlæg: 2
Geografisk sted: Danmark
Jeg tror på at Gud er kærlighed og kærlighed er menneskelighed. Altså er Gud dig. Og dine følelser.
Men hvis man tænker på "ham" som en eller anden gråskægget fyr, der sidder på en sky oppe i luften og lukker rare folk ind i himlen(helvede), så tror jeg ikke en skid..
Men idéen om en evig barmhjertig sjæl, der i sidste ende tilgiver en for alt hvad man gør, er fantastisk. Og jeg tror det er noget alle mennesker har i sig, og bare har svært ved at nå..
Hilsen BennysBadekar


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 24 maj 2002 08:29 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Gud er enhed - gud har selvfølgelig skabt mennesket i sit billede osv. så derfor er det egentligt ret banalt at prøve at forstå ham som en entitet, så for at forstå gud må man forstå verden og for at forstå verden må man forstå sig selv. Men enhed og kærlighed er en manifestation af gud.

[ 24 Maj 2002: Besked ændret af: Anima Insania ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 25 jun 2002 20:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
gud tror jeg ik på, men på sjæle og ting man ik kan forklare. jeg forstår dog ik den muslimske tro, ik fordi jeg har noget imod udlændinge. deres hellig krig er jo for latterligt og så går kvinderne med tørklæder selvom det ik står nogen steder i koranen. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] (der ik noget ondt ment med ovenstående tekst) [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 20 jul 2002 16:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2002 01:01
Indlæg: 262
Geografisk sted: Kbh. Nv.
En lille tanke mere..
jeg tror ikke selv på Èn bestemt religion...men jeg tror et eller andet sted på et der er noget større..gud? who knows.. En anden bruger (hvis navn jeg ikke husker) skrev, at han så lyset og gud kom og red ham fra væsnerne der var ved at spise ham...Det giver jo stof til eftertanke, ikk? jeg er selv helt overbevist om at gud vil redde mig, næste gang jeg oplever et bad trip...
jeg har selv kun oplevet det en gang( som jeg lige vil fortælle om)..
Jeg kom til at ryge alt for meget fed...ud til det punkt hvor det ikke længere er sjovt at være skæv,, og man er bange for at få en psykose... og midt i alt min elendighed, var det som om at jeg pludselig fik kræfter til at rejse mig op, stjæle en cykel og tage hjem og sove.. og jeg faldt ned i min seng og sov lykkeligt..(ingen psykose...eller måske:-D).. Dem jeg havde været sammen med om aftenen, blev ironisk nok taget med 5 gram hash og en masse bilmærker senere på aftenen..(!?) [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] det ændrede MIT syn på religion..selvfølgelig kan det jo godt have været tilfælde..men alligevel... tidligere den dag havde jeg haft en diskussion med mine forældre om jeg skulle konfirmeres eller ej..
I wonder..? tyg lige på den..
-Mathias..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team