Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 09 dec 2001 05:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2000 01:01
Indlæg: 498
Geografisk sted: 2750
Jeg tror ihvertfald ikke på den kristne gud. Jeg ser mere religion som noget forældet noget. grunden til religion er så udbredt er nok noget evolutions agtigt noget. Når et samfund i gamle dage troede på gud og fulgte de regler biblen giver, er der jo meget større chance for at det samfund klarede sig bedre end et samfund uden religion. Det skyldes at reglerne de fulgte gav meget bedre betingelser for at samfundet overlevede. F.eks reglen med at man ikke må dræbe, og reglen med man ikke må stjæle. grunden til at sex var en totalt stor synd før ægtskabet ligger nok i at hvis man var en ho i gamle dage der bare kneppede til højre op venstre stod man med børn uden nogen far til at hjælpe med at forsørge dem, og det var nok et stort problem i gamle dage. Idag har vi heldigvis prævention, så det er ikke noget problem længere =).
Grunden til at religion er så udbredt stadig er at hvis man har lært af sine forældre helt fra man var lille barn at man skal tro på gud, så tror man på gud. Og det er så blevet ført videre og videre gennem generationerne. Heldigvis er jeg ikke selv blevet hjernevasket.

Men hvis gud virkelig findes og jeg har brudt en masse af hans regler, er jeg sikker på at han forstår mig. for jeg har jo ikke set et eneste bevis på han findes. Biblen er på ingen måde et bevis. Hele det nye testamente blev jo skrevet mere end 100år efter jesus var død. Og dengang for 2000år siden var folk jo nemmere at manipulere med fordi de ikke var ligeså kloge og kritiske som vi er nutildags. hvis der var en der sagde til mig han var guds søn ville jeg sku afskrive ham som bims i knoppen i stedet for at følge ham, men sådan var folk jo ikke for 2000år siden. Faktisk tror jeg jesus var skizofren. Et af symptomerne på skizofreni er jo forestillinger om at man er særligt udvalgt, og det troede jesus jo.

Hvis gud findes og virkelig gerne ville have jeg skulle følge alle hans regler kan han jo bare bevise overfor mig at han findes vha. et eller andet mirakel så jeg ikke var i tvivl. Og ifølge kristendommen er gud retfærdig og altvidende, så jeg er sikker på at komme i himlen ligemeget hvad, da det jo ikke er min skyld jeg ikke tror på ham men guds skyld, fordi han jo ikke har bevist på nogen som helst måde han findes. Derfor må tvivlen komme mig til gode.
Venlig hilsen
Fråder


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 09 dec 2001 14:08 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] griner.... jeg har selv tænkt en del over samme emne.. og er kommet frem til precist det samme [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

religion er ikke ligefrem mig... dog synes jeg at tanken om reinkarnation er hyggelig. Teoretisk set er det jo lidt gak gak, men men [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Der er jo også nogle vildt griner historier i bhagavad-gita (Hare Krishna)


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 09 dec 2001 14:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
ret mig hvis jeg er forkert....

angående det med sex, så såvidt jeg husker accepterede kirken til en hvis grad orgier og masse sex i det gamle europa, lige indtil columbus kom hjem med syfilis og folk begyndte at dø som fluer fordi de bollede som svin til højre og venstre, og man besluttede derfor at indføre en regel om at man ikke måtte have sex før man var gift, og kun med den man var gift med....

og når i spørger til bøgerne fra før den tid, tjae tænk engang, der har højst været hvad 10.000 bøger dengang med de 10 bud i, og det har jo bare været at bede alle ens præster om at hive en skide side ud og skrive den om igen....

og generelt med relegion så tror jeg at de fleste relegioner i mere eller mindre forstand bare er et redskab til at kontrollere masserne med, en god undskyld for at vi behandler jer som lort i dette liv, og i skal bare vente på i dør for så kommer i himmelen.....
hvis i forstår hvad jeg mener...

og nogle få andre er vel for at man har noget at forholde sig til, i uforholdelige situationer....


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 09 dec 2001 16:04 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Jeg må bare give jer ret...interessant teori med jesus, fråder.....

ja det er ikke for sjovt at min email adresse er Bad_Religion@ofir.dk *GG*


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 09 dec 2001 17:42 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
..Hmmm.. Skulle Jesus være Skizofren?? Arrg.... helt ærligt!

Er der ingen af jer der har set kort-filmen "Ernst & Lyset"??? Den handler om at jesus vender tilbage, og møder rengøringsartikler sælgeren Ernst. Da jesus prøver at overtale ham til at være hans første disiple og tage med ud og redde jorden, stempler Ernst jesus straks som sindsyg. Og det hele ender med at Ernst prøver at få jesus ind i rengøringsartikler-branchen..??? Passer det ikke meget godt med hvad der ville ske, hvis jesus dukkede op igen.. ??

Som du selv skriver, fråder:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
hvis der var en der sagde til mig han var guds søn ville jeg sku afskrive ham som bims i knoppen i stedet for at følge ham, men sådan var folk jo ikke for 2000år siden.


..Er det så godt eller dårligt?? Hvad nu hvis jesus er flere gange kommet tilbage til vores jord, men hver gang er blevet afvist?? Det kan være at gud gang på gang har prøvet at overbevise os om at han findes..

Prøv at se filmen "Ernst & lyset"... Jeg tror det ville ændre lidt på din holdning..

Med hensyn på din mening om du kommer i himlen.. tja, så tror jeg du har ret; at vi alle kommer i himlen..

\\daffy


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 11 dec 2001 01:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
Bare en tanke...

Hvem siger gud ikke viser sig for os heletiden? Styrer vores hverdag, de ting der sker, vores tanker, vores følelser, eller bare dele af dem? Hvad hvis det er bedst for os, ikke at tro der er nogen gud? Vil menneskenes hjerner gå kolde, hvis gud viste sig for alle på jorden på samme tid? Hvad ville der ske? Måske er det slet ikke godt, at gud viser sig for os, på den måde vi tror han vil vise sig for os, hvis han endelig gør det.

I bund og grund tror jeg, at menneskene generelt er blevet så dumme af deres egne ego'er, at selvom gud viste sig for os, ville størstedelen af menneskeheden enten ikke fatte budskabet, eller bare misforstå det.

Viste gud sig, ville nogle mennesker måske blive så overbevist om, at der er en himmel, og derfor tage deres eget liv, og måske forsvinde for evigt. Snakkede med en for nyligt om Den lille Død og Den Store Død. Den Lille Død er hvor man dør på normal vis, hvis sjælen når at forlade kroppen i sin hele tilstand, og derfor kan leve videre i en anden krop senere (eller før? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] . Den Store Død er hvor man dør....altså både fysisk og åndeligt, og derfor aldrig vil eksistere mere. F.x. hvis man begår selvmord?! Viser gud sig, og begår en masse folk selvmord for at komme i himmelen, ender de måske med at udslette sig selv og deres sjæl fuldstændigt. Det er jo ikke godt...

Bare tanker...

Jeg tror på, at der er mere mellem himmel og jord. Gud er ikke ordet, for man misforstår det, ligemeget hvordan man forklare det, HVIS man da har en idé om hvad gud overhovedet er, og det har jeg ikke rigtigt. Jeg er bare overbevist om, at denne fysiske verden på ingen måde er alting. Derimod tror jeg, at den fysiske verden er en meget primitiv verden i forhold til hvad andre verdener kan være.

Vi er så dumme her på jorden, at vi ikke fatter mere end vores små hjerner kan forestille sig, og det kan sgu ikke være særlig meget, når man tænker på hvor lille vores hjerne er, og hvor stort universet er, og hvor mange andre virkeligheder der kan findes.

Er vi tvunget til at tænke med hjernen? Det mener jeg ikke engang. Jeg tænker mere og mere ud fra mine følelser, og det har gjort mig til et meget gladere menneske, der ved meget mere om mig selv og andre, og hvordan jeg finder glæde ved tilværelsen.

Hov kom vist ud på et sidespor...


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 11 dec 2001 03:27 
Period der findes ikke nogen "GUD" der findes mange energier som der påvirker forskellige situationer i vores hverdag - de energier er der nogen der har givet navne og nogle som der har indskrænket det til en energi - jeg kan mærke at der er mange ting der påvirker mig - så derfor er der ikke kun en energi - en gud - der er mange og jeg tror osse at vi er energier der har manifesteret sig i menneskets afkom engang tilbage i år "rend mig hvor det lugter" - fordi at denne krop - dette sind var det som der klart kunne udvikle sig mest - og derfor har nogle energier manifesteret sig - vi har manifesteret os i en krop - som holder os indtil at vi har opbrugt den - og hvad der sker derefter er jeg squ ikke helt klar på - måske tager vi en ny krop og tager vores viden med os - måske vender vi tilbage til vores egen verden og bruger vores viden der - hvorefter vi måske tager tilbage til denne verden med en anden energi og så manifestere os sammen som en energi i en krop - et sind - og skaber et bedre menneske - et klogere - stærkere - hurtigere menneske - måske at jo flere energier der er samlet i et menneske jo bedre "karaktere" har det - måske er der flere energier samlet i mig end lige en - måske er vi bare en energi som er sammensat af mange - og jo mere vi udvikler os jo flere energier vil der slutte sig til os - så udvikling af alle former tiltrækker en energi af en slags og de er med til at forme os til at blive endnu bedre i de ting som vi nu vælger - og fravælger - for vi har klart alle vores svage sider........ Det er nok derfor det ikke er muligt at være perfekt - denne krop kan ikke klare at rumme det hele på en gang - well- just my two fucked up cents.....


Top
  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 11 dec 2001 03:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Alt er kvantemekanik..


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 11 dec 2001 12:55 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Bøh> du tager fejl. Det er muligt at det har været accepteret at man var sammen med andre end sin kone, ja endda højst sandsynligt, men det er ikke noget man har skrevet ned. Bibelen har hele tiden foreskrevet monogami, vel at mærke før der var tænkt på lille Jesus. Moseloven foreskriver både sexuel afholdenhed før ægteskabet og monogami i ægteskabet (ok der står osse at man ikke må spise albatrosser og kameler, men alligevel). Religion er ikke bare noget man retter til efter forgodtbefindende. Bibelen er jo guds ord (i en troendes øjne) og derfor vil det være mere normalt at rette tolkningen af ordene end selve ordene for at gøre det mere tidssvarende.
Jeg tror ikke at man bare har religion som noget man kontrollerer masserne med, men derimod er det noget mennesket har brug for. Eller i det mindste de fleste mennesker. Er det ikke gud de sætter deres lid til er det noget andet som er gud i forklædning. Se f.eks. den modstand der er imod genmanipulation, den er for de fleste, osse ateisters, vedkommende funderet i en tro på naturen som guddom. I den diskussion siger man tit 'det er imod naturens orden' og dermed gør man jo naturen til et guddommeligt væsen.


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 11 dec 2001 15:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
jeg giver dankdawg helt ret! "religion er opium for masserne" - Karl Marx.
Der må være en grund til at religionen er opstået, og dette kan ikke "bare" være som en smart måde at holde sammen på et samfund. Selv de ældste civilisationer havde jo "troldmænd" shamaner "heksedoktorer" osv. - disse eksisterede jo ikke kun for at holde sammen på stammen, men også for at tilfredsstille et unikt behov.
Mennesket har behov for at tro på noget, så er det ligemeget om det er Gud, kærlighed, fædrelandet, politik eller noget helt andet. Mennesket er for usikkert til at handle for sig selv og stå på egne ben. Vi føler os altid mere ophøjede når vi tjener en højere sag end os selv, når vi har en "hellig mission". Mennesket søger at fralægge sig sin frihed og dette er Gud som skræddersyet til - man reduceres jo ikke bare til en handlingslam tåbe, hvis man lægger sit liv i hænderne på den ultimative omnipotente autoritet.

Der er så mange logiske argumenter mod Guds eksistens, og så mange modsigelser i Biblen, at det ikke kan betale sig for de troende at diskutere på disse områder. Derfor vil de virkeligt kloge troende sørge for at dreje en diskussion ind på emner som "det er bevist at mennesket handler bedre, og bevarer fatningen, i krisesituationer hvis de tror på noget", "der er en grund til at det hedder "at tro" og dette er, at det er noget man må vove sig ud i, uden at være sikker på det" (dette argument var Kirkegaard bl.a. fan af) og "hvis vi vælger ikke at tro på Gud, og det viser sig at han så findes, vil vi tabe noget ved ikke at komme i Himlen. Hvis vi derimod tror på Gud, og det viser sig at han ikke findes, mister vi ikke noget" (vistnok kaldet "spillerens argument" og brugt af bl.a. Pascal)

Jeg kan dog ikke selv få mig til at sige "det er mest praktisk at tro på Gud, derfor vil jeg gøre det", og jeg kan heller ikke få mig selv til at forme hele min livsstil efter noget som jeg ikke er sikker på. Hvis jeg skulle blive religiøs, skulle jeg have en åbenbaring af en art, være vidne til et ægte mirakel, og miraklernes tid er jo ved at være forbi såeh...

Jeg er i øjeblikket en meget skeptisk og kritisk ateist [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Håber at der er nogle troende (dem er der vist desværre ikke så mange af herinde på psychedelia... kristne og stoffer går bare ikke så godt sammen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]) der gider læse mit post og eventuelt komme med en kommentar, hvis de ikke gider poste den hér, så sende mig en PM. Jeg vil sgu gerne omvendes og "se lyset", det er bare ikke lykkedes mig endnu [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] (dette er ikke ironisk ment!)


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 12 dec 2001 20:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
Kristendommen er bare slavemenneskenes undertrykkelse af deres oprindelige herrer. Og man må jo sige at den virker...


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 14 dec 2001 15:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
eller:
Gud skabte gudsbegrebet til menneskene
Menneskene aflivede gudsbegrebet
????


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 15 dec 2001 01:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2000 01:01
Indlæg: 498
Geografisk sted: 2750
Daffy--> Dine argumenter holder overhovedet ikke. Jeg er 100% sikker på at en kortfilm ikke vil ændre min ateisme. Den er dybt rodfæstet i mig og min tankegang. Husk på at ifølge kristendommen er gud jo alvidende og almægtig, så hvis han eksisterede tror jeg sku godt han kan finde andre måder at overbevise os om at han findes, end at sende en gut ned på jorden der render rundt og siger han er guds søn.

Bøh-> Jeg er ikke helt enig med dig i at religion bare er en måde at kontrollere masserne. Som jeg skrev tidligere havde et samfund med et sæt af moralske og etiske regler bedre vilkår for at klare sig, og derfor er det med tiden jo også de samfund der vokser sig store og udbreder sig. Så dem der har fundet på religionerne har sikkert haft goe nok intentioner med det. Sidenhen er det så nogle smarte mennesker der har fundet ud af det er en smart måde at styre masserne på. Dog mener jeg det er dybt forkert at blande religion med politik, specielt hvis dem der styrer masserne har regnet ud der ikke findes nogen gud.

Jeg tror ikke på at alle de mennesker der tror på gud gør det fordi han eksisterer i virkeligheden, men simpelthen fordi de er blevet opdraget til det, og de opdrager så deres børn til at tro på gud, og sådan kører det rundt.

Gud skabte ikke mennesket
Mennesket skabte gud

Venlig hilsen
Fråder

[ 14 December 2001: Besked ændret af: Fråder ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 27 dec 2001 17:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jul 2001 01:01
Indlæg: 14
Geografisk sted: Vanløse
"Ateister er Gud der leger skjul med sig selv"


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 27 dec 2001 17:15 
Der findes ikke en gud - det er kun et begreb nogle fandte på for at samle menneskeheden og jeg tror squ at dem der fandte på det har ondt i kisten nu - fordi set fra mit synspunkt så er religion desværre roden til alt ondt.

Og en Ateist er en person der vælger ikke at tro på noget unaturligt - og et begreb er temmelig unaturligt.

De fleste der har en religion tager den alt for højtidig - istedet for at tro blindt på et nedskrevet ord skulle man tage at læse ordene og danne sin egen mening og så dermed tro på sig selv istedet for at søge andre ting der kan styre ens liv fordi man ikke selv er istand til det - Religion er LAMT!!!!

E.R


Top
  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 27 dec 2001 17:54 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Tjah, de folk der mener at deres religion hjælper dem fysisk så vel som psykisk i deres tilstedeværelse er det vel en god ting for......men efter min mening er det bare placebo....."Hov jeg fandt en 10'er AJ TUSIND TAK GUD.....det var aldrig sket hvis jeg ikke var gode i kirke sidste søndag, det gør jeg igen næste søndag" altså i kan godt følge mig, ik?


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 27 dec 2001 19:28 
Næeh egentlig ikke - hvad har held med religion at gøre??


Top
  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 28 dec 2001 05:06 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
tror I ikke, at mennesket har brugt de forskellige religioner som en slags "regelsæt" til at holde sammen på gruppen?
Ville vi overhovedet have kunnet udvikle os til det stade vi er på i dag, uden religion?


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 28 dec 2001 09:25 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Det regelsæt holder jo stadigvæk for nogen, bare se på perkerne....(nej jeg undskylder mange gange, NYDANSKERNE) og det er totalt latterligt, det virker som om at de bliver nød til at stå sammen og kun respektere hinanden og os indfødte danskere er de egentlig pisseligeglade med, det er ihvertfald det indtryk jeg har...

men ok jeg er også PISSED, en af mine venner flækkede en tand fordi en perker skulle spille sej igår....! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Gud vs. mig
Indlæg: 28 dec 2001 10:01 
Nytter det så at vre pissed nu?

I burde jo have smadret hans tænder igår - men istedet er i sure idag - det fatter jeg ikke - du vil så gerne hakke på dem - men når der endelig sker noget så bliver du PISSED og ævler løs om det - istedet for at gøre noget ved det...


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team