Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 07:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 maj 2002 00:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2001 01:01
Indlæg: 257
Geografisk sted: Aalborg
Hvad sker der med individets frihed??
Jeg spørger jer, for jeg kan sgu ikke selv finde ud af det. Hvornår kommer noget af al den såkaldte liberalisme til syne i landet?? Er liberalismen ensbetydende med at politiet har fået frie hænder til at undertrykker vores rettigheder? Er det ensbetydende med at staten har fået friheden til at overvåge samtlige borgere i dette såkaldte "frie" land??
Er liberalisme ensbetydende med at EU har fået frihed til at diktere alt hvad vi skal gøre og staten har fået frie hænder til at pumpe endnu flere frihedstruende love ud??

Kammerater det er tid til oprør! Vi får trukket den ene lov og EU-direktiv ned over hovedet efter den anden. Vi er mindre frie end vi nogensinde har været, det er endnu en gang tid til at forenes under de oprørske faner. Det siges at vi i dagens danmark, har det bedre end nogensinde før? Men til hvad pris?? Den personlige frihed, friheden til at vælge er blevet revet fra os! Det starter såmænd i den lille afdeling, de små friheder bliver taget fra os. Vi må ikke køre i biler der forurener for meget, der er afgifter på. Vi må ikke købe for meget bensin, så der er afgifter på. vi må ikke købe alkohol og drikke for meget, så der er afgifter på. Vi må ikke ryge hash, det må vi bare ikke. Vi må ikke ryge for mange almindelig smøger, så der er afgifter på. Vi må ikke ryge græske smøger i det hele taget, der er for meget tjære i. Jeg kunne blive ved. Politikerne tager langsomt vores friheder fra os, og skjuler sig under at det er sundest for os.
Hvad skal det ikke ende med?? Og nu må vi ikke have lov til at diskutere åbent, på vores sidste fri sted; internettet, uden at fryge for hvilken måde regeringen tolker vores ord. Om ikke længe ender det vel med at det vi skriver på nettet, kan bruges i retten. Jeg siger til jer venner, bekæmp denne kontinuerlige indskrænken af vores rettigheder og frihed.

Hvis jeg nu har lyst til at ryge mange cigaretter, hvis nu har jeg har lyst til at hæmme min vækst, få gule tænder og lungekraft?? Hvis nu jeg har lyst til at beruse mig selv i alkohol hver eneste weekend? Hvorfor skal jeg så finde mig i at skulle betale en formue, for noget der er 60% vand?? Staten må da give deres borgere retten til egetansvar! Selvom nogen drikker sig ihjel i alkohol og ryger sig ihjel i smøger, må man da give folk ansvaret for deres eget liv, istedet for at forsøge og vælge for dem! Regeringens fineste job, er da at sikre vores rettigheder og frihed!

Jeg har fuld forståelse for at regeringen vil gøre noget ved unge mennesker der beruser dem selv i euforiserende midler og opfører sig tåbeligt og aggresivt blandt andre mennesker! Jeg mener bare at måden de gør det på er forkert. De eneste de har gjort, er at give rockerne en enorm indkomst, og gjort stofferne meget farligere end før.

Min konklusion er; oprør! Totalt systemskifte, baseret på nye ideologier og fremgangsmåder. Venner bak mig op i kampen for at bevare vores grundlovssikrede rettigheder, og vores menneskelige ret til selv at vælge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2002 16:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 mar 2001 01:01
Indlæg: 117
Geografisk sted: Det vilde West Jylland
Jeg er hundred procent med dig, men hvordan får man lige budskabet ud.
Eller hvad har du tænkt dig at gøre ??
Demonstrer eller hvad ??
[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2002 20:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 maj 2002 01:01
Indlæg: 135
Geografisk sted: (København)
PoO:
---------------------------------------------
Politikerne tager langsomt vores friheder fra os, og skjuler sig under at det er sundest for os.
---------------------------------------------
Politikerne stjæler vort ansvar fra vort eget liv, for det har vi bedt dem om. Men hvem er "vi", forresten? Det kan ikke afgøres i denne sammenhæng. "Nogen" har dannet konsensus om, at samfundet, ikke dem selv, skal løse alle livets problemer, og forebygge mod alle livets problemer. "Nogen" modsætter sig åbenbart, at man kan ville 'svælge i problemer', så at sige som bevidst livs-strategi.

"Det handler om at være tryg", lyder en kendt reklame for forsikring. Det er i grunden en meget undertrykkelses-fremmende tese! Når trygheden nemlig gøres til højeste prioritet, da må man ende med AT AFVISE LIVET, SOM DET ER. Tesens bunder således i livsangst og falder i tråd med den kristne livsfornægtelse, som kristen arv i moderne, vulgært forsimplet form.

Politikerne er så stolte over deres fine kontorer i deres fine slot. "Her virker betydningsfulde mennesker, og sandelig virker vi - sandelig laver vi noget, en ny lov straks efter morgenkaffen!" De laver love på foranledning af enkeltstående begivenheder. "Rockerpakken", f.eks.

Det bliver tydeligere, i lyset af Ekstra Bladets afsløringer af, at politiet intet foretog sig, skønt de var underrettet om, at angreb med panserværnsraketter ville finde sted, underrettet via uofficiel politiagent, øh, Dan Lynge, hedder han vist. Hvorfor var det 'smart' af politiet intet at foretage sig?

Fordi de voldsomme kampe mellem rockergrupperne ville ryste os og give pres på rockerne, således medførte angrebet på HA-klubhuset i Titangade den såkaldte "Rockerpakke", efter konspirations-teoriens opskrift - makes troubles, notise reaction, offer solution - skab et problem, imødekom reaktionen, foreslå en løsning. OG LØSNINGEN HAR HELE TIDEN VÆRET MÅLET.

I den konkrete sag har politiet ladet det ske, ikke ligefrem selv angrebet HA. Men de underrettede af dem må have vidst, at folket ville reagere prompte, og måske ville politikerne finde på noget i dén anledning?

Enkeltstående begivenheder giver anledning til nye, snærende lovgivnings-bånd; vi hader virkelig livet, som det er, vi vil dybest set...

- forbyde livet.

Vi - "nogen". Det er, fordi vi allerede har lullet os i en tryghed, skrøbelig som porcelæn, og når trygheden baldrer, er der et uvæsen, vi/nogen vil til livs. Politikerne sættes under pres via sensations-pressen og medløberne i medierne generelt - folket har talt, nu skal der gøres noget.

Jeg mener, at man bør være skeptisk overfor konspirations-teori, teorien om, at luciferiske selskaber arbejder systematisk på det ultimative, globale tyranni - og har styret historiens gang i århundreder. Også, selvom den konkrete konspirations-teoretiker, David Icke, f.eks., siger, at vi selv alle sammen har ønsket dette - det er alligevel en alvorlig påstand! HVAD har vi ønsket? DETTE? ...komplet komplot med ekstra-terrastisk toppunkt.

JEG prøver at skabe en forening, der dyrker 'det stilfærdige oprør', da jeg mener, at det er kun alt for tydeligt, hvordan voldelige revolutioner blot reproducerer tyranniet. Om denne forenings idé skriver jeg månedlige rapporter på www.lyngposten.dk , under 'foreninger'. I kan lige nå at læse ´den første rapport, men man kan altid bestille enhver af rapporterne via email.

Nå, det var altså ikke for at reklamere entydigt for mit forenings-projekt, at jeg svarer her, men fordi det interesserer mig, sådan som oplægget er præsenteret, hvordan ideologier spiller fallit, fordi folk ikke kan administrere dem i praksis. Liberalismen spiller fallit, altså den lille mands ditto, da friheden her underforstås som 'betinget af økonomiske ressourcer'.

Jeg har selvfølgelig mere at sige, men må nok hellere stoppe indlægget [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] her.

[ 01 Juni 2002: Besked ændret af: Zannioy ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2002 00:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 maj 2002 01:01
Indlæg: 135
Geografisk sted: (København)
Uddybende om konspirations-teori, se 'Fedeste noia-link' i Fuck hvor er jeg blæst-forummet. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jun 2002 10:09 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Jeg tror at det bedste man kan gøre er at leve som man vil, og bare lade være med at overholde de love man ikke bryder sig om. Det kan selvfølgelig være svært, men at lave en revolution er vist sværere [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2002 15:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Ja, det er hvad jeg har sagt hele tiden.

Det mest reelle jeg mener man kan gøre er at tilslutte sig en revolutionær bevægelse..

Hvis man er typen der ikke skyer nogen midler, så tag en tur forbi www.antifa.dk .

Hvis man går ind for alles frihed og rettigheder, vil jeg anbefale www.ungdomsfront.dk .

Hvis I dog stadigt støtter parlarmentarismen, så stem Enhedslisten ved jeres næste valg.

*Folder propagandaen i lommen og går.*

Peace,
Tias.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2002 19:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
er helt enig med jer, jeg har dog valgt en anden metode at kæmpe denne nærmest diktatoriske tilstand vi nærmer os.
personligt er jeg ret overbevist om at den mest rolige og sikreste måde hvorpå dette kan ændres er at slå dem med deres egne midler, bekæmpe dem indefra, bruge deres egen politiske viden, argumenter og regler til at komme frem i folketinget og fjerne alle de frihedsundertrykkende love.

dette er ikke ment som en hån, men hvad vil i gøre hvis det lykkes jer at stable en kæmpe demostration på benene, og de faktisk vil høre på jer ?
har i nogen lovforslag i har gennemtænk, har i en politisk ideologi at støtte jeres argumenter op af...
pas på med hvad i ønsker jer for i får det måske en dag, og hvis i får det så er det sku nok bedst at være forberedt på lave de ændringer.

held og lykke folkens med demostrationerne osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2002 00:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
Bøh> du kan ikke infiltrere inden fra uden at blvie korrumperet af magten.

Har de sidste 100 år lært os noget er det da at ligegyldigt hvor idealistiske, ligegyldigt hvor fornuftige folk er, så vil magten i lægnden korrumpere dem indefra. Kig på sovjet, kig på dkp i danmark. Det var idealister engang, i sovjet endte de som en del af et nærmest facistisk diktatur, i danmark bliver de ledere af de grønne bude eller journalister på berlingeren...............

Magt korrumpere, er man ikke klar over dette bliver man det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2002 09:33 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Tias --> som tidligere aktivist i først BZ, derefter diverse græsrodsbevægelser og sidst en ekstrem ventreorienteret antiparlamentarisk gruppe, kan jeg sige at de mennesker på den yderste venstrefløj er lige så frihedsbegrænsende som calvinister. Deres fundament kan nærmest betegnes som kristent, og deres seksualforskrækkelse overgås kun af kristne fundamentalister. Jeg synes bestemt IKKE at venstrefløjen er et godt alternativ for folk der vil udvide deres bevidsthed og føre en alternativ livsstil (medmindre den altså lige passer ind i de kasser som venstrefløjen mener er alternative.) Det er derfor jeg mener at man bør prøve at leve som man vil, og føre kampen for befrielse på det personlige plan, da der ikke rigtigt er noget alternativ at stemme på eller melde sig ind i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2002 22:01 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 15 maj 2002 01:01
Indlæg: 245
Geografisk sted: København
Går man ind i løvens mund for at trække dens tænder ud sluger den een med hud og hår!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jun 2002 19:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 maj 2002 01:01
Indlæg: 135
Geografisk sted: (København)
Revolution efter revolution ender med at reproducere tyranniet; man skulle altså tro, at drivkræften i en revolution er misundelse efter magten.

EMMA-Foreningen, som jeg har skrevet om under FORENINGER på www.lyngposten.dk , skal basere sig på nærhed/intimitet, mystik i kombination med praktisk tænkning, for ligesom at ´dække skalaen´.

Når der er fire medlemmer, der har en god fantasi, og forstår hinanden godt, da er der en EMMA-Forening; her begynder magten i det nye EMMA-Samfund. Så skal vi reproducere grupper som denne, med hensigt langsomt at sprede magten i foreningen.

´Korruptionen´ er i grunden udgangspunktet, for vi starter med at sige, at vi kun er interesseret i vor egen nydelse, os fire, tolv, seksten...vi bliver så flere og flere, der skal samarbejde om at være ´bevidst korrupte´, men iøvrigt støtte hinanden, fordi vi simpelthen "har en ejendommelig interesse i andre mennesker"...

Ingen veldefineret gud, blot åbenhed overfor mystikken, det ukendte, for at gøre AT VÆRE, TILSTEDEVÆRELSE...til noget politisk. Projektet med ´den magiske rus´, nærmere betegnet under Fuck, Jeg er Blæst-emnet, ´Det Fedeste´, spiller en vigtig rolle, iogmed at den cannabinole tilstand gør, for denne tilstand har noget med den mystiske intimitet at gøre, der udgør en grundstemning i projektet.

Vi skal selv skabe det hele, også tilstanden. Det er en bevægelse af skabere, og bevægelsen sker i halvmørket, med distance til mediernes skrigende - og psykisk korrumperende - lys.

[ 11 Juni 2002: Besked ændret af: Zannioy ]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team