Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2024 06:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 07 apr 2002 07:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 540
Geografisk sted: nordjylland
Hvem er hyklere ?

Dem der tror på gud ? Eller dem der er så fucking overbevist; der ingen gud ?

Hvis du er 100% overbevis om der ikke er nogen gud, noget håb, hvor står du så ?!
Har du styr på dit liv nu, har du ikke brug for at tro på noget ?
Svaret er i mit tilfælde : NEJ!
Men mon ikke jeg bliver klogere, får jeg ikke brug for at tro når jeg bliver gammel, ældere ? Der, er der også brug for at tro på noget!

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 07 apr 2002 13:12 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
jeg kan ikke få mig selv til at tro på Gud eller nogen højere mening med tilværelsen. Det er ikke så rart. Det er også besværligt da man ikke rigtigt har noget at retfærdiggøre etik og moral med. Psykologer har også for længst fundet ud af at mennesker der har noget at tro på (Gud, politik osv.) klarer sig langt bedre i krisesituationer da de har noget at holde fast i - noget som holder dem i gang.

Uden en Gud eller mening med tilværelsen er der intet der holder os i gang eller gør vores liv specielt og betydningsfuldt - der er ingen grund til at blive ved med at leve. For at gentage eksistensialisternes tanker: Vi bliver født ufrivilligt ind i denne verden, vi bliver pålagt at tage ansvar for vore egne handlinger og vi bliver ufrivilligt fjernet fra denne verden igen.


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 07 apr 2002 13:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Hvorfor fanden (hehe) er livet meningsløst hvis der ingen Gud er? Jeg ser masser af grunde til at leve. Hvis man f.eks tager æstetikken ved naturen og universet. Jeg kan sagtens se det smukke i verden uden at tro på at en almægtig fader har krereret det. Bare det giver mig alt mulig grund til at leve.
Vídenskaben giver mig alle de svar jeg har brug for og jeg sikker på at universets hemmeligheder en dag vil blive klarlagt for dem der ønsker se dem. Zara og Boba, jeg havde det engang på samme måde, som i har det. Jeg ønskede også jeg kunne tro på en Gud, men i dag ser det på en anden måde. De fleste troende jeg har snakket med virker meget hæmmede og forankrede og svinger omkring sig med bibels citater, som var det et tohånds sværd. Det er, som om, at troende
undertrykker menneskets kritiske evne (som jeg mener er latent) og uden den er fremskridt og udvikling svær hvis ikke umulig. Herved antager jeg så at udvikling er nødvendigt og bringer ekstremt mange goder med sig. Nå, men mere senere..


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 07 apr 2002 14:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 dec 2001 02:01
Indlæg: 313
[ 10 April 2002: Besked ændret af: Nietzsche ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 07 apr 2002 14:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 dec 2001 02:01
Indlæg: 313
[ 10 April 2002: Besked ændret af: Nietzsche ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 07 apr 2002 14:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jan 2002 02:01
Indlæg: 342
Geografisk sted: syd for nordpolen
Jeg tror ikke på nogen gud eller noget andet! jeg tror godt at jeg kunne få mig selv til det en dag. men ikke nu! Jeg har intet imod folk der tror på gud! men de skal altså ikke begynde at sige hvordan dejlig og god gud er! så går jeg! eller om hvordan Jesus dødede for vores skyld! det sys jeg sgu er en omgang blå lort at lukke ud!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
Om folk med tro kan klarer sig bedere ved jeg ikke! måske!?
Jeg har det sådan at jeg tror på det jeg ser eller det jeg kan få bevist! jeg kan ikke tro på noget fordi en mand i kjole stiller sig op på en høj stol og begynder at snakke om en der hedder Jesus og hvor god han var ect. Men jeg kan godt tro på at der findes kvarker inde i et atom selv om at jeg aldrig kommer til at se dem.
Det er lidt underligt!
Jeg ved faktisk ikke om jeg nogen sinde har troet rigtig på gud! jeg er godt nok konfirmeret! Men da jeg var de der 13-14 år, troede jeg jo på hvad manden sagde der oppe på stolen. Men senere har jeg selv fundet ud af hvad jeg sys om verden og hvordan den hænger sammen. Jeg ved ikke hvornår min "åbenbaring" kom, men det er nok 2-3 år siden. Mistede troen på livet, kærlighed og alt andet. (Mistede en god ven). Jeg har til delvis fået noget af den tilbage men jeg ved ikke om det hele nogensinde vil give mening!? Eller om det nogensinde har gjort det?!


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 07 apr 2002 15:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
Det vigtige er vel egentlig at se sig i stand til at sætte et skel mellem 'en Gud' og den kristne 'Gud'. Jeg kan godt acceptere folk, der tror på 'en Gud', men rent historisk er det så oplagt, at den kristne Gud skulle være opfundet af mennesker.

Man kan jo aldrig vide sig sikker, men det i sig selv, mener jeg ikke, er grundlag nok for at være troende.

Jeg er selv ikke 'fucking sikker' på, at der ikke findes nogen Gud, eller hvor kluntet det nu blev formuleret. Det kan ingen jo være, men jeg er 'ret overbevist' om, at den kristne Gud er noget, vi mennesker har fundet på.


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 09 apr 2002 13:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jun 2001 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: østfold
fuck you and your family


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 09 apr 2002 13:59 
Man kan vel bare tro på den enorme energi som der løber igennem ens krop 24/7 - og som bliver påvirket af alle energier udefra.

Det er jeg 100% sikker på at det er the way.

OG - det betyder ikke at andre der "tror" på andre ting ikke har ret - læg mærke til at vi er den eneste "tænkende" race på jorden - vi er så delt ind i FARVER (hvem fik egentlig den ide???) - men det var ligesom ikke nok - så "opstod" der en masse guder - hvem ved om de er der eller ej - måske er "guden" der ikke for en fordi man ikke er født til at tro præcis på den "gud" - måske tilhører man en anden tros-"race" - jeg ved at hvis jeg "troede" "tilbad" den kristne "gud" - så ville det ikke gøre en skid for mig - kristendommen står for nogle værdier som jeg aldrig ville kunne få til at passe ind i min tilværelse.

Jeg holder på at det overnaturlige så småt er ved at komme op til overfladen igen - og at mennesket selv var skyld i at den skred.


Top
  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 09 apr 2002 19:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 mar 2002 02:01
Indlæg: 31
Geografisk sted: Hvidovre
ØØØØØØØØHHHHHHHHH OK

[img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 10 apr 2002 00:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 dec 2001 02:01
Indlæg: 313
[ 10 April 2002: Besked ændret af: Nietzsche ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 10 apr 2002 11:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 feb 2002 02:01
Indlæg: 30
Geografisk sted: denmark
Livet er kun spøg og skæmt om 100 år er alting glemt. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 10 apr 2002 16:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 feb 2001 02:01
Indlæg: 399
Hm... prøv at se jer omkring engang og sig at der ikke er en højere 'magt' eller gud om man vil? Om man vælger at kalde det big bang/guddommelig skabelse eller hvad søren man nu vil kalde det. Guddommelighed er ikke nødvendigvis noget med en gammel mand med hvidt hår som i kristendommen. Jeg er ikke tilhænger af nogen speciel religion og bliver det sikkert aldrig.

Folk der tror at alt kan forklares ved videnskab alene, har ikke læst nok om emnet. Man finder stort set ingen ateister blandt lærde fysikere feks.

mvh
Voorhees


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 10 apr 2002 17:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Voorhees>> Og hvor er det egentligt rart. Det betyder at vores race ikke kan fucke helt op..

Peace,
Tias


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 11 apr 2002 10:06 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Hvorfor har det noget med hykleri at gøre? Religiøs overbevisning er efter min mening noget meget personligt, og derfor udelukker det ene vel ikke det andet? Det er en meget snæver måde at betragte tingene på Boba.


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 17 apr 2002 13:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Jeg sad en gang i et tog og kom frem til den der store sandhed mange leder efter, eller ihvertfald en lille del af den ! Det er som følger:
Intet er endegyldigt.
Derfor vil jeg sige at dem som er hyklere er dem som siger noget er endegyldigt, hvis de altså ikke har "beviser" herfor. Jeg har ikke endnu fundet noget der kunne overbevise mig om at der er noget som er endegyldigt...


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 18 apr 2002 11:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 dec 2001 02:01
Indlæg: 313
Er hyklere ikke mennesker, som prædiker et men gør noget andet? Om man er hykler kan vel ikke afgøres af om man tror på gud eller ej. Eller er det mig, der har misforstået ordet hykler?


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 22 apr 2002 15:10 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
jeg forstår ordet "hykler" på samme måde som dig, Nietzsche.
Posten burde vel hedde "tåber", "idioter" eller "uvidende lemminger vandrende i endeløse rækker mod afgrunden med lalleglade smil på deres stupide ansigter, vansiret af dårskaben" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 22 apr 2002 17:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 dec 2001 02:01
Indlæg: 313
@Z Hvis man er et menneske med lige vel veludviklet overjeg og en dette matchende tilbøjelighed til massiv selvafstraffelse, så ja! Ellers er det svært at se, hvorfra den meget negative ladning skulle komme fra. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Hyklere?
Indlæg: 22 apr 2002 21:28 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Nu går posten jo ud på, at finde et svar på det evige spørgsmål om hvem der er dummest: Dem der tror på Gud, eller dem der pisser på hans grav. Jeg synes derfor, at mine forslag til titler passede udmærket [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vi kunne også kalde emnet: "hvem er dummest? Manden der pisser mod vinden, eller manden der går ind foran ham?"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team