Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 09:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 mar 2002 03:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 mar 2001 02:01
Indlæg: 666
I løbet af den seneste tid har jeg lagt mærke til en lidt uheldig tendens hos mig selv... Jeg har plejet at ryge hash 2-6 gange om måneden, lidt Kodein en gang eller to om måneden, og så ellers psykedelika once in a blue moon...
I løbet af den seneste tid har jeg dog haft et større behov for at blive... Ja, fucked up, påvirket, kald det hvad i vil, så jeg begyndte at ryge næsten hver dag i en måned, og poppe lidt kodein 1-3 gange om ugen.
Nu har jeg fået job, så jeg er begyndt at holde lidt igen... Røg i Torsdags, og har ikke planer om at ryge før i næste weekend, jeg har dog stadig lyst...
Det der bekymrer mig lidt er bare mit forhold til det... Før i tiden havde jeg egetnlig ikke lyst til at være skæv længere efter de normale 4-6 timer, det har jeg lidt nu... Istedet for at ryge en joint og hygge, ryger jeg en joint, hygger lidt, ryger en til, og hygger så videre mens jeg går igang med at rulle den næste...
Hvad siger i, nogen lignende erfaringer, gode råd? Er det bare en periode?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2002 10:44 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Du er ved at bli afhængig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Kender det godt fra mig selv, især efter Jeg er startet på Heroin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2002 14:59 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Stick to the joint!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2002 01:21 
begynd og ryg noget bong eller bang - det er squ da fordi de j's ikke virker ordentligt mere - men ja du er ved at have fanget den psykiske afhængighed - lev med den og ryg noget hash og hold et par pauser hist og pist............

hash er godt

men ellers kan du flytte til livø i en periode på 1½år - så er du helt narkofri *lol*


Top
  
 
Indlæg: 19 mar 2002 17:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2000 01:01
Indlæg: 484
Geografisk sted: Kbh
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Stick to the joint!<HR></BLOCKQUOTE>

- Rylle


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2002 22:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 apr 2001 01:01
Indlæg: 142
Geografisk sted: DK
heh, jeg kender det lidt. Jeg synes at jeg kan mærke den samme effekt på mig selv.

Min forklaring er lidt weird, men jeg føler det som en spiral med en "drugline" trukket fra yderst til centrum, og selve ringen er min "livscyclus". Jeg passerer linien med jævne mellemrum, og omgangene bliver kortere og kortere og en gang imellem bliver man sgu nødt til lige at hoppe et par ringe ud, da jeg slet ikke tør tænke på hvad centrum står for i "min verden" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Well, håber i forstår hvad jeg mener [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2002 22:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 mar 2002 02:01
Indlæg: 63
Geografisk sted: Home sweet home
Jeg hved ikke om det gælder, det samme for mig som for jer; men jeg har røget al den tid jeg har gået på gym. (3år), mere eller mindre hver dag, ikke J's; men hovedsagligt bong. Jeg syntes ikke det har været det store problem, for man vender sig til at leve med det, for alle mine kam'ier ryger også næsten hver dag. Det eneste sted hvor det plejer at gå galt er når jeg har røget den onde morgen bong, for så bliver man sq lidt stenet i robbern [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2002 20:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
jeg har en del gange været ude i noget ligende, dog uden kodoinen, men med fed. og jeg må sq sige at den eneste løsning har været pauser på +1 måned. og det har sq været dejligt!

jeg ved sq ikke med jer andre men jeg kan ikke lide når det ender derude!

+ at min erfaring at når man har væretstoppeti over en uge så begynder man at føle sig, ja, nærmest "vågen". Altså langt mere frisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2002 23:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jun 2001 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: østfold
jeg tror løsningen på problemet ikke ligger i den nåverende metoden for å finne fred i sjelen siden den er vanedannende.defor tror jeg at du tar kraftigere doser av dmt i færre ganger siden after effecten av slike opplevelser gir din normale bevisthet noe å tygge på,husk de er ikke rart i at du vil gjøre liveet mer speneende gjennom denne bevistlige forandrings mekanikk slik at du trenger metoder for å komme over dinne normale hindringer for å forandre din beviste verden under normale omstendigheter du vet hva jeg mener...så shut up og gjør det [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2002 23:34 
Løsningen på problemet ligger i at så må man squ lade være med at påvirke sig..........

Jeg sover ikke mere end en 5-6 timer - nogle gange kun 4 - i døgnet - og grunden---->TADAAAAA XTC

Men jeg fatter ikke det med hashen - når jeg er "ELVEN DER KUN RYGER" så sover jeg fint - men så snart at der indenfor 14 dage har stået XTC i panden på mig - well - så sover jeg ikke så meget.....


Top
  
 
Indlæg: 05 apr 2002 11:56 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Take a break! Detoxicate.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2002 13:05 
Hæ jeg vil ikke sige at jeg er hverdagsryger - fordi det er jeg ikke - men har dog røget temmelig tit i en 4-5 år - men som mig om min rygekammie siger - Når der er hash så ryger vi - når der ikke er noget - jamen så ryger vi ikke - så let er det....

Men det er squ godt med en ryger engang imellem - normalt har jeg en 2-4 dages pause hver uge.. og hvorfor? - fordi jeg vil være ordentlig skæv når jeg ryger - har da røget hver dag i en periode - men det kedede mig - skulle ryge alt for meget for at få min virkning - og når det er i 60 kroners ryger så er det lidt voldsomt.


Top
  
 
Indlæg: 05 apr 2002 13:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Elven Raver:
men som mig om min rygekammie siger - Når der er hash så ryger vi - når der ikke er noget - jamen så ryger vi ikke - så let er det....
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg synes nu, jeg kan huske en post, hvor du ville gå 8 kilometer gennem en skov fordi det var dejligt vejr og du ikke havde nogen ryger... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2002 13:59 
Jeg cyklede nu - og det var her den anden dag - men der var nu mere grund end det med rygeren...

Jeg havde ingen penge - ingen smøger - ingen mad og sådan - men jeg havde en søster og hun havde en cykel - at der var ryger hvor jeg endte er bare en bonus hæ hæ - skal lige siges at jeg ikke har røget idag og røg heller ikke igår - men det kommer nok senere på dagen det der med at ryge hæ!!!!


Top
  
 
Indlæg: 05 apr 2002 16:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 aug 2000 01:01
Indlæg: 362
Geografisk sted: det rager ?
...summer time


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2002 00:36 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2001 01:01
Indlæg: 1406
Som jeg lige fandt ud af i mit livs største bad trip: stoffer er noget lort fordi de for dig til at se virkeligheden som den egentligt er... nemlig noget lort!
Man hæmmer sig selv ved at ryge tjald hver dag, bliver totalt psykisk afhængig. Når først man har vænnet sig til at ryge måske op til flere fede om dagen i et par år, så begynder det sq at føle som om man aldrig ikke kan stoppe igen. Jeg kan i hvertfald ikke forestille min mit liv uden hash hver dag... pis pis pis... fuck hvor jeg fortryder at jeg begyndte...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2002 13:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Jeg må sige at jeg er overrasket over så mange negative udmeldinger omkring brug/forbrug/overforbrug/misbrug af hash ! Selv har jeg i ca. 10 mdr røget i snit 6 dage om ugen eller mere ! Jeg syntes da også at det er lidt meget men det er mere fordi jeg ikke har råd til at ryge så meget som jeg gør. Ellers syntes jeg kun det er trist fordi jeg ikke bliver så skæv som jeg engang gjorde. Det er så på den anden side også lidt fedt fordi det giver pisse meget respekt hos mine homies når de sidder og tar ½ hiv mens jeg tar 2! Mener folk seriøst at de fortryder og at de ikke kan styre det bedre end at hvis de virkelig er kede af deres forbrug så forstår de dog stadig ikke at sætte det ned ? Okay indrømmet så syntes jeg selv det kan være lidt looser når jeg sidder alene hjemme en hverdag og får lyst til den 4. fede, men okay mine omgivelser ser ikke ud til at opdage jeg gør det eller syntes det er et problem, så jeg kan hellere ikke rigtigt tage mig af at der er nogle idioter (den typiske danske befolkning) som syntes at alt beruselse er dårligt undtagen hvis det lige er det lovlige alkohol eller nikotin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2002 13:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2001 01:01
Indlæg: 467
Hver gang jeg har prøvet kun at ryge i weekenden har det kun holdt til næste dag, eller weekenden ud. Det har stået på i 2½ år hver dag (plus/minus 30 dage).

Nu har jeg slet ikke røget siden d. 11/4, og håber at jeg kan styre det når jeg starter igen.

Og det har fandme været et problem. det sidste års tid har jeg siddet sammen med de samme 6-7 mennesker, inden for de samme 10m2 hver dag. Det bliver kedeligt i længden, men det er sq det mindste problem. Jeg har været "socialt handicappet" som jeg synes er det bedste ord jeg kunne finde. Haft svært ved at snakke med folk, bliver mere og mere doven, og det er da nemmere bare at blive ved med at ryge og ikke gøre noget ved det.

Men det sidste 1½ års tid har jeg været klar over at det var et egentligt misbrug, og hvorfor har jeg så ikke gjort noget ved det? neder'n. Det er nok mest noget med viljestyrke, men når man altid sidder med de samme mennesker, som ryger hele tiden, så er det svært.

Et par uger inden jeg virkelig stoppede, prøvede jeg, uden at de andre holdt op. det holdt, som sagt, til næste dag. Jeg ville ikke la´ være med at snakke med de venner bare fordi jeg ikke ville ryge, men det "kunne jeg ikke".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2002 11:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Wow jeg var ikke klar over at der var så meget tjald i Jelling eller måske tog du bare udenbys !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2002 11:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2001 01:01
Indlæg: 467
nope... Jelling

Men det er så også mest de folk der ryger/røg jeg snakker med. Men ok, en del af dem er efterhånden flyttet herfra


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team