Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 03:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 mar 2002 17:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2000 01:01
Indlæg: 484
Geografisk sted: Kbh
Har folk fået læst Den 9. Indsigt? Eller er det bare mig, der er langt bagefter?

Har folk så også læst Den 10. Indsigt? Eller bliver man ligesom "mættet" af at læse Den 9. Indsigt?

Hvad er folks holdninger og synspunkter på bogen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2002 18:32 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2001 01:01
Indlæg: 1406
Den 9. indsigt er en genial fed bog, har desværre ikke læst den 10.
Jeg tror at mange mennesker vil kunne genkende nogle af "indsigterne" i bogen, og jeg kan da kun anbefale folk at læse den. Der er også et "soundtrack" til den - noget stenet newage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2002 00:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 dec 2000 02:01
Indlæg: 139
Geografisk sted: my secret garden
Jeg har læst den 9. indsigt men synes absolut ikke den er noget værd. Konceptet i bogen, at kombinere roman-genren med new age-genren, er godt. Men desværre holder bogen som roman slet ikke. Figurerne er stereotype og handlingen er kedelig. Og de filosofiske indsigter er på børnehave-niveau.

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Linnea


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2002 12:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Er helt enig - Glimrende koncept, men forfatteren er tydeligvis amatør ~ Hver sætning er på min. 50 ord, og hvis man ikke er 100% på, så glemmer man sgu' hvad der stod i begyndelsen...

... Istedet, så er der en anden ting jeg VARMT kan anbefale. En new-age gruppe har faktisk lavet et soundtrack til Indsigt-bøgerne, der er fantastisk. Simpelthen. Jeg tog mit første svampetrip til det musik, og det var vildt.

Genren er meget... varierende, rytmisk et sted, meditationsagtigt andre steder, men godt næsten hele vejen igennem. Det kan fås på biblioteket, og så er musikken jo kun en brændt CD fra at være jeres.

Peace,
Tias.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2002 14:08 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Nu må i fandeme tage jer sammen. Det er jo det vildeste pop-newage-lort, BÅDE musikken og bøgerne. Hvad med at læse noget ordenligt udvilende litteratur. Hvad som helst af Robert Anton Wilson, John Lily eller endda Chrsitopher Hyatt.....sidder i også kæler med en rosakvarts og håber at den får jeres hovedpine til at gå væk?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2002 14:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
DD>> Jeg vil udtrykke det så simpelt som jeg kan: Hold kæft. Hvis du ikke kan respektere folks respekt og interesse for det alternative, så befinder du dig i det forkerte forum. End of Discussion.

Peace,
Tias.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2002 15:03 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Tias> du aner åbenbart ikke hvad jeg taler om - du tror det er alternativt, men det er ikke andet end husmoder-newage! En af mine venner har været med til at lancere den bog i DK. De sidder bare og griner af jer godtroende fjolser mens de tæller pengene. Det er ikke fordi i ikke må interessere jer for lort hvis i vil, det er jeres valg. Men jeg er sgudda i min gode ret til at sige at det er noget ragelse, og jeg tror næppe at du skal fortælle folk om de hører til i forum eller ej.
Rylle skrev: ' Hvad er folks holdninger og synspunkter på bogen? ' - jeg svarede bare, så tage lige og chill ikke?
Jeg synes det er fint med en interesse for 'det alternative' (hvad det så end skal betyde), men der er stor forskel på at f.eks. dyrke yoga eller at dyrke ting der bare er tåbelige. Og hvis man ikke kan gøre opmærksom på at noget er tåbeligt bare fordi det ikke passer Hr. Tias, hvor er vi så henne? Dette er et diskussionsforum, så lad os diskutere.

PS: Efter den svada må du nok hellere give din rosakvarts et ekstra kram.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2002 22:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
Rosakvarts er overhovedet ikke den fedeste sten for hjertechakraet - Jeg kan meget bedre lide smaragd eler jordbærkvarts!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2002 01:37 
den 9. indsigt er en genial bog.er ved at samle alle 3.og de er jo over hovet ikke en roman vil jeg sige ,de er en fortælling om en mands rejse,i mod nye insigter i hasn live.er de da ikke de de hele går ud på har i livet at ude vekkel os som indeviduelle ,menesker her i livet vh trold [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
  
 
Indlæg: 26 mar 2002 04:21 
Abisgu er i for langt derude heh heh


New-Age er da ok - men hvorfor dyrke andres newage pis hvis man kan finde på sit eget - folk snakker ikke om andet end at være indivdualister nu om dage - og nu samler de sig for igen at være ens - det holder jo ikke en skid - dyrk jeres eget trip istedet for andres - desuden er ens hjerne kun bygget til at fungere optimalt hvis man følger sine egne veje - og at tro på noget andre tror på er ikke ligefrem ens egen vej - man kan lures til at tro på andre ting - well - det er noget pis...

men yoga er nu ok - men har ellers ikke en skid med noget at gøre - det er gymnastik for gods sake - det er squ ikke noget overnaturligt..... det er bare gymnastik


Top
  
 
Indlæg: 26 mar 2002 09:32 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Elven> yoga på aftenskoleplan er gymnastik. yoga på højt plan kan være en særdeles spirituel og udviklende sag. og så er der jo tantra-yoga... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2002 01:06 
Se tantrayoga lyder squ lidt mere som noget jeg gad [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Har selv dyrket lidt yoga tilbage til 96 - men det holdte bare ikke ved - well - det ser ud til at jeg var temmelig træt da jeg skrev mit indlæg - damn det ligner mig....


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team