Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 06:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 07 jan 2002 14:43 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Stoffer har gjort mig opmærksom på en hel masse ting i mit liv som jeg måske burde forbedre eller som jeg burde fokusere lidt mere på. Efter jeg er begyndt at ta stoffer har jeg lært at materiel lykke og penge ikke er alt (gid stoffer var lidt billigere).
For mig er stoffer liså meget et værktøj for selvudvikling som det kan være et middel til nydelse/ekstase efter velfortjent arbejde. Jeg ser ikke stoffer som noget man skal bruge, for at undslippe den "virkelighed" som verden/kulturen/os selv påtvinger os, men nærmere et middel til at udvikle sig selv for derigennem at kunne hjælpe andre og skabe en bedre verden. Men en af de ting jeg er opmærksom på er ikke at blive styret af stoffer, men styrer stofferne så vi kan bruge dem som et værktøj i hvores udvikling som mennesker. Om jeg er blevet mere lykkelig? jeg er ihvertfald blevet mere vis og et mere spirituelt menneske og så har jeg det nok os lidt sjovere i weekenderne end folk som ik tar stoffer. Men jeg tror det er hva man gør det til... stoffer kan gøre ens liv bedre eller være, en hel del hen af vejen er det en selv som bestemmer men stoffer er et eventyr men det kan ende godt eller skidt alt efter omstændighederne eller en selv. Alt i alt synes jeg at jeg har udviklet mig hurtigere efter at jeg er begyndt at ta stoffer, det har ændret mit liv og det syn jeg har på verden...

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Now that I've got into the heroin life, a minute or an hour - I don't know which and I don't care - contains more real life than any five years' period in my unregenerate days.

Diary of a Drug Fiend (1922)
-by Aleister Crowley


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2002 18:14 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
@ER: Hvis vi aldrig tænker over fortiden, vil vi aldrig lære noget eller udvikle os som mennesker.
Man skal leve i nuet, men både tænke over fortiden og fremtiden.

Hvis man virkeligt vil have noget spirituelt/mystisk/dybere ud af sine stof-oplevelser, er det vel også nødvendigt at tænke over dem bagefter, også selvom det kan betyde at man fortryder det man har gjort.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2002 19:14 
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
vi skal lære at leve med minderne og eksistere i nuet - så fuck fortiden - der er alligevel ikke noget at ændre så at sørge eller ærge sig over den er spild af tid.


Som jeg skriver skal vi leve med minderne om fortiden - men det er spild af tid at sørge eller ærgre sig over dem - idet at det ikke længere er muligt at ændre på dem - vi skal leve i nuet og gribe mulighederne i fremtiden istedet for at leve i fortiden - jeg har aldrig sagt at man ikke skal tænke over fortiden - det er dig der forstår det jeg skriver forkert - der står sørge eller ærgre sig over fortiden - ikke glemme den - lev i nuet for fanden da og omfavn fremtiden.

Men du mener at man skal sidde og tænke over sine trips - det mener jeg ikke - jeg tænker over dem når jeg står i dem og får nogle fede tanker og ideer - men samtidig sorterer jeg alt det fra som jeg ikke kan bruge til noget - alt dette gør jeg i nuet imens at jeg glæder mig til fremtiden - og fortiden er sket og jeg har derfor ikke den vilde tid til at tænke over den - der sker for meget i fremtiden til at jeg gider tænke over fortiden - måske når jeg engang bliver 50 og der er mere tid bag mig end der er foran mig så vil jeg nok tænke over fortiden - men med de godt og vel 60 år foran mig og 20 bagved kan jeg squ kun se at det vil skade mig mere end det vil gavne mig et tænke over min fortid - der er squ sket mange badthings - dette er ikke en filosofi jeg lige har fundet på - men en filosofi jeg har levet efter siden jeg begyndte at tage stoffer.

Så den er vel overvejet og den virker - man skal bare være i besiddelse af en hvis tankegang og hjernekapacitet før at man fatter at leve efter den rigtig - hvilket du tilsyneladende ikke gør fordi du har misforstået det på den måde som du har.

E.R

P.l.U.R


Top
  
 
Indlæg: 07 jan 2002 21:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
hmm - det kan godt være at jeg har misforstået noget af det du skrev, men du skrev da også at man bare skulle "lære at leve med minderne", ikke at man skulle "lære AF minderne", så på sin vis passer min post da meget godt - du mener ikke at man kan efter-analysere et trip, eller at man kan bruge det til noget bagefter.

Jeg mener noget andet, dog ikke at jeg bliver forenet med gud når jeg tripper, tripper med ultimativ sikkerhed, eller tripper kun for at lære.
Jeg mener dog, at jeg har lært lidt om mig selv og mit forhold til stoffer under, og efter, mine trips, og at jeg har lært noget om sikkerhed og respekt under trippene.

Det virker som om du nærmest prøver at lukke alle tanker ude efter trippet, og ignorerer de mere "kritiske" tanker.
Dette er jeg imod, og derfor skrev jeg, at jeg mener at man bør lære af sin omgang med stoffer, hvis det er muligt.
Jeg mener ikke, at man bevidst skal prøve at opsøge negative og kritiske tanker under trippet, men bare at man skal være parat til at tænke lidt over hvorfor man mon fik sådan nogle tanker, når trippet er overstået.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2002 21:42 
For det første er det squ sjældent at jeg har desideret kritiske tanker på trip - når jeg tripper er jeg i harmoni med mig selv og min omverden - og efter trippet - well - det er efter trippet - back to normal - måske med en lidt (meget lidt) anden måde at tænke på - men et trip er nu bare et trip - godt nok havde jeg et salvia/lsa/damiana trip der var ved at vælte min verdensopfattelse - indtil det dagen efter gik op for mig hvor stærk jeg egentlig var psykisk - at kunne påvirke sig selv så meget at man faktisk tror at det man ser er rigtigt - men som jeg har sagt tidligere så er trip bare trip - ganske meget for sjovt og ikke alvorligt overhovdet - medmindre at man sætter sig ned og vil have det til at være det - hvilket jeg sjældent gider - jeg kan sagtens tænke psykedeliske tanker uden at være påvirket og kan osse sagtens tænke på det samme plan som jeg gør når jeg er på stoffer - forskellen på at gøre det i straight tilstand og i påvirket tilstand er at det i påvirket tilstand føles 1000gange mere intenst end i upåvirket og derfor føler man at tænker mere - klart det sætter skub i bevidstheden - men jeg vil nu mere kalde det for underbevidstheden fordi hvergang jeg tripper kan jeg mærke at det er en dreamlike tilstand jeg havner i og jeg kan sagtens mærke at min underbevidsthed bliver total åben og slipper alle sine fuckeup påfund løs i min bevidsthed - dette kan jeg sagtens gøre til dagligdag - det er bare at sætte mig ned og så dagdrømme - det er det samme - bortset fra at jeg ikke kan se det som OEVs men de fleste gange har jeg CEVs som til tider er ligeså intense som LSD visuals (ihvertfald de LSD visuals jeg har haft) - så jeg har kun en ting at sige til de folk der ligefrem tager hallucinogener for at kunne tænke i et bredere perspektiv - prøv lige at lære at tænke sådan i straight tilstand først - så kan man lidt mere når man endelig er på trip.

Alt hvad jeg havde at sige.


Top
  
 
Indlæg: 07 jan 2002 22:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 04 feb 2001 02:01
Indlæg: 1284
Geografisk sted: Denmark
Jeg gør det for sjov!

Jeg gør det hverken for at forbedre mit liv, eller undersøge mig selv. Jeg gør det for at have det sjovt, som når folk drikker sig stive til en fest og har det fedt kan jeg da godt finde på at gumle en kex og have det fedt! Et rusmiddel er det for mig, ikke andet!

OG lige en anden grund; fordi jeg ikke ville kunne sidde og sige til mine børn om en masse år at "Ecstasy er farligt" uden at have 1.st hand experience!

Mvh.

Nicolai


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2002 03:53 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Jeg bruger rusmidler på samme måde som dig, N|DK, dog tager jeg dem også nogle gange af nysgerrighed - for at se hvordan jeg får det på dem... det kan man vel godt kalde at "undersøge sig selv"?

Du skriver at du tager rusmidler for at have det sjovt, men skriver samtidig at du "ikke tager rusmidler for at forbedre dit liv" - mener du ikke at man forbedrer sit liv ved at have det sjovt? At weekend-eskapisme er gavnligt efter en hård uge?

Jeg tager ikke rusmidler for at opnå indsigt, mødes med Gud(erne) eller komme i trance.
Jeg mener dog, at man er dum hvis man ikke lærer af de oplevelser man har haft i påvirket tilstand, ligesom man ville lære af oplevelser i upåvirket tilstand.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2002 15:58 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Tja, men på en måde er det der med at havde det skægt vel også en slags måde at flygte på? Hverdagen kan jo være temligt triviel og derfor kan man havde brug for druk eskapader eller noget stærkere til at ryste det af sig. Det eneste jeg har lært af at tage svampe er at man sagtens kan få det meget dårligt af dem...hehe [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

-Psyko


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2002 16:20 
hverdagen er triviel - spis noget nervemedicin *lol* ej det var en joke.......

Ehm lav noget andet - hold op med at ryge hash - det er jeg lige stoppet med igen *lol*

IGEN

så kan det være at der er noget nyt der sker.


Top
  
 
Indlæg: 08 jan 2002 16:22 
Offline
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 nov 2001 02:01
Indlæg: 2033
ER< Det er Psyko vidst i gang med allerede [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2002 19:09 
Det er jeg osse snart - jeg venter stadigvæk på at ham gutten med det shitload af stessor kontakter mig så jeg kan blive lidt blæst på nervebommelom og speed *ggggg*


Top
  
 
Indlæg: 08 jan 2002 19:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 04 feb 2001 02:01
Indlæg: 1284
Geografisk sted: Denmark
Altså jeg lærer da et eller andet hver gang! Men jeg gør det ikke direkte for at lære hvordan min hjerne fungere, det er vel en god bivirkning!

Jeg har også taget de fleste stoffer fordi det var lidt interessant at undersøge hvad det der stof var for noget spas!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2002 00:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
For spændingen og magiens skyld.....jeg gider ikke at ryge hash for tiden, det er jo bare stener, så hellere ryge hash med 3-6 måneders mellemrum også blive megabaske med vennerne, jeg vil ikke have at stoffer bliver en "normal" ting for mig, det skal bare være lidt sjov til mit liv engang imellem, ikke hver weekend (der er sgu så mange andre sjove ting man også kan lave)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2002 06:46 
Hvis du bare stener på hash så gør du et eller andet forkert punk - hvis man gider udforske hash og se hvad du kan bruge det til finder du ud af at det aldeles ikke er steneren - det er det samme med andre stoffer.

Mine trips på hallucinogener er på ingen måder blevet kedeligere med tiden - jeg syntes derimod at jeg er istand til at køre mig selv længere og længere ud - aka - opnå federe og federe trips.

Hash er iøjeblikket afslapning for mig - men hvis det skal være kan jeg gå i "Bongsvinet" mode og blive ekstrem "livsfarlig" til at ryge hash og få lukket noget eksremt lort ud - men det kræver dog osse at røgen er god - ikke nødvendigvis ryger eller semi-ryger - rigtig god standard kan osse gøre det - i de rette mængder that is.


Top
  
 
Indlæg: 12 jan 2002 20:57 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Jo men hvis jeg ryger alene så kan jeg ikke andet end at stene, hvis jeg ryger med andre så gør de tingene til stener, så sidder man bare og ser tv hele dagen....hader det virkeligt, ok det er sjovt nok, men man får bare lyst til at lave noget andet nogle gange....men ok, karate kid skal ses når man er baske....ha ha ha....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2002 04:17 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
[ 14 Januar 2002: Besked ændret af: Anima Insania ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2002 06:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jun 2001 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: østfold
hi you crazy cats...
eh i am sure that if socity was more posetiv in general (and just not a bit but a huge change) the psycedeliv experience whould become the paradise we all look for on earth.which in any case was the sole purpose of life on earth.
think about a socity without crime pollution and money making..
but as we already know,we may
have goone to far already..nevertheless we wtill all trancend to higher realms and earth will restore it`s beauty. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team