Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 17:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Religion
Indlæg: 29 dec 2001 23:32 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Religion er Opium for folket
-Karl Marx

Nogle har religion andre har drugs =0)
men det betyder ikke at jeg har gjort mig tanker omkring verden mens jeg har været på diverse ethnogener. E=MC2. = X? (gud eller?)
tror alt har en sammenhæng tror ik på tilfældigheder og mit verdensbillede er kun en illusion som jeg bryder ned gang på gang for blot at opbygge en ny


Top
 Profil  
 
 Titel: Religion
Indlæg: 30 dec 2001 00:05 
Dope er en religion i sig selv - eller virkningen er - syntes jeg


Top
  
 
 Titel: Religion
Indlæg: 01 jan 2002 22:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 dec 2000 02:01
Indlæg: 139
Geografisk sted: my secret garden
hvis du tror på en sammenhæng er det vel også en form for religion?

Jeg er selv religiøs på min egen mærkelige måde.....og det er i høj grad blevet bekræftet/uddybet på trips.

Stoffer og religion er en god blanding [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Religion
Indlæg: 02 jan 2002 23:04 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Ved ikke om man kan kalde troen på sammenhæng for religion er nok mere i den atheistiske side af spectret, men dermed ikke sagt at jeg ikke tror på der findes højere former for intelligens i universet som ik nødvendighvis behøves at være aliens.
Men jeg kan ikke tilkende mig nogen decideret religion, men hvis jeg svarer ud fra selve ordets betydning dvs. genforening så er jeg vel religiøs efter som jeg tror at mennesket som idé blev skabt af en højere form for intelligens, en tilfældighed er for mig en usandsynlighed men jeg tror man skal passe på med at fortolke oplevelser og sammenligne med religiøse scripter da de som så meget andet trods alt kun er en model af virkeligheden.


Top
 Profil  
 
 Titel: Religion
Indlæg: 02 jan 2002 23:13 
der står ikke på noget tidspunkt nogen steder i nogen religion at "guder/gud" er et højere intelligent væsen - men der står tit almægtig - som er noget helt andet......


Top
  
 
 Titel: Religion
Indlæg: 02 jan 2002 23:20 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Os derfor jeg ikke kan bekende mig til nogen religion, btw jeg tror også at en højere form for intelligens kan være almægtig eftersom den/gud er en del af sit eget skaberværk. Min terminologi kan sometider forvire eftersom de ikke er så konventionelle blandt almindelige mennesker uden den samme baggrundsviden.


Top
 Profil  
 
 Titel: Religion
Indlæg: 03 jan 2002 01:56 
religion og stoffer en god blanding - naah

tror det skal hedde spiritualitet og stoffer - så tror jeg at den holder lidt mere max...

Altså religion og stoffer - taleban/muslimer/hero dero

lidt en dårlig blanding - men en plat måde at vise det på...

ELV2002


Top
  
 
 Titel: Religion
Indlæg: 04 jan 2002 21:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 dec 2000 02:01
Indlæg: 139
Geografisk sted: my secret garden
det er altsammen et spørgsmål om definitioner... vi har sikkert alle hver vores definition af religion. Hvad er for jer forskellen mellem religion of spiritualitet?

jeg har altid, så længe jeg kunne huske, vidst at der var et højere væsen, kald det Gud eller en intelligens. Det er ikke en tro, men en konkret oplevelse, ligesom jeg sanser ting og mennesker. Er det religion eller spiritualitet?


Top
 Profil  
 
 Titel: Religion
Indlæg: 04 jan 2002 22:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
Det er opdragelse/prægning, vil jeg mene.

Man har jo ikke automatisk den grundholdning, at der findes en Gud. Man kan blive præget til at have holdningen, men det ville være meget, meget underligt, hvis nogen var født sådan.


Top
 Profil  
 
 Titel: Religion
Indlæg: 08 jan 2002 11:56 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Jeg har altid følt at der var en masse spørgsmål i mit liv som videnskaben eller mine kammerater ikke har kunne besvare, Jeg føler at jeg er begyndt at komme til en stører afklaring omkring mig selv,hvorfor jeg har det sådan, og hvilke motiver og spørgsmål der gemmer sig i mit indre Jeg har haft nogle oplevelser med stoffer som har forandret mit liv og overbevist mig om at den fysiske krop kan adskilles fra bevidstheden og at denne adskilelse gør en istand til at opleve de spirituelle/religiøse sider af sig selv og verden, jeg tror ikke at Jeg blev skabt på den her jord, kun min krop. Jeg er religiøs i den betydning at jeg søger en forening med de kræfter/gud/etc som har skabt mig og svar på hvad meningen i virkeligheden er med at vi/jeg er her.


Top
 Profil  
 
 Titel: Religion
Indlæg: 17 jan 2002 19:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 jan 2002 02:01
Indlæg: 506
Jeg tror ikk på Gud eller andet af den dur, men når man er dybt fucked, føler jeg squ tit at der er noget derude.. *g*

Men det er vel virkningen af det pågældende stof, så derfor har Elven egentlig ret, når han siger at "Dope er en religion"


Top
 Profil  
 
 Titel: Religion
Indlæg: 17 jan 2002 22:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jun 2001 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: østfold
jeg tror at grunnen til at man ikke kan tenke seg at man eksisterer for evig uavhenging av kroppen er en så kjip tanke siden man ikke kan tenke seg å leve slik som man lever som meneske evig siden alle før eller senere ville ta sit eget liv med de nåverende sosiale sitvasjonen,men de som er så fasinerende med livet er jo at de er en læreprosess og at de hele er jo genialt siden ego hindrer deg fra å vite sanheten rundt din eksistens,de eneste man vet er de ego tillater og ego er kontrolert av samfunnet.og dette er helt naturlig siden ego har mer en nok med grunner for å beskytte organismen,tenk bare de faktum at vi har en måne er jo basert på enestående tilfeldigheter men uten den så ville ikke de vært særlig liv på jorden,men man antar at den prosessen som kalles død gjenfødsel hindrer indentitenen å ta med seg alle sinne erfaringer og styrker til neste løreprosess men man antar at denne livs syklusen vil endre seg etter år 2012 eller ved at man før den tid blir en shaman men de er jo ofte assosiert med å avskrive seg envær deltagelse i samfunnet som er helt forstålig siden alle hendelser i 3 dimensjonal tid og rom er en forstyrrende enhet for noen som praktiserer shamanisme [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 17 Januar 2002: Besked ændret af: phalarisacid ]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team