Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 25 jul 2001 17:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
Jeg har trippet på svampe ret mange gange og er således gået fra ateist til noget shamanisme med buddhistisk islæt. Jeg føler at jeg er i god kontakt med både min egen åndelige side og "den anden side" (den hverden som man kommer over i med hallucinogener.
Jeg har en teori om at idet jeg er blevet bedre sjæleligt "tunet", så er jeg også blevet istand til fx at føle energier som ligger uden for det normale menneskes sanseevner.
Når jeg for eksempel går ind i Stereo Studio" i Vejle (no shit) så får jeg en utrolig følelse af velvære. Jeg har desuden også meget svært ved at koncentrere mig. Det mest mærkværdige er imidlertid at jeg overhovedet ikke bruger kræfter på at gå. I stedet så tænker jeg mig frem. Det føles nærmest som om jeg svæver.
Dette sker ved højlys dag og uden at være påvirket overhovedet!!!
Min teori er at det sted hvorpå butikken er bygget er et form for kraftcenter hvor de kosmiske energier er særligt stærke. Det er imidlertid ikke følbart for "almindelige" mennesker, men fordi mine åndelige sider efterhånden er så veludviklede så føler jeg det.

Er der nogen som har haft lignende oplevelser?


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 25 jul 2001 19:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
til en vis grad... men det kan nemt misforståes... og jeg vil ikke ligefrem bruge din tolkning ... men helt sikkert at man kan optræne sin hjerne til at yde mere end normalt, men jeg tror ikke at du opfanger flere ting ("energier, udtryk osv.") men at du har trænet dig selv op til at kunne bruge en størrer mængde af den information du normalt ikke ville opfange, som måske render lige ind i underbevidstheden.

du siger du har svært ved at koncentrerer dig, ryger du meget fed, eller har du bare taget en masse svampe .. eller begge dele??

jeg kender godt problemet, men mistænker nu mere rygeren for at gøre mig ukoncentreret.

men sandt nok .. så syntes jeg at efter man har trippet godt igennem, så får man nogle "stenende minutter" hvor man fx. er ved at lave noget, og man bare går i stå og står og glor, og så pludselig vågner op, ligesom hvis man dagdrømte, men blot på en helt anden måde.... dyb sten!!

du siger den med når du går ... at du nærmest svæver... jeg vil nærmere kalde det det samme problem som når man går i sten i nogle få sekunder, her går du bare i en dyb sten og vader afsted så glemmer man tiden, tror bare at du oplever det på en anden måde efter du har taget en del svampe ... hvis man ikke tænker på hvor langt der er så føles det oxo som om det går hurtigere,,,
lige som når man venter,,.,.

vender tilbage i en anden post..


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 26 jul 2001 01:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 30
Geografisk sted: oven
Jeg kender oplevelsen – og nyder den når den er der. Jeg har det som regl steder hvor jeg ved der er gode energier, eller har lavet seje ting, eller noget i den stil. Det ville sjældent ske i bussen eller på arbejde...

Jeg kan godt lave en forbindelse med at det er steder hvor jeg har taget drugs... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Det seje er at følelsen er vildt sejt & lækker, og jeg tager det som et tegn på gode energier og at jeg hviler godt i mig selv der – for ser det også som en stærk spirituel ting....


Jeg føler i høj grad at psykadelier laver spirituelle ting i ens hjerne / sjæl....


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 26 jul 2001 15:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Som udøver af Kung Fu og til dels den taoistiske filosofi er jeg overbevist om tilstedeværelsen af 'kraftcentre' som du kalder dem. Det sidder bare i kroppen, og ikke steder på jorden. Det primære kraftcenter i min filosofi, sidder et stykke under navlen og hedder Dan' Tien. Den er tæt på jorden, og er forbundet med både tyngdekraften der holder dig til jorden, og den modstand din krop møder udefra.

Herfra udstrømmer Chi(staves også Qi, Ki og Chiai), en kraft der stammer fra dit indre, og kan skabe, så vel som nedbryde. I kampkunst er den ekstremt nyttig til at skade, vælte og desorientere modstandere, men i maleri, arkitektur og andre kreative udfoldelser har den også en ganske konstruktiv effekt. Den kan, naturligvis, stimuleres ved Chi Qong, Tai Chi og andre meditationsøvelser. Selv ned i simple handlinger som åndedræt, gymnastik, gang og spring, øves Chi'en i forskelligt omfang.

Min forklaring på din påvirkning i Stereo Studio, ville være at forretningens designer ubevidst har anvendt Feng Shui Pakua, kinesisk rumdesign. Han/Hun har placeret varer, spejle, døre og andet i et slags puslespil der reflekterer Chi effektivt rundt i lokalet og skaber velvære hos psykisk følsomme mennesker som f.eks. dig selv.

Men det er også bare mig der er en suspekt ninja [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

2 cents/Peace,
Tias [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 26 Juli 2001: Besked ændret af: Tias ]

[ 26 Juli 2001: Besked ændret af: Tias ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 26 jul 2001 15:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
Det giver faktisk mening det du siger Tias. Jeg mediterer selv (når jeg kan få ro til det. Det har jeg også haft noglee spøjse oplevelser med.


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 27 jul 2001 00:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
@smurf3000: Følelesen kommer når jeg træder ind i stereo studio i Vejle. På det sted har jeg aldrig været blæst og jeg stener ikke. Oplevelsen kommer helt uafhængigt af indtagelsen af nogen form for stoffer

MVH Halifax


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 27 jul 2001 00:44 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Jeg føler klart at mine sanser og tanker er blevet skærpet af hallucinogener... Min kreativitet har også fået et kæmpe boost, selvom jeg dog altid har været kreativ... Desværre har jeg også koncentrations-besvær, men det tror jeg nu også er rygerens skyld.

Jeg gad sgu godt ha et apparat til at måle hjernebølger!


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 30 jul 2001 20:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2000 01:01
Indlæg: 498
Geografisk sted: 2750
Jer er ateist fuldt ud. Ikke fordi jeg har valgt ikke at tro på gud, men fordi jeg er 100% overbevist om at han ikke findes.
Tias> Det virker rigtigt nok det du skriver med Chi. Nutildags kaldes det adrenalin. Det er jo det der holder en vågen, desuden kommer det fra ens indre, Jeg er ikke helt sikker på om det er hjeren eller bugspytkritlen der laver det. Man styrer det til en vis grad hvor vågen man skal være. Dvs. man kan selv få sig selv til at producere ekstra meget adrenalin, hvis der er brug for det. F.eks. i farlige situationer.
Halifax> mit gæt er at det er fordi du har mødt nogle goe venner derovre i stereo studio eller måske er du blevet forelsked i en pige derhenne. Så kommer man jo ekstra op at køre. Tænk over det.
Venlig hilsen
Fråder


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 31 jul 2001 00:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
HALIFAX> JA godmorgen .. det fattede jeg godt!!


prøv lige at læse hvad jeg skrev igen ....


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 31 jul 2001 18:50 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
xxx


Senest rettet af Dr. Phibes 09 jan 2008 01:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 31 jul 2001 19:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Fråder>> Jeg er uenig. Den dygtige Qi-udøver producerer faktisk så lidt adrenalin som muligt, og eliminerer den endda totalt i farlige situationer. Dette er fordi at Qi'en i sig selv forsyner mig med den nødvendige styrke og hurtighed, uden den forvirring og raseri som adrenalinrusen tit kan bringe med sig.

Chi/Qi er 70% åndedræt/kropskontrol, 20% hurtig tænkning og strategi/lamt hurtige reflekser, 5% din knogleplacering og 5% tro. Tilsammen danner de et 'perfekt menneske', selvom dette (selvfølgeligt?) er en uopnåelig idealtilstand.

Peace,
Tias


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 08 jan 2002 14:04 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
nogen som har forstand på chakraer?´tænkte lige jg ville starte den her tråd op igen


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 08 jan 2002 14:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Ja, det har jeg til dels. Hvad vil du vide?

Peace,
Tias.


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 08 jan 2002 16:18 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Det ved jeg ikke endnu, men jeg interessere mig selv for det, meditere og afprøver yoga tekniker til at åbne for kundalini.. bruger også stoffer som et middel, har haft nogen ret så voldsomme oplevelser med det og ville gerne udveksle erfaring med nogen som har forstand på det. =) du ka jo os bare droppe mig en mail hvis du føler for det


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 10 jan 2002 09:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 feb 2001 02:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Flying wing
Der findes mange teknikker hvor man "vækker" sine energi centre, som sidder rundt i kroppen, på linie. En indisk teknik er hvor man vækker sin kundalioni, en kraft, der som en slange rejser sig og åbner alle charkerne. Der er masser af info på nettet.


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 10 jan 2002 09:42 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
hehe lad os oprette et forum som hedder åndelig udvikling og stoffer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 10 jan 2002 17:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
Ej. Det her er altså et filosofi-forum.

At tro på noget uden belæg er, hvad jeg vil betegne som overtro. Kristendommen markerer sig her som den største doktrin af alle. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 10 jan 2002 18:53 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
hehe kristendommen sux [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
men hva så med at vi kalder det spiritualitet? Eistein betegnede da sig selv som mystiker =)


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 10 jan 2002 22:38 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
hvad har spiritualitet med filosofi at gøre - filosofi er fornuft og argumentation (inden for metafysik, erkendelsesteori, logik osv.), mens spiritualitet vel er tro på ånden og sjælen... en ting som de fleste filosoffer vel efterhånden har forkastet (?)


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 10 jan 2002 23:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 aug 2000 01:01
Indlæg: 362
Geografisk sted: det rager ?
tias> hvor ved du alt det pis om chi fra?, er selv dybt interesseret i "jagten" på chi - jeg kan godt lide at stresse ned og få fuld kontrol med mit åndedræt, og bevægelser, synes det giver en god oplevelse af at være 100% i fokus med hvad der sker.

Men jeg synes at rygeren "forstyre" min energi - mit sind bliver ligesom et starinlys der flakker...

ikke godt!

hvis du kender nogle gode meditations teknikker er jeg meget interesseret, har bare ikke tid til den store lotus stilling og pis og lort, det skal være noget man kan gøre hurtigt og diskret....

og lige en sidste ting, ved du hvad 'zen' er ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team