Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 12:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 11 jan 2002 00:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Cactus>> Jeg træner Taiji (korrekt staveform for Tai Chi), Qigong og Xingyi på 3. år [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg tror bare at du har brug for en ordentlig træner for at komme 'ind' i øvelserne. Jeg er dygtig til det jeg gør, men jeg er ikke nogen specielt dygtig lærer. Jeg kan anbefale dig et sted at træne som er billigt og har gode folk, hvis det er?

Og ja, jeg kender til zen, selvom det er et mere japansk end kinesisk fænomen.

"Practice no-thing, and every-thing will be in order."

Peace,
Tias [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 11 jan 2002 00:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 aug 2000 01:01
Indlæg: 362
Geografisk sted: det rager ?
øv øv, ikke særlig uddybene svar...

kan du fortælle mere om zen ?


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 11 jan 2002 02:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Hehe, jeg gør da mit bedste. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg kunne godt vise dig standene, og fortælle om principperne bag, men jeg tror bare ikke jeg ville være en dygtig lærer...

Ang. zen, så troede jeg du vidste hvad det var, derfor kom jeg med et noget overfladisk svar, men det var bare en misforståelse, sorry [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Zen er læren om ingenting. Det lyder måske lidt stenet, men faktisk skulle nøglen til at blive et perfekt menneske ligge i at gøre ingenting! Zen-øvelser er designet til at tømme sindet for alle tanker, og når sindet ingen tanker indeholder, er det allestedsnærværende. Derfor er en zen-mester, ganske naturligt, umådeligt vis.

Nu snakker du om rygeren og chi, og du har faktisk allerede haft en indsigt som mange hashrygende chi-tilhængere ikke får ~ Cannabis er et fantastisk stof, men dets beruselse forstyrrer din chi, og det har du som et psykisk følsomt menneske opfattet. Det skal ikke sige at man ikke kan have god Qi og ryge hash samtidigt (jeg damper deruda' [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]), men man må IKKE dyrke Taiji og være skæv samtidig, da man kan anrette omfattende skader på sin Chi.

Håber det hjalp lidt mere!

Peace,
Tias.

PS. Hvis du var interesseret i at træne Taiji/Xingyi, så drop mig en PM!

[ 11 Januar 2002: Besked ændret af: Tias ]

[ 11 Januar 2002: Besked ændret af: Tias ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 11 jan 2002 10:24 
Hmm

Så har jeg lige et spørgsmål.

Når jeg bevæger mig i rytmen til musik (Techno og andet, faktisk alt hvad der er en vedvarende - ikke nødvendigvis ensartet trommen/lyd i) så efter et stykke tid - og efter koncentration - så kan jeg begynde at føle hvordan en eller anden "energi" strømmer fra min nakkehvirvel og så ned langs rygsøjlen og derefter bliver den skudt "ud" imod maven/solar plexus - indtil at den er så kraftig at den føles som en konstant summen i hele min krop - dette er meget intenst og når jeg så stopper med "dansen" så føler jeg mig 100% klar over mine omgivelser - jeg har tit undret mig over hvad dette er - fordi jeg føler ikke noget adrenalin-rush - det har undret mig længe - og jeg er begyndt (har gjort det i en 2-3 mdr nu) at gøre dette hverdag - i en time, nogle gange 2 - men det mest forunderlige ved det er at med tiden går der korterer og kortere tid før at jeg opnår den state of mind - som virkelig gør mig "high" på en måde som jeg ikke rigtig har oplevet før.

Er der nogen der har nogen ide om dette kan stamme fra nogle "kraft centre" eller noget andet?

Og det er ikke samme fornemmelse som når man står på et dansegulv, stegt på knalder og kan mærke kuldegysnings bølge på bølge rende rundt i kroppen.

P.L.U.R

E.R

[ 11 Januar 2002: Besked ændret af: Elven Raver ]


Top
  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 11 jan 2002 11:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
@Tias - Jeg dyrker oxo Thai Chi Chuan og Qi Gong - Det er rigtigt fedt for både kroppen og sjælen!


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 12 jan 2002 01:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Hali>> Tai'ji Q'uan, din knold! It's Cantonese or the highway, som jeg siger [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Elven>> Det du føler er den frigørelse af morfinlignenede stoffer i kroppen der altid kommer når man udfolder sig fysisk. Jeg tror ikke jeg ville lægge noget 'unaturligt' i det.

Peace,
Tias.


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 12 jan 2002 15:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2000 02:01
Indlæg: 2137
Geografisk sted: Monkey Island
@Tias - Alle de udtrykt vi lærer på mit hold er desværre enegelske - foregår din træning på Cantonesisk???


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 12 jan 2002 19:15 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Tias - du mener endorfiner?


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 12 jan 2002 20:04 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
xxx


Senest rettet af Dr. Phibes 09 jan 2008 01:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 13 jan 2002 22:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Dex>> Korrekt.

Hali>> Det er mest for sjov at jeg insisterer på den cantonesiske stavemåde [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg kan de kinesiske navne for nogle af de ting man gør, men ellers så er udtrykkende overvejende på engelsk..

Peace,
Tias


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 14 jan 2002 12:27 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
kan egentligt heller ikke se hvad chi har med filosofi at gøre, er da liså meget spiritualitet? derfor jeg skrev at vi burde oprette et spirituelt forum... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 14 jan 2002 18:11 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2001 01:01
Indlæg: 1406
hvad med et "psykedelogisk" board..
det burde da dække det hele [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 14 jan 2002 22:40 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
xxx


Senest rettet af Dr. Phibes 09 jan 2008 01:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Kraftcentre
Indlæg: 14 jan 2002 23:31 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Jeg kan også mærke utrolige energier nu, Jeg har lige spist, og pludselig *god bless you* en 1/4 orgasme har jeg hørt? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team