Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 02:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 19 okt 2001 18:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
WOOOOOOOW okay...... er lige kommet ud af det vildeste trip jeg aldrig har kunnet forestille mig. ½g hawaii. Selvom det jo ikke er så meget, så var trippet vildere end nogen hallu-trips jeg har prøvet.

Jeg skriver en trip rapport om det, og den bliver lang, men jeg kan lige skrive lidt kort om det her, for det omhandler livet i meget høj grad.

Jeg havde en minidisc på mig der kunne optage, og en tom minidisc og en god mrikrofon der kunne fange lyde et godt stykke væk, for at få det hele med. Vi var 2 der spiste ½g Hawaii hver. Vi planlagde at gå rundt i en park og optage hele trippet på minidisc, og det gjorde vi også. Vi prøvede at få et sjovt trip ved at finde åbne døre på en skole,men det lykkedes ikke. Til gengæld blev det hele MEGET galere af at vide at man optager alt hvad man laver. Vi begyndte at tænke over, at vi om bare nogle timer ville kunne høre vores trip igen i normal tilstand. Det var næsten ufatteligt at tænke på, for vi var faldet ind i vores egne tanker, og alt andet end os var fuldkommen ligemeget. Alle andre folk der ikke trippede var i deres blinde verden hvor de kun var i stand til at føle en brøkdel af hvad verden i virkeligheden er. Vi tænkte over, at næste gang vi hørte hvad vi optog, ville vi høre det i den normale verden, altså på en måde i vores normale dimensioner, men at disc'en var optaget i en anden dimension. Og tro mig eller lad være, den er fra en anden dimension. Bare det at den blev optaget mens vi var i andre dimensioner gjorde at den også blev en del af de andre dimensioner. Det var meningen med disc'en der fik den til at skifte verden. 'MENINGEN'!

Det er måske helt sort for jer, men det er fordi i læser det i den normale virkelighed, og ikke i den den blev optaget i. Vi oplevede at tiden snoede sig ind og ud af sig selv og var det samme fra start til slut. Fortiden og fremtiden var det modsatte og det samme samtidig.

Da vi til sidst kom ned i vores øvelokale ville vi høre hvad vi havde optaget. (vi havde optaget i mono så der var dobbelt så meget plads på disc'en og så vi kunne lytte til 1 øretelefon hver (i stereo er det kun den ene side der virker fordi det var en mono mikrofon)). Så vi lagde os ned og slukkede lyset og begyndte at lytte til de 2½ times trip vi havde gennemgået. Det var som at opleve det hele en gang til. Vi trippede i en anden virkelighed med at lytte til vores trip for at trippe ind i den samme virkelighed på et tidsligere tidspunt, men aligevel var det stadig det tidspunkt hvor vi lå og hørte trippet. Det var virkelig som om vi var 2 steder på en gang, og at vi kendte til fremtiden dengang vi optog disc'en. Det var som om vi hørte os selv fortælle om hvordan der var at ligge og høre vores trip.

I et øjeblik følte jeg at jeg kunne se tiden. Det var en uforudsigelig film hvor tiden var firkanter, cirkler, kugler, prikker, streger, huller, tunneller der gik ind og ud af hinanden på alle måder på en gang.

Nu har vi bege følelsen af at spise den røde(?) pille, ligesom i The Matrix. Vi har følelsen af at være ude i den virkelige verden. Jeg forstår slet ikke det hele, for der er SÅ meget nyt jeg ikke aner hvad jeg skal gøre af.

På en måde ville jeg ønke jeg aldrig havde spist de svampe og trippet på den måde vi gjorde. Det er en ensom følelse af, at min ven og mig er alene herude, og at alle andre og alt andet er ligegydligt. Noget der bare er der. Det er nok mest af alt tanken om, at jeg ikke kan føle mig forbundet med andre mennesker, fordi de lever i deres hjernefængsel, der skræmmer mig. Jeg er ude, og vil have andre med. Men om vi så bliver forbundet herude ved jeg heller ikke. Det hele er så langt ude.

Vi har det virkeligt sådan, at vi kan give andre chancen for at opleve virkeligheden, men de kan ikke komme tilbage. Det sætter sig fast i hjernen, at virkeligheden er meget større end man før har kunnet forestille sig. Det er ikke tankerne der gør at jeg har det sådan. Det er følelserne. Det er mine følelser der har taget over og kontrollerer alting.

Jeg ved selvfølgelig ikke om det vil virke hos andre, men hvis i er sikre på at i vil opleve virkeligheden, så gør som vi gjorde. Optag jeres trip, og trip over at i optager jeres trip. Det giver tanker i slet ikke havde foretillet jer.

Men man kan ikke vende tilbage.

Meningen med livet er meningsløs. Jeg tror der er en mening, men den er ligegyldig, for det er altings mening der er virkeligheden. Meningen er virkeligheden. Meningen er meningen med alt. Det kan ikke forklares så det er til at forstå for andre end dem der er ude. Jeg tager ikke pis på jer......


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2001 19:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Jeg kan rent faktisk godt følge dig langt hen af vejen, især det sidste.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2001 20:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2001 01:01
Indlæg: 124
Sejt nok, Supernaut.

Jeg plejede at skrive om mine trips medens de foregik, og prøve om jeg kunne forklare det. Det tror jeg måske har lidt samme effekt som det du taler om, med at optage det på bånd.

[ 19 Oktober 2001: Besked ændret af: Dumbtripper ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2001 20:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 feb 2001 02:01
Indlæg: 399
Det der med at optage et trip kan jeg godt anbefale. Vi optog et højdosis syretrip på et dejligt Sony videokamera med stor fed LCD skærm så man kunne lege med det. Det var fanme og sjovt at se på! Shit hvor var det underligt at se dagen efter... Meget mystisk indeed!

MVH
Bandil


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2001 23:34 
Vi har et bånd et eller andet sted med en knalde amok aften tilbage i starten af hvor vi gik amok - den er så grineren - total fest - men aftenen er blevet slettet - den var lidt for afslørende - der er egentlig en 3 dage hvor vi har optaget sådan løbende - sådan 3 ganske normale dage i sommerferien - det var squ sjout...


Top
  
 
Indlæg: 20 okt 2001 01:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2001 01:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Inside
Det eneste jeg har fået ud af at optage(på bånd) trip og skæverter er øredøvende stilhed.

Alle har været bevidste om at der var en båndoptager kørende og det har gjort at ingen har sagt noget. Nedtur.

Tilgengæld har jeg gode erfaringer med en citat-bog- Den Store Grumme Dumme Bog- hvor folks sproglige kiks bliver skrevet ned. Det er enormt griner at læse dagene efter og selvom det ikke altid er lige forståeligt, har selv udenforstående har fået store grin ud af det.

Men generalt syntes jeg det er en god ide at 'dokumentere' sine trip, for nogen gange, bare nogen gange, kommer der nogle rigtig kloge ting ud af det, som kan overbevise selv den værste drug-modstander om at man ikke nødvendigvis er narkoman bare fordi man ryger en fed engang imellem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2001 14:17 
Vores/mine guder er heller ikke ment som "beings" der findes i fysisk form - det gør de i deres egen verden - hvor de faktisk bare er dødelige som os - de er ment til at være vores forbilleder - beings som vi kan se værdier i som vi ser i os selv - og så stile efter at håndtere disse værdier som de gør - aka det er den rigtige vej..


Top
  
 
Indlæg: 20 okt 2001 14:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
jeg kan slet ikke finde ud af hvad en gud er. den oplevelse jeg havde i går nat var så stor at jeg føler alt kan lade sig gøre. så en gud kan være hvad som helst. også noget vi ikke kan fantasere os til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2001 17:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
meningen med livet er at dø - det er det eneste som alle mennesker kan finde ud af. Det er det endelige mål som alle opnår.

Rent biologisk er meningen med livet at videreføre arten.

Etisk set er meningen med livet at sprede "det gode" i verden - at opføre sig "godt"

Æstetisk set er meningen med livet at leve smukt - at have et smukt liv - at leve fedt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2001 00:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 sep 2000 01:01
Indlæg: 15
Geografisk sted: Øvre Årdal,Norge
meningen må være målet; at menneskeheten broderlig skal dele denne planeten meollom seg, -dele jordens rikdommer mellom oss i rettferdighet og frihet.

Veien til målet, må vi selv gå; gudene kan ikke gå den for oss for da var det ikke en vei i frihet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2001 01:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
Jeg tror ikke meningen er noget specielt. Jeg synes efterhånden at jeg er levet overbevist om under trip, at meningen er alting. Underlig tanke, men sådan synes jeg det er. Meningen med livet er bare....alting. At der sker er meningen, og det er ligemeget om noget synes at have mere mening end noget andet. Det er det samme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2001 17:14 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Jeg tror sgu ikke man skal spekulere for meget over spørgsmål man aldrig får svar på (medmindre man nyder at pine sig selv, også kendt som "at filosofere") fordi man så risikerer at "spilde sit liv" på at tænke, i stedet for bare at leve det. Okay, måske er det kun mig! Jeg har sgu heller ikke rigtig fået noget positivt ud af mine trips, såmænd heller ikke noget negativt...

-Psyko [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2001 17:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
Du skulle vide hvor meget man kan opnå...så vil du forstå hvorfor man filosoferer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2001 17:53 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Jeg opnår altså ikke en skid, medmindre du mener at "total confusion" er en positiv ting!

-Psyko


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2001 01:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
astralrejser f.x.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2001 14:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
Nej ikke at meningen med livet er, at livet er ligeosm The Matrix. og jeg siger heller ikke at det er som The Matrix, men vi kan bare ikke vide det.

Meningen med livet tænker jeg ikke så meget på, for jeg tror ikke jeg kommer til at forstå det, men jeg tror at jeg kan komme til at forstå noget af hvad vi er i denne verden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2001 01:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jun 2001 01:01
Indlæg: 455
Geografisk sted: DK
@ Supernaut >> Du siger at meningen med livet er ligesom i Matrix, nes pas? Men Matrix fortæller ingenting om meningen med livet, siden mennesket eksisterede FØR de blev puttet ind i maskinen, og der må livet jo så også have haft en mening.

@ Fråder >> Du har ret ang. Darwin. Hvad du siger, det er indbegrebet af den moderne verdens tænkemåde, og du tager ikke helt fejl. Darwin (og til dels Lamack) forklarer fint HVORDAN det skete. Det er det videnskaben gør. Den forklarer HVORDAN det skete. Hvordan universet udvides, hvordan vi udvikler os... Men lige så snart vi bevæger os ud på området der hedder HVORFOR kommer videnskaben til kort. Det er derfor videnskaben ikke er blevet religionens død. De beskæftiger sig med to forskellige sfærer.
HVORFOR tror jeg aldrig vi får svar på, men hvis jeg skal give mit bud, så tror jeg på mere mellem himmel og jord. Jeg tror på der var noget der startede det hele. Jeg kunne sagtens fortsætte dette 'reply' i en uendelighed, men jeg vælger at stoppe her.

"I will tell you what the Big Bang was, Lestat. It was when the cells of God began to split." -Anne Rice, Tales of the Body Snatcher.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team