Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 02:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 okt 2001 08:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 feb 2001 02:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Flying wing
Hvad tror i man laver her på jorden ? Hvorfor fødes vi ? Er vi bare en del af et biologisk aspekt, eller har vi et formål her på jorden ?

Jeg læste på en side om sjæle.
Ens sjæl skulle leve evigt, og have plads i "himlen" eller en åndeverden. Her skulle man stå over for et råd af gamle erfarende sjæle og fortælle hvad man ønskede at bruge sit liv på jorden til. Hvis de syntes det var en god ide, accepterede de, og du blev født på ny.
Jeg læste det på en side om ud af kroppen oplevelser (prøver at finde den igen).

Har i under trip oplevet hvorfor i er her og vad i vil med livet ?

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Hvad vil i - hvad fanden er det i vil !! ?
[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

[img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

På siden under skal i gå ind under "resarch"

[ 11 Oktober 2001: Besked ændret af: Famez1 ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2001 08:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 feb 2001 02:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Flying wing
Her er adressen
http://www.near-death.com

Denne side er rigtig fed !!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2001 15:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
Jeg er aldrig helt blevet sikker på om jeg tror på sjæl.....Men på den anden side hvis man venter med at finde ud af det til man er død såååå.....tror jeg egenligt det bare gælder om at have det godt med sig selv og andre indtil man kan finde ud af om der er noget.........hmmmmm, det her lyder skummelt......hmmmm, nu Verden er sq et mærkeligt sted.....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2001 15:46 
Jeg vil en ting med mit liv - trippe og leve frit - desværre et det sjældent muligt at bare gøre det man vil - så et eller andet sted vil jeg vel lave techno eller designe tøj - kommer an på hvordan project elven det går.....


Top
  
 
Indlæg: 11 okt 2001 20:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Jeg ser ingen dybere mening i livet men regner med at den kommer efter døden (og nogle gange på trip [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

der er sgu ingen grund til at vi er til og nogen gange kører lortet, andre gange stinker livet, der er INGEN mening!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2001 01:42 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Efter mit AMT-trip i lørdags, er min teori om "sjæl" eller nok nærmere - spirit, blevet bekræftet... Formålet, svaret på spørgsmålet kommer når tiden er inde - jeg har nok næring til at være tålmodig... indtil videre! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2001 19:37 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Svarer når jeg ikke er stiv........og du kan sagtens tale Elven Raver, du har let ved få fisse (siger du)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2001 00:22 
Jensus hvis du ingen dybere mening ser i livet har du da ingen ret til at være i besiddelse af en sådan gave - at du til tider syntes at dit liv stinker er fordi din opfattelse af det er total skadet - der er mening med alt vi gør og oplever - man skal bare finde den - og den der med at det bare kører derudaf og du nærmest føler dig som tilskuer på sidelinien viser jo bare at du ikke på nogen måder er selvstændig - det er faktisk tilladt at tænke og handle individuelt - det du beskriver der er at dit liv bare følger mainstreamen - og det får mig til at tænke på at du bare har punket dig selv fordi det lige var det som var lettest for at skille sig ud - men det er squ ikke derfor man punker sig selv - det er squ fordi der ligger en dyb mening bag punken - ikke fordi at man ikke vil være som alle de andre - det er da totalt poppet at fyre sådan en omgang pis af mand - overvej at købe dig et komplet sæt popgrej og begynd at gå i det - fordi - damn - det der holder squ bare ikke.............


Top
  
 
Indlæg: 13 okt 2001 01:01 
Har squ aldrig sagt at jeg har let ved at få fisse - jeg får fisse når jeg har lyst til det - hvilket man jo kan sige er meget lækkert - har ALDRIG sagt at jeg har let ved det - men jeg får det som jeg vil have.....


Top
  
 
Indlæg: 16 okt 2001 20:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2000 01:01
Indlæg: 498
Geografisk sted: 2750
folk spørger med jævnemellemrum hvad meningen med livet er. Grunden til at det er så svært at finde et svar der kan tilfredsstille alle er at man selv skal finde på hvad meningen med livet er.

Læs Darwin's teorier !
så vil i forstå. For mig står alt 100% klart.

Jeg er sikker på at vi ikke har nogen udødelig sjæl. Grunden til at det er så populært at tro på at man har en udødelig sjæl er at der er mange mennesker der er bange for at dø, og det er jo ikke så slemt at dø hvis ens sjæl alligevel lever videre i det uendelige.

Venlig hilsen
Fråder


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2001 20:17 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Som Einstein sagde "Energier er vedvarende" og det tror jeg på at jeg også er...der er som sagt ikke nogen mening med tingene, det kan godt være at elven raver synes der er det, fedt så kan han jo lige forklare os det, men der er sgu ikke nogen mening, der er ingen der kan forklare hvorfor vi er, forestil jer lige en mikroskopisk forskel og vi ville ikke være til, og nu hvor vi er til, hvad fanden er så formålet..?!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2001 20:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
And besides, Elven Raver det er sgu lang tid siden vi har haft en diskution som i de gamle dage [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Men du skal sgu ikke gøre mig til popsvin fordi jeg siger at der ingen mening er, fordi for popsvinene er der en mening og den er at gå rundt og tro man er meget bedre end andre men de tænker sgu ikke over meningen med livet, de tænker ikke over PLUR, de tænker jo slet ikke mand!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2001 15:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
I har vel set The Matrix. Hvorfor skulle vi ikke være slaver? Popfolk tænker, men de fatter ikke hvad de tænker.

Jeg synes egentlig ikke at spørgsmålet om meningen med vores eksistens er så vigtig igen. Det er spøgsmålet om hvorfor der findes eksistens der er interresant, synes jeg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2001 16:23 
Jensus luk røven og fuck poppen!!!!!!!!!

Selvfølgelig er der en større mening med livet - det er squ da totalt klar der er det...

Dødens Koncert

Åndedrættet stopper, ligesom koncerten
Livet er opvarmningsbandet, døden er hovedattraktionen
Publikum klapper intetanende, de ved ikke hvad der venter
Døden spiller sine stille sange, om dødshimlen der venter på os

Efterhånden som opvarmningsbandet brøler deres sange ud
Sange om Kærlighed og Sorg og Glæde, Stilhed i sjælen
Bliver publikum varmet op, forberedt til at møde det sidste
Når dødens sidste sang er sunget, et sidste åndedræt, dødskramper så er det slut

Sådan er livet også, der er altid en ende på det, dette tilfælde døden
Man føler, går uvidende ting i møde, vover sit dyrebare liv
Uden den vigtige forberedelse "livet"
Ender det med at man går døden sanseløst i møde, døv og blind, dømt til evigt mørke

Døden er det sidste vigtige skridt for at fuldende sin eksistens
Alt skal dø engang, hvorfor tænke på det?
Det er naturligt at det sker
Det skal ske.

Elven Raver August 1997

Så jow der er en mening....


Top
  
 
Indlæg: 17 okt 2001 16:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2001 01:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Inside
Matrix er en feeeeed! film både som action-brag og også som 'tanke-vækker'- film.
Om det er maskiner vi er slaver af er jeg nu ikke så sikker på, med mindre man kan kalde kroppen+hjernen for en maskine, ihverfald mener jeg at vi på en måde er slaver af os selv, af vores trang til perfektionisme og af vores vilje til at skabe verdnen efter vore egne ideer/syn på tilværelsen.

'We are not humans having a spiritual experience but spiritual creatures having a human experience', har jeg engang læst et sted og det slår mig at svaret på hvorfor vi er her, på vores existens måske kan findes her. At vi vælger at blive født ind i den fysiske verden fordi vi vil opleve(s)..

Meget apropos har jeg postet min mening om det her emne under art-topicet, lad nu være at slagte mig som I slagter stakkels jensus.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2001 22:05 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Kom on, du er god til at digte, men fordi du siger at man ikke skal frygte døden så betyder det ikke at døden er meningen med livet, jo det er det måske, men du har ikke defineret døden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2001 00:49 
Definer døden - hmm - lad mig opleve den først så skal jeg definere den for dig....


Top
  
 
Indlæg: 18 okt 2001 09:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Nej men du kan jo ikke sige at meningen med livet er døden, hvis du ikke ved hvad døden er og det er vist ligeså meget det at denne diskution, folks forskellige ideer om meningen med livet, hvorfor vi er her, hvad der kommer efter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2001 13:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jun 2001 01:01
Indlæg: 455
Geografisk sted: DK
shaman mon ikke det er en teori du har valgt at tro på, fordi dit liv og de ting du gør så giver mening, og når der er mening med det så det er jo nemmere at håndtere tanken om død..
Om døden er meningen med livet?? det ved jeg sq ikke.. Døden er vel snarere bare en konsekvens af livet, jeg vil ikke kalde det meningen med det.. Det lyder som om du har en opfattelse af at man ikke "dør" i sjælelig forstand når man dør i legemlig forstand, tror du på liv efter død eller bare en slags udefinerbar sprirituel viderelevelse der afhænger af, hvor "klog" på erfaringer man har været i sit jordiske liv??
Personligt tror jeg at jeg har samme holdning som Jensus, at der ikke er nogen speciel mening med livet.. Jeg har i hvert fald ikke set lyset endnu.....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2001 00:50 
Vil du da påstå at døden ikke er meningen med livet - det fatter jeg squ ikke - hvad anden mening kan der være - vi dør ALLESAMMEN på et tidspunkt - og hvis du kunne læse digtet ordentligt ville du se at jeg mener at hvis man ikke har levet livet så går man døden imøde blind og sådan ikke - damn - du må squ da fatte at det digtet siger er at livet er forberedelsen og når man så dør så bliver man en endnu kraftigere livsenergi end før fordi i døden har man ingen grænser - og det er i sandhed meningen med livet - at flytte sin grænse så langt at man i døden får endnu mere at sige - jo klogere du er når du dør - jo bedre får du det bagefter - og her snakker vi ikke kloghed efter menneskelige meninger - fordi de er så opdelte at det ikke kan bruges til en skid - men derimod snakker vi Personlig Erfaring og selvfælgelig tæller ting man har fået at vide osse lidt - men hvem ved om man kan stole 100% på nogensomhelst??????


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team