Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: love
Indlæg: 06 dec 2001 06:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jun 2001 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: østfold
ER SOSIAL HANDLINGER OG REAKSJONER BASERT PÅ
SJELENS PRIMERE SØKEN PÅ KJØRLIGHET? [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: love
Indlæg: 06 dec 2001 11:49 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
jeg tror ikke på begrebet "sjæl", dvs. en adskillelse af legeme og sind/ en personlighed der eksisterer for sig selv uden for den menneskelige hjerne.

Jeg tror at sociale handlinger bliver udført pga. en slags instinkt i mennesket, det har jo i umindelige tider været nødvendigt at være social for at kunne overleve som stamme/slægt. Fællesskabsfølelse er et grundlæggende behov for mange mennesker - det at være en del af noget større og indordne sig i den store masse.

-det var mine meninger [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: love
Indlæg: 09 dec 2001 04:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2000 01:01
Indlæg: 498
Geografisk sted: 2750
Jeps det tror jeg sku på. Man har sku brug for nogen eller noget at elske. Det er ikke bare sociale handlinger der udspringer af behovet for kærlighed. Jeg tror behovet for kærlighed er den primære drivkræft i alle ens handlinger.
Det er dog forskelligt hvad vi vælger at elske. Heldigvis vælger de fleste mennesker at elske andre mennesker.
Så er der de religøse mennekser der vælger at elske gud i stedet for. Det handler de så ud fra. Heldigvis er det sådan at det er nogle udemærkede regler de følger, så de også har nemt ved at opnå andre menneskers kærlighed.
Så er der junkierne som kun elsker deres junk. Det er det eneste de har brug for her i verden, og derfor kan det gå så grueligt galt. Da de så lyver stjæler og bedrager for at få råd til det næste fix, men de er jo ligeglade med hvad folk syntes om dem. Alt hvad de har brug for er deres næste fix, og ikke andres menneskers kærlighed. Jeg tror dog ikke det er noget de fleste junkier slev har valgt, men de er fanget i deres misbrug.
Så er der selvfølgelig alle psykopaterne. De er blevet følelsesmæssigt skadet oppe i hjernen så de har svært ved at elske andre mennesker og binde sig. så de er blevet en slags levende døde. De lever nok i højere grad for dem selv end for andre mennesker.
venlig hilsen
Fråder


Top
 Profil  
 
 Titel: love
Indlæg: 09 dec 2001 16:19 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Verden er baseret på kærlighed, alting udspringer af kærlighed og vi er sat på jorden for at elske hinanden og ha' det sjovt...

Det er i hvert'fald min opfattelse...


Top
 Profil  
 
 Titel: love
Indlæg: 09 dec 2001 17:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jan 2001 02:01
Indlæg: 934
Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Det er i hvert fald et godt udgangspunkt


Top
 Profil  
 
 Titel: love
Indlæg: 09 dec 2001 21:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
der er ingen mening med noget som helst. Verden er et koldt og upersonligt sted hvor det er op til den enkelte at tillægge sin lille usle tilværelse en falsk mening og vigtighed.
Kærlighed er da en meget god ting at fordrive tiden i live med, men det er for mig ikke noget mål i sig selv, ikke det som vi alle stræber efter.
Prøv at tænke på krig, tortur, etnisk udrensning, had og vrede; det er tydeligvis ikke kærlighed der er den eneste store drivkraft og igangsætter i menneskets tilværelse.
For overhovedet at overleve skal man kunne være hård og ond - først når man har sikret sin egen personlige sikkerhed og lykke begynder man at koncentrere sig om kærlighed, kreativitet, humor osv.
Mennesket stræber efter at få tilfredsstillet sine grundlæggende behov, før det stræber efter kærlighed. Kærlighed er ikke engang et grundlæggende behov, det er derimod sikkerhed, tryghed, fællesskabsfølelse og afslappethed - ting som nemt kan forveksles med kærlighed


Top
 Profil  
 
 Titel: love
Indlæg: 09 dec 2001 22:40 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Du er vel nok positiv Za...Cool indstilling [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Ey yo, sådan har jeg det sgu' også nogen gange, men jeg synes alligevel man kommer længst med en positiv indstilling. Hvis du tænker alt for meget i den retning, så ender du som Ted Bundy eller bli'r i det mindste deprimeret...

-Psyko [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: love
Indlæg: 10 dec 2001 11:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jun 2001 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: østfold
de du sier stemmer bra,siden at de grunnlegende behovene som kommer i første rekke,men så er de jo slik at i ulike land er mengden behov ulik tilfredstilt men samtidig modellen for tilfredsillelse lik,derfor så er mindre krig og elendighet i land med økonomisk trygghet,men samtidig en mangel på kjærlighet siden de vestlige samfunnet er bygd opp feil. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: love
Indlæg: 10 dec 2001 15:36 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
hmm Ted Bundy var da en spændende person... det kræver sgu lidt af en mand at slagte masser af mennesker og derefter føre sin egen retssag [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
Stort set alle hans kvindelige ofre var jo også fulgt med ham af egen fri vilje - han var sgu ingen amatør der måtte bedøve dem og slæbe dem ned i en kælder.

Jeg tror at denne "mangel på kærlighed" og følelse af isolation og ensomhed som mange oplever i den vestlige verden skyldes at al spænding, afhængighed af andre og indhold i tilværelsen er blevet fjernet: Folk er slet ikke så afhængige af hinanden og familien som før, alle er sikret en rimelig tilværelse og behøver derfor ikke frygte for deres overlevelse, og ingen tror rigtigt på Gud mere. Mennesket er blevet tamt og vandrer nu rundt og keder sig. Begreberne liv og død er forsvundet og erstattet med små og ligegyldige ting.
Det er op til den enkelte at finde sin egen mening med tilværelsen i denne verden, og dette magter kun meget få. De fleste søger straks at pålægge andre ansvaret for deres eksistens eller afgive det til staten, Gud eller noget helt tredje. Folk søger nye steder hvor de kan opleve følelsen af at leve, og begynder at dyrke ekstem sport, eksperimentere med stoffer eller andre knap så smarte ting.


Top
 Profil  
 
 Titel: love
Indlæg: 11 dec 2001 03:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jun 2001 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: østfold
hmm intresting......


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team